קבלן שיפוץ בניינים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

קבלן שיפוץ בנייניםאם דיירי הבניין שבו אתם גרים הגיע למסקנה כי יש לשפץ את הבניין, ההחלטה עשויה להיות משמחת מצד אחד, אך אף מרתיעה מצד שני. צעד זה עשוי להיות אף מרתיע. הכל תלוי במיומנות ובאמינות של קבלן שיפוץ בניינים. כאשר הקבלן ימלא את ציפיותכם ויעמוד בסטנדרטים הגבוהים כגון איכות, קציב וסיום השיפוץ בזמן, תהיו בראש שקט. בררו תחילה אם יש צורך בהיתרי הבנייה, לפי זה תוכלו לחשב את הזמן שתקבלו את ההיתרים במידה ויש צורך ולפי סוג השיפוץ של הבניין, תדעו מה כתב הכמויות והכוונה היא לעלויות של חומרי הבנייה שתזדקקו להם למטרת שיפוץ מורכב זה וכן, את עלות העבודה. לאחר מכן השוו את הצעת המחיר עבור שיפוץ בניין משותף מול עוד לפחות 3 קבלנים.

קבלו החלטה מושכלת בבחירה נכונה של קבלן שיפוצי בניין

הכימיה שלכם מול קבלן שיפוץ מבנים מסוכנים היא אחד הדברים החשובים, אך לפני הכול, וודאו כמה שיותר פרטים, כמו בנייני מגורים שהוא שיפץ במשך השנים, בקשו גם טלפונים של וועדי בניינים שבהם הוא שיפץ ושוחחו עימם, לגבי רמת שביעות הרצון שלהם, מקצועיות וכמובן כעמידה בזמנים ואמינות. אמתו את הרישיונות של הקבלן וכן, וודאו כי הוא מבטח את עובדיו כחוק. קבלן שיש לו מוניטין, ישפץ את בניין המגורים שלכם באופן המקצועי ביותר . דעו, כי שיפוץ בניין מהווה השקעה משמעותית, כך שבחירה מושכלת מהווה את אבן היסוד להצלחת הפרויקט.

אילו סוגי שיפוץ קיימים בבנייני מגורים?

ישנם כמה סוגים של שיפוץ בנייני מגורים. לדוגמא, שיפוץ של חלק מהמבנה, כגון חדר מדרגות ולובי וכן, עוד סוג של שיפוץ הוא שפוץ קוסמטי כגון צביעה חיצונית של המבנה, שיפוץ המעליות וכן, שיפוץ המבנה מבחינת החיזוק של בניין מגורים ישן, מה שיעלה יותר. בכל מקרה, עליכם למצוא קבלן מומלץ לשיפוץ בניין, אשר יגיע עם המהנדס שהוא עובד איתו במידה ומדובר בשיפוץ מאסיבי יותר של הבניין. לפי סוג השיפוץ הדרוש לכם בבניין, בררו אילו קבלנים הם המומחים בסוג שיפוץ זה, מה שיקל עליכם גם בבחירה.

שימו לב לפרויקטים שביצע הקבלן ולאיכות הגימורים

אתם בטח תהיו מעוניינים לראות פרויקטים כמו בניינים שופצו ע"י אותו קבלן. יש לשים לב גם לחומרי הבניין, לגימור וכמובן לאיכות ומקצועיות של השיפוץ. רוב הקבלנים הנחשבים בשוק, עובדים עם מהנדס בניין ועם מפקח עבודה, כך שפועלי הבניין עובדים בסנכרון מושלם ולפי הכללים של חוקי משרד העבודה כמו בטיחות וגיהות.פרויקט מסוג זה שיתבצע היטב, ידגים פונקציונאליות וכן, אזורים במבנה ששופצו באמצעות קבלן מקצועי, ויראו כי הוא מסוגל לשלב עיצוב עם יכולת. הקשיבו לקבלן שבחרתם, היות וניסיונו הרב שנים בכל הנוגע לשיפוץ בניינים יכול לסייע לכם המון.

האם קבלן השיפוצים מעניק לכם אחריות לאחר השיפוץ?

לפני שתשכרו קבלן שיפוצים לשיפוץ בניין המגורים, יש לבדוק פרטים נוספים מלבד הכשרתו והמקצועיות שלו.שימו לב שיש לו גב כלכלי ושהוא אינו דורש סכומים גבוהים על השיפוץ. יש לשלם לקבלן לפי שלבי העבודה עד לסיומה וכן, מה שחשוב במיוחד הוא האחריות שנותן הקבלן על השיפוץ. הכוונה היא, מה כוללת האחריות? ולכמה זמן היא ניתנת לכם. לרוב האחריות המקובלת בקרב חברות קבלניות לשיפוצים, היא שנה, כך שבתוך פרק זמן זה, הקבלן יהיה אחראי לכל תיקון, או נזק שייגרם לבניין במהלך שנה זו.  שימו לב לחוזה שייחתם מול הקבלן וכן, ללוח התשלומים מרגע שמתחיל השיפוץ, כך שתהיו תמיד עם האצבע על הדופק עד לסיומו המוצלח של השיפוץ.

טיפים חשובים לפרויקט שיפוצים מוצלח בניין המגורים

יש לבדוק כי החוזה שעליו חתמתם עם קבלן השיפוצים שיבצע עבורכם שיפוץ בבניין, מגדיר את כל היבטי הפרויקט. לדוגמא, לוחוץ הזמנים התמורה שתקבלו בשיפוץ,  תהליך פתרון סכסוכים וכן,  סעיפי האחריות שאותם הגדרתי קודם לכן במאמר זה. עליכם להקפיד לתעד את כל ההסכמים שנעשו ביניכם לבין הקבלן ואף לערוך ביקורות תקופתיות, כך שתהיו עדים לכל התפתחות של השיפוץ בשלביו השונים ואם הם מתאימים ללוחות הזמנים שעליהם התחייב הקבלן. מה שחשו הוא תיאום הציפיות, הגדירו את ציפיותיכם מהשיפוץ של בניין המגורים, כך שהקבלן יעמוד בהם ואתם תהיו שבעי רצון.

ההבדל בין שיפוץ לשיקום בנייני מגורים

יש לציין כי שיפוץ ניין מגורים שונה מאשר שיקום בניין מגורים. ישנם בנייני מגורים בני 10, 15 שנים וישנם כאלה שהם בני מעל ל-30 שנה. אם מדובר על בניין ישן במיוחד, יש להזמין מהנדס בניין, אשר יאמוד את הסכנה במגורים של בניין ישן ויבדוק אותו לעומק מהיסוד ועד לטפחות, יכין תכנית עבודה לפי הממצאים. הבלאי, תנאי מזג אוויר ועוד גורמים עשויים לשנות את העלויות. זו הסיבה שתכניות כמו תמ"א 38 נראות בכל הערים בישראל, כאשר הכוונה הי לשיקום וחיזוק מבנים. כאן הסוג של עבודתה של החברה הקבלנית הוא שונה, אך לחברה הקבלנית תהיה תמורה, בבנייה של קומה וחצי נוספת, מה שיוריד מהדיירים את העלויות הגבוהות  ויגרום לבניין להיות חזק ובמראה חדש לחלוטין.

קבלן לשיפוץ הבניין – אם כבר אז כבר

אם החלטתם לצע שיפוץ יסודי במבנה, מומלץ שלא תבצעו שינוי או שיפוץ קוסמטי בלבד, כי אם יש לבדוק את האיטום, מערכת ביוב, שיפוץ או חידוש מעלית ועוד. אמנם זה עשוי להיות יקר יותר, אבל התמורה היא רבה יותר, כך שתוכלו ליהנות מאיכות חיים טובה יותר. אתם יכולים לדמיין לעצמכם, כמה קשה זה לשפץ בניין משותף. הכל מתחיל בשאלה מה עליכם לשפץ?, לאחר מכן תגיע ההחלטה מה לשפץ. בסופו של דבר תגיע ההחלטה המיוחלת איזה קבלן שיפוצים לבנייני מגורים עליכם למצוא ומתי השיפוץ יתבצע. לעשה קיימת כדאיות רבה לשיפוץ בניין המגורי, היות וההשקעה שלכם תהיה זניחה, לעומת עליית ערכן של הדירות בבניין.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30