פרגולה מעץ למרפסת: איזה עץ לבחור?

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

פרגולות מעץ נחשבות עדיין לפופולאריות ביותר והביקוש אליהן לא פחת באופן משמעותי בשנים האחרונות, גם אם נכנסו לשוק סוגים שונים של פרגולות מחומרים אחרים. יש לכך סיבות רבות ובראשן הרצון לחזור למראה הטבעי והכפרי, אבל המראה הוא לא היתרון היחיד של הפרגולות מעץ.

החסרונות והיתרונות של פרגולה למרפסת מעץ

כאמור, פרגולה מחומר שאינו עץ לעולם לא תוכל לשחזר את המראה המדויק של פרגולה אמיתית מעץ, אך מעבר לכך, ישנו מבחר גדול ביותר של עצים שלכל אחד מהם צבע וטקסטורה משלו, וזהו יתרון בפני עצמו.

מנגד, לא כל העצים הם זהים, יש כאלו עמידים יותר וכאלו עמידים פחות. העצים העמידים יותר הם לרוב גם היקרים יותר ודורשים פחות תחזוקה. לעומת זאת, העצים הזולים והנפוצים יותר דורשים תחזוקה מדי תקופה לפחות פעמים בשנה. לכן אם אתם לא מתכוונים לבצע את התחזוקה בעצמכם, דעו שתצטרכו להיעזר בבעל מקצוע.

פרגולות מעצי אורן 

עץ אורן הוא אחד העצים הנפוצים ביותר לבניית פרגולה למרפסת מכיוון שיש לו מראה מצוין מצד אחד וקל לעבוד אתו מצד שני. לפני שבוחרים באורן, יש לדעת כי לא כל סוגי האורן הם זהים ולכל אחד עמידות מעט אחרת.

לדוגמה, עץ האורן הפיני שצבעו חום צהבהב הוא נפוץ למדי, אך הוא פגיע יותר מעצי אורן אחרים ובדרך כלל מגינים עליו עם שכבת מגן מיוחדת. לעומת זאת, קיימים גם עצי אורן בצבע חום-אדמדם בהיר שעמידותם היא טובה יותר.

פרגולות עץ גושני

עץ גושני אינו מתאר עץ ספציפי, אלא שימוש בעץ חזק יותר. לעיתים מדובר בעץ שלם שיוצרים ממנו קורות עבות ולעיתים מדובר בקורות עץ שנוצר מהדבקה של מספר לוחות ודחיסתם באמצעות חומרים שונים, כאשר האופציה האחרונה היא הטובה ביותר למי שמחפש עמידות חזקה במיוחד.

פרגולה מעץ איפאה

עץ נדיר יחסית, אך אטרקטיבי בשל הטקסטורה החלקה שלו ללא "עיניים" או חורים. המרקם שלו דחוס ועבה, והשומן שבו מגן עליו מפני חרקים. מצד שני, זהו עץ יקר וקשה לעיבוד שיש להזמין במיוחד מחו"ל ולא ניתן לגדל אותו בארץ.

בנייה מותאמת אישית

את הפרגולה מעץ למרפסת קל יותר להתאים באופן אישי לא רק מבחינת סוג העץ, אלא גם מבחינת הצורה והעיצוב. לדוגמה, אם ניקח את אותו עץ גושני שהזכרנו, נוכל לבנות ממנו מפתחים גדולים ביותר וליצור פרגולות מרשימות בעלות מראה כפרי ומסיבי.

בנוסף, ישנה אפשרות לבנות פרגולה ללא מחברי ברזל או ברגים באמצעות קורות שמתבססות על מנגנון השחלה או נעילה אחרת. זוהי למשל אחת האופציות למי שמעוניין לבנות פרגולה מעץ שיהיה אפשר להשתמש בה גם כסוכה.

מבחינת קירוי הפרגולה, ניתן לבחור בין מגוון גדול במיוחד כמו למשל קורות עץ היושבות על גבי קורות הבסיס, במבוק, פלסטיק מעוצב שתוכנן למזג האוויר המקומי (כגון סנטף) וכמובן רעפים. זהו מבחר גדול ביותר לעומת פרגולות מחומרים אחרים שבהם חייבים לשמור על התאמות מסוימות כגון יחס המשקל בין החומר ממנו עשוי הקירוי לבין החומר ממנו עשוי הבסיס (למשל, לא ניתן לשים רעפים כבדים על אלומיניום).

מחיר: יש לבחון גם את הפרטים הקטנים

מעבר לכל הפרמטרים שהזכרנו עד כה כגון גודל הפרגולה (המחיר למ"ר, שיש לו יחס הפוך לשטח הפרגולה) או טיב העץ, יש גם לקחת בחשבון את הניסיון וטיב העבודה של מי שבונה את הפרגולה. ככל שהבנייה יותר מאתגרת, כך מן הסתם העבודה תהיה יקרה יותר.

כמו כן, לעיתים יהיה צורך בתוספת מיוחדת: בניית שיפוע לפרגולה, קיבוע שלה לקרקע שאינה שטוחה או תמיכות מיוחדות אחרות. 

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30