הדרך הנכונה לשלב עבודות גבס בשיפוץ ובניית בניינים ובתים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

כשבונים או משפצים בניינים ובתים פרטיים, יש הרבה מאוד טכניקות עבודה שצריך להכיר ולדעת לשלב ביניהן ולאור המגוון העצום וההבדלים המהותיים, על הקבלן מוטלת האחריות לקבל את החלטות הנכונות מתוך מטרה לשלב באופן הטוב ביותר בין תוצאה יפה לבין איכות ועמידות לאורך זמן.

אחת משיטות הבנייה המוכרות כמעט בכל בית בישראל היא הבניה בגבס, אך למרות שהיא כל כך נפוצה ולעתים נתפסת כפשוטה, לביצוע נכון יש משקל מאוד גבוה בתוצאה – החל מהנראות ועד ליכולת בידוד ועמידה במבחן הזמן.

אז מה צריך לעשות כדי לקבל את התוצאות הרצויות בלי ליפול בפח, ומדוע כדאי להזמין קבלן עבודות גבס. לפניכם כל מה שצריך לדעת כדי להבטיח את איכות עבודות הגבס שלכם.

עבודות גבס באופן הנכון

עבודות גבס הן מסוג הפעולות שלעתים קשה להבחין בהבדלים בין עבודה אחת לאחרת מפני שכלפי חוץ, התוצאה אותה תוצאה והקיר אותו קיר.

למעט מקרים של עבודות מורכבות שמצריכות עין מקצועית בתכנון ויד קפדנית בביצוע, כמו לדוגמה בבניית נישות, מזנונים ועיצובים נוספים, עבודות פשוטות ונפוצות, יכולות להראות אותו הדבר כלפי חוץ אך מה שקורה בתוכן, זה כבר סיפור אחר.

חשוב להבין שמה שאנו יכולים לראות בעבודת גבס זאת רק המעטפת שמורכבת מלוחות גבס, שפכטל וצבע אך מה שחשוב יותר להבין, הוא כיצד בנויה הקונסטרוקציה (השלד), באילו פרופילים ובכמה משתמשים, איך מתבצעים החיבורים, מה סוג הברגים, באילו לוחות גבס נעשה שימוש והאם איש הגבס נעזר גם ביריעות מבודדות?

מעל כל אלה, ניצבת השאלה האם עבודת הגבס בטיחותית והאם היא עומדת בדרישות של מכון התקנים הישראלי.

בסופו של דבר, לאחר שנכנסים לעובי הקורה מבינים כמה חשוב להזמין קבלן עבודות גבס מקצועי ואמין שיבטיח עבודה יפה אך גם איכותית.

צילום:123rf

דגשים לעבודת גבס

כפי שבוודאי שמתם לב, כדי לקבל תוצאות טובות ואיכותיות, חשוב להקפיד על כמה דגשים.

  1. השתמשו רק בחומרי גלם בעלי תו תקן של מכון התקנים הישראלי.
  2. תכנון ובניית השלד כמו גם כמות הברגים והחיבורים, צריכה להיעשות מתוך שיקול דעת והתקן הבטיחותי.
  3. חשוב להתאים את לוחות הגבס למטרה. לדוגמה, לוחות כחולים משמשים לעבודות חוץ בעוד שלוחות ירוקים יהיו טובים בסביבה עם לחות ולוחות אדומים יגלו עמידות לאש.
  4. שימוש בחומרי בידוד הוא משהו מאוד חשוב אך בעלי מקצוע רבים נוהגים לדלג עליו כדי לחסוך בעלויות.
  5. מריחת שפכטל וצביעת עבודת גבס בסיום הם צעדים מאוד חשובים שצריך לבצע במספר שכבות ולהמתין לייבוש מלא בין שכבה אחת לאחרת.

טיפים לבחירת קבלן עבודות גבס

קבלן עבודות גבס טוב יכול להיות ההבדל בין תוצאה סבירה לבין מרהיבה. כמו כן חשוב להזמין מישהו אמין עם המלצות ורקע בעבודות דומות. אפשר לסכם את זה בכמה נקודות:

  1. ניסיון בסוג העבודות – בעיקר במקרים של עבודות גבס גדולות או בעיצובים.
  2. עבודה לפי כללי בטיחות ודרישות החוק.
  3. שימוש בחומרי גלם איכותיים.
  4. הקפדה על ביצוע לפי סדר פעולות נכון ובכלל זה יישום של 3 שכבות מילוי, המתנה לייבוש מלא וצביעה בשתי שכבות.
  5. השוו הצעות מחיר של מספר קבלנים ובדקו מה אתם מקבלים מכל אחד בדגש על חומרי בידוד, סוג הלוחות, חיזוקים, מספר וסוג פרופילים וכן הלאה.

דוגמאות לעבודות גבס בשיפוץ בניין ובתים

הגבס הוא חומר גמיש שיכול לשמש למגוון מטרות – החל משימושיות כמו בניית קירות ועד למיוחדות כמו תקרות צפות.

בין העבודות המקובלות בשיפוץ של בניינים אפשר למנות חיפוי של פיר מעלית, בניית קירות או תקרה בלובי הבניין ועם כניסתו של הגבס הכחול (החיצוני) אנו גם עדים ליותר עבודות חוץ שנעשות בחניה או לפני הכניסה אל הבניין.

בבתים ודירות לעומת זאת מגוון העבודות שונה במעט וכולל בעיקר קירות, הנמכת תקרה, נישות לטלוויזיה, מזנונים ומדפים.

מחיר עבדות גבס

המחיר של עבודות גבס נחשב לזול ביחס לשיטות בניה אחרות אך במקרה של עבודה מורכבת או גדולה, הוא עשוי להגיע לאלפי שקלים.

הבעיה עם התמחור של עבודות גבס היא העובדה שלעתים מאוד קשה למדוד אותה. אתם יודעים שבסיום תתקבל לדוגמה נישה או קיר, אך קצת קשה לדעת מי מבעלי המקצוע יבצע אותה טוב יותר ואם מוסיפים לכך את ההבדלים בתמחור לכל מטר עבודה, מתקבל אתגר באיזון שבין איכות למחיר.

אתם עשויים להיות מופתעים אך אם בודקים ומשווים את המפרט שעליו מתחייב קבלן הגבס ומתחברים לעבודות קודמות שהוא כבר עשה, יכולים למצוא עסקאות מאוד משתלמות ולהזמין קבלן גבס מומלץ במחירים זולים יותר ממה שחשבתם או ביחס להצעות מחיר אחרות.

בסופו של דבר צריך להתייחס לתוכן ההצעה ולא למעטפת וכשעוסקים בעבודות גבס, לעתים קרובות מגלים שמחיר יקר אינו קשור בהכרח לאיכות עבודה גבוהה יותר.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30