צביעת מעטפת בניין

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

מרבית הבניינים המודרניים נהנים מחיפוי שיש חיצוני, שגם הוא מגיע עם האתגרים שלו, אבל ישנם בישראל לא מעט בניינים מיושנים ללא חיפוי שיש חיצוני. בבניינים אלה, מעטפת הבניין מוגנת על ידי טיח חוץ וצבע חוץ שגם מעניקים הגנה מפני פגעי מזג האוויר וגם מעניקים לבניין את המראה האסתטי שלו. צביעת מעטפת בניין הוא פרויקט שיכול להידרש ממניעים אסתטיים לצורך ריענון מראה הבניין, או ממניעים בטיחותיים לאור ליקויים רבים שהצטברו על גבי המעטפת. יחד עם זאת, צביעת חוץ הוא אינו פרויקט שמתחיל ונגמר במריחת שכבת צבע, אלא כזה שכולל בתוכו שורה של פעולות שנועדו לשקם את המעטפת החיצונית ורק לאחר מכן לבצע גימור בצבע. בשורות הבאות, בכל זאת נתמקד בעניין הצבע עצמו ואולי קצת גם בשכבת הטיח שמתחתיו.

מהי הייחודיות של צבע המשמש לצורך צביעת מעטפת בניין?

מעטפת הבניין היא שכבת ההגנה המרכזית של הבניין. המעטפת מהווה חלק מרכזי בשלד הבניין ומעניקה לו את היציבות המבנית הנדרשת לו. בנוסף לכך, המעטפת מגינה על חללי הפנים מפני גשם, שמש, רוחות, שלג, ברד וכל פגעי מזג האוויר האחרים. ככזאת, חייבת המעטפת להיות שלמה, תקינה ואטומה אם כי לאור תפקידה החשוב והאינטנסיבי, דווקא היא תהיה הראשונה שתראה סימני שחיקה לאורך זמן. סימני שחיקה אלה כוללים פגמי בטון, ברזל חלוד, סדקים, קילופי טיח, צבע דהוי וכן הלאה. כל אלה חייבים לעבור טיפול ושיקום במסגרת פרויקט צביעת בניין והמעטפת.

שכבת הצבע למעטפת

לאחר ביצוע כל התיקונים הנדרשים, מיושמת שכבת צבע שמעניקה לבניין את המראה הסופי, אך גם משמשת כשכבת איטום סופית למעטפת. צבע למעטפת בניין חייב להיות צבע בעל עמידות גבוהה מאוד בפני רטיבות ולחות, וחייב לשחק כמרכיב בתפקיד החשוב של איטום הבניין. בהתאם לכך, צבע המשמש לצורך צביעת מעטפת בניין חייב להתבסס על תרכובת אקרילית דוחה מים. הצבע עצמו חייב להיות מיושם במספר שכבות על מנת ליצור את רמת האיטום הנדרשת, שגם תחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות.

צביעת מעטפת בניין

בנוסף לשכבת הצבע, יש לוודא כי גם את תקינותה של שכבת טיח החוץ מתחתיו. גם טיח חוץ כולל בתוכו רכיבים אקריליים שאמורים לספק שכבת הגנה נוספת מפני רטיבות, וכל זאת על מנת למנוע חדירה של מים אל מעבר לשכבות הצבע והטיח ואל עבר קירות הבטון של המעטפת, מה שיוביל להתהוות סימני רטיבות בתוך חללי הפנים ולשחיקה מואצת של הבטון לאורך זמן.

לא רק קירות המעטפת

במסגרת פרויקט צביעת מעטפת בניין, על אף שהמניעים לו יכולים כאמור להיות בטיחותיים או פונקציונליים, המטרה הסופית היא שהבניין גם ייראה טוב ורענן. בהתאם לכך, במסגרת פרויקט צביעת מעטפת בניין מבוצעת צביעה גם של רכיבים אחרים על גבי המעטפת ובכלל זה מעקות בטיחות של מרפסות שמש, סורגים, מסתורי כביסה, צנרת חוץ וכן הלאה. כמו כן, חשוב לבצע איטום של הבניין באמצעות איטום חלונות, איטום פינות וקודקודים, איטום גג ואיטום פס החיבור שבין קומת הקרקע ובין האדמה. בסופו של הפרויקט חייב הבניין להיראות חדש לחלוטין כשכל הרכיבים על גבי המעטפת זכו לשכבת צבע טרי.

היתרי בנייה וניהול הפרויקט כולו

צביעת מעטפת בניין הוא פרויקט שכולל בתוכו שורה של רכיבים המחייבים רמת התמחות גבוהה ויכולות מקצועיות נרחבות. כך למשל, כדי להגיע לכל פינות מעטפת הבניין יש להקים פיגום ולפרוש אותו על פני כל חזית הבניין. זוהי יכולת שאינה קיימת אצל כל שיפוצניק או צבע. כמו כן, על פי החוק, כל שינוי מבני שאנו מבצעים בבניין ואשר ניכר כלפי חוץ, חייב בהוצאת היתר בנייה. לצורך הוצאת ההיתר, יש לפנות בבקשה מתאימה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית שבתחומה ממוקם הבניין ולהתנהל מולה לאורך התהליך כולו.

קבוצת עידן, המתמחה בכל סוגי עבודות הבנייה והשיפוצים בבניינים משותפים ומעטפת בניינים משותפים, מספקת לכם חבילת שירות מקצה לקצה, במסגרתה אנו דואגים לכל היבטי הפרויקט, החל מבדיקה הנדסית, הכנת המבנה לצביעה, הקמת פיגומים, ביצוע הצביעה, עבודות גמר וכמובן ניהול הפרויקט בהיבט היתרי בנייה, התנהלות מול הרגולטור, ניהול תקציב ולוחות זמנים, גיבוש תכנית אדריכלית על פי הצורך וכל היבט אחר שנדרש על מנת להשלים את הפרויקט בהצלחה.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30