ניקוי חזית בניין

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

חזית הבניין שלכם נראית מלוכלכת, שחורה ואולי אפילו עם קילופי טיח וצבע? תוכלו להעניק לבניין שלכם חיים חדשים לגמרי באמצעות שירות ניקוי חזית בניין. הצורך בניקוי חזית עולה בעיקר אצל מבנים הממוקמים לאורך רחובות ראשיים, בהם קיימת תנועה רבה של כלי רכב ואוטובוסים המפזרים ערפיח שחור לכל עבר. יחד עם זאת, מבנים ישנים יכולים לסבול ממגוון רחב של סוגי לכלוך ולכן לא משנה היכן הם ממוקמים, החזית שלהם עשויה להידרש לניקוי יסודי על מנת לשקם את המראה האסתטי של הבניין. מהם סוגי הלכלוך שאותם ניתן לנקות במסגרת פרויקט ניקוי חזית בניין? כיצד מבוצע הניקוי? האם ניתן לשלב את הניקוי עם פעולות שיקום נוספות לחזית הבניין? מי מבצע פרויקט ניקוי כזה בבניינים משותפים או בנייני משרדים? המומחים של קבוצת עידן עונים על כל השאלות שלכם ממש בשורות הבאות.

מהם סוגי הלכלוך שראוי וניתן לנקות מחזית בניין?

תחילה נדגיש כי במילה חזית הכוונה היא לא רק לקיר המבנה שפונה אל הרחוב אלא לכל אחת מפאות המבנה. לבניינים המרובעים הבסיסיים ביותר תהיינה ארבע חזיתות כאלה. בבניינים בעלי ארכיטקטורה מורכבת יותר יכולים להיות גם שמונה או עשר חזיתות המרכיבות כולן את מעטפת המבנה. כל אחת מהחזיתות האלה יכולה לסבול מסוגים שונים של לכלוך שהצטבר על פניהן לאורך זמן. סוג הלכלוך השכיח ביותר הוא ערפיח ואפשר למצוא אותו בעיקר על חזיתות בניינים במרחבים אורבניים לאורך רחובות ראשיים בהם קיימת תנועה ערה של כלי רכב ואוטובוסים. יחד עם זאת, ישנם סוגים נוספים של לכלוך שמצטברים על גבי חזית הבניין לאורך זמן רב ואלו יכולים לכלול: סימני רטיבות ולחות, סימני עובש, סימני צמחים מטפסים שטיפסו בעבר על גבי חזית הבניין, שכבת לכלוך עכורה שמכסה את חזית הבניין ומורכבת בדרך כלל משילוב של אבק, לחות ואדי שמן בישול המתפזרים מחלונות הבתים, סימני חלודה שנובעים מברזל חלוד, מסתורי כביסה, סורגים, מעקות וכן הלאה.

ניקוי חזיתות מבנים

כל סוגי הלכלוך הללו הם ברי ניקוי וכולם יכולים להעכיר מאוד את אווירת האסתטיקה של הבניין ולכן ראוי בהחלט לנקות אותם. ניקוי כזה נועד בראש ובראשונה לשפר את איכות החיים של הבניין, אך לעיתים נכפה על דיירי הבניין באמצעות הרשות המקומית המבקשת לחדש את פני העיר. כמו כן, ניקוי חזית בניין יכול להשביח את ערך הבניין כולו ואת ערך הנכסים הנכללים בו. שימו לב שסוגים מסוימים של לכלוך ובראשם שכבת עכירות של אבק, לחות, רטיבות ואדי שמן בישול, אינם נראים באופן מובחן על גבי חזית הבניין ולעיתים קשה להבחין בהן ככאלה. מה שכן אפשר הוא להרגיש שהמבנה סובל ממראה מלוכלך ועכור. על כן בכל מקרה בו אתם חשים שהבניין זקוק למראה חדש ומחודש, גם אם אינכם יכולים להבחין בשכבת לכלוך מובחנת, כדאי ומומלץ להזמין שירות ניקוי חזית בניין. לאחר הניקוי תוכלו לראות עד כמה צדקתם כשעשיתם זאת.

כיצד מבוצע הניקוי והאם ניתן לשלב במקביל אליו, פעולות שיקום נוספות?

הדבר הראשון שיש לומר בשלב זה הוא שכל פרויקט הכולל בתוכו שיפוץ או טיפול בחזית בניין, מחייב שימוש בסוג מסוים של פיגום. זה אומר שלצורך ביצוע הניקוי יש להשתמש בפיגום שיאפשר גישה לכל חלקי החזית ופיגום זה יכול להיות פיגום זקפים הנבנה כרשת על פני כל שטח הפנים של החזית והוא יכול להיות גם פיגום תלוי ממוכן או אפילו סנפלינג. העניין הוא שבניית פיגום הוא מרכיב מרכזי בפרויקט והוא גם מהווה מרכיב מרכזי בעלות הפרויקט ועל כן, אם כבר מקימים את הפיגום אולי כדאי לשלב עם הניקוי פעולות שיקום נוספות.

פעולות שיקום אלה יכולות לכלול עבודות ברזל חלוד, שיקום בטון, סתימת סדקים, חידוש טיח חוץ, החלפה או חיזוק של אריחי חיפוי, איטום בניין, איטום חלונות, החלפת מסתורי כביסה, סידור צנרת חוץ, צביעת בניין, צביעת מעקות וסורגים וכן הלאה. אין בכך בכדי לומר שהבניין שלכם זקוק למשהו מכל אלה, אבל לפני שמתחילים לעבוד, זאת ההזדמנות שלכם לבחון האם אתם רוצים לסכם את הפרויקט כפרויקט ניקוי חזית בניין או שיש מקום לשלב בפרויקט פעולות שיקום נוספות.

ניקוי חזיתות עם קבוצת עידן

קבוצת עידן מציעה סל יכולות רחבות ומלאות המאפשרות לכם לשלב כל פעולה שתרצו במסגרת הפרויקט, בין שתרצו להשלים אותו כפרויקט ניקוי בלבד ובין שתבחרו להרחיב אותו לפרויקט שיקום נרחב יותר. הקבוצה גם מעמידה לרשותכם את המהנדסים והאדריכלים הנדרשים על מנת לייעץ לכם בעניין זה ולבנות עבורכם את תכנית העבודה לפרויקט. לאחר שגובשה תכנית העבודה לפרויקט, ביצוע ניקוי חזית בניין מתבצע בצורה פשוטה יחסית שהחלק המורכב ביותר בה הוא הקמה, תחזוקה ופירוק הפיגום. משהפיגום עומד על תילו, ניתן לנוע עליו לכל אורך ורוחב החזית ולבצע ניקוי באמצעות שטיפת לחץ ועל פי הצורך יישום חומרים ושימוש בכלים ייעודיים להסרת כתמים עיקשים.

אחרי שאמרנו את זה, אחד האתגרים בפרויקט ניקוי חזית בניין הוא להשלים את משימת הניקוי מבלי לפגוע במרקם או גוון המעטפת, מבלי לפגוע באיטום הבניין ומבלי להחליש את מעטפת הבניין, במיוחד אם מדובר באריחי חיפוי חוץ. בדיוק מהסיבה הזאת, חשוב מאוד שהגורם המבצע את הפרויקט יהיה גורם סופר מקצועי שמכיר את התחום הספציפי של ניקוי חזית בניין ויודע לבצע אותה ללא גרימת נזק משני. כמו כן, אותו גורם אמור להיות מסוגל לספק לכם, הלקוחות, מידע שנאסף תוך כדי ביצוע העבודה, למשל לגבי הצורך בחידוש האיטום או התראה לגבי אריחי חיפוי שהולכים ונחלשים ועלולים להתחיל לצנוח מטה ממש בקרוב.

מגבלות בביצוע ניקוי חזית בניין

ניקוי חזית בניין הוא פרויקט שמתאים במיוחד למבנים בעלי חיפוי שיש חיצוני. במבנים אלה, המעטפת היא למעשה מעטפת אבן שניתן להפעיל עליה לחץ מים עוצמתי מבלי לגרום לה נזק. לעומת זאת, כאשר מדובר בבניין ללא חיפוי חוץ, עלולות פעולות הניקוי להוביל לפגיעה בצבע הבניין ואף לגרום לנזק לטיח החוץ ולהיחלשותו. במקרים אלה נהוג לפעול בלחצי מים נמוכים יותר ובטכניקות ניקוי מורכבות יותר שעלולות לייקר את הפרויקט, וגם אז לא ניתן להבטיח לגמרי הימנעות מלאה מנזק משני. מכל הסיבות האלה, חשוב מאוד להתייעץ עם הגורם המקצועי שאיתו אתם בוחרים לעבוד לפני שיוצאים לדרך.

קבוצת עידן מספקת לכם את כל מעטפת השירות הנדרשת לכם סביב פרויקט ניקוי חזית בניין, החל משלב הייעוץ, דרך שלב התכנון והשגת היתרי הבנייה על פי הצורך וכלה בשלב הביצוע של כל מגוון עבודות הניקוי, הצביעה והשיקום של חזיתות בניין. קבוצת עידן מביאה אל הפרויקט יכולות מקצועיות בתחום ניהול פרויקטים, הנדסת בניין, אדריכלות, ביצוע בתחומי ההתמחות השונים, התנהלות מול רשויות, פיקוח בנייה וכל מרכיב אחר הנדרש על מנת להבטיח את השלמת הפרויקט בצורה מקצועית, במינימום עלות וזמן ובמקסימום תוצאות ושביעות רצון שלכם, הלקוחות. דברים אלה נכונים עבור פרויקט ניקוי חזית בניין נטו כמו גם לגבי פרויקט נרחב ביותר שבו אולי תבחרו לשלב אלמנטים נוספים לשיקום כולל של חזית הבניין.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30