צביעת קירות חיצוניים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

צביעת קירות חיצוניים גם מבני נדל"ן מתבגרים, לא רק בני אדם וגם מבני נדל"ן מגיעים לנקודה בזמן בה הם זקוקים לקצת תיקונים, קצת עבודות על האסתטיקה החיצונית ואולי גם קצת עבודות שיקום, ריענון והתחדשות. אחת המשימות הקלאסיות של מבנים כאלה היא המשימה של צביעת קירות חיצוניים שהתוצאה הסופית שלה באה אמנם לידי ביטוי בצורת חזית בניין עם צבע חדש ורענן לחלוטין, אבל המרכיבים שלה הם רחבים הרבה יותר. אז מה כולל פרויקט של צביעת קירות חיצוניים? לאילו סוגים של בניינים מתאים פרויקט צביעה כזה? מיהם הגורמים שמבצעים את הצביעה ואת כל העבודות ההיקפיות סביבה? על מה חשוב להקפיד כשמוציאים פרויקט צביעה כזה אל הפועל? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מדוע חשוב לצבוע קירות חיצוניים ולאילו בניינים זה מתאים?

נתחיל אולי בשאלה השנייה ונגיד את הדבר הבא: צביעת קירות חיצוניים הוא פרויקט שמתאים למבנים ללא חיפוי שיש חיצוני, מבנים שקירות החוץ שלהם חשופים לחלוטין ומוגנים על ידי שכבת טיח חוץ בלבד. במבנים בעלי חיפוי שיש, שיפוץ מעטפת החוץ מבוצעת באמצעות חיזוק אריחי השיש, ניקוי החיפוי ולעיתים גם החלפה של אריחים באופן חלקי או מלא. במיקומים שונים בישראל לא ניתן למצוא מבנים ללא חיפוי חוץ, כמו למשל בירושלים ובכל בנייה חדשה של מבנים משותפים. במיקומים אחרים, כמו בתל אביב למשל, אפשר למצוא מאות מבנים ללא חיפוי שיש חיצוני ומבנים אלה הם המועמדים הטבעיים לפרויקט צביעת קירות חיצוניים.
חשיבות הצביעה נובעת כמובן גם משיקולים אסתטיים, קרי הצורך לשפר את הנראות של המבנה, הן לטובת איכות החיים של הדיירים, הן לטובת המראה הכולל של הסביבה והן לטובת השבחת הנכס והעלאת ערך הדירות שבו. יחד עם זאת, כפי שנסביר ממש בהמשך, פרויקט צביעת קירות חיצוניים כולל עוד שורה של פעולות כמו תיקוני ברזל, שיקום בטון, טיח ואיטום שהן כבר פעולות מחויבות המציאות עבור מבנים מיושנים שסובלים מרטיבות ואשר נמצאים על המסלול של הפיכת המבנה למבנה מסוכן בגין סדקים ופגמי בטון. במסגרת הפרויקט מבוצע תיקון של כל מעטפת החוץ באופן שמעניק לבניין חיים חדשים של ממש.
צביעת קירות חיצוניים

עקרונות מנחים

בשונה מצביעת קיר בתוך הבית, כל צביעה של קיר חיצוני חייבת להגיע לאחר תהליך של הכנה, במסגרתו יש להסיר שכבות לכלוך שהצטברו על גבי הקיר לאורך שנים, קילופי טיח וטיח רופף. בנוסף לכך, קיר חיצוני יכול לסבול מפגמים שהתפתחו בו לאורך שנים ארוכות ובכלל זה פגמי בטון וחשיפת ברזל שהולך ומחליד ככל שעובר הזמן. בנוסף לכל זה, בצביעה של קירות חוץ במבנה משותף ובכלל, יש לקחת בחשבון אלמנטים שונים שיכולים להוות חלק בלתי נפרד מחזית המבנה ובכלל זה סורגים, מעקות, מסתורי כביסה, צנרת ביוב וכן הלאה. גם אלה צריכים להילקח בחשבון ולהיות מטופלים על מנת להבטיח את התוצאה הרצויה במסגרת שלבי הגמר.

אז איך מתבצעת המשימה של צביעת קירות חיצוניים?

כשאתם מחפשים אנשי מקצוע שיבצעו עבורכם את הצביעה המבוקשת, חשוב מאוד שתבינו מהם מרכיבי העבודה הנדרשת על מנת שלא תופתעו מהעלות של הפרויקט. כמו כן, חשוב שתבינו מה עליכם לדרוש ולמה עליכם לצפות במסגרת הפרויקט על מנת להבטיח את התוצאה הנדרשת. בשורות הבאות נפרט את השלבים של משימת צביעת קירות חיצוניים כפי שמבצעת אותה קבוצת עידן כבר שנים ארוכות. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שלא כל גורם מקצועי מבצע את כל השלבים הללו ושגם אתם עצמכם יכולים לוותר על רכיבים מסוימים בתוך התהליך, אם כך אתם חושבים שנכון לכם לאור התקציב העומד לרשותכם. והנה הם השלבים המרכזיים של התהליך:

בניית פיגום תקני

בשלב ראשון יש לבנות פיגום תקני שיכסה את כל שטח הפנים של מעטפת הבניין, על מנת שניתן יהיה לנוע בצורה חופשית ולהגיע לכל פינה במעטפת הקירות החיצוניים של הבניין בכדי לבצע את משימות ההכנה והצביעה הנדרשות.

ניקוי קיר וסילוק חלקים רופפים

בשלב שני מבוצע ניקוי יסודי של שטח פני הקיר במטרה לסלק משקעי בוץ, אבק, ערפיח ואפילו שמן בישול שהצטברו על קירות החוץ לאורך שנים. ניקוי זה מבוצע באמצעות שטיפת לחץ שמיועדת להסיר גם קליפות טיח משוחררות וחלקי טיח רופפים.

תיקון ברזל ושיקום בטון

בשלב שלישי של צביעת בניין מבוצעת סריקה יסודית של שטח פני הבניין בכדי לזהות את כל פגמי הבטון, חורים, סדקים וחלקי בטון שנעקרו מהמבנה. בכל אחת מהנקודות הללו יש לטפל בברזל החשוף ובחלודה שהצטברה עליו ולאחר מכן לבצע תיקון בטון, קרי סתימת הסדק או החור באמצעות תערובת בטון תקני. בשלב זה גם מבוצעים תיקוני טיח חוץ על מנת להביא את מעטפת הקירות החיצוניים של הבניין למצב חלק ואחיד.

פריימר וצבע

בשלב זה מיישמים שכבת פריימר על כל שטח הפנים של קירות החוץ. הפריימר הוא חומר שמיועד לקשר בין שטח הפנים של הקיר ובין שכבת הצבע שתיושם עליו לאחר מכן וכן משמש כשכבת איטום אקרילית למניעת חדירת מים לתוך הבטון. לאחר מריחת הפריימר מתחילה משימת הצביעה עצמה וכל קירות החוץ של המבנה נצבעים בגוון שנקבע ובאמצעות צבע אקרילי ייעודי למשימה של צביעת קירות חיצוניים.

אלמנטים חיצוניים

בשלב זה מסדרים ומטפלים בכל האלמנטים החיצוניים בפרויקט שיקום מבנים המותקנים על גבי מעטפת החוץ של הבניין. בכלל זה, מבוצעת צביעה של סורגי החלונות ומעקות הבטיחות במרפסות, מוחלפים מסתורי הכביסה שבדרך כלל סובלים משברים רבים ומחלודה לכל אורכם ולבסוף גם מסדרים צנרת חוץ (במיוחד במבנים מיושנים שנבנו בתקופות בהן היה נהוג להעביר את צנרת הביוב על גבי קירות החוץ של המבנה).

איטום חלונות

מבנה שסובל מבעיות צבע, טיח ופגמי בטון, סביר להניח שגם סובל מבעיות איטום בנקודות התורפה המרכזיות. מהסיבה הזאת, מבוצע איטום של כל חיבורי החלונות עם קירות המבנה על מנת למנוע חדירה של מי גשמים אל הדירות ואל מעבה הטיח והבטון.

סקירה ופירוק פיגום

בשלב הזה מבוצעת סקירה של תוצאות העבודה בליווי הלקוח ולאחר אישור התוצאה, מבוצע פירוק של הפיגום בליווי בונה פיגומים מוסמך.

מי מבצע צביעת קירות חיצוניים

לאחר שמנינו את השלבים המבוצעים במסגרת פרויקט צביעת קירות חיצוניים, די ברור שלא מדובר במשימת צביעה שאותה יכול למלא כל קבלן צבע. פרויקט זה משלב את האתגר של עבודה עם פיגומים בהיקף נרחב, עבודה עם בטון, עבודות איטום ועבודות צבע בהיקפים גדולים ובתנאים לא שגרתיים. בהתאם לכך, את השירות של צביעת קירות חיצוניים יש להזמין מקבלן מתאים שמציע את השירות באופן ספציפי, קבלן כדוגמת קבוצת עידן המבצעת צביעת חוץ מזה שנים ארוכות למבנים בכל גודל ובכל גיל. קבלן הביצוע של פרויקט כזה צריך לתת מענה לכל היבטי הפרויקט, החל מההיבט הרגולטורי של הוצאת היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, דרך הכנת המעטפת החיצונית וכלה בגמר, וכל זאת בכפוף לאתגרים ההנדסיים והמקצועיים של עבודה עם פיגומים.

בחירת קבלן צביעת קירות חיצוניים

בהזמנת פרויקט צביעת קירות חיצוניים חשוב להבין שמדובר בעסקה שבה יש ספק שירות אחד מול מספר לקוחות כשכל אחד מהדיירים הוא לקוח, על אף שהם פונים כגוף אחד אל ספק השירות. המשמעות של הדברים היא שלאורך הפרויקט יכולות להתעורר שורה של מחלוקות והתנגדויות מצד דיירים מסוימים, והגורם המקצועי הנבחר לביצוע המשימה צריך להיות מספיק מנוסה בכדי לגשר בין הדיירים ולהציע פתרונות יצירתיים שיאפשרו לכולם להתכנס למודל עבודה סופי שעומד במגבלות התקציב אך גם עונה על הציפיות של כלל הדיירים. גם זה אלמנט שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים את ספק השירות שיבצע את העבודה. קבוצת עידן מתמחה בביצוע שלל עבודות בבניינים משותפים ובכלל זה גם צביעת קירות חיצוניים. לחברה ניסיון רב בעבודה מול הרשויות הרגולטוריות, מול כלל הדיירים ומול קבלני המשנה שמביאים את התמחותם אל הפרויקט על מנת להבטיח את התוצאות הטובות ביותר. צוות המומחים של קבוצת עידן עובד עם הלקוח בצורה רציפה וצמודה בכדי לבסס את מרכיבי הפרויקט ואת השלבים המבוקשים על ידי הלקוח ולאחר מכן גם עושה את כל הנדרש על מנת לעמוד בציפיות הלקוח ולהבטיח שביעות רצון מלאה, לרבות ביצוע תיקונים על פי דו"ח בדק בית והכפפת הצוותים המקצועיים בשטח לפיקוח מבנים מצד הלקוח. בכל מקרה, אחרי שהבנתם את היקף הפרויקט ואת האתגרים הייחודיים שלו, כעת אתם יודעים, פחות או יותר, גם כיצד אמור הגורם המקצועי שיבצע את המשימה להיראות ולהתנהל ומה הוא אמור להיות מסוגל להציע. בניינים משותפים ברחבי הארץ סובלים מתופעת קילוף צבע, סדקים קונסטרוקטיבים בבטון, טייח מתפורר ומראה אסתטי לא סימפטי .וועדי בתים  בבניינים משותפים  מעין אלה מחפשים קבלן המתמחה בצביעת קירות חיצוניים. לקבוצת עידן ניסיון בצביעת עשרות מבנים רבי קומות בכל רחבי הארץ. בנוסף לחברה ניסיון בכל סוגי שיפוץ המבנים הכוללים טיפול הנדסי וטיפול אסתטי.

צביעת קירות חיצוניים

כאשר מחפשים קבלן לביצוע עבודת שיקום ושיפוץ של בניין משותף חשוב לאתר חברה בעלת ניסיון בשיפוץ בניינים בכלל וצביעת קירות חיצוניים בפרט. בכדי להגיע לתוצאה איכותית ובניין מחודש בעל מראה רענן וחדשני יש לבחור קבלן רשום בלבד המעסיק מהנדסים אזרחיים שיפקחו על עבודת השיפוצים. שלבים בצביעת קירות חיצוניים:
  • הקמת מעטפת פיגום לכל חזיתות הבניין לחלק מחזיתות הבניין.
  • שטיפת המבנה בקיטור לחץ גבוה של 150 אטמוספרות שטיפת הקירות מסירה פיח אבק וטייח רופף ומתקלף.
  • טיפול הנדסי עם חומרים לשיקום בטונים וסדקים.

חומרים לשימוש בעת צביעת קירות חיצוניים

  • סיכה 605 או 607
  • סיכה ראפ
  • צבעי חוץ של החברות המובילות טמבור ונירלט
  • רשתות אקספנדד לחזוק הטייח
  • ניקוזי מאסף למזגנים מפי.וי.סי או גבריט
  • חומרי איטום לחלונות
  • צבע המרייט להגנה על חומרי הברזל

פעולות נוספות מומלץ בפרוייקט צביעת קירות חיצוניים אסטטי, הנדסי, קונסטרוקטיבי.

  • חיזוק עמודים בתחתית קבלן שיפוצים המבנה שמצבם הקונסטרוקטיבי מחמיר.
  • צנרת איסוף למזגנים בכדי שניקוזי המזגנים לא יטפטפו מים בצורה פרויזורית וייצרו ירקת על קירות הבניין.
  • צביעת חלקי מסגרות מחלידים בכל חזיתות המבנה ובקומת העמודים.
  • ליטוש אדני החלון וצביעתם בסילר דוחה מים.
  • איטום חלונות.
  • הארכת צנרות מי גשם קצרים בתחתית המבנה.
  • התקנת שוקת למים מתחת למרזבים.
  • תיקוני טייח נקודתיים וקילוף טייח רופף בכל חזיתות המבנה.
  • טיפול בגג הבניין.
צביעת קירות חיצוניים עם קבוצת עידן מתבצע עם צוותי עבודה קבועים. לחברת עידן כל ציוד הפגומים הנדרש לכל סוגי הבניינים : פיגום זקיפים, פיגום חשמלי, במות הרמה מכניות,זרועות הרמה מכניות. קבוצת עידן משתמשת בחומר הגמר המתקדמים והאיכותיים ביותר שעולם הבניה מציע ,מהנדסי החברה נוסעים להשתלמויות וכנסים בכדי להתעדכן במיטב הטכנולוגיה וחומרי הגמר שיש לשוק הבניה להציע. פנו אלינו עד היום לקבלת הצעת מחיר וייעוץ ראשוני לפרויקט צביעת קירות חיצוניים ללא עלות ולא התחייבות. לאחר סיור בבניין תקבלו ללא עלות דוח הנדסי לטיפול הנדרש בבניין.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30