צביעה חיצונית לבית פרטי

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

אם תבחנו את הבניינים המשותפים ברחבי ישראל, תגלו שמרבית הבניינים המשותפים נבנו עם חיפוי חוץ של שיש או אבן. בירושלים למשל, השימוש הוא באבן ירושלמית בלבד. באזורים אחרים בארץ נהוג לעשות שימוש בסוגים שונים של חיפויים, לעיתים אבן טבעית, לעיתים שיש לבן או אפרפר ולעיתים חיפוי אלומיניום. יחד עם זאת, בקטגוריה של בתים פרטיים, חיפוי חיצוני אינו שכיח באותה מידה, וזה עוד בלשון המעטה. בעלי בתים רבים בוחרים דווקא לצבוע את קירות החוץ שלהם, לרוב בגוון לבן או גוונים פסטליים מעודנים שמעניקים לבית מראה יוקרתי ומעוצב. אלא שעוד לפני מטרותיו האסתטיות של הצבע, לצבע החיצוני של בית פרטי יש תפקיד חשוב הגנה על שלד הבית. את כל מה שאתם רוצים לדעת על צביעה חיצונית לבית פרטי, מספרים לכם בשורות הבאות, המומחים של קבוצת עידן המתמחה בכל סוגי הפרויקטים למעטפת החוץ של מבנים פרטיים ומשותפים.

מהו תפקידו של צבע החוץ במבנה?

קירות הבית הם קירות שעשויים בדרך כלל מבטון או מבלוקים, והם שמעניקים לבית את צורתו ואת חוזקו המבני. על אף עמידותו הגבוהה של הבטון, במגע עם מים, יכול הבטון לעבור תהליך שחיקה מואץ לאורך זמן, מה שיפגע בחוזק המבני ויגרום גם לפגמים אסתטיים במעטפת המבנה. על כן, קירות אלה חייבים להישאר מוגנים בצורה מלאה מפגעי מזג האוויר והגנה זו מוענקת להם או באמצעות חיפוי שיש או אבן, או באמצעות שכבת טיח ושכבת צבע, כמובן מעבר לפעולות איטום נוספות שיש לבצע על גבי המעטפת. מה שחשוב להבין בשלב זה הוא, שהתהליך של צביעה חיצונית לבית פרטי הוא לא רק תהליך לשיפור המראה של הבית או לעיצובו מחדש, אלא בראש ובראשונה להגן עליו ולתחזק אותו על מנת שיוכל לשרוד לאורך עשורים ואף מאות שנים.

כיצד מבוצעת צביעה חיצונית לבית פרטי?

על אף שפרויקט צביעה חיצונית לבית פרטי מגדיר את עיקר הפרויקט כצביעת הקירות, בפועל מדובר בתהליך מקיף ונרחב יותר, שמשלב בתוכו שורה של פעולות נוספות שיש להשלים בנוסף לפעולת הצביעה עצמה. פעולות אלה כוללות למשל תיקון של סדקים בקירות השלד של הבית, שיקום בטון וברזל חשוף אם קיים, חידוש איטום המעטפת בכל נקודות התורפה, ביצועי תיקוני טיח או החלפה מלאה של כל שכבת הטיח וכדומה. רק לאחר שאלו בוצעו, מתחיל למעשה שלב הצביעה שכולל בתוכו את צביעת קירות המעטפת החיצונית של הבית ויכול לכלול גם צביעה של סורגים, מעקות, צנרת חוץ וכדומה.

בהתאם לגודלו וגובהו של הבית, את הפרויקט של צביעה חיצונית לבית פרטי ניתן להשלים באמצעות סולם או באמצעות פיגומים, החל מפיגום חמור או פיגום נייד פשוט, וכלה בפיגום זקפים שיש למתוח לרוחב הבית ולגובהו. פיגומים אלה מיועדים ליצור גישה חופשית לכל חלקי המעטפת על מנת לבצע כאמור, לא רק את פעולת הצביעה, אלא את כל יתר הפעולות שיש לבצע במסגרת הפרויקט. בהתאם לכך, פרויקט כזה כולל בתוכו גם שלב של הקמת פיגום בסיוע בונה פיגומים מורשה ולבסוף גם פירוק הפיגום בסוף הפרויקט.

מי מבצע צביעה חיצונית לבית פרטי?

החשיבות של הבנת מכלול הפעולות שמבוצעות במסגרת פרויקט צביעה חיצונית לבית פרטי קשורה בעיקרה לזהותו של הגורם המקצועי שיבצע את הפרויקט. מאחר ולא מדובר בפרויקט שכולל בתוכו עבודות צבע בלבד, ובעיקר לאור העובדה שמדובר בצביעה חיצונית שחייבת לכלול בתוכה פעולות וחומרים ייעודיים לקירות חוץ על מנת להבטיח את רמת האיטום הנדרשת ואת רמת ההגנה הנדרשת על קירות הבטון, פרויקט זה חייב להתבצע על ידי גורם מקצועי שמתמחה בביצוע עבודות במעטפת החוץ של מבנים.

קבוצת עידן היא חברה המספקת מגוון רחב של שירותי בנייה, שיפוץ ושיקום למעטפת חוץ וקירות חיצוניים של מבנים, החל מבתים פרטיים בני קומה אחת ועד בנייני מגורים משותפים ואף בנייני משרדים גבוהים במיוחד. לרשות החברה כל היכולות ההנדסיות והביצועיות הנדרשות, לרבות ניסיון רב בעבודה עם פיגומים, הוצאת היתרי בנייה ברשות המקומית, ניהול הפרויקט בהיבט ההנדסי, הביצועי והתקציבי שלו ופיקוח ובקרה מלאים על מנת להבטיח את האינטרסים של הלקוח מהצעד הראשון בפרויקט של צביעה חיצונית לבית פרטי ועד הצעד האחרון שבו.

רושם ראשוני הוא חשוב ביותר ומשפיע על חיינו במידה ניכרת ועל כן אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ בכדי לזכות ברושם הראשוני הטוב ביותר. כאשר מזכירים את צמד המילים רושם ראשוני רוב האנשים חושבים על המראה החיצוני שלהם, על הלבוש שלהם ועל השאלה כיצד נראים הפנים שלהם

צביעה חיצונית

צביעה חיצונית של בניין היא פרוצדורה מורכבת שכוללת בתוכה שורה של פעולות שיקום ושיפוץ מעבר למריחת שכבת הצבע. פרוצדורה זו הופכת להיות מורכבת עוד יותר כאשר מדובר במבנים גבוהים ורחבים המחייבים יישום של פיגומים שיאפשרו גישה לכל חלקי מעטפת המבנה. לאלו בניינים מתאים ההליך של צביעה חיצונית לבניין והאם הוא נדרש גם בבניינים בעלי חיפוי שיש חיצוני? מהן הפעולות המבוצעות במסגרת צביעה חיצונית? האם התהליך כולל גם עבודות איטום ושיקום בטון? אילו פיגומים משמשים לצורך פרויקט צביעת בניין שמיהם הגורמים המתאימים לביצוע פרויקט של צביעה חיצונית לבניין והאם יש לגודל הבניין משמעות בהקשר זה? המומחים של קבוצת עידן עונים על כל השאלות שלכם, ממש בשורות הבאות.

צביעה חיצונית

מהי צביעה חיצונית?

צביעה חיצונית היא תהליך רחב הרבה יותר מההליך הספציפי של צביעת קירות החוץ של המבנה. תהליך זה כולל שורה של פעולות שיקום ואיטום וכרוך בשלבי הכנה מורכבים סביב הצבת הפיגומים הנדרשים לצורך ביצוע העבודה. ככלל, בתהליך טיפוסי של צביעה חיצונית ניתן לזהות את כל 12 השלבים הבאים:

בניית פיגום תקני

האתגר הראשון בתהליך של צביעה חיצונית לבניין הוא הכנת פלטפורמת העבודה שתאפשר להגיע לכל נקודה ונקודה במעטפת החיצונית של הבניין. פלטפורמה זו מבוססת על פיגום מתאים ובשלב הראשון יש לקבל החלטה על סוג הפיגום המתאים, לשכור פיגום תקני בהתאם ולבנות אותו בסיוע בונה פיגומים מוסמך.

ביצוע שטיפת לחץ

שטיפת לחץ מבוצעת באמצעות מכונה להגברת לחץ זרם המים והוצאת סילון מים רב עוצמה. שטיפת הלחץ נועדה לסלק לכלוך שדבק במעטפת החיצונית של הבניין, ערפיח שהצטבר לאורך שנים, לשלשת ציפורים וכן קילופי טיח וחלקי טיח רעועים.

תיקון ברזל חלוד

לאחר ביצוע שטיפת לחץ מבוצעת סקירה יסודית של כל שטח הפנים של מעטפת הבניין החיצונית על מנת לאתר פגמים דרכם מבצבץ ברזל חלוד. המדובר בפגמי בטון שחושפים את מוטות הברזל הפנימיים לתנאי החוץ וגורמים להחלדתם. חלודה זו יכולה להמשיך ולהתפשט לאורך הברזל, גם באזורים שעדיין מוסתרים בתוך הבטון ולכן חשוב לבצע תיקון יסודי של החלודה ולחדש את הברזל על פי הצורך.

שיקום בטון

בשלב שיקום הבטון מבוצעים תיקוני בטון המיועדים לסתום חורים וסדקים בקירות הבטון של המבנה על מנת להגיע למשטח חלק, נקי, אחיד ושלם. שיקום בטון חייב להתבצע עם בטון תקני ועל פי הנחיות מהנדס שיאשר את חוזק הבטון ביחס לתקנים הנדרשים. בשלב זה נעשים גם תיקוני טיח באותם אזורים בהם התקלף הטיח או שבהם בוצעו תיקוני בטון.

פריימר

בשלב זה, שטח הפנים של מעטפת הבניין החיצונית מוכנה למעשה לשלב הצביעה, ובשלב הראשון מבוצעת שכבה אחת של פריימר, חומר המיועד לשמש כחומר המקשר בין קיר הבטון ובין שכבת הצבע.

צביעת קירות חוץ

צביעת קירות חוץ מתבצעת באמצעות מברשת או גלגלת תוך שימוש בצבע אקרילי מיוחד שמספק מחד את הערך האסתטי ומאידך גם את הערך של הגנה על קירות הבטון ומניעת חדירה של מים שיפגמו בצבע ויחדרו אל תוך קירות הבטון.

צביעת סורגים ומעקות

להשלמת המראה האסתטי, מבוצעת צביעה של כל הסורגים והמעקות (מעקות בטיחות במרפסות שמש למשל) סביב מעטפת המבנה.

סידור צנרת

במידה ובבניין עוברת צנרת חיצונית, בדרך כלל צנרת ביוב, זהו השלב בו מתקינים צנרת חדשה ומסדרים אותה לאורך קירות הבניין החיצוניים. לבסוף מבוצעת צביעה של הצנרת עצמה, בין בגוון הבניין עצמו ובין בגוון ניגודי שיוצר ערך עיצובי.

החלפת מסתורי כביסה

במידה ובבניין מותקנים מסתורי כביסה, מבוצעת החלפה של המסתורים, שבדרך כלל מגיעים לשלב שחיקה שבו מרבית שטח הפנים של המסתור שבורים וחלודים. גם במקרה זה, מבוצעת צביעה של המסתורים לפני או אחרי התקנתם, בהתאם לגוון הבניין או בגוון לבן נייטרלי.

איטום חלונות

כחלק מתהליך צביעה חיצונית מבוצע גם איטום של כל קווי החיבור בין מסגרות החלונות ובין קירות המבנה. איטום זה הוא מרכיב חשוב וקריטי בתהליך הצביעה ונועד להבטיח מניעה של חדירת מים לתוך הבתים ולתוך קירות הבטון ומעטפת הטיח, דרך חיבורי החלונות.

פירוק פיגום

בשלב הזה הסתיימה למעשה משימת הצביעה החיצונית של המבנה וכעת ניתן לפרק את הפיגום על מנת לחשוף את התוצאה הסופית. גם פירוק הפיגום חייב להתבצע בליווי בונה פיגומים מוסמך על פי חוק.

מסירה

זהו השלב הסופי של הפרויקט בו "מוסר" הקבלן את המבנה הצבוע לידי דייריו. בשלב הזה יכולים הדיירים להציף ליקויים שונים שנמצאו, ועל הקבלן לבצע תיקונים כנדרש על מנת להבטיח כי הלקוח הוא שבע רצון באופן מלא וכי לא קיימים ליקויים משמעותיים בתוצאה הסופית.

אלו בניינים זקוקים לצביעה חיצונית?

ככלל, צביעה חיצונית של בניין היא פרוצדורה שמבוצעת בבניינים ללא חיפוי חוץ. סוגיית חיפוי החוץ היא סוגיה שקשורה במדיניות התכנון של הרשויות המקומיות בישראל. כך למשל, בירושלים לא תמצאו כמעט בניין ללא חיפוי חוץ ותמיד יהיה זה חיפוי של אבן ירושלמית. לעומת זאת, בתל אביב עומדים על תילם מאות מבנים מיושנים שאין להם חיפוי חוץ למעט שכבת טיח חוץ עבה. צביעה חיצונית נועדה בדיוק לבניינים אלה בעוד שבמבנים בעלי חיפוי חוץ, שיקום המעטפת החיצונית מתבסס על חיזוק, חידוש או החלפה של אריחי החיפוי. אחרי שאמרנו את זה, גם במבנים בעלי חיפוי חוץ עשויים להיכלל שטחים וקירות, בדרך כלל באזור רחבת הכניסה, בהם לא קיים חיפוי שיש חיצוני. חידוש ושיקום של קירות אלה מתבצע גם הוא במסגרת צביעה חיצונית, גם אם בהיקף נקודתי, קטן ומצומצם יותר.

מי מבצע צביעה חיצונית לבניין?

אחרי שפירטנו את כל השלבים הנכללים בפרויקט טיפוסי של צביעה חיצונית, חשוב להבין שאלו הם השלבים הנכללים בפרויקטים המנוהלים על ידי קבוצת עידן וכי לא כל הקבלנים העוסקים במלאכה אכן מבצעים את כל השלבים הללו. חשוב גם לדעת שעל פי בחירת הלקוח ניתן להסיר חלק מן השלבים המפורטים לעיל, בין שמשיקולי צורך ובין שמשיקולי תקציב. אבל אחרי שאמרנו את זה, צביעה חיצונית של בניין היא משימה שדורשת התמחות בכמה וכמה מישורים ותחומים בענף הבניין, מתחום הפיגומים, עובר דרך תחום עבודות בטון ושלד וכלה בתחום האיטום, הצביעה וההרכבה. משימות מסוג זה מבוצעות בצורה הטובה ביותר כאשר בראשן עומד גוף גדול, בעל ניסיון רב, בעל ידע רב ובעל משאבים המאפשרים לו להביא אל השולחן את כל ההתמחויות הנדרשות מבלי להתפשר על אף אחת מהן.

המשמעות של הדברים היא שאם אתם מזמינים קבלן צבע לביצוע צביעה חיצונית לבניין, אתם תקבלו בניין עם צבע חדש, אבל גם עם כל פגמי טיח, פגמי בטון, מסתורים שבורים וחלונות בלתי אטומים שהיו קודם לכן. לא כל קבלן צבע יודע גם לעבוד עם פיגומים שאותם יש למתוח לאורך ולרוחב של בניין שלם. קבוצת עידן מביאה איתה את כל היכולות הנדרשות לביצוע כל שלבי העבודה של צביעה חיצונית לבניין ובאמתחתה רקורד ארוך של פרויקטים דומים עבור בניינים משותפים ובניינים רבי קומות בכל היקף ובכל גודל.

הצד הרגולטורי של צביעה חיצונית

על פי חוק, כל שינוי שמבוצע במעטפת החיצונית של מבנה, מחייב הוצאת היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובניין ברשות המקומית שבתחומה ממוקם המבנה. על פי החוק היתר כזה נדרש גם לסוגים שונים של שינויים מבניים פנימיים, אך בכל הקשור לשינויים חיצוניים, כל שינוי כזה מחייב היתר בנייה למעט מספר פטורים שהוגדרו בתקנות, ואינן רלוונטיות לפרויקט של צביעה חיצונית לבניין. המשמעות היא שבמסגרת פרויקט צביעה חיצונית יהיה עליכם לעבור גם את השלב של הגשת בקשה לקבלת היתר בנייה.

תהליך בקשה זה מתחיל בבניית תכנית ומפרט שבהם מפורטות כל הפעולות שתבוצענה במסגרת הפרויקט, לרבות הגוון שבו יעשה שימוש לצביעת הבניין, הגוון שישמש לצביעת הסורגים והמעקות, הגוון שישמש לצביעת מסתורי הכביסה וצנרת החוץ וכן הלאה. כל פרט כזה חייב לבוא לידי ביטוי בבקשה וההיתר שיינתן, אם יינתן, יהיה תקף אך ורק לאלמנטים שפורטו במפרט. בכדי להבטיח שאתם עוברים את התהליך בצורה כמה שיותר יעילה וזוכים להסתברות הגבוהה ביותר לקבלת ההיתר, חשוב מאוד שהבקשה תיבנה בצורה נכונה והגיונית וגם תוגש על ידי גורם מקצועי. כך למשל, מראש אתם יכולים להיות בטוחים שלא יאושר לכם גוון שיגרום לבניין שלכם להיראות שונה וחריג מול הבניינים המקיפים אותו ולכן אין טעם להגיש בקשה המבוססת על גוון חריג כזה.

במסגרת ניהול פרויקט צביעה חיצונית מבצעת קבוצת עידן גם את כל הצעדים הרגולטוריים הנדרשים ומנהלת את כל התהליך של הגשת בקשה להיתר בנייה וניהול ההתקשרות מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עד לקבלת ההיתר הנדרש. כמו כן, לאחר קבלת ההיתר מקפידים מנהלי הפרויקט של קבוצת עידן לבצע את כל משימות הפרויקט בהתאמה מלאה לתנאי ההיתר שניתן וגם זהו מרכיב חשוב וקריטי שעליו לא מקפידים כלל הקבלנים ואשר יכול להוביל לבעיות מול הרשות המקומית ואף למצב של הטלת קנסות והשתת עלויות בגין תיקון העבודה במטרה להתאימה לתנאי ההיתר. את כל זה לא תחוו עם קבוצת עידן שדואגת לביצוע העבודה בצורה מדויקת מאוד בהתאם לתנאי ההיתר מלכתחילה.

פיקוח בנייה ובדק בית

צביעה חיצוניתשני נושאים חשובים ונוספים שאותם אתם רוצים להכיר כאשר אתם ניגשים למשימה של צביעה חיצונית כוללים את נושא פיקוח הבנייה ואת נושא ביצוע בדיקת בדק בית. קבוצת עידן סומכת על היכולות והסטנדרטים שלה ללא כל ספק ומתחייבת לעמידה מלאה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של עבודות צביעה חיצונית לבניין. יחד עם זאת, בעידן מכירים גם בצורך של הלקוח עצמו לפקח על הנעשה בפרויקט ולוודא שהכל מתנהל כפי שצריך, ולשם כך דרוש לכם מפקח בנייה. את מפקח הבנייה אתם צריכים לשכור בעצמכם ואתם צריכים להיות אלו שמשלמים לו את שכרו, שכן מפקח הבנייה אמור לייצג אך ורק אתכם אל מול כל הגורמים המעורבים בפרויקט.

נושא בדק הבית הוא נושא חשוב נוסף שעליכם לקחת בחשבון ועל אף שבדיקה זו מוכרת יותר בתור בדיקה אותה מבצעים לאחר קבלת דירה חדשה מקבלן, בפועל יש לבצע את הבדיקה אחרי כל פרויקט בנייה או שיפוץ משמעותי. במסגרת הבדיקה עובר מהנדס בניין על תוצאות העבודה ובוחן האם קיימים ליקויים שמחייבים תיקון וטיפול על ידי הקבלן המבצע. בתום הבדיקה תקבלו לידיכם דו"ח בדיקה שמהווה ראייה משפטית קבילה ומחייבת ולכן חשוב מאוד לבצע את הבדיקה ולו בכדי לחוש את הבטחון שהעבודה בוצעה כפי שצריך, ואם ישנם תיקונים שדורשים תיקון, אז שהתיקון גם יבוצע כפי שצריך.

צביעה חיצונית – גם לבתים וגם לעסקים

אך האמת היא שאתם חייבים להבין כי רושם ראשוני נכון לא רק למראה החיצוני שלכם אלא גם לבית שלכם. כן מה ששמעתם כאשר אדם מגיע אל הבית שלכם תוך כמה שניות הוא מחליט מה הוא חושב עליו והאם הוא אוהב את מראה הבית שלכם. על כן כאשר אם אתם בעלי בתים וגם בעלי עסקים כדאי שתחשבו בתשומת לב איזה רושם ראשוני הבית שלכם יוצר. אם אתם רוצים להבטיח כי יהיה זה הרושם הראשוני הטוב ביותר השקיעו במראה החיצוני של הבית ועשו הכול בכדי שהוא יהיה היפה ביותר שיש. ככל שתשקיעו יותר במראה החיצוני של הבית כך הרושם הראשוני יהיה

יותר טוב ואת זאת אתם צריכים לזכור. על כן השקיעו בתחום של צביעה חיצונית ועשו הכול בכדי שהבית שלכם יהיה היפה ביותר והמרשים ביותר שיש בעזרת צבע וכך תבטיחו כי הרושם הראשוני על הבית שלכם יהיה חיובי.

צביעה חיצונית – אל תתפשרו על איכות הצבעי

אז כיצד נבטיח צביעה חיצונית איכותית? מה עלינו לעשות בכדי להשקיע בנושא זה? התשובה היא שאתם צריכים לבחור צבעי איכותי שיהיה ברמה הגבוהה ביותר. ניתן לומר בביטחון רב כי ככל שהצבעי יהיה יותר איכותי כך הצביעה תהיה יותר טובה. אם אתם גרים בבניין גבוה הרי שאתם צריכים לבחור בצבעי המתמחה בבניין זה וכך גם בנוגע לבית פרטי. על כן לא תמיד כדאי

לבחור את הצבעי הזול ביותר מכיוון שמאוד יכול להיות שאיכות העבודה שלו תהיה ירודה יותר והדבר יכול לפגוע בכם מאוד ולהוביל למפח נפש שיגרום לכם לאכזבה גדולה ביותר מאיכות הצביעה של הבית שלכם  צביעת קירות חיצוניים. פנו אלינו עוד היום לקבלת הצעת מחיר לצביעה חיצונית של בניין המגורים שלכם, קבוצת עידן.

צביעה חיצונית – האם לעשות זאת לבד?

אחת השאלות החשובות ביותר כאשר אנחנו מדברים על צביעה חיצונית היא האם לעשות זאת לבד? אז נכון יכול להיות שתחסכו קצת כסף אם תצבעו לבד (אך לא הרבה כי עדיין תצטרכו לקנות צבעים ומברשות), אך אל תשכחו שתצטרכו להקדיש זמן רב לצביעה ולא רק זאת אלא שבסופו של דבר הצביעה תהיה פחות איכותית מאשר אם תבחרו צבעי מקצועי.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30