בניית ממ"ד חיפה

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

על פי החוק, כל בנייה חדשה חייבת בשילוב חדר ממ"ד בתוך המבנה. חדר ממ"ד חייב לעמוד בשורה של תקנים העוסקים בחומר הבנייה, עובי הקירות, איטום החדר, חלון החדר, דלת החדר, אוורור החדר וכן הלאה, שכן זהו החדר שאמור לספר לבני הבית את ההגנה הנדרשת בשעת מלחמה, כתחליף למקלט חיצוני. יחד עם זאת, ועל אף שזאת לא חובה, אנשים רבים מעוניינים להוסיף ממ"ד בדירה שלהם בכדי ליהנות מאותה נוחות של גישה מיידית למקום בטוח בשעת חירום. בכל הקשור לנושא של בניית ממ"ד חיפה היא דוגמה נהדרת לעיר בה ישנם בניינים מיושנים רבים שנבנו לפני שנכנס לתוקפו חוק חובת הממ"דים, אך בעלי דירות באותם בניינים מעוניינים להוסיף ממ"ד לאור הניסיונות שבהם עמדו בשנים האחרונות ובמיוחד בתקופת מלחמת לבנון השנייה.

מה נדרש בכדי לבנות ממ"ד בבית קיים?

בניית ממ"ד בבית קיים יכולה להתבצע בשתי צורות מרכזיות: הוספת חדר חדש לחלוטין בתצורת ממ"ד, או חיזוק ועיבוי של חדר קיים על פי התקנים של חוק הממ"דים. חשוב להבין שמאחר ולא חלה עליכם חובה לבנות ממ"ד, אין תקנים מסוימים שאתם צריכים לעמוד בהם ותוכלו לבנות אותו גם בתקנים מחמירים יותר בכדי ליהנות מרמת בטחון גבוהה יותר. אחרי שאמרנו את זה, בהמרת חדר קיים לחדר ממ"ד קיימים אתגרים שונים שלא תמיד ניתנים לפתרון וזה גוזר או הכרח לבנות חדר ממ"ד חדש או הסתפקות בתקנים נמוכים יותר מן המקובל.

במידה ואתם בוחרים באפשרות של בניית ממ"ד חדש, יש לבחון את ההיתכנות ההנדסית לכך אם אתם מתגוררים החל מהקומה השנייה ומעלה. במקרה כזה, לא ניתן להוסיף חדר ממ"ד שיהיה תלוי למעשה באוויר ובנייה כזאת אפשרית רק במסגרת פרויקט רוחבי שכולל את כל דיירי הבניין, כך שניתן יהיה לבנות ממ"ד על גבי ממ"ד לאורך כל גובה הבניין. בהמשך לכך, יש לגבש תכנית בנייה בסיוע אדריכל ומהנדס בניין. את תכנית הבנייה יש להגיש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה על מנת לקבל היתר בנייה מתאים. כאמור, בנושא של בניית ממ"ד חיפה נחשבת לעיר בה ישנן סיבות טובות מאוד לתמוך במהלך כזה ולכן העירייה מאוד גמישה במתן היתרי בנייה לפרויקטים של הוספת ממ"ד.

גורם מקצועי מבצע

למעשה ,את בחירת הגורם המקצועי המבצע אתם רוצים לבצע כבר בתחילת הפרויקט. גורם מקצועי המתמחה בפרויקטים מסוג זה, כמו למשל קבוצת עידן, אמור לספק לכם חבילת שירות מקיפה מא' ועד ת', ובכלל זה כל הנושא של בדיקה הנדסית, גישור בין דיירים להוספת ממ"דים לאורך הבניין כולו, גיבוש תכנית בנייה, הגשת בקשה להיתרי בנייה וכן הלאה. או אז מתחיל שלב הביצוע וגיוס קבלני משנה מומחים, תיאום כל הגורמים המעורבים בפרויקט, ביצוע הבנייה תחת פיקוח סביב העמידה בכל התקנים הנדרשים וכמובן ביצוע גימור. קבוצת עידן מספקת לכם בדיוק את החבילה הזאת, כך שאתם רק צריכים לקבל את ההחלטה להוסיף ממ"ד ואנחנו לוקחים את זה משם.

קבוצת עידן מנהלת מחלקה ייעודית בכל הנושא של בניית ממ"דים ודרכה תוכלו גם לקבל ייעוץ מקצועי לאורך הפרויקט כולו, על מנת לוודא שאתם בונים את הממ"ד שעונה לצרכי הבטחון שלכם, וכן לברר על מערכות שונות שתוכלו להוסיף לממ"ד על מנת להגביר את רמת העמידות שלו למשל בפני לוחמה כימית. בשוק הנרחב של הוספת ממ"ד חיפה הוא שוק חשוב ומרכזי, וקבוצת עידן פעילה בו כבר שנים ארוכות ויודעת להתמודד עם האתגרים הטופוגרפיים, הרגולטוריים וכמובן המקצועיים של הפרויקט.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30