מחיר ממד מוכן

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

בשנת 1992, הוצאו הוראות של פיקוד העורף שמחייבות בניית ממד בכל המבנים החדשים שנבנים. בעקבות כך, כל מבנה שנבנה מאז שנות ה-90 כולל מרחב מוגן בכל דירה ובכל בית פרטי. אך מה קורה במבנים הישנים יותר? לצערנו, רבים מהמבנים הישנים לא כוללים מרחבים מוגנים. לכן, המדינה שרוצה לעודד את האזרחים להוסיף ממד לבית מקלה על תהליך הרישוי. הוספת ממד כוללת תהליך מורכב בו יש צורך בחפירות ויציקת בטון. אך אופציה נוספת שקיימת היא ממד מוכן. הממד המוכן מהווה פתרון לבתים פרטיים ואף למוסדות ועסקים. על ממד מוכן ועל המחיר שלו נרחיב במאמר הבא.

מה זה ממד מוכן?

ממד מוכן, בדומה לממד רגיל, הוא חדר מוגן, רק שבשונה מממד רגיל הממד המוכן מיוצר מראש במפעל מיועד. כאשר הממד מוכן, הוא מועבר ללקוח על פי הזמנה מראש ומוצב במקום שהוכן לו. הממד המוכן נוצר בהתאם לתקנים הנדרשים של פיקוד העורף כך שהוא מספק הגנה ראויה. בין התקנים הללו נכללים קירות בטון בעובי המותר של 30 ס"מ ובשטח של 9 מ"ר. מאחר שאיום הטילים מאיים על יישובים רבים בארץ, הן בדרום והן בצפון, אזרחים רבים מעוניינים בהוספת ממד. מאחר שלא תמיד קיימת אפשרות לבנות ממד, פתרון אפשרי הוא השימוש בממד מוכן.

cozy-house-concept-with-wooden-toy-hous

למי זה מתאים?

הפתרון של ממד מוכן, כלומר, מרחב מוגן יביל, מתאים גם לבנייה חדשה וגם להשלמת בנייה קיימת בה חסר מרחב מוגן. יישום זה בעיקר מיועד לבנייה המשתמשת בקירות הקיימים, והיתרון העיקרי בשיטה זו הוא חיסכון בזמן העבודה באתר עצמו. על מנת להתקין ממד מוכןיש צורך להוציא היתר בנייה על פי דין מול הוועדה המקומית לתכנון.

ממד מוכן יביל מתאים למגוון מקומות

  • מרחב מוגן דירתי- מיועד לשימוש מגורים.
  • מרחב מוגן מוסדי – מיועד למבני ציבור.
  • מרחב מוגן למוסדות חינוך – מיועד לשימוש במוסדות החינוך.

יש לשים לב, כי ישנה חלוקה בין מרחבים מוגנים ליישובים עורפיים למרחבים מוגנים ביישובים קדמיים.מרחב מוגן עורפי מיועד לשימוש ביישובים המסווגים כעורפיים, שאינם סמוכים לקו הגבול בצפון או ברצועת עזה.מרחב מוגן קדמי מיועד לשימוש ביישובים המסווגים כקדמיים, הסמוכים לקו הגבול בצפון הארץ או ברצועת עזה. הם מכילים דרישות מיגון מוגברות כפי שמוגדר בהנחיות אלוף פיקוד העורף לאזוריים הקדמיים.

חשוב לוודא שמדובר במרחב תקני

קיימים מגוון רחב של ממדים מוכנים מראש. רובם מתאימים ומאושרים על ידי פיקוד העורף, על פי דרישות החוק הנוכחי למיגון. האישור של פיקוד העורף מיועד לוודא כי המרחבים המוכנים עומדים בדרישות החוק וכי הם מספקים מיגון איכותי לדיירי הבית. המרחבים המוגנים המוכנים מראש המאושרים על ידי פיקוד העורף הם מרחבים המספקים הגנה איכותית בזמן חירום, עומדים בדרישות המגבילות ומתאימים לאיומים הנוכחיים. הם מהווים אלטרנטיבה יעילה כאשר נדרש להקים מיגון במקום ספציפי.

חשוב לציין כי לא כל ממד מוכן המוצע בשוק מהווה מיגון תקני ועומד בתקנות פיקוד העורף. לכן, לפני רכישת ממד מוכן חשוב לוודא שהוא אכן עבר את הבדיקות הנדרשות וכי הוא אכן עומד בתקני פיקוד העורף. כך ניתן להבטיח שהמוצר יספק הגנה במקרי חירום.

החברות המשווקות מרחבים מוגנים מוכנים מאשרות את הדגמים בפני מהנדסי פיקוד העורף. הרוכשים מחויבים לוודא את האישור הזה. מוצרים שאינם כלולים ברשימת פיקוד העורף, כולל ממדים מוכנים, לא אושרו כתקניים על ידי פיקוד העורף ולכן לא מספקים הגנה ראויה.

מה הגודל התקני של ממ"ד?

במסגרת תקנות פיקוד העורף לממדים בנויים ולממדים מוכנים, נכלל גם הגודל התקני של הממד. הגודל התקני מתייחס גם לשטח הפנימי של הממד, גם לגובה שלו וגם לרוחבו. סף השטח הפנימי לממד מוכן על פי התקנות צריך להיות לפחות 9 מ"ר, לא כולל הקירות. במקרים מיוחדים בהם התקבל אישור מפיקוד העורף לשטח קטן יותר, הממד צריך להיות בגודל של לפחות 5 מ"ר נטו. הגובה המינימלי של הממד צריך להיות 2.5 מטרים, והגודל המקסימלילא יכול לעלות על 2.8 מטרים, אלא אם כן התקבל היתר מוועדת התכנון. בנוגע לרוחב הממד, יש לוודא כי הוא לא פחות מ-1.60 מטרים.

כמה עולה ממד מוכן?

המחיר לממד מוכן אינו קבוע מאחר שהוא משתנה בהתאם למספר גורמים שונים כמו גודל הממד,  תכונות הממד, מחיר ההובלה ועוד. באופן כללי, תהליך הוספת הממד לדירה או לבניין משותף הוא פרויקט שמשלב עלויות שונות שעשויות להיות גבוהות.

טווח המחירים לבניית ממד מוכן כולל-

  • תכנון קונסטרוקציה, אדריכלות ואישור פיקוד העורף – כ- 15,000 ₪.
  • בדיקות מעבדה – כ- 2,000 ₪.
  • ביסוס בהתאם לסוג הקרקע – בין 20,000 ל-30,000 ₪.
  • חיבור לחשמל – כ- 1,500 ₪.

באופן ממוצע, המחיר לממד מוכן לבית פרטי, כולל הובלה ומנוף, יהיה בסביבות 125,000 ₪. אם התוכנית היא לבנות ממד קבוע, המחירים עשויים להגיע ל-160,000 ₪ או יותר, כאשר כל המחירים שציינו לא כוללים מע"מ.במקרה של מיגונית, שהיא סוג של ממד מוכן לבית פרטי, המחירים עשויים לנוע בין 50,000 עד 70,000 או אף 100,000 ₪, תלוי בגודל ותכונות של המיגונית – כולל קיר הדף, חלון מקלט, דלת מקלט ועוד.

השימוש בממד מוכן כאופציה במקום בניית ממד קבוע, בדרך כלל, נראה כאפשרות כלכלית יותר, מאחר והמחירים נמוכים יותר. לכן, הוספת ממד מוכן מהווה אופציה משתלמת יותר בהוצאות. למרות השיקולים הכלכליים, בבחירה בין ממד מוכן לבין בניית ממד קבוע, איכות הממד הסופית היא הגורםהחשוב. הממד שיתווסף צריך לספק הגנה גבוהה במצבי סיכון, ולכן איכותו היא קריטית.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30