ייעוץ ותכנון בנושא איטום שיקום מבנים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

איטום ושיקום מבנים הוא תחום שנוגע בחלקים הנסתרים והבלתי נראים של המבנה וההחלטות שמתקבלות במסגרת פרויקט כזה הן החלטות שדורשות ידע מקצועי, חשיבה והיכרות עם שלל התקלות, הבעיות והפתרונות הזמינים. בהתאם לכך, בכל מקרה בו אתם סובלים מבעיות איטום או כאשר אתם מבקשים לשקם את המבנה שלכם, כפי שנסביר להלן, יעוץ ותכנון בנושא איטום שיקום מבנים הוא מרכיב מפתח שאתם חייבים לכלול בהתנהלות שלכם. מדוע נדרשים ייעוץ ותכנון כאלה? מהם הנושאים בהם ניתן הייעוץ ומהם שלבי התכנון הנדרשים בפרויקט מעין זה? מי מספק שירותי ייעוץ ותכנון בתחום של איטום ושיקום מבנים? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מהם האתגרים הייחודיים של פרויקטים לאיטום ושיקום מבנים?

כאשר אתם רוצים לשפץ את הדירה שלכם, אתם יכולים לעבור בכל שטח הדירה ופשוט למנות את השינויים שאתם רוצים לבצע: לשבור את הקיר הזה, להוסיף פה מרפסת, להחליף את הריצוף לדגם הזה והזה, לעקור את אגן האמבטיה ולהתקין מקלחון, להניח כיור עילי על גבי ארון עץ, להתקין חלונות בלגיים ודלתות פנים מעץ מלא וכן הלאה. הדברים הם ברורים, הם מעל פני השטח ואינם דורשים העמקה הנדסית רבה מדי. כשמדובר בפרויקטים העוסקים באיטום, הדברים הופכים להרבה פחות ברורים. בעיות איטום יכולות לבוא לידי ביטוי בשלל תופעות של קילופי טיח, פגמי בטון, ברזל חלוד, סימני רטיבות ואפילו הצפות נקודתיות. סממנים אלה יכולים להופיע בכל אזור על שטח הפנים החיצוני של המבנה והם יכולים להופיע בכל נקודה בחלל הפנים של הדירות במבנה. סממנים אלה נובעים בדרך כלל מבעיה מערכתית שדורשת קודם כל אבחון של מקור הבעיה ולאחר מכן גם טיפול מקיף ויסודי.

ייעוץ ותכנון בנושא איטום שיקום מבנים

רק כדי להמחיש את הדברים, אם דירות המבנה סובלות מסימני רטיבות בצדם הפנימי של קירות החוץ, הנטייה תהיה לקבוע כי מדובר בבעיות איטום סביב החלונות, שכן זהו הטיפול הפשוט והזול ביותר. אלא שלאחר קבלת שירות יעוץ ותכנון בנושא איטום שיקום מבנים, ייתכן ותתברר בעיה יסודית הרבה יותר של חדירת מים אל תוך אריחי חיפוי החוץ, משם אל תוך בטון השלד ומשם אל חלל הפנים של הדירות. במקרה כזה, איטום החלונות פשוט לא ישנה דבר.

האתגרים ההנדסיים בשיקום מבנים

גם בתחום שיקום המבנים קיימים אתגרים רבים שדורשים התייחסות הנדסית מעמיקה על מנת לתכנן את עבודות השיקום הנדרשות בכדי להשיג את התוצאה הרצויה. כך למשל, בתוך פרויקט שיקום מבנה, ייתכן שתגיעו למסקנה כי נדרשת צביעת חוץ של מעטפת המבנה, אלא שצביעה זו לא יכולה להסתכם בכך שתמרחו מספר שכבות צבע. פרויקט הצביעה חייב קודם כל להכין את שטח הפנים של מעטפת המבנה, לבצע תיקוני סדקים ופגמי בטון וברזל, לבצע תיקוני טיח, לבצע איטום של מעטפת המבנה ורק לאחר מכן לבצע צביעה שגם היא צריכה להתבצע בצורה מאוד מסוימת ועם צבעים מאוד מסוימים, בכדי להבטיח לא רק את התוצאה האסתטית אלא גם את עמידות הצבע בפגעי מזג האוויר.

מי נותן שירותי יעוץ ותכנון בנושא איטום שיקום מבנים ומה הם כוללים?

לפני כל פרויקט איטום או שיקום מבנים, חשוב מאוד שתשקיעו את הזמן, המיקוד והמאמץ הנדרשים בתכנון הפרויקט ובביסוס התכנון על ייעוץ מקצועי שיכווין אתכם לכיוונים הרלוונטיים והנכונים. את הייעוץ הזה תוכלו לקבל מחברות המתמחות בשירותים הנדסיים לענף הבניין ובראשן קבוצת עידן, המייעצת, מתכננת ומבצעת עשרות פרויקטים בכל רחבי הארץ. בקבוצת עידן נמצאים כל אנשי המקצוע הנדרשים על מנת לבצע אנליזה למצב האיטום ולמצב הכללי של שלד המבנה ובהתאם לכך לבנות תכנית איטום ושיקום שכוללת את המענה המלא הנדרש בכדי להשיג את המטרות הנדרשות.

במסגרת שירות יעוץ ותכנון בנושא איטום שיקום מבנים של קבוצת עידן, מתבצעת תחילה בדיקה הנדסית יסודית של הבניין ובמסגרתה נבחנים יסודות המבנה, שלד המבנה, מעטפת המבנה, קירות ועמודי התמך של המבנה, חיפוי המבנה ואיטום המבנה בכל נקודות האיטום הנכללות בו. בהמשך לבדיקה זו מופק דו"ח הכולל את כל הליקויים שנמצאו ואת כל התיקונים הנדרשים על מנת לשקם ולאטום את המבנה במאה אחוז. בהמשך לדו"ח המהנדס, מבוצעת אנליזה של כלל הנתונים על מנת לקבל החלטות לגבי העבודות הנדרשות ובכלל זה שיקום בטון וברזל, שיקום מעטפת וחזיתות המבנה, שיקום חלל הפנים במבנה, צביעת מבנה, החלפת חיפוי, איטום גג, איטום חוץ, איטום חלונות, איטום קו החיבור בין המבנה והקרקע, איטום פינות וקודקודי המבנה וכן הלאה. לבסוף מגובשת תכנית שיקום ואיטום כוללת על מנת לפרט את כל העבודות שיש לבצע, את כל הפעולות הנדרשות לביצוע בתוך כל עבודה כזאת ואת המפרט המלא של חומרי גלם ואלמנטים שיש לשלב בפרויקט.

ייעוץ מקצועי של קבוצת עידן

שירות יעוץ ותכנון בנושא איטום שיקום מבנים של קבוצת עידן הוא למעשה השלב בו נבנה הבסיס לפרויקט כולו. אי הכללה של פעולות מסוימות בשלבי התכנון, גוזר אי ביצוע של אותן פעולות בשלב הביצוע ועלול לגזור גם תוצאות לא מושלמות והמשך רטיבות ובעיות איטום. בדיוק מהסיבה הזאת, בכל הקשור לאיטום ושיקום מבנים, שלב התכנון והייעוץ הוא אחד השלבים המרכזיים של הפרויקט וזהו השלב בו מביאה קבוצת עידן את ההתמחות המקצועית שלה לידי ביטוי.

אחרי שאמרנו את זה, קבוצת עידן אינה ממלאת תפקיד חשוב ומרכזי רק בשלבי התכנון והייעוץ, אלא גם בשלב הביצוע. למעשה, קבוצת עידן לוקחת על עצמה את כל ניהול הפרויקט ובכלל זה בניית תכנית, קבלת היתרי בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, גיוס אנשי המקצוע וקבלני המשנה הנדרשים ותיאום ביניהם, הזמנת כל חומרי הגלם הנדרשים לטובת הפרויקט ותזמון הגעתם אל המבנה, ניהול הפרויקט במונחי תקציב, לוחות זמנים ועמידה במפרט ובתכנית וכן הלאה. כל אלה מהווים תנאים הכרחיים להצלחת הפרויקט וכל אלה זוכים למענה מלא של הצוות המקצועית בקבוצת עידן.

כמה עולים שירותי יעוץ ותכנון בנושא איטום שיקום מבנים?

שירותי ייעוץ ותכנון בתחום איטום ושיקום מבנים הם שירותים שנכללים בדרך כלל בתוך חבילת השירות המלאה לניהול הפרויקט כולו. יחד עם זאת, אם אתם מעוניינים לבצע את העבודות באופן עצמאי תוך שאתם מנהלים את הפרויקט ומגייסים את כל האלמנטים הנדרשים לטובתו, עליכם לקחת בחשבון עלות נפרדת לטובת הייעוץ והתכנון. עלות זו יכולה להגיע לסכומים לא מבוטלים וזאת כאמור, לאור החשיבות המרכזית של מרכיבים אלה בפרויקט הכולל ולאור האחריות המגולמת בתוכם ומשפיעה על הפרויקט כולו. מהסיבה הזאת ומכל הסיבות האחרות, ההמלצה הגורפת היא להאציל את כל נושא ניהול הפרויקט על חברה מקצועית כדוגמת קבוצת עידן, שמספקת לכם את כל ההיבטים הנדרשים להשלמת הפרויקט ובסופו של דבר מעניקה לכם חבילת שירות מלאה, הכוללת בתוכה גם את מרכיבי הייעוץ, גם את מרכיבי התכנון ההנדסי, האדריכלי והמקצועי וגם את מרכיבי הביצוע עד שלבי הגמר והמסירה ללקוח.

לבסוף חשוב לומר זאת בבירור: עבודות איטום ושיקום מבנה הן עבודות מורכבות שבהיעדר תכנון נכון שלהן, יכולות להוביל לקטסטרופות חדשות או במינימום לאי פתרון הבעיות הקיימות. פרויקט כזה לא יכול לצאת לדרך ללא המרכיב של יעוץ ותכנון בנושא איטום שיקום מבנים ועל כך אתם רוצים להקפיד.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30