פרגולה למרפסת קטנה: איך לבחור וכמה זה עולה?

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

לא מעט דירות בבנייני מגורים ואפילו בתים פרטיים מתהדרים במרפסות קטנות, אם בשל גודל הדירות עצמן ואם בגלל שיקולי בנייה אחרים שמגבילים את הגודל של המרפסת.

אם במרפסת גדולה אחת האופציות הפופולאריות כיום להצללה היא בניית פרגולה קלאסית מעץ עם כיסוי כבד יחסית כמו למשל רעפים, הרי שבמרפסות קטנות לעיתים יש צורך בפתרון פרקטי יותר.

משפחת הפרגולות המתאימות ביותר למשימה הן הפרגולות החשמליות החדשות יחסית. אומנם יש להן מראה ומאפיינים רבים של פרגולה, אבל המנגנון החשמלי שלהם מאפשר לשלוט במידת הפתיחה שלהם באופן דומה לזה של סוכך נפתח.

המשמעות היא שכבר לא צריך לחשב באופן מדויק את כמות האור שתיכנס למרפסת ואפשר להשתמש בפרגולה גם בימי שמש חמים מאוד וגם בימים בהם רוצים הגנה מפני הגשם.

יתרון נוסף של הפרגולות הללו הוא שהשלד שלהן עשוי מאלומיניום שהוא חומר קל משקל שניתן לצבוע בצבעים שונים והתחזוקה שלו היא מינימלית. הגג עצמו בדרך כלל עשוי מפלסטיק דוחה מים ולכלוך כגון סוגים שונים של PVC. כל אלו מבטיחים שיהיה אפשר להתקין את הפרגולה גם במרפסות בקומות גבוהות שלא יכולות לשאת עליהן משקל רב.

אפשרות לסגירת מרפסת

כבר ציינו שקיימת בארץ "מצוקה" של מרפסות בעלות גודל מצומצם בדירות קטנות. אחד הפתרונות הפופולאריים הוא לבצע סגירת מרפסת באמצעות התקנת פרגולה הנשענת על קיר וסגירה של המרפסת בצדדים. זו יכולה להיות סגירה קבועה באמצעות קירות או מעקות זכוכית וזו יכולה להיות סגירה זמנית באמצעות סוככי מסך וסוככים נופלים. זאת בהתאם לאפקט שרוצים להשיג והאפשרות לפתוח שוב את המרפסת בקלות.

ומה המחיר של פרגולה חשמלית למרפסת?

החדשות הטובות הן שפרגולות חשמליות רבות מגיעות במגוון של גדלים סטנדרטיים כבר מהמפעל, מה שחוסך במחיר מכיוון שאין צורך לבצע התאמה אישית לכל מרפסת בנפרד. אם הגודל לא מתאים בדיוק, אפשר לחבר כמה פרגולות קטנות יותר ביחד.

כמו בפרגולות אחרות, המחיר מחושב על פי מ"ר ומתחיל מאזור של כמה מאות שקלים, אך יכול להגיע גם קרוב ל-1000 ₪. מלבד איכות החומרים והיצרן, יש לקחת בחשבון גם תוספות שונות כמו למשל מתגים לשליטה בתאורה הפנימית (דימרים) או מרזבים עליונים לניקוז מי הגשמים.

תוספות אחרות הן חיישני רוח וחיישני גשם שיכולים להיות שימושיים גם בפרגולות אלומיניום. ברגע שהחיישן מזהה רוח עזה או גשם שוטף, הוא נותן פקודה למנגנון החשמלי לסגור את גג הפרגולה באופן אוטומטי. כך נמנע נזק פוטנציאלי למרפסת או הצפה שלה.

צביעה מיוחדת בתנור יכולה גם היא להוסיף למחיר אם מחפשים גוון ספציפי.

על כל זאת יש לקחת בחשבון גם תוספת אפשרית לארנונה ואישורי מהנדס (בהתאם ל"חוק הפרגולות").

לסיכום

פרגולה חשמלית מחומרים קלים היא אחת הבחירות החכמות ביותר שתוכלו לעשות עבור מרפסות קטנה. היא קלה להתקנה וניתן להתאים אותה לצרכים שלכם מבלי להתפשר על המראה והפונקציונליות שלה. 

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30