צביעת בניינים בסנפלינג

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

צביעת בניין היא משימה מורכבת שכוללת בתוכה שורה של מרכיבים מעבר למרכיב הצבע עצמו. בכלל זה אפשר למנות עבודות טיח, שיקום בטון וברזל, סתימת סדקים, איטום חלונות, איטום בניין ואפילו צביעת סורגים ומעקות והחלפת מסתורי כביסה. בנוסף לכך, אחד המאפיינים שהופכים את המשימה הזאת למורכבת עוד יותר הוא הצורך להגיע לכל נקודה ונקודה על פני שטח הפנים של מעטפת הבניין, גם כאשר הנקודה הזאת נמצאת בגובה מטר אחד וגם כאשר היא בגובה של 20, 30, 50 או 80 מטר.

אחרי שאמרנו את זה, קיים מגוון של פתרונות המאפשרים ליצור גישה נוחה לכל חלקי מעטפת המבנה ובראשם פיגומים הנסמכים על הקרקע, פיגומים התלויים מראש המבנה או פיגומים המעוגנים אל קירות המבנה. בשנים האחרונות, משיקולי עלות ויעילות ובמידה רבה גם משיקולי בטיחות, החל שימוש נרחב בשיטת הסנפלינג כתחליף לפיגומים תלויים ובעקיפין גם לכל סוגי הפיגומים האחרים. בתוך כך, התפתח ענף שלם של צביעת בניינים בסנפלינג ועל כך נדבר בשורות הבאות.

כיצד מבוצעת צביעת בניינים בסנפלינג?

כאמור, במשימת צביעת בניין ישנם מספר מרכיבים מקצועיים שיש להשלים מעבר לצביעה עצמה. יחד עם זאת, מרבית המרכיבים הללו אינם דורשים ציוד כבד ומורכב וניתנים לביצוע על ידי עובד בודד הפועל באופן עצמאי לגמרי. אם כך, במקום להקים כוורת שלמה של פיגומים לצד מעטפת הבניין, ניתן פשוט לנייד את אותו עובד כך שיוכל לנוע על פני שטח הפנים של המעטפת ויבצע את העבודה בתא שטח אחרי תא שטח. בכדי להבין כיצד מבוצעת צביעת בניינים בסנפלינג, יש להגדיר תחילה את המשימות שאותן מבצעים במסגרת פרויקט כזה, ואלו כוללים: הכנה של משטח המעטפת באמצעות ניקוי בשטיפת לחץ להסרת לכלוך, בוץ, ערפיח, טיח מתקלף וחלקי טיח רופף. בהמשך לכך מבוצעים תיקוני טיח, תיקוני בטון, סתימת סדקים, סתימת חורים וטיפול בברזל חלוד. בהמשך מיושם פריימר המיועד להוות בסיס לקליטת שכבות הצבע ולבסוף מבוצעת הצביעה עצמה. בפרויקטים מסוימים מוסיפים אלמנטים נוספים כמו צביעת מעקות, סורגים, צנרת חוץ וכן הלאה, וכן מבוצע איטום חלונות ובמקרים מסוימים גם איטום בניין מלא.

רישיון סנפלינג של משרד העבודה

את כל המשימות הללו יכול עובד להשלים באופן עצמאי לגמרי כשהוא תלוי מראש המבנה באמצעות חבלי סנפלינג המאפשרים לו לנוע בחופשיות ובבטחה לאורכה ולרוחבה של חזית הבניין. במסגרת התחום של צביעת בניינים בסנפלינג התפתחו מתודולוגיות שונות של עבודה המיועדות לייעל את העבודה ובמקרים רבים, לאפשר אותה בכלל. כך למשל, עובד המבצע צביעת בניינים בסנפלינג לא יכול לשאת על גופו דלי קטן של בטון או צבע ובכל פעם שנגמר החומר, לחזור לקרקע כדי לאסוף חומר נוסף. על כן, במסגרת פרויקט כזה נמתחות מספר מערכות כבלי סנפלינג כשכל כבל יכול לשאת דלי כלים, מיכל צבע, מיכל בטון וכן הלאה, והעובד יכול להתקדם על פני מעטפת הבניין כשהוא מושך איתו את הציוד הנדרש הזמין עבורו דרך מערכות הכבלים הנוספות.

תהליך צביעת בניינים בסנפלינג חייב לעבור תכנון מדוקדק על מנת למקסם את רמת היעילות שלו ולהתאים אותו לדרישות המקצועיות של ביצוע משימות הצביעה והשיקום. כך למשל, חשוב לחלק את מעטפת הבניין לתאי שטח בגודל ספציפי שיגזור מינימום תנועה של העובד ויכולת כיסוי מושלם של אותו תא שטח מעמדה אחת. במידה ותא השטח יהיה גדול מדי, העובד יצטרך לבצע תנועה רבה בכדי להגיע לכל קצוותיו. במידה ותא השטח יהיה קטן מדי, ייאלץ העובד לבצע תנועות רבות ומזעריות בין תא לתא. כאמור, לאורך השנים האחרונות התפתח מאוד התחום של צביעת בניינים בסנפלינג וגורמים מקצועיים המתמחים בתחום זה, כדוגמת קבוצת עידן, יודעים כיצד לחלק את מעטפת הבניין לתאי שטח בממדים האופטימליים.

בטיחות בפרויקט צביעת בניינים בסנפלינג

מן הסתם, אחד הנושאים הראשונים שאפשר לחשוב עליהם בפרויקט צביעת בניינים בסנפלינג הוא נושא הבטיחות. בהיבט זה הוכח שמתוך כלל סוגי הפיגומים לרבות אלו הנסמכים על הקרקע, אלו המעוגנים לקיר המבנה ואלו התלויים מראש המבנה, סנפלינג משתייך לקטגוריה מובחרת של "פיגומים" בטוחים מאוד. הסיבה לכך נעוצה בכך שסנפלינג אינו דורש קונסטרוקציה, הוא אינו דורש מהלכי בנייה מורכבים והוא אינו כרוך בשימוש בחומרים כבדים. בניית פיגום זקפים למשל משלבת חומרים כבדים כמו מוטות פלדה ומשטחי עץ והיא כרוכה בתהליך בנייה שחייב להיות מוקפדת בכל חלק וחלק ממנו. כל כשל באחד המוטות, כל חיבור לא מחוזק לקיר המבנה וכל תנועה קלה של אחד העמודים על פני הקרקע, יכולים להשפיע על הפיגום כולו ולערער את יציבותו. קריסה של פיגום כזה יכולה בפני עצמה להוות סיכון בטיחותי משמעותי. תנועה על גבי פיגום כזה מהווה גם היא סיכון לא פשוט.

שמרו על הבטיחות של העובדים

בסנפלינג נושא הבטיחות הוא מאוד פשוט ומוגדר. גולש הסנפלינג נאחז בכבלים שיכולים לשאת משקלים גדולים יותר בעשרות ואף מאות מונים ממשקל גופו. הוא נהנה ממנגנון בטיחות חלופי שנכנס לפעולה בכל מקרה של כשל במנגנון הראשי ובזה מסתיים נושא הבטיחות. מספר החלקים הוא קטן, הרכיבים הם חלקים מאוד, המשקל הכולל של כל הפיגום והגורם שמשתמש בו הוא קטן מאוד יחסית לפיגום מלא וכל אלה מורידים בצורה אקספוננציאלית את רמת הסיכון. יחד עם זאת, גם במקרה של צביעת בניינים בסנפלינג, חשוב שאותם מנגנוני בטיחות פשוטים ומעטים אכן עומדים בתקנים הנדרשים ומסוגלים לספק את רמת הבטיחות הנדרשת. בקבוצת עידן נותנים דגש רב מאוד על נושא הבטיחות ועובדי הקבוצה מצוידים בכל אמצעי הבטיחות ובציוד הסנפלינג החדיש ביותר במתחלף בתדירות קבועה על מנת להבטיח מקסימום חוזק מבני.

מי מבצע פרויקטים של צביעת בניינים בסנפלינג ואיך מגיעים אליו?

כפי שתיארנו קודם לכן, צביעת בניינים בסנפלינג וצביעת בניינים בכלל, הוא פרויקט שמחייב ידע ויכולות במגוון תחומים בענף הבנייה ועל כן לא ניתן להטיל את משימת ביצוע הפרויקט על קבלן שיפוצים קטן שעיקר ניסיונו מתמצה בשיפוץ דירות וחללי פנים. פרויקט כזה חייב להיות בידיים של גורם מקצועי גדול שיודע לגייס את כל היכולות הנדרשות לטובת הפרויקט בהתאם לצרכי הפרויקט הספציפי, גורם שמסוגל לנהל את הפרויקט בצורה מקצועית ויעילה שתבטיח שמירה על מסגרת התקציב, לוחות הזמנים ותכנית הבנייה, גורם שמקפיד על סטנדרטים גבוהים של עבודה ועמידה מלאה בכללים הנדסיים והוראות החוק וגם יודע להתנהל מול הרשויות והרגולטור בכל הנושא של היתרי בנייה.

קבוצת עידן היא אחת החברות המובילות בניהול וביצוע פרויקטים בבניינים משותפים ובנייני משרדים ואוחזת בכל היכולות הנדרשות לביצוע פרויקט צביעת בניינים בסנפלינג. לקבוצה ניסיון רב בעבודה עם קבלני משנה המתמחים בעבודות סנפלינג ומשלבים במומחיות זו גם את המומחיות הנדרשת בהיבט המקצועי של עבודות השיפוץ והבנייה עצמה. בכלל זה מתחייבת הקבוצה לתוצאות ועמידה בכל הדרישות ההנדסיות בכפוף להוראות מפקח בנייה ומהנדס בניין. אם אתם מתעניינים באפשרות של צביעת הבניין ושיפוץ החזית שלו, שיטת הסנפלינג יכולה לתת לכם פתרון מהיר וזול וקבוצת עידן יכולה לספק לכם את כל חבילת היכולות הנדרשת כדי להשלים את הפרויקט בצורה מקצועית, מוקפדת ומוצלחת.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30