בניית ממד בבניין משותף

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

הממד, שהוא מרחב מוגן דירתי, הוא חלל מרכזי ביישובים, מקומות עבודה, מרכזי דת ותרבות ועוד. זהו מקום המספק לנו הגנה חיונית בפני איומי טילים. הממד, אשר נבנה מבטון אטום וחזק, מתייחס גם להגנה מפני גזים רעילים. חדר זה יכול לשמש למגוון מטרות, בהתאם לצרכים של המשפחה או המוסד, ויכול להפוך לחלל לינה או חדר עבודה. בניית ממד בבניין משותף תיתן לדיירי המקום את ההגנה הנדרשת ותסייע למקם להיות מותאם גם לשימושים היומיומיים. פרטים נוספים על בניית ממ"ד בבניין משותף במאמר הבא.

 

החוק החדש בנוגע לבניית ממד

מאז תחילת שנות התשעים, הוטלה חובה להוסיף ממד לכל מבנה חדש במדינה. אף על פי כן, רוב המבנים הישנים עדיין לא כוללים ממד לכל דירה. כדי לקדם את התהליך של הוספת ממד, המדינה מציעה מגוון יתרונות והקלות בנייה, וברוב המקרים ניתן להשיג אישורי רישוי בקלות רבה. כדי להבהיר, הוספת ממד לבניין אינה גורמת להתחייבות לשלם היטל השבחה.

בעת בניית ממד, חשוב לוודא שאין השפעה על זרימת האוויר והאור הטבעי של הדירה. יש לשמור על העיצוב הפנימי של הדירה ולא להציב את הממד בחללים מרכזיים. החוק החדש בנוגע להוספת ממד מסייע לשפר את איכות המגורים תוך הגנה מפני סיכונים כמו בתקופות לחימה.

בניית ממד בבניין משותף

ההבדלים בין בניית ממד בבניין משותף לבית פרטי

יש אפשרות להוסיף ממד בשני סוגים שונים של בתים- בתים משותפים ובתים פרטיים, אך תהליך ההוספה יכול להשתנות במידה ואתם מתמודדים עם סוג בית שונה.

בבתים פרטיים, בעל הבית יוכל להוסיף ממד בהתאם לצרכים ולרצונות שלו, ולבצע זאת ללא צורך בהסכמה מיוחדת מדיירים אחרים בבניין. הוא יבחן את הפרטים ויבחר את האפשרות המתאימה ביותר למשפחתו.

לעומת זאת, בבניינים משותפים, כל דייר צריך לקבל את הסכמתם של מרבית הדיירים בבניין לפני שיוכל להתחיל בבנייה של הממד. בניית חדר נוסף בדירה כמו ממ"ד דורשת אישור של לפחות 60% מדיירי הבניין, שזה פחות מהחוק המחייב 75% בתהליכי בנייה אחרים.

בשני המקרים, הוספה של ממד תחייב שמירה על זרימת האוויר והאור הטבעי בדירה, וגם השמירה על עיצוב הפנים של הדירה ומיקומו המתאים של הממד בחלל הפנימי. 

 

למה משתלם להוסיף ממד?

בניית ממד בבניין משותף כוללת שלל יתרונות משמעותיים ולכן היא שווה וחשובה במיוחד. ריכזנו לכם חלק מהיתרונות הבולטים-

הגנה מסיכונים הממד מתפקד כחדר המספק הגנה מפני טילים, גזים רעילים ורעידות אדמה. 
חסכון בזמן היות והממד נמצא בבית, אפשר להגיע אליו במהירות רבה יותר. זה מסייע להבטיח הגנה מיטבית בפרק זמן מינימלי.
התרחבות של שטח הנכס הוספת ממד מספקת את האפשרות להרחיב את הנכס ולהשתמש בו למגוון שימושים. זה מקנה לכם בית גדול יותר ואף מוסיף לערך הכלכלי של הנכס.

בסך הכל, בניית ממד היא פתרון חכם שמעניק לכם לא רק הגנה וביטחון, אלא גם יתרונות נוספים שמשפרים את איכות המגורים והפוטנציאל הכלכלי של הנכס.

 

שלבי תהליך בניית ממד בבניין משותף

על מנת לבנות ממד בבניין משותף יש לעקוב אחר מספר שלבים. כל אחד משלבי התהליך מעמיק ודורש תשומת לב רבה ושמירה על הוראות החוק. הצוות המקצועי והמומחה הוא חשוב גם בשלבים מאוחרים שבהם נדרשת בנייה מדויקת ושימור על איכות העבודה.

אלו שלבי התהליך- 

  • קבלת הסכמה מדיירי הבניין

השלב הראשון בתהליך בניית ממד בבניין משותף הוא לקבל את הסכמתם של מרבית דיירי הבניין. לשם כך עליכם לאסוף חתימות על טופס המצהיר על הסכמתם לבניית הממד. זה כולל התייחסות לדיירים בקומות התחתונות, שיצטרכו להוסיף ממד בעצמם או יסכימו לבניית עמודים. כדאי לשים לב שהסכמה בעל פה אינה מספיקה, ועליכם לקבל הסכמות כתובות וחתומות מהדיירים.

  • פניה לחברת בנייה

לאחר קבלת הסכמת דיירי הבניין, עליכם לפנות לחברת בנייה מוסמכת שתהיה אחראית על בניית הממד. חשוב לבחור בחברה מקצועית ומיומנת לצורך הפרויקט. לפני התחלת הבניה בפועל יש צורך לבצע בדיקה טכנית ולוודא שהבניין מסוגל לעמוד בעומסים הצפויים להתרחש בו. חברת הבנייה צריכה להתנהל תוך שמירה על תקני הבטיחות. 

  • קבלת היתר בנייה

כדי להתחיל את תהליך בניית ממד בבניין משותף בפועל, עליכם לפנות לוועדת התכנון והבנייה המקומית על מנת לקבל היתר בנייה. זה כולל הגשת בקשה הכוללת מגוון מסמכים כמו מפה טופוגרפית, רישיון הבנייה הקיים, ומסמכים טכניים נוספים. המשך התהליך עשוי לקחת מספר חודשים ויכול לכלול דיונים ותנאים.

  • תהליך הבנייה בפועל

בשלב זה, תתבצע הבנייה שמטרתה להוסיף את הממ"דים לבניין הקיים. המשך התהליך יתנהל בהתאם למספר הממ"דים, הגישה לבניין, גובהו ועוד. בניית ממד בבניין משותף היא תהליך שעשוי לקחת זמן, ולפעמים יותר משנה.

  • קבלת אישורי סיום בנייה

לאחר השלמת הבנייה, עליכם לפנות לעירייה לקבל את אישורי הסיום לבנייה. בלי האישורים, לא ניתן להשתמש בממ"ד.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30