פועלי שיפוץ בניין – איך תשמרו על הזכויות שלכם כעובדים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

תעשיית הבנייה היא מהמאתגרות שבין ענפי המשק הקיימים בישראל. עובדי בניין מבצעים את עבודתם בסביבה מסוכנת מאוד, כאשר יום העבודה שלהם נמשך על פני שעות רבות. אם אתם עובדים כשיפוצניקים, פועלי בניין או עובדים תחת קבלן בכל תפקיד שהוא בתחום זה – חשוב שתבינו שעל אף שמדובר לכאורה בעבודת פועלים "פשוטה" בדרך כלל שאינה דורשת השכלה מיוחדת, ישנן זכויות רבות המגיעות למי שעובד בענף, זכויות שאינן מוכרות לקהל הרחב ושרבים מבין האנשים שממלאים את התפקידים הללו לא מודעים להן כלל. הבקיאות בנושא יכולה לסייע לכם בעת צרה ובכל מקרה – תמיד תוכלו לשכור סיוע מקצועי של עורך דין מומחה לעבודה, לייעוץ משפטי.

הייחודיות של ענף הבנייה בעולם התעסוקה

מכיוון שהביקוש הוא רב עבור עובדים בתחום הבניין, סף הדרישות לקבלה לתפקיד אינן גבוהות ולכן רבים מניחים שגם זכויות העובד מועטות, אם קיימות בכלל. חשוב להבין, עם זאת, כי במקרים מסוימים נדרשת עזרה של עורך דין דיני עבודה בכדי לפתור סכסוכים בין עובד למעסיק בענף הבניה, זאת בשל התעוררות מחודשת של העובדים והפועלים בשנים האחרונות, שיודעים שצריכים אותם בתעשייה והם אינם מוכנים עוד שייראו בהם כנחותים.

ענף שיפוץ הבניינים הוא מקור הפרנסה של אלפי עובדים בישראל, רובם המכריע גברים מתחת לגיל 50, חלקם הגדול אבות לילדים. זה נכון שבתחום הזה קיימים פועלים רבים שהם עובדים זרים, שזה חלק ממה שהפך את ענף הבנייה לבעל מוניטין ירוד והוריד את המוטיבציה של עובדים ישראלים להשתלב בשל המחסור ב"יוקרה" במקצוע הזה. עם זאת נראה כי הסיכון הרב הטמון בפעולות היומיומיות שמבצע עובד בניין, במיוחד מי שעובד בגובה, אינו מסתמן כמרתיע אנשים הזקוקים לפרנסה והמוכנים לסכן את עצמם בכדי להביא משכורת הביתה.

האם בכל מקרה סכסוך עם מעסיק יגיע לבית משפט?

הקושי להחזיק מעמד בעבודה כה קשה וכן תנאי ההעסקה הלא אטרקטיביים, גורמים לנטישה גדולה של המקצוע ולחוסר יכולת להשתלב בו לתקופות ארוכות. במקביל, מנהלים רבים נוהגים לפטר על ימין ועל שמאל עובדי בניין, אשר מעדיפים לפעמים שלא להסתבך – במיוחד כשמדובר בעובדים לא חוקיים או מי שעובד ב"שחור" וללא תלוש – ומוותרים על קבלת פיצויי פיטורין או כל זכות אחרת המגיעה להם על פי החוק.

לעיתים ניתן להגיע לפשרה עם המעסיק, אשר יעדיף לסיים את הבעיות שגורם לו העובד המתפטר או המפוטר ולהעניק לו סכום כסף מסוים ש"ישתיק" אותו ומבחינת העובד – לפעמים זו תוצאה טובה יותר מאשר הגעה לבית משפט. אך במקרים שבהם נעשה עוול אמיתי והעובד פוטר שלא כחוק, תוך מניעה מכוונת של המעסיק ממתן פיצויים או כל זכות אחרת, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי. ייצוג בבית המשפט במקרים שכאלה, בהם העובד נמצא בעמדת נחיתות ברורה מול מעסיק, חייב להיעשות על ידי פרקליט לדיני עבודה שיוכל להשיג את המיטב עבור הלקוח שלו, תוך סיום ההעסקה המכיל בתוכו מיצוי מלא של זכויות העובד.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30