איטום גגות – מדוע זה חשוב ומה השיטות המקובלות לכך

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

תדמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: אתם יושבים בסלון, בחוץ גשמים ורוחות כיאה לחורף ישראלי טיפוסי, בטוחים שאתם מוגנים, אך פתאום אתם מתחילים להרגיש טיפות מים מטפטפות עליכם. תוך שניות בודדות אתם מבינים שטיפות גשם חודרות פנימה דרך התקרה אל המבנה.

מצב זה הוא לא שכיח, אך הוא בהחלט אפשרי, בעיקר במבנים ישנים, ובוודאי בנכסים הממוקמים בקומה העליונה, כשמעליהם נמצא רק הגג של המבנה. זה מצב מאוד לא נעים הדורש התייחסות וטיפול מיידים. בדיוק לשם כך, יש להזמין מומחה באיטום גגות.

איטום גגות הוא אחד השלבים האחרונים אך החשובים ביותר בפרויקט בנייה, ומעבר לכך הוא גם אחד השלבים החשובים ביותר בתחזוקה של מבנה קיים, בפרט כשמדובר על מבנים ישנים. שלב זה הוא חיוני מאחר ועם הזמן חומרי האיטום המקוריים שהותקנו במבנה הופכים פחות עמידים ואינם יכולים עוד לשמור על האיטום והבידוד של המבנה.

מה המטרה של איטום גגות?

חומרי איטום גגות ותהליך עבודת האיטום, מטרתם היא למנוע מצב שהשפעות חיצוניות יחדרו אל תוך המבנה וישפיעו על איכות החיים של המשתמשים בו. זה יכול להיות מי גשמים שעלולים לחדור פנימה בהיעדר חומרי איטום איכותיים, וכן זו יכולה להיות השפעה של טמפרטורות או תנאי מזג אוויר באופן כללי. כאשר מבנה הוא אטום ומבודד, הרי שהטמפרטורה השוררת בו תישמר ולא תושפע ממה שמתרחש בחוץ.

חומרי איטום גגות גם מונעים רטיבות בתקרה, גם אם אין חדירה פיזית של מים פנימה. הרבה פעמים במבנים ישנים אנחנו יכולים לראות סימני רטיבות על התקרה. אלה גם מכתימים את התקרה וגם עלולים לייצר עובש שישפיע על איכות החיים של המשתמשים במבנה וכן על בריאותם. חומרי האיטום יכולים למנוע חדירה של מים אל תוך הגג, כך שלא יווצרו עליו אותם סימני רטיבות.

אילו שיטות איטום גגות מקובלות היום?

אנחנו מכירים מספר שיטות איטום גגות. הבסיסית ביותר היא איטום באמצעות זפת. מדובר על חומר שמחממים אותו ואז מורחים על פני כל הגג. שיטה זו היתה מאוד מקובלת בעבר והיא מקובלת גם היום בעיקר בגגות שטוחים, כולל כאלה שעמוסים בפריטים ומרכיבים שונים. בשביל שהחומר יחזיק מעמד זמן רב, יש לבצע עבודת סיוד והלבנה לפני כן. נהוג לזפת את הגג אחת לכמה שנים בשביל שיהיה אפשר ליהנות מאיטום ברמה גבוהה.

שיטה אחרת מקובלת מאוד היא באמצעות יריעות ביטומניות. בשיטה זו פורשים את היריעות על הגג, משתמשים בחומרי איטום שונים וכך למעשה נהנים מתהליך איטום איכותי, עמיד וחזק. שיטה נחשבת פופולארית בזכות העובדה שמשתמשים בחומרים ברמה מאוד גבוהה.

בכל מקרה, בכל שיטה שנבחר, יש צורך להזמין אנשי מקצוע שמתמחים בכך ויודעים איך לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

 

שתפו את המאמר:

מאמרים נוספים:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30