מדריך שיפוץ בניינים ישנים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

שיפוץ בניינים ישנים יכול להפוך מהר מאוד לפרויקט שיקום מבנים אם במהלך השיפוץ מתגלים ליקויים שיכולים להעמיד את יציבות המבנה ואת חוזקו המבני בסכנה. כיום, יכולים הדיירים בבניינים משותפים לבחון את זכאותם להשתתף בשיפוץ הבניין הישן שלהם במסגרת תכנית תמ"א 38 אם כי לא כל הבניינים הישנים אכן זכאים להשתתף בתכנית ולא כל הבניינים גם מעוניינים ביישומה. בשורות הבאות נפרט בפניכם מספר נקודות מרכזיות שעליכם לקחת אותן בחשבון במסגרת פרויקט של שיפוץ בניין ישן.

שיפוץ בניין ישן במסגרת תמא 38

אם הבניין שלכם קיבל את היתר הבנייה שלו לפני 1980 אתם רוצים לבדוק האם אתם זכאים להשתתף בתכנית תמא 38 המאפשרת לכם לשפץ את הבניין שלכם לחלוטין כשהתשלום מתבצע לא בכסף אלא במתן זכויות בנייה לקבלן לבניית דירות נוספות בראש הבניין. על מנת להיות זכאים להשתתף בתכנית עליכם לעמוד בעוד מספר פרמטרים הקשורים גם בשטח הבניין אך בסך הכל אתם בהחלט רוצים לבדוק את מידת הזכאות שלכם בעניין. אין זה אומר שתמא 38 הוא המודל הטוב ביותר עבורכם לשיפוץ הבניין אבל אם אתם לא רואים באופק שום אפשרות של השתתפות דיירי הבניין במימון השיפוץ מכספם הפרטי, זאת כנראה האופציה היחידה שעומדת לרשותכם. בין שאתם לא זכאים להשתתף בתכנית ובין שאתם לא מעוניינים בכך, יהיה עליכם לבחון את האפשרויות הרגילות וכדאי לדעת כבר עכשיו שלא מדובר באפשרויות יקרות מדי, לבטח לא כאשר העלות הכוללת מתחלקת בין כמה וכמה דירות בבניין.

פינוי בינוי

החליטו מה אתם רוצים לשפץ בבניין הישן

רבים נמנעים מלהיכנס בכלל אל ההרפתקה של שיפוץ בניין מיושן פשוט מכיוון שזה נראה להם כמו פרויקט עצום, יקר וארוך. ברובם המכריע של המקרים זהו ממש לא המצב ובמקרים רבים זה בדיוק ההיפך. העניין הוא, שכדי לקבל החלטה כלשהי ביחס לשיפוץ הבניין שלכם, אתם צריכים קודם כל להבין מה אתם רוצים לשפץ בו. אתם רוצים לבדוק האם ישנן פעולות הנדסיות שיש לבצע על מנת לחזק את המבנה, את עמודי התמך, את היסודות ואת החיפוי החיצוני שלו. אתם רוצים לבדוק מהם השינויים האסתטיים שאתם רוצים לבצע בבניין, בחזית הבניין, בלובי הבניין, בחניות הבניין, בגינה של הבניין וכן הלאה. אתם רוצים לבדוק מהן עבודות האיטום שיש לבצע, עבודות שיקום הבטון שיש לבצע וכן הלאה.

מרפסות תל אביב

כפי שאתם יכולים לראות, ישנן פעולות רבות שניתן לבצע במסגרת שיפוץ של בניין ישן, אבל בפועל בכל פרויקט נפרד לא כל הפעולות הללו נדרשות לביצוע. הזמינו מהנדס בניין שהוא גם מומחה בתחום של שיקום מבנים ותוכלו לקבל דו"ח מפורט שמספר לכם מה אתם צריכים לעשות ברמה ההנדסית בכדי להביא את הבניין למצב יציב וחזק. ייתכן מאוד שלא תצטרכו לעשות דבר. לאחר מכן, הזמינו אדריכל שיספר לכם מה אתם יכולים לעשות בכדי לשפר מאוד את האסתטיקה של הבניין, את איכות החיים בו ואת האווירה בו. פה אתם כבר חופשיים להחליט את היקף העבודה שתרצו לבצע ושימו לב שככל שתיקחו את השיפוץ רחוק יותר, כך תוכלו ליהנות מעלייה משמעותית יותר בערך הדירות בבניין.

פעולות שיפוץ חשובות שמבוצעות בבניינים ישנים

אחרי שאמרנו את כל זה, ישנן מספר פעולות חשובות שיש לבחון את ביצוען בכל פרויקט שיפוץ בניינים ישנים, ואת הפעולות הללו אנו מונים כאן לפניכם:

חיזוק חיפוי

חיזוק אריחי חיפוי שעלולים לנשור ממקומם ולפגוע בעוברי אורח. אריחים אלה עלולים לאבד את אחיזתם בקיר המבנה החיצוני ולכן יש חשיבות לחזק אותם באמצעות שני ברגי חיזוק.

חיזוק יסודות

חיזוק יסודות המבנה באמצעות קידוח לעומק, עיבוי הכלונסאות הקיימים ועיבוי יציקת הבטון.

חיזוק עמודים ובטון

ביצוע עבודות תיקון של משטחי בטון ואלמנטים של בטון בכל רחבי הבניין ובכלל זה של עמודי תמך מרכזיים עליהם נשען הבניין כולו.

חיזוק מרפסות תלויות

בבניינים בהם ישנן מרפסות תלויות יש לבדוק את מצב הבטון וקורות הפלדה עליהם נשענות המרפסות ולחזק על פי הצורך.

איטום מבנה

בניינים ישנים סובלים בדרך כלל מבעיות איטום שבאות לידי ביטוי בחדירת מים תדירה דרך הגג, חדירת מים דרך חיבור הקרקע עם הקיר החיצוני וחלחול אל מתחת לבניין, חדירת מים דרך חיבורי חלונות קיר וכן הלאה. במסגרת עבודות האיטום נבחנות כל הנקודות הרגישות ומבוצע איטום מחדש של הבניין כולו, לרבות הגג.

תשתיות מים וביוב

לרוב אין צורך להחליף את כל תשתית המים והביוב אבל כדאי וחשוב לבצע בדיקה כללית של זרימת המים והביוב ובהתאם לכך לבחון מהם המקטעים שאותם כדאי לחדש על מנת להימנע מבעיות ביוב ומים בעשורים הקרובים.

אלו הן למעשה הפעולות המרכזיות שאותן חשוב לבצע בבניינים ישנים ברמה ההנדסית. מלבדן, ישנן גם פעולות רבות שתוכלו לבצע ברמה האסתטית ואשר יוכלו לסייע לכם בהעלאת ערך הדירות בבניין. פעולות אלה יכולות לכלול הוספת מרפסות, שיפוץ לובי ורחבת כניסה, הוספת חניות פרטיות, שיפוץ ועיצוב גינה, שיפוץ חדר מדרגות, הוספת מעלית, הוספת חדרים וחדרי ממ"ד ואפילו שיפוץ של הדירות עצמן. כל האפשרויות הללו פתוחות בפניכם אבל אתם לא חייבים לבצע אף אחת מהן. הדבר החשוב הוא לדעת מה עומד בפניכם, כמה זה צפוי לעלות לכם, מהו התקציב שעומד לרשותכם ובהתאם לכך לקבל החלטה.

החלטות במסגרת שיפוץ בניין מגורים ישן

שימו לב שמאחר ומדובר בבניין משותף, כל ההחלטות לגבי שיפוץ הבניין חייבות להתקבל בצורה משותפת בין כלל הדיירים. עניין ידוע הוא שבפרויקטים של שיפוץ בניינים משותפים ישנם לא מעט מקרים בהם הדיירים לא מצליחים להגיע להסכמות, לא על סכומי הכסף שאותם הם נדרשים להוציא על מנת להשלים את פרויקט השיפוץ ולא על המרכיבים שאותם יכלול פרויקט השיפוץ. במקרים רבים כלל אין הסכמה על עצם ביצוע השיפוץ. במקרים אלה יכול הרצון הטוב לבצע שיפוץ של הבניין להפוך למוקד לחיכוכים וריבים בין השכנים. על כן, חשוב וכדאי שתשאירו את כל הנושא לגורם מקצועי חיצוני שיסדיר את העניינים ביניכם. גורם מקצועי כזה אינו חשוד כמשתף פעולה על ידי אף צד, הוא יודע דברים שאף אחד מהדיירים אינו יודע בכל הנושא של שיפוץ בניינים ישנים והוא יודע כיצד ניתן לייצר פתרונות יצירתיים שיענו על השאלות של כל הדיירים בבניין.

ואחרי שאמרנו את כל זה, שיפוץ הבניין הישן שלכם מעניק לכם הזדמנות נהדרת להתחיל דף חדש בחייכם ואפילו להעלות ולהשביח את ערך הדירה שלכם, לעיתים ביותר מעשרה ועשרים אחוזים. את זה אנו אומרים מכיוון שזאת נקודת המבט הנכונה על כל הנושא של שיפוץ בניינים משותפים, נקודת מבט של הזדמנות, של שינוי, של תקווה ושל משהו חדש טוב יותר מזה שהיה עד כה. כשאתם מבינים את גודל ההזדמנות שבידיכם, אתם גם יכולים לעשות את כל הפשרות הנדרשות מכם על מנת להבטיח שהפרויקט יצא לפועל. את נקודת המבט הזאת אתם רוצים כמובן להעביר לכל הדיירים האחרים בבניין, על מנת שכולם יהיו שותפים לתחושת הדחיפות והצורך לבצע את השיפוץ של הבניין כמה שיותר מהר.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30