חוק שיפוץ בניין משותף

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

בניינים רבים במדינת ישראל נזקקים לביצוע שיפוץ חיצוני ישנו חוק שיפוץ בניין משותף שבהמשך נסביר עליו בעלי הדירות מעוניינים לבצע את שיפוץ הבניין החיצוני  מסיבות רבות ומגוונות חלק מבניינים נדרשים לביצוע שיפוץ חיצוני בגלל סיבות הנדסיות כגון ברזל חלוד וחשוף אשר מפוצץ את הטייח של הבניין, עמודים בקומת הקרקע אשר הטייח שלהם מתפוצץ, סדקים בכל רחבי המבנה שלעיתים רבות גורמים לחדירת מים .

חוק שיפוץ בניין משותף

בכדי לקבל החלטה משותפת של בעלי הדירות ולהחליט על ביצוע שיפוץ חיצוני לבניין משותף נדרשת הצבעה חוקית לפי הפרוטוקול החלטות של הבניין המשותף יש להודיע לכל בעלי הדירות על קיום אסיפת דיירים בה יעלה עניין השיפוץ החיצוני של המבנה , במהלך הישיבה ישתמא 38 פינוי בינוי להסביר לכלל בעלי הדירות על הסיבות לביצוע השיפוץ החיצוני ,  או פרויקט שיקום מבנים.

ביצוע שיפוץ המשמר את המצב הקיים כפי שהבניין נמסר לדיירים כאשר הקבלן סיים את עבודות הבניה- נדרש רוב של 51% לביצוע השיפוץ – דוגמא לשיפוץ שימור המצב הקיים, בבניין בין 8 קומות עם 32 דיירים אשר נבנה בשנת 1970 וגמר המבנה היה טייח הדיירים מעוניינים לבצע שיפוץ לבניין בשל סדקים בבניין, ברזל חשוף וצבע דהוי מבקש לבצע פרויקט של ביצוע טייח מחדש עם גמר שליכט צבעוני נדרש רוב של 51% בלבד לקבלת ההחלטה וניתן לחייב את שאר בעלי הדירות אשר מתנגדים לביצוע הפרויקט להשתתף בפרויקט

חוק שיפוץ בניין משותף הכולל שינוי חומרי הגמר לחומרי גמר  יקרים יותר

בכדי לקבל החלטה על שיפוץ הבניין הכולל שינוי חזיתות המבנה החלפת גמר שפירץ לחוץ מיושן לגמר שיש טורקי איכותי נדרש רוב של 75% ובכל מקרה לא ניתן לחייב את בעלי הדירות לשלם את עלות החלפת גמר הטייח בגמר שיש אך ניתן לחייב אותם בעלות חידוש טייח וגמר שליכט הצבעוני , כלומר המתנגדים משלמים את עלות השיפוץ היחסי של טייח וגמר שליכט צבעוני ושאר הדיירים המעוניים בביצוע חיפוי שיש משלמים את חלקם וגם את החלק היחסי של עלות ביצוע חיפוי שיש .

חוק שיפוץ חיצוני בניין משותף עם קבוצת עידן המתמחה בביצוע כל סוגי עבודות השיפוץ מבנים פועלת על האגודה לתרבות הדיור , חלת בנתניה עזרה ובצרון בתל אביב ועוד.

שיפוץ בתים משותפים

שיפוץ בית משותף הוא לא רק אתגר מקצועי מהמעלה הראשונה, אלא גם אתגר ניהולי לא פשוט. אתגר ניהולי זה נובע מעצם העובדה שלצורך שיפוץ בית משותף נדרשת הסכמה של כלל בעלי הדירות בבניין. במידה ולא ניתן היה להשיג את הסכמתם של כלל הדיירים, אך ישנו רוב מיוחס, ניתן בכל זאת לבצע את השיפוץ אך לא ניתן לדרוש מהדיירים הסרבנים להשתתף במימון הפרויקט. בשורות הבאות, נדבר גם על האתגר המקצועי וגם על האתגר הניהולי של שיפוץ בניינים משותפים, ואולי נוכל לסייע לכם לפני שאתם יוצאים לדרך לשיפוץ הבניין שלכם.

 

שיפוץ בתים משותפים – זה מתחיל בדייר אחד

בסופו של דבר, ההחלטה על שיפוץ בית משותף היא החלטה שצריכה להתקבל על ידי כלל בעלי הדירות בבניין, אך זה בדרך כלל מתחיל מבעל דירה אחד שמזהה את הצורך ומציף את האפשרות של שיפוץ הבניין. אותו בעל דירה צריך למעשה להגיע לכל יתר בעלי הדירות ולשכנע אותם להצטרף לתהליך שיכול להימשך בין חודשיים לחצי שנה ולעלות לא מעט כסף. בהינתן העובדה שפרויקט שיפוץ כזה יכול לעלות עשרות אלפי שקלים לכל בעל דירה, בהחלט מדובר באתגר לא פשוט שההתמודדות איתו מהווה תנאי הכרחי לביצוע השיפוץ. הגעה להסכמה עם כלל הדיירים כרוכה בתהליך שלא נוכל לפרט את יסודותיו בשורות אלה, אבל כן נוכל לומר שכאשר אתם בוחרים את איש המקצוע שיבצע עבורכם את הפרויקט, תוכלו להיעזר בו גם לטובת העניין הזה.

גורם מקצועיים המתמחים בתחום של שיפוץ בתים משותפים, יודעים בדרך כלל להתערב גם באינטריגות שבין כלל הדיירים, למתן דיירים סרבנים ולהציע פתרונות יצירתיים שיאפשרו בסופו של דבר להשלים את השיפוץ באופן שיהיה מקובל על כלל הדיירים. פתרונות אלה יכולים לכלול איזונים שונים בין שיפוץ המרחב המשותף ובין שיפוץ של יחידות הדיור הפרטיות למשל, אבל לא רק.

תשלום עבור שיפוץ בית משותף

תשלום עבור שיפוץ בניין משותף בישראל מבוצע על ידי הדיירים בעלי הדירות בבניין, חלוקת התשלומים משתנה מבניין לבניין ותלויה בתקנון הבית המשותף בבניין.

ברוב הבניינים בישראל קיים תקנון בית משותף זהה אשר נקרא תקנון בית משותף מצוי וזהו תקנון אוטומטי שאם לא מנסחים תקנון בית משותף שונה הוא התקנון המצוי בבניין.

לרוב כפי שכתועבודה בגובה בפרויקט שיפוץ בנייןב בתקנון המצוי ברוב הבניינים בישראל חלוקת התשלומים נקבעת לפי גודל הדירה למי שיש דירה גדולה יותר משלם יותר ולהפך, הנוסחא פשוטה מחשבים

את השטח המצטבר בבניין כולו ומחלקים את שטח כל דירה באופן יחסי לשטח הכולל של הדירות וכל נקבע היחס זוהי חלוקת הוצאות שיפוץ בית משותף .

 לעיתים התקנון המצוי מורה על חלוקה שווה בתשלום ללא תלות בגודל הדירה , כמובן שדיירי הבניין יכולים להחליט כל החלקה בעניין התשלום שכל דיירים משלם

ובלבד שזה בוצע בצורה תקינה ובאספת דיירים שהוזמנו אליה כל בעלי הדירות ובוצעה בא הצבעה חוקית.

תשלום עבור שיפוץ בית משותף בבתים משותפים מתחלק בין הדיירים,חלוקת הוצאות שיפוץ בית משותף

ישנן עיריות המעודדות שיפוץ חזיתות מבנים בערים שלהן כמו עיריית נתניה עיריית תל אביב עיריית ראשון לציון והרצליה , בערים אלה העירייה הקימה קרן הלוואות לדיירים בבניינים

משותפים אשר מעוניינים לבצע שיפוץ חזיתות למבנה בו מתגוררים או מחזיקים בדירה.

לרוב ההלוואה היא ללא ריבית וללא הצמדה וניתנת אוטומטית לכל בעלי הדירות, את החזר ההלוואה מבצעים בהוראת קבע לעירייה בכ 60 תשלומים שווים ואת היתרה מכיוון ומתן ההלוואה לא

מכסה את כל עלויות השיפוץ הדיירים משלמים ישירות לקבלן במהלך ביצוע עבודות השיפוץ, חלוקת הוצאות שיפוץ בית משותף.

דייר סרבן תשלום  שיפוץ בית משותף 

החוק מחייב את הדייר הסרבן להשתתף בעליות השיפוץ במידה וההחלטה בוצעה על ידי רוב של 50% מבעלי הדירות ,ניתן לפנות למפקחת על הבתים המשותפים ולאחר מכן לפנות לבית המשפט אשר יקבע כי על הדייר לשלם את חלקו היחסי בשיפוץ הבניין.

תשלום עבור שיפוץ בית משותף-עיריית תל אביב ונתניה נכנסות בנעליו של הדייר הסרבן-חלוקת הוצאות שיפוץ בית משותף

הארגונים לשיפוץ חזיתות התקנת מעליותהעיר דוגמאת חלת בנתניה ועזרה ובצרון בתל אביב נכנסים לנעליו של הדייר הסרבן ומשלמים את חלקו בכדי לקדם את הפרויקט ולהקל על הדיירים המעוניינים בביצוע שיפוץ חיצוני לבניין לאחר מכן הארגון תובע את הדייר בבית המשפט ומקבל חזרה את כספו מהדייר לפי הוראת השופט.

בשלב הראשון לתהליך שיפוץ בניין משותף יש להחליט על ביצוע שיפוץ חיצוני בבניין משותף באסיפת דיירים על פי חוקי הבית המשותף.

לאחר מכן ניתן להתחיל השוואת מחירים בין קבלנים או לחילופין לפנות לאגודה לתרבות הדיור, עזרה ובצרון או חלת בכדי לקבל ליווי של תהליך השיפוץ.

שיפוץ בניין משותף

הליך חידוש מבנה במסגרת שיפוץ בניין משותף  שמחזק את המבנה ומונע מהתפתחות נזקים קונטרוקטיבים למבנה מכיוון ובמהלך שיפוץ בניין משותף בשלב הראשון

מטפלים בסדקים הקיימים במבנה ומטפלים בברזל חלוד שעבר תהליך קורוזיבי בשל כשל בביצוע וחדירת מים אל תוך המבנה וחילחול לאזור הברזל בתוך הבטון.

בשלב הראשון הברזל תמא 38 חיפהמחליד ומתחיל להתנפח כתוצאה מהניפוח הבטון שמכסה את הברזל מתחיל להיסדק וליפול , חשוב לטפל כבר בשלב הראשוני שמבחינים בבטון שמתפרק

מכיוון והברזל החלוד מחליש את הבניין ואי טיפול עלול לגרום לנזק בלתי הפיך במקרה הגרוע ביותר.

שיפוץ בניין משותף באחריות וועד הבית

וועדי בתים רבים מעוניינים לבצע שיפוץ בניין למבנה בו הם מתגוררים, לאחרונה התחום התפתח מאוד בישראל ונהייתה מגמה של שיפוץ מבנים חיצוני שהולכת ומתפתחת.

היום כבר ברור לעוסקים בתחום הנדלן שבניין משותף שעבר שיפוץ חיצוני למבנה משביח את ערך הדירות ואת רמת הסחירות של הדירות. בערים רבות קיימים ארגוני מלכ"ר אשר מעודדים וועדי בתים ובעלי דירות לקדם תהליך שיפוץ בניין בבית המשותף בו מתגוררים. המבנים שנבנו בארץ עד לשנות 80 ברובם בוצעו בגמר של שפריץ הסיבה לכך היא עלות ביצוע זולה ומהירות ביצוע. למבנים אלה מספר אלטרנטיבות לשיפוץ 

תחילת שיפוץ בניין משותף

בגמר שפריץ שוטפים את המבנה בלחץ מים מוגבר בעזרת גרניק ובכך מסירים פיח, לכלוך, חתיכות בטון רופפות . בשלב השני לשיפוץ הבניין מטפלים בברזל החשוף הגלוי מנקים אותו במברשת פלדה ומורחים בחומרים אנטי קורוזיבים דוגמאת סיכה 610. באזורים בהם הברזל חשוף בבניין מתנפח בדרך כלל הטיח וחשוב מאוד לחשוף את האזורים המנופחים.

בשלב זה מטפלים בסדקים בבניין, כמעט בכל המבנים קיימים סדקים באזור חיבור בין בלוק לבטון מכיוון ובעבר לא הקפיד על רשת אקספנדד בחיבורים, במעקה הגג לרוב קיים הסדק המשמעותי ביותר. לאחר מכן ישנה חלוקה של צביעת הבניין שעובר שיפוץ בצבע חוץ להעניק למבנה מראה חדש. בשיפוץ זה הנראות של גמר הבניין לא משתנה ומדובר למעשה בחידוש הקיים.

שיפוץ בית משותף 

מבנים רבים מבצעים שיפוץ בית משותף , במרוצת השנים עם גל העליות הגדול לארץ היה צורך בבניית מאות אלפי דירות בקצב מהיר ולכן לא הושם דגש רב על איכות הבניה והנראות של הבניינים , בניינים רבים סובלים מסטיגמה שלילית וביקוש נמוך לרכישת דירות רק בשל מצבו החיצוני של הבניין. לעיתים רבות הדירות מעוצבות משופצות ברמת גימור גבוה אך הבית המשותף אינינו משופץ ולא מזמין.

בשנים האחרנות קמו ארגונים רבים לעזור ולתמוך בוועדי בתים משותפים לשפץ את חזיתות המבנים על ידי ליווי של תהליך השיפוץ של הבית המשותף ועחוזה תמא 38ל ידי הענקת הלוואות ללא ריבית וליווי של מפקח בניה ללא עלות. בתל אביב הארגון נקרא עזרה ובצרון בנתניה ח.ל.ת וישנם עוד ארגונים רבים ברחבי הארץ כמו האגודה לתרבות הדיור אשר מלוות את תהליך השיפוץ של הבית המשותף.

שיפץ בית משותף דורש הסכמה של לפחות 50% מהדיירים

דיירים סרבנים שלא מעוניינים בשיפוץ הבית המשותף נאלצים בפקודת המפקחת על הבתים המשותפים ובית המשפט להשתתף בעלות השיפוץ .

ניתן לחייב דיירים להשתתף בשיפוץ צבע וטיח חדש לבניין אך לא ניתן לחייב את הדיירים הסרבנים להשתתף בעלות שיפוץ חיצוני בחיפוי שיש ולוקו בונד, בית המשפט מחייב אותם לשלם את עלות השיפוץ

לפי עלות שיפוץ עם ביצוע טיח מחדש עם גמר שליכט צבעוני

קבוצת עידן מתמחה בביצוע שיפוץ חיצוני לבתים משותפים והתמקצעה בתחום במרוצת השנים, לחברה ניסיון בחיפוי עשרות אלפי מטרים של שיש, מאות אלפי מטרים של טיח ומאות אלפי מטרים של צבע

חדש לבתים משותפים שיפוץ בניין .

אנו בחרת עידן מספקים ליווי של וועד הבית המשותף המעוניין בביצוע שיפוץ חיצוני לבניין על ידי טובי אנש המקצוע בתחום:מהנדסים, אדריכלי ועורכי דין.

שיפוץ בית משותף הינו מהלך חשוב מבחינה כלכלית, מבחינת איכות החיים וחווית המגורים בדירה,

שיפוץ דירה כי הרבה יותר כיף לחזור בסוף היום .ולשבת במרפסת השמש בבניין המשותף

כמו כן חברת עידן מלווה את וועד הבית המשותף אשר מעוניין בשיפוץ עוד לפני הפניה לאגודה לתרבות הדיור עזרה ובצרון וחלת, כאשר ישנו גוף מקצועי וותיק ומנוסה בתהליך שיפץ חיצוני

של מבנים התליך מהיר יותר, קל יותר והתוצאה המתקבלת בסיום איכותית הרבה יותר .

לחברה אולם תצוגה של כל סוגי החיפוי משיש יוקרתי ועד לשליכט צבעוני בעשר טקסטורות שונות.

פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות .

שיפוץ בניין פסיפס, שיפוץ בניין חיפוי שיש, שיפוץ בניין טייח שיפוץ בניין חיזוק שיש

אפשרות נוספת היא בשלב הזה של השיפוץ בניין לבצע טייח מחדש לבניין לעיתים ניתן לעשות את הטיח החדש על גבי הטיח הקיים בחומרים ייעודים לכך, דוגמאת קאסה נובה של חברת נירלט,עוצמת הטייח חזקה ורמת השליפה גבוה אפילו מטיח שמוכן במפעל.

לרוב הגמר הנו בשליכט צבעוני שהינו חומר אלסטי מודרני הנותן למבנה נראות חדשה לגמרי, מומלץ מאוד לבצע שיפוץ עם גמר שליכט צבעוני מכיוון והתועלת המפיקים מהפרויקט מעולה והבניינים שעברו שיפוץ נראים כאילו בנו בניין חדש ולא שיפצו בניין ישן.

קבוצת עידן הינה קבלן מורשה בעזרה ובצרון בעיריית תל אביב ובאגודה לתרבות הדיור בח ל ת נתניה ומורשית לבצע עבודות בניה הנדסיות בכל העיריות בארץ.

בשלב הראשון לשיפוץ בניין משותף 

פותחים ומסטטים את הבטון מסביב לברזל הפגום ומנקים את הברזל החלוד בעזרת מברשת פלדה עד שמגיעים לברזל נקי מחלודה ומקורוזיה , לאחר מכן מורחים על הברזל חומרים

אנטי קורוזיבים אשר מפסיקים את התיישנות החומר .

ישנם מספר חומרים מומלצים בשוק , חשוב לבחור במוצר איכותי ומוצר העומד בתקן הישראלי מכיוון ושיפותץ בניין משותף שנעשה בצורה נכונה יכול לתת שקט לבעלי הדירות בבניין ל-15 שנה לפחות

  • שלב ראשון  שיפוץ בניין משותף –יש לקיים אספת דיירים עם כל בעלי הדירות , חשוב לפעול לפי חוקי הבית המשותף ולקיים ישיבת דיירים תקנית, באסיפת דיירים זו יש להעלות את הצורך הקיים בשיפוץ הבניין
  • שלב שני שיפוץ בניין משותף –החתמת דיירים על הסכמה על ביצוע הפרויקט/ביצוע הצבעה חוקית באסיפת הדיירים וקבלת החלטה על ביצוע עבודות השיפוצים בבניין, שיפוצים בניינים משותפים.

שיפוץ בניין משותף, שיפוץ בניינים משותפים  מבחינה קונסטרוקטיבית

לאחר הטיפול בברזל יש לסגור את הבטון בעזרת חומרים המיודעים לשיקום בטונים, גם כאן אסור להתפשר על איכות המוצר ויש לבחור מוצר איכותי שנבדק על ידי מכון התקנים.

לאחר מכן עוברים לשלב סידור צנרות המים, החשמל ניקוז המזגנים וכו, את מה שמבוטל מפרקים ואת הצנרות הנותרות מחברים למבנה בעזרת שלות מגלוונות וצובעים אותם לאחר מכן בצבע שיבחר לבניין , כמו כן ניתן לייצר תעלת פח או אלומיניום ולהכניס את הצנרות אל תוך התעלה ובכך להסתיר אותם ולשפר את נראות חזית הבניין שעובר שיפוץ.

שיפוץ בניין משותף בליווי אדריכ החברה

כמו כן בשלב זה מתקינים ניקוז מאסף לצנרות המזגנים ומחברים את הצינורות המשורשים לאחר שהוחלפו בחדשים לתוך ניקוז המזגנים המשותף, שלב זה חשוב ביותר שכן מזגנים מטפטפים על שיפוץ חדש עלולים לייצור כתמים של עובש וירקת ובכך להרוס למעשה את השיפוץ היקר שבוצע.בשלב הבא בוחרים את סוג הגימור שמעוניינים הדיירים לבצע בבניין המשותף, ניתן לבצע תיקוני טיח נקודתי בדוגמאת השפריץ או הגימור הקיים ואז לצבוע בפריימר איקס אשר מהווה שכבת חומר מקשרת בין הצבע החדש והטיח הישן, את הפריימר איקס מגוונים בצבע שנבחר לצבוע את הבניין .

שיפוץ בניין  עם קבוצת עידן מבטיח לכם שיפוץ בניין  שיבוצע בצורה מקצועית ומהירה!

בפרויקט של שיפוץ חיצוני לבניין משותף דורש הסכמת 50% מבעלי הדירות בבניין בכדי להוציא את הפרויקט לפועל .

ישנם מפרטי שיפוצים רבים במחירי עלות שונים ומגוונים החל משיפוץ צבע בסיסי שמתחל בסביבות 12,000 שח לדייר כולל ועד לחיפוי אלומיניום חדש לבניין בעלות של עד 70,000 שח לדייר לפניכם

מפרט עבודות לדוגמא מפרויקט של קבוצת עידן אשר מתמחה בשיפוץ חיצוני לבניין משותף.

שלב 1 שיפוץ חיצוני לבניין- קיום אסיפת דיירים בכדי לקבל החלטה על ביצוע השיפוץ לבניין , בשלב זה יש לכנס ישיבת דיירים ולהסביר להם בישיבה כי הבניין הזדקן וכדי שימשיך לשרת את דייריו יש לשפצו 

שלב 2 שיפוץ חיצוני לבניין – קיום הצבעה בדבר החלטה על שיפוץ הבניין – לבצע את ההצבעה לפי פרוטוקול ישיבת דיירים עם יו"ר של האסיפה שדואג לנהל אתה כקבוע בחוק

שלבים הבאים שיפוץ חיצוני לבניין משותף, קבלן שיפוצים

שלב 3 שיפוץ חיצוני לבניין – קבלת הצעות מחיר מקבלני בניין המתמחים בביצוע עבדות שיפוץ מבנים ובעלי ניסיון ורישיון קבלן לאחר שנבחנו כל ההצעות יש לבחור בקבלן שנראה כי הינו המקצועי והאמין ביותר

שלב 4 שיפוץ חיצוני לבניין -בחירת מפקח בניה שיפקח על הקבלן חשוב שלמפקח הבניה יהיה רישיון מהנדס וכי הינו בעל ניסיון בפיקוח על עבודות שיפוץ חיצוני לבניין

שלב 5 שיפוץ חיצוני לבניין – איסוף כספים לקופת הוועד בכד לשלם לקבלן ולמפקח חשוב מאוד לאסוף את כל הכספים מראש בכדי למנוע בעיות גבייה במהלך הפרויקט , זכרו קבלן שלא מקבל תשלום עוצר ע

בודה והדיירים הינם הסובלים העיקריים

בניינים רבי בכל רחבי מדינת ישראל נזקקים לעבור פרויקט שיפוץ בית משותף. חשוב לשמור על חוק שיפוץ בית משותף במהלך תהליך שיפוץ הבניין בכדי שההחלטה אודות השיפוץ תהיה רשמית ומקובלת על כל דיירי הבניין ותעמוד בחוק הבתים המשותפים .זהו  הליך חשוב מבחינת ניהול תקין של הבניין ומבחינת התמודדות מול סרבנים.

חוק שיפוץ בית משותף

החוק הרשמי דורש ביצוע אספת דיירים עליה מודיעים שבועיים מראש לכל בעלי הדירות בבניין אודות קיום אספת הדיירים שאחד הנושאים שידברו בישיבה יהיה פרויקט שיפוץ חזיתות הבניין המשותף ושיפוץ פנים הבניין באזור הלובי, חדרי המדרגות, חדר מכונות באם יש, מקלט הבניין ועוד. 

באספת הדיירים חשוב להבהיר ולהסביר לבעלי הדירות בבניין אודות חוק שיפוץ בניין משותף ואודות תהליך השיפוץ אותו רוצים לקדם בבניין. בכדי לבצע שיפוץ בניין משותף משמר כלומר לבצע שיפוץ שלא משנה את חומרי הגמר של הבניין השיפוצים הנכנסים לקטגוריה זו ונדרשים בהם 51%  אישורי דיירים,הם שיפוצים שמשקמים את הבניין ובסוף השיקום ההנדסי מבצעים גמר דוגמת הקיים כיום בבניין.

חוק שיפוץ בית משותף, צביעת קירות, חיזוק שיש , ביצוע טייח מחדש, שיקום פסיפס

בפרויקטים הללו נדרשת הסכמה של 51% מבעלי הדירות בבניין

צביעת קירות זהו למעשה הליך שיפוץ הכי פשוט בשלב הראשון שוטפים את הבניין בלחץ מים לקיפוף טייח רופף וניקיון הבניין מאבק פייח וירקת. לאחר מכן מטפלים בסדקים הקונסטרוקטיבית בבניין, בברזל החשוף , מטפלים בצנרות המותקנות בבניין ומסדרים אותן, צובעים חלקי מסגרות באדני החלונות,אוטמים את החלונות ואת כניסות המזגנים , צובעים סורגים, רפפות ומעקות באם קיימים.

בפרויקט חיזוק שיש מחזקים כל אריח שיש בבורג נירוסטה בכדי למנוע ממנו נפילה , מחליפים אריחי שיש פגומים , צובעים בסילר ואוטמים משיקים בין הקומות.

חלוקת תשלומים -חוק שיפוץ בית משותף

קבלן שיפוצים חלוקת התשלומים בגין שיפוץ הבניין המשותף בדרך כלל מתבצעת לפי גודל הדירה הרשומה בטאבו כלומר ,מחשבים את שטח הדירות המצטבר של כל דירות הבניין ואז מחלקים שטח כל דירה בשטח הכללי והאחוז המתקבל זהו החלק היחסי של בעל אותה דירה בתשלום השיפוץ. ברוב הבניינים מחשבים לצורך החישוב שטחים מוצמדים כגון מחסנים ,מרפסות ,גגות וכו '. אבל זוהי החלטת דיירי הבניין באם אין הגדרה בתקנון הבניין המשותף לפיו נקבע שצריך לנהל את הבית.

פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות

חוק שיפוץ בית משותף

חומרי הגמר השונים בעת שיפוץ חיצוני לבניין

חיפוי שיש – מתאים לבניינים אשר כיום קיים חיפוי שיש ורוצים לתקן נקודתית על ידי חיזוק ברגי נירוסטה בכדי למנוע נפילת שיש והחלפת שיש פגום

כמו כן השיפוץ מתאים לבתים משותפים אשר מעוניינים לשדרג את המבנה ולחפות אותו בשיש- חיפוי מבנה קיים בשיש מעלה את ערך הדירות בצורה משמעותית

חיפוי אלומיניום-שיפוץ בניין חיפוי לוקו בונד הטרנד החם כיום במגדלי היוקרה מקנה למבנה מראה מודרני חדשני – האלומיניום הינו חומר שלא מחליד ומתאים לסביבה ימית יותר מכל חיפוי אחר

שליכט צבעוני- ביצוע טיח מחדש לבניין וגמר שליכט צבעוני המאפשר לקירות המבנה לנשום ומקנה לבניין מראה חדש ומשודרג

צבע- ביצוע צבע על המבנה הקיים ללא שינוי חומר הגמר – מתאים לבעלי דירות בבניין אש מעוניינים לחסוך בעליות השיפוץ שכן זהו השיפוץ הזול ביותר

טיפול בפסיפס- מתאים למבנים המחופים בפסיפס כיום מבצעים בדיקת הקשה על הפסיספס ומפרקים את הפסיפס הרופף וצובעים את כל הפסיפס למראה אחיד

 

60.61.6.010 ריצוף משתלבות+פירוק הקיים+ביצוע מצעים והתאמת גובה שוחות ביוב מ"ר 600.00 170.00         102,000.00
60.61.6.020                                  –  
סה"כ עבודות פיתוח שונות         102,000.00
סה"כ עבודות פיתוח בחצר         102,000.00
עבודות בקירות חוץ
עבודות טיח
60.62.1.010 פירוק שכבת טיח צמנטי מותז (שפריץ גס) מ"ר 1900.00 32.00            60,800.00
60.62.1.020   מ"ר 0.00 27.00                          –  
סה"כ עבודות טיח           60,800.00
עבודות שיפוץ קירות
60.62.2.010 ביצוע הרבצת בטון מ"ר 1900.00 20.00            38,000.00
60.62.2.020 התקנת שיש טורקי/איטלקי איכותי התקנה עם רשתות מגלוונות וסיכות נירוסטה לפי תקן מ"ר 1900.00 470.00         893,000.00
60.62.2.030 חיפוי עץ עמודי חניה-שיפוץ חיצוני לבניין משותף יח' 30.00 3000.00            90,000.00
סה"כ עבודות שיפוץ קירות      1,021,000.00
עבודות צביעת קירות
60.62.3.010 צביעת טיח חלק בצבע אקרילי (תקרת ק"ק) קומפלט 1.00 10000.00            10,000.00
סה"כ עבודות צביעת קירות           10,000.00
עבודות חיפוי קירות
60.62.4.010 ליטוש וניקוי אדני חלונות  קומפלט 1.00 6000.00              6,000.00
סה"כ עבודות חיפוי קירות              6,000.00
עבודות תיקון ושיקום שונות
60.62.5.010 התקנת מסתור מזגנים 1.5 על 21 מאלומיניום יח' 15.00 10000.00         150,000.00
60.62.5.020                                  –  
סה"כ עבודות תיקון ושיקום שונות         150,000.00
עבודות בטון מזויין ותיקוני בטון
60.62.6.010                                  –  
סה"כ עבודות בטון מזויין ותיקוני בטון                          –  
סה"כ עבודות בקירות חוץ      1,247,800.00
עבודות נגרות, מסגרות ואלומיניום בקירות חוץ
חידוש צבע לפריטי נגרות, מסגרות ואלומיניום
60.63.1.010 חידוש צבע לפחחות חוץ כגון מעקות, סורגים, מרזבים, צנרת ברזל וצנרת PVC וכל אלמנט המקובע לקירות חוץ קומפלט 1.00 13000.00            13,000.00
סה"כ חידוש צבע לפריטי נגרות, מסגרות ואלומיניום           13,000.00
עבודות שונות
60.63.6.010 איטום סביב פתחים במסטיק אקרילי קומפלט 1.00 4500.00              4,500.00
סה"כ עבודות שונות              4,500.00
סה"כ עבודות נגרות, מסגרות ואלומיניום בקירות חוץ            17,500.00
עבודות בחדרי מדרגות
עבודות שיפוץ קירות ותקרות
60.64.1.010 שיפוץ קירות ותקרות טיח חלק וגימור בצבע אקרילי (חדר מדרגות בלבד ללא לובי קומתי) כולל אמצעי הגעה לגובה בקומה עליונה, תיקון ושחזור השפריץ במקומות הפגומים וצביעת מבואה בקומת הגג קומפלט 1.00 9000.00              9,000.00
60.64.1.020 שיפוץ קירות ותקרות טיח חלק וגימור סיד סינטטי קירות מקלט, כולל צבע פולט אור מסביב לפתחים. כולל מבואת ירידה למקלט. קומפלט 1.00 4800.00              4,800.00
סה"כ עבודות שיפוץ קירות ותקרות           13,800.00
עבודות ריצוף וחיפוי קירות
60.64.2.010 ריצוף במרצפות קרמיקה/גרניט פורצלן (המרצפות לפי מחיר יסוד 100 ש"ח/מ"ר). רצפת לובי קומתי- למדידה –   168.00 350.00            58,800.00
60.64.2.020 החלפת מדרגות בכל הבניין שיש מקומי   140.00 300.00            42,000.00
סה"כ עבודות ריצוף וחיפוי קירות         100,800.00
חידוש צבע לפריטי נגרות, מסגרות ואלומיניום
60.64.3.010 חידוש צבע אטום לדלתות (דלת כניסה ללובי קומתי) יח' 8.00 300.00              2,400.00
60.64.3.020 חלונות חדשים חדר מדרגות   8.00 1500.00            12,000.00
60.64.3.030                                  –  
60.64.3.040                                  –  
60.64.3.050 חידוש צבע לדלתות מעלית (דלת כנף תיצבע גם מצידה הפנימי) צביעה בריסוס כולל משקוף – למדידה – יח' 6.00 680.00              4,080.00
60.64.3.060 חידוש צבע לפחחות מקלט, דלתות הדף, דלתות ומחיצות שירותי מקלט, סולמות מקלט, פתחי אוורור מקלט ויציאות חירום קומפלט 1.00 3500.00              3,500.00
סה"כ חידוש צבע לפריטי נגרות, מסגרות ואלומיניום           21,980.00
עבודות מסגרות
60.64.5.010                                  –  
60.64.5.011                                  –  
60.64.5.020 מעקה מדרגות  מטר אורך 110.00 600.00            66,000.00
60.64.5.030 דלתות עץ לארונות חשמל.  קומפלט 7.00 7000.00            49,000.00
60.64.5.040                                  –  
סה"כ עבודות מסגרות         115,000.00
סה"כ עבודות בחדרי מדרגות         251,580.00
עבודות שונות
מתקני חשמל
60.66.1.010 גוף תאורה עם מספר הבית. גוף תאורה במחיר יסוד 360 ש"ח  יח' 1.00 560.00                 560.00
60.66.1.020                                  –  
60.66.1.030 גוף תאורה בחדר מדרגות. גוף תאורה במחיר יסוד 80 ש"ח – למדידה – יח' 8.00 220.00              1,760.00
60.66.1.031 כנ"ל בלובי. גופי תאורה במחיר יסוד 150 ש"ח – למדידה – יח' 2.00 250.00                 500.00
60.66.1.032 התקנת נק' תאורה חדשה בקירות הלובי כולל ג"ת מתאים במחיר יסוד 150 ש"ח, כולל חציבות וחיבור ללוח. – למדידה – יח' 4.00 515.00              2,060.00
60.66.1.035 התקנת טיימר להפעלת התאורה בלובי בהתאם לתכנון קומפלט 1.00 800.00                 800.00
60.66.1.040 גוף תאורה התקרת קומת עמודים. גוף תאורה במחיר יסוד 175 ש"ח – למדידה -לפי בחירת הוועד יח' 10.00 275.00              2,750.00
60.66.1.050 התקנת מפסק חשמל בלובי לאחר ביצוע חיפוי – למדידה -לאחר סיום העבודותהעליון והתחתון יח' 1.00 135.00                 135.00
סה"כ מתקני חשמל              8,565.00
מתקני תברואה בהתאם לתכונן
60.66.2.010   יח' 4.00 600.00              2,400.00
60.66.2.020   מ"א א גובה 15.00 90.00              1,350.00
סה"כ מתקני תברואה              3,750.00
ניקוז מי גשם
60.66.3.010 הארכת יציאות מרזבים  או על דיד תכנון מיוחדע"י ניפלים וזויות צנרת בקוטר מתאים לצורך הרחקתשיפוץ מבנים שפיכת המים מבסיס ע לסיום  העמוד יח' 4.00 110.00                 
סה"כ ניקוז מי גשם                 
לובי בניין
60.66.4.010 תקציב שיפוץ לובי 150,000 שח לפי בקשתכם יח' 1.00 150000.00         
60.66.4.011                                  –  
60.66.4.020                                  –  
60.66.4.030                                  –  
60.66.4.040 קיר מפריד בין שכנים כולל יסודות+קיר+חיפוי אבן בהתאם למצ בשטח מטר אורך 40.00 800.00  
60.66.4.050                                  –  
סה"כ עבודות אלומיניום  
מסתורי כביסה
60.66.5.010                                  –  
60.66.5.020                                  –  
60.66.5.030                                  –  
סה"כ מסתורי כביסה         
עבודות פירוק, בנייה ושונות
60.66.6.010                                  –  
60.66.6.020                                  –  
60.66.6.030                                  –  
סה"כ עבודות פירוק, בנייה ושונות משתנה לאורך ביצוע                          –  
סה"כ עבודות שונות         
סה"כ שיפוץ חיצוני לבניין משותף     0
   
מע"מ 17%  

סה"כ כולל שיפוץ חיצוני לבניין משותף תשלום עבור שיפוץ בית משותף

 

    

                                        פנו אלינו עוד היום לקבלת מחיר שיפוץ בניין משותף וליווי בתהליך הפניה לעזרה ובצרון אגודה לתרבות הדיור וחלת נתניה!!

קבוצת עידן מלווה בניינים שמעוניינים לבצע שיפוץ החל משלב קבלת ההחלטה ועד לסיום מוצלח של הפרויקט-חלוקת הוצאות שיפוץ בית משותף

 

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30