שיפוץ בית פרטי לטובת בעלי מוגבלות תנועה

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

שיפוץ של בית פרטי לטובת בעלי מוגלות בתנועה, דורשת הכנה מוקדמת וביצוע ללא רבב. כל זאת משום שהשיפוץ אמור לאפשר לבעלי המוגבלות להגיע לכל פינה בבית באופן קל ופשוט ולהחזיר להם את רמת העצמאות – עד כמה שניתן. הנה כמה רעיונות לשיפוץ שכזה.

יצירת רמפה עבור כיסא גלגלים

כאשר יש מוגבלות בתנועה, יהיה צורך ביצירת רמפה עבור כיסא הגלגלים – מכיוון שהמדרגות כבר לא רלוונטיות.  לכן, חשוב ליצור רמפה בזווית אשר נוחה לעליה ולירידה ואשר תאפשר כמה שיותר חופש תנועה כאשר יוצאים ונכנסים מהבית. אגב, במידה והבית הוא דו קומתי או תלת קומתי, חשוב לבנות גם מעלות ועל כך נרחיב בסעיף הבא.

בניית מעלון לעצמאות מירבית

חשוב להתקין מעלון לנכים בכדי לאפשר להם לעלות ולרדת באופן קל ופשוט בתוך הבית. התקנת המעלות היא אינה עניין מסובך ובטכנולוגיה של היום גם אינה דורשת תמיד פיר ייעודי. כדאי לקחת בחשבון בעת הבנייה של המעלון את מספר האנשים אשר ישהו באותו הזמן בחלל זה, את הגובה של הכפתורים ואת החומר שממנו יורכב הריצוף של המעלון – לתוצאות אופטימליות.

יצירת חדר פרטי על ידי קירות גבס

לעיתים אנו נרצה ליצור חלל מגורים נוסף בתוך הדירה ולכן נעדיף להשתמש בקירות גבס. עניין זה יכול להיות מכיוון שבעל המוגבלות חוזר לדירה ולכן יש להתאימה לצרכים שלא או במקרים שיש מישהו אשר בא לסעוד את בעל המוגבלות וזקוק לחלל מגורים. בכל מקרה, כיום ניתן ליצור חדרים בהתאמה אישית לכל צורך ולהעניק אינטימיות ופרטיות גם בבתים שאינם גדולים במיוחד.

הוספת מעקה לשירותים וחדר הרחצה

בכדי להפוך את תהליך הרחצה לנוח, נעים ובטוח – ברוב המקרים נעדיף להוסיף מעקה בטיחות. בדרך כלל מעקה זה יופיע באזורים אשר יש בהם מים ואשר ניתן להחליק בהם (כדוגמת חדר הרחצה וחדר השירותים). במידה שאכן מבצעים שיפוץ שכזה, חשוב לוודא שהמעקה יהיה בגובה אשר מאתים לבעלי המוגבלויות ויאפשר להם לבצע שורה של פעילויות.

התאמת החנייה ויצירת מתחם חנייה קרוב לבית

מכיוון שיכולת הניידות נפגעת ככל שמגבלת התנועה היא גדולה יותר, אנו נבקש לערוך שיפוץ גם של פנים וגם של חוץ הדירה. באזור החיצוני, נתמקד ביצירת חנייה קרובה לכניסה הראשית ונשאף לקרות, בכדי שהרכב לא יתחמם. על ידי כך, ניתן יהיה לתחום את החנייה באופן אלגנטי ופונקציונלי ולאפשר לבעלי המוגבלות לחנות קרוב ככל האפשר לדלת הכניסה לבית. כל זאת, בכדי למנוע מאמץ מיותר, בכל יום מחדש.

לסיכום: שיפוץ של בית לטובת בעלי מוגבלות בתנועה הינו דבר אשר דורש הבנה, ניסיון והקשבה לצרכים הרפואיים של בעל המוגבלות. כמו כן, לדעת מראש בדיוק מהם הצרכים וליצור פתרונות יצירתיים לכל בעיה רפואית – בכדי לאפשר שהייה נוחה יותר בבית.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30