הגדלה של המשכנתא לצורך שיפוץ

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

שיפוץ הדירה או הבית הפרטי מבטיח שיפור משמעותי באיכות החיים, התאמת הנכס לאורח החיים העדכני ובנוסף השיפוץ מעלה את שווי הנכס בשוק החופשי. עלויות השיפוץ בדירה או בבית עשויות להיות גבוהות מאוד, החל מעשרות אלפי שקלים ועד כמה מאות אלפי שקלים, ולמרבית הישראלים אין סכומים זמינים למימון השיפוץ, על כן כדאי להכיר את האפשרות להגדיל את המשכנתא הקיימת על הנכס לצורך מימון השיפוצים בבית או בדירת המגורים.

אם אתם מתכננים לבצע שיפוץ מקיף (רמונט) או שיפוץ חלקי בדירה ואין לכם כסף פנוי וזמין בצד כדי לשלם לקבלן השיפוצים, וכל עוד יש לכם כבר משכנתא פעילה על הנכס, אתם יכולים לפנות אל הבנק ממנו נטלתם את ההלוואה לרכישת הדירה ולבקש הגדלה של המשכנתא הקיימת לטובת מימון עלויות השיפוצים בנכס. יחד עם זאת, אתם לא חייבים להגדיל את המשכנתא לצורך שיפוץ בבנק ממנו לקחתם את ההלוואה לקניית הדירה מאחר שיש אפשרות למחזר את המשכנתא הקיימת ולקחת הלוואה גדולה יותר מבנק אחר. כך תוכלו לממן את השיפוץ הדרוש בבית ותוכלו לפרוס מחדש את תשלומי ההחזר של המשכנתא החדשה.

 

תהליך מחזור משכנתא למטרת השיפוץ

אם החלטתם לבצע הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ הדירה יש באפשרותכם למחזר את המשכנתא הקיימת ולקחת הלוואה גדולה יותר. תהליך מחזור משכנתא למטרת שיפוץ הבית או הדירה כולל את השלבים הבאים:

  • השוואת הצעות מחיר מקבלני שיפוצים ובחירת קבלן לעבודה.
  • החלטה האם להגדיל את המשכנתא הקיימת, למחזר משכנתא או לקחת הלוואה ייעודית למימון השיפוצים.
  • בחירה נכונה וחכמה של יועץ משכנתאות המתמחה בין היתר במחזור משכנתאות.
  • בניית תמהיל משכנתא עם מסלולים שונים, בעזרת יועץ משכנתאות.
  • לקיחת משכנתא חדשה בסכום הכולל את עלויות השיפוץ הדרוש בנכס, חשוב להוסיף על הצעת המחיר של קבלן השיפוצים לפחות 10% או 20% יותר, מאחר שתמיד יש הפתעות לא צפויות בשיפוץ הבית.
  • החזר מלוא סכום המשכנתא הקיימת באמצעות המשכנתא החדשה, כלומר עליכם לבצע פירעון מוקדם של המשכנתא הקיימת, ויש להתייחס לעמלות ולקנסות כדי לבחון את כדאיות מחזור ההלוואה וכמו כן לשים לב שמטרת ההלוואה במקור הייתה לדיור -ואז המיחזור בבנק האחר גם יוגדר כהלוואה לדיור.

כאשר אתם מתכננים לקחת משכנתא חדשה מבנק אחר לטובת מימון עלויות השיפוץ בדירת המגורים שלכם, עליכם לעדכן את הבנק ממנו אתם בוחרים לקחת את המשכנתא החדשה כי מטרת המחזור הינה פירעון מוקדם של המשכנתא הקיימת לטובת שיפוץ הדירה.

 

נתקעים ולא יודעים מה לעשות?

במצב של היום שבו הריבית התייקרה מספר פעמים וכולם מושפעים מיוקר המחיה, אין לקחת סיכונים מיותרים ובכל החלטה פיננסית חשובה ומשמעותית כדאי להיעזר ביועצים מנוסים. ישנם לבטים רבים בהחלטה האם למחזר את המשכנתא כדי לשפץ את הבית או לאו, ויש גם מספר אפשרויות ולכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות, על כן ההחלטה אינה פשוטה.

בתהליך הגדלת המשכנתא לצורך שיפוץ יש להתייחס לגורמים רבים, על אחת כמה וכמה אם מתכננים למחזר את המשכנתא הקיימת ולקחת הלוואה חדשה במקומה. לכל החלטה שתקבלו יש השלכות מבחינתכם, במיוחד על הכיס שלכם, לכן אל תוותרו על ייעוץ למחזור משכנתא הניתן על ידי יועצים מנוסים, ולא דרך הבנק. היועצים בבנקים מייצגים את האינטרסים של הבנקים, וכדי לקבל החלטה שקולה ועניינית כדאי לפנות לחברת ייעוץ פרטית וכך זוכים לליווי מקצועי צמוד וניתן לקבל החלטות פיננסיות אחראיות וחכמות יותר, וגם לחסוך הרבה מאוד כסף בתשלומי החזר המשכנתא החדשה.

בעזרת יועץ משכנתאות פרטי תוכלו לערוך מכרז בין הבנקים, לנהל מו"מ יעיל כדי להשיג תנאים מועדפים, לבנות תמהיל משכנתא מותאם ליכולת ההחזר שלכם ולהקטין סיכונים.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30