שיפוץ מבנים מסוכנים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

למרבה הצער יש היום בישראל לא מעט מבנים שנחשבים למסוכנים. יש גם כמה קריטריונים בסיסיים שהובילו להגדרה הזו, וכדי להימנע מקנסות כבדים או צווי הריסה, מומלץ לבצע שיפוץ ושימור מבנים מסוכנים. כך זה עובד.

שיפוץ מבנים מסוכנים

מהו מבנה מסוכן? מיהו הגורם המקצועי שמוסמך להגדיר מבנה כמסוכן ולהוציא לו צו מבנה מסוכן? מה כולל תהליך השיפוץ של מבנים מסוכנים? האם שיפוץ מבנים מסוכנים מאפשר הסרה של צו מבנה מסוכן? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

שיפוץ מבנים מסוכנים

מהו מבנה מסוכן ומי מוסמך להכריז עליו ככזה?

לא כל מבנה שיש בו סדקים או שניתן לזהות בו פגמים הוא מבנה מסוכן. הגדרת מבנה מסוכן מתבצעת במסגרת פרוצדורה רשמית, בדרך כלל ביוזמת הרשות האחראית כדוגמת רשות מקומית. בהינתן חשד למבנה מסוכן, נשלח למבנה מהנדס בניין מוסמך המבצע בדיקה מקיפה של הבניין על מנת להעריך את מידת המסוכנות שלו. במידה והמהנדס מזהה חריגה מהקריטריונים הנדרשים, מוציא המהנדס צו מבנה מסוכן לבניין ומאותו הרגע המבנה אכן הופך למבנה מסוכן. בדיוק כפי שמהנדס בניין הוא הגורם המקצועי היחיד שמוסמך להוציא צו מבנה מסוכן, כך הוא גם הגורם המקצועי היחיד שרשאי להסיר את הצו במידה ובוצעו התיקונים הנדרשים לשיקום המבנה.

מהו שיפוץ מבנים מסוכנים ומה הוא כולל?

שיפוץ מבנים מסוכנים היא פרוצדורה הכוללת בתוכה שורה של פעולות בנייה ושיפוץ המיועדות כולן לשיקום המבנה וסילוק גורמי הסיכון שהוגדרו עבורו. עבודות בנייה ושיפוץ אלה צריכות להתבצע על ידי גורם מקצועי המתמחה בעבודה עם מבנים מסוכנים ועם פעולות הבנייה האופייניות להם. קבוצת עידן מתמחה בביצוע שיפוץ מבנים מסוכנים ומנהלת פרויקטי שיקום נרחבים בשיתוף עם מהנדסי בניין מוסמכים עד להסרת צו מבנה מסוכן באופן מוחלט. במסגרת תהליך השיפוץ של המבנה המסוכן מבוצעות שורה של עבודות בנייה ושיפוץ שיכולות לכלול חיזוק ועיבוי יסודות, עבודות בטון וברזל במעטפת החיצונית של המבנה, הוספת קירות ועמודי תמך, הרס של חלקי מבנה מסוכנים, סתימת סדקים, ביצוע איטום, חידוש חיפוי חוץ, החלפה וחיזוק של אלמנטים רופפים כמו מסתורי כביסה, מסגרות חלונות, גדרות וכדומה. עבודות השיפוץ יכולות לכלול גם עבודה על תשתיות שמצבן יוצר סיכון, כמו למשל שיפוץ וחידוש של תשתיות החשמל והגז במבנה.

הסרת צו מבנה מסוכן

תהליך השיפוץ מתחיל בבחינת צו המבנה המסוכן שהוצא למבנה, ושבו אמור להופיע פירוט של גורמי הסיכון שבגינם הוצא הצו. לאחר בחינת הצו מבצעת קבוצת עידן בדיקה עצמאית משלה על ידי מהנדס בניין מוסמך על מנת להבין ביתר דיוק ופירוט את היקף העבודות הנדרשות לביצוע לצורך שיקום המבנה והסרת הצו. בשלב הבא ובסיוע אדריכל מוסמך, מגובשת תכנית שיקום ושיפוץ למבנה תוך מתן דגש לכל התיקונים הנדרשים לביצוע בהקשר של צו המבנה המסוכן שהוצא. בשלב זה ניתן להוסיף עבודות שיפוץ נוספות שאינן קשורות לפעולות השיקום, אלא יותר לשיפור חזות הבניין, שיפור איכות החיים של דיריי הבניין וביצוע שיפוץ אסתטי ופונקציונלי כללי.

את תכנית השיקום והשיפוץ שנבנתה בוחן מהנדס בניין ומאשר אותה ולאחר מכן מתחיל שלב הביצוע אותו מנהלת קבוצת עידן באמצעות קבלני משנה המתמחים בעבודות שלד, יסודות, בטון, איטום, תשתיות וכדומה. תהליך זה יכול להימשך כל פרק זמן החל במספר שבועות בודדים ועד חודשים ארוכים, בהתאם להיקף עבודות השיפוץ הנדרשות. בתום התהליך בוחן מהנדס מוסמך מטעם קבוצת עידן את העבודות שבוצעו ואת האופן בו הן נותנות מענה לגורמי הסיכון שבגינם הוצא צו מבנה מסוכן. לאחר אישור המהנדס מוזמן מהנדס מטעם הרשות המקומית לביצוע בדיקה סופית של המבנה שלאחריה יוסר צו המבנה המסוכן שהוצא למבנה.

יכולות מתמחות בניהול ובביצוע

צו מבנה מסוכן הוא לא עניין של מה בכך. מהנדסים אינם ממהרים להוציא צו כזה אלא אם הנסיבות מחייבות זאת. מרגע שהוצא הצו, כל פעולה נדרשת להרחקת הסכנה הופכת ללגיטימית, לרבות הקפת המבנה בגדר ומניעת גישה אליו, פינוי כלל הדיירים מהמבנה וחיוב בעלי הנכס בשיקום מיידי. בהתאם לכך, ראוי גם להתייחס לכל נושא הטיפול בצו ברצינות הראויה מתוך מבט כולל של ניהול פרויקט מורכב הדורש התמחויות ייחודיות בעולם שיקום המבנים.

קבוצת עידן היא בדיוק הגורם המקצועי שאוחז ביכולות הייחודיות הנדרשות על מנת לנהל את תהליך השיקום מא' ועד ת', החל מבדיקת הצו, דרך גיבוש תכנית השיקום והוצאתה אל הפועל וכלה בביצוע כל ההליכים הבירוקרטיים הנדרשים על מנת להסיר את הצו. מודל זה של ריכוז הפרויקט בידיים של גורם מקצועי אחד בעל אחריות על, הוא תנאי מפתח להצלחת הפרויקט שחייב להיות מסודר ומאורגן, הן בכדי להשיג את התוצאות ההנדסיות הנדרשות והן בכדי לחסוך בעלויות הפרויקט ולמנוע טעויות שעלולות לעלות ביוקר לבעלי הנכס. במסגרת ניהול פרויקט שיפוץ מבנים מסוכנים מביאה איתה קבוצת עידן את כל אנשי המקצוע, בעלי המקצוע המוסמכים, ציוד הבנייה, חומרי הבנייה וכלי העבודה הנדרשים על מנת להשלים את הפרויקט. אתם כבעלי הנכס רוצים לגייס לעצמכם רק מפקח בנייה שיעקוב אחרי התהליך ויבטיח כי הוא מתנהל בצורה נכונה ועל פי הסטנדרטים הנדרשים על ידיכם כבעלי הנכס. לכל השאר דואגת קבוצת עידן ואנשי הניהול והמקצוע שלה.

שיפוץ מבנים מסוכנים – רשלנות או בלאי סביר

שיקום מבנים מסוכנים הוא צעד קריטי כשהמבנה נחשב למסוכן, והסכנה הזו עשויה לנבוע מכמה גורמים אפשריים. הסבר אפשרי אחד הוא רשלנות,קבלן שיפוץ בניינים ברחובות

כאשר לא חסרים מקרים בהם הדיירים הזניחו את הטיפול השוטף במבנה, מה שהוביל להופעתם של ליקויים חמורים המהווים סכנת נפשות. במקרים

אחרים אין כל גורם אנושי שאפשר להאשים, והמבנה הישן הפך לסכנה של ממש בשל שחיקה טבעית או מפגע חיצוני. למשל, מזג אוויר קיצוני

שהוביל לנפילת החיפוי מהקיר (סכנה לעוברי אורח) הוא אולי לא אשמתו של איש, אבל הוא דורש טיפול, ובאופן מידי.

שיפוץ מבנים מסוכנים – בודקים נזקים

כדי לבצע שיפוץ מבנים מסוכנים, ואין זה משנה מה הוביל למצב הזה מלכתחילה, יש להתחיל ולבחון את השטח בתחילת פרויקט שיפוץ בניין מגורים.

קבלן מקצועי יבצע בחינה יסודית ומעמיקה של המבנה כדי להבין מה גרם לנזקים, מה היקפם ומה נדרש כדי לחזק את הנקודות החלשות. ייתכן שנדרש

איטום, אולי חיפוי מחדש או התערבות של מהנדס מומחה. רק קבלן המומחה בביצוע שיפוץ מבנים מסוכנים יידע להגדיר את הבעיות

ואת התיקונים הנדרשים, וחשוב להיעזר בשירותיו לפני שיתקבל צו מיוחד של העירייה שקובע שהמבנה מסוכן למגורים או בכלל.

שיפוץ מבנים מסוכנים – מתי הוא נדרש?

שיפוץ מבנים מסוכניםאחד המצבים הקלאסיים שבהם נדרש שיפוץ מבנים  הוא המצב שבו העירייה מכריזה על מבנה כזה או אחר כעל מבנה מסוכן.

צו מבנה מסוכן הוא אות אזהרה שדורש טיפול מהיר ומידי במבנה, והמשמעות היא שללא טיפול נאות עשויים הדיירים להתמודד עם שורה

של תביעות משפטיות וקנסות גבוהים מאוד שניתן למנוע על ידי טיפול מדויק בבעיה. קבוצת עידן, המנוסה באיתור ובטיפול במפגעים מהסוג הזה,

תסייע לכם בבניית תכנית עבודה מסודרת ומוגדרת לצורך שיפוץ מבנים מסוכנים. כך, בעבודה משותפת ומקצועית ניתן להשיג את ביטול הצו ואת

המשמעויות הנלוות אליו.

שיפוץ מבנים מסוכנים – ליווי לאורך הדרך היתרון המשמעותי של שיפוץ מבנים משותפים עם חברה מקצועית הוא שיש לכם ליווי מקצועי בכל שלב ובכל צעד. זוהי הדרך היחידה להבטיח שירות אישי ומהיר, מקצועיות ללא פשרות ומבנה שעומד בכל הדרישות ובכל התקנות שנקבעו בחוק.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30