חושבים לשפץ? כך תעברו זאת בשלום

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

החלטתם שהגיע הזמן לשפץ את הבית ולחדש אותו? אתם ודאי מתרגשים מהאפשרויות השונות, מהיכולת להפוך חלום למציאות, לרענן את העיצוב ולאפשר לעצמכם להכיר את החידושים בתחום כדי שתוכלו להתעורר בסופו של תהליך לבית מעוצב ומחודש. לצד ההתרגשות מהאפשרות לשנות, יש לכם גם חשש מהתהליך, הלכלוך, העמידה בזמנים, מציאת הקבלן הנכון והאמין שיגשים איתכם את החלום, וכמובן חשש מהעלויות.

ודאי שמעתם מחברים וממכרים סיפורים על מקרים של סחבת או עלויות שחרגו מהתקציב המקורי, ואתם רוצים להימנע מכך ולעבור את התהליך בשלום. כדי שתוכלו לצלוח את תקופת השיפוץ בשלום ואפילו לראות אותה כחוויה חיובית, ישנם כמה תהליכים שכדאי להתעכב עליהם.

 

מחליטים על תקציב ומטרות

שיפוץ הוא תהליך שיכול לכלול הרבה מאוד תחומים, וחשוב להגדיר לעצמכם מה היקף השינויים שאתם רוצים לבצע. ייתכן שזהו השלב החשוב ביותר שתעשו, שכן לפי מסגרת השינויים ייקבע התקציב, משך זמן העבודה ואנשי המקצוע שתצטרכו להזמין לצורך העבודות. אם מדובר על החלפת ריצוף, החלפת חדרי רחצה, הכלים הסניטריים, שינויים במערכת החשמל, הגז והביוב, החלפת תריסים, דלתות, החלפת המטבח, שבירת קירות, בנייה בגבס – כל אלה הם סוגים שונים של עבודות ולחלקן נדרשים אנשי מקצוע ספציפיים אשר יעבדו בסינרגיה עם השאר. בנוסף, חשוב להחליט אם אתם מעוניינים לבצע שינויים מבניים – ייתכן שתצטרכו אדריכל ואישורי מהנדס כדי לבצע אותם באופן בטוח. אם אתם מעוניינים להיעזר במעצבת פנים – גם פרט זה צריך להיכנס למסגרת התקציב. ולמרות הרצון לעמוד במסגרת התקציב שקבעתם, חשוב להיות מעט גמישים לשינויים בלתי צפויים ולעלויות נוספות.

 

קובעים מסגרת זמן

אחת המשימות החשובות לקראת השיפוץ נוגעת לזמן שיוקדש לכך, שכן יש לכך השלכות גם על התקציב המיועד. אם השיפוץ יצריך מעבר שלכם לדיור זמני, צריך יהיה להכניס את העלויות הללו למסגרת התקציב. תהליך של שינוי הבית יכול להיות ארוך, והוא תלוי במטרות שהקצבתם לכך. בכל תהליך שתעשו, אתם ודאי מעוניינים לצמצם את זמן העבודה למינימום ההכרחי כדי שתוכלו לחזור לשגרה.

 

עיצוב מקצועי או עיצוב עצמי

לקראת תחילת העבודה חשוב להחליט אם אתם נעזרים באנשי מקצוע לעיצוב או לתכנון אדריכלי, ואם החלטתם להיעזר באנשי מקצוע חשוב לבחור אותם ולתכנן את הפרטים. מעצבים ואדריכלים יכולים לתת טיפים לגבי חומרי בניין שבהם רצוי להשתמש והם יכולים להציע ראייה שונה שעליה לא חשבתם. אם מדובר על שבירת קירות או שינוי מבני, חשוב להכין תוכניות מדויקות של בנייה, מידות וכמויות החומרים.

 

בחירת הקבלן המבצע

לאחר ההחלטה על מסגרת השיפוץ, ההיקף והתקציב הגיע הזמן למצוא את הקבלן המבצע ואת בעלי המקצוע הנוספים, אם צריך. בשלב זה חשוב לקבל כמה הצעות מחיר על בסיס התוכנית שלכם, וככל שהיא תהיה מדויקת יותר כך יהיה פחות פתח לחריגות מהתקציב ומהזמן. בקשו הצעות מחיר מדויקות, כולל המלצות ואל תחששו לבדוק אותן. כשאתם בוחרים את הקבלן הקפידו לחתום עימו על הסכם ברור הכולל את סוג העבודות, זמן העבודה, האחריות שלו ושלבי התשלום.

קבלן לעבודת שיפוץ הוא מערכת יחסים חשובה, ולכן כדאי לבדוק שאתם סומכים עליו, שאתם מסתדרים ושהוא מקדיש את הזמן לפרויקט שלכם ולא עובד במקביל במקום אחר. חשוב שהעבודה תתנהל ברצף ואם הוא מעסיק בעלי מקצוע נוספים, כמו חשמלאי, שרברב, איש אלומיניום, שיש ועובד בתחום הגבס, זה יוכל לקצר תהליכים לעבודה במקביל. אם החלטתם להחליף את המטבח, חשוב להזמין מספיק זמן מראש את הריהוט כדי שבסוף העבודות לא תצטרכו לחכות זמן רב להתקנתו.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30