פתיחת סתימות ביוב בבניין – המדריך המקוצר

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

סתימות ביוב בבניין משותף הן בעיה משותפת והן פחות נדירות מכפי שחושבים. למרבה המזל, ישנן כל מיני שיטות יעילות של פתיחת סתימות ביוב בבניין.

לפניכם המדריך המקוצר עם כל מה שחשוב לדעת. ואגב, לרוב מי שנושא בעלות התיקון יהיה ועד הבית, אלא אם כן ניתן לזהות פעולה רשלנית של גורם שהביא לסתימה.

 

סיבות להיווצרות סתימה בבתים משותפים

ניתן להצביע על כמה וכמה סיבות להיווצרות סתימה בבתים משותפים. ואגב, זו תופעה שקורית לאו דווקא בבתים הישנים אלא גם בחדשים שבהם (אף כי הסיבות לכך שונות).

  • סיבה נפוצה הינה השלכה של פסולת ביתית לביוב. לפעמים קשה להאמין מה שאנשים משליכים לביוב וזו כמובן טעות. אין להשליך לביוב או להוריד דרך האסלה פסולת נייר, מגבוני תינוקות, שאריות בד וגם לא אשפה או נוזלים כגון שמנים למיניהם.
  • כאשר צנרת עוברת בגינה משותפת או בחצר, לעיתים חודרים לביוב שורשים. סתימת שורשים בביוב עלולה לגרום לנזק רציני, אם הדבר לא מטופל היטב.
  • בבתים חדשים או משופצים, לעיתים הסתימה נובעת בשל שאריות של פסולת בניין שעשו את דרכן לתוך צנרת הביוב המשותפת.
  • הינזקות בצנרת עצמה עלולה לעיתים לגרום לתופעה דמויות סתימה. צנרת או חלקי צנרת שנמעכו או התעוותו, מקשים על זרימת מי הביוב והשופכין. במקרה זה, לצד סתימה שמלווה את הנזק לצנרת, יתכן ויהיה צורך להחליף חלקי אינסטלציה לפי הצורך.

 

איך מזהים שיש סתימה בביוב של הבניין

השאלה איך מזהים שיש סתימה בביוב של הבניין איננה מורכבת מדי. על פי רוב, מבחינים בעין או בחוש הריח, שיש כאן בעיה.

במילים אחרות, יודעים שצריך להזמין פתיחת סתימות ביוב בבניין כאשר מריחים ריח רע של ביוב או כאשר רואים שהמים בכיור או באסלה לא יורדים. למעשה, לעיתים המים יגלשו ויפרצו ותתרחש הצפה. לאחר פתיחת הסתימה, שתי התופעות הללו יפתרו ואפשר יהיה לחזור לשגרה.

 

שיטות לפתיחת סתימת ביוב בבניין

אי אפשר לדבר על פתיחת סתימות ביוב בבית משותף, מבלי לציין כי ישנן כמה וכמה שיטות יעילות לצורך כך.

בחירת השיטה תיעשה לרוב על ידי בעל המקצוע, לאחר ביקור במקום ואבחון הבעיה. אבחון הימצאות הסתימה יכול להתבצע גם כן בכמה שיטות. הדרכים היעילות ביותר הן זיהוי באמצעות מצלמת סיב אופטי או על ידי רובוט שמצלם ובודק (מתאים בצנרת בעלת קוטר רחב יחסית).

אם כן, איך פותחים סתימה בביוב של בניין מגורים? זה אפשרי תוך שימוש באחת השיטות הבאות:

  1. שליפת הסתימה בצורה ידנית – כאשר הסתימה נמצאת יחסית בקצה הצנרת וניתן להגיע אליה, ישנם כלים לשליפת סתימה בצורה ידנית. כמו כן מכשירים כדוגמת קפיצים או מעין מקדחות יכולים להתאים בסתימות לא מורכבות יתר על המידה.
  2. שאיבה – כאשר מקור הסתימה לא ניתן לטיפול בכלים ידניים, ניתן לבצע פעולה של שאיבה. שאיבת הסתימה החוצה יכול להתבצע בשיטות וואקום או באמצעות מכשור המשולב מנוע.
  3. פתיחה בלחץ חזק – ניתן לבצע פעולה שנקראת שחרור סתימה במערכת הביוב של הבניין באמצעות ביובית. צינור הביובית מזרים לתוך הצנרת לחץ מים בעוצמה מאוד חזקה. הסתימה משתחררת מהביוב. במידת הצורך, ניתן לאסוף את הסתימה דרך בריכות ביוב או נקודות ביקורת. להזמנת ביובית לפי עיר בישראל >>

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30