עבודות ניסור וקידוח בטון במהלך שיפוצים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

שיפוץ הבית כרוך בהרבה בלגן, לכלוך והתרגשות ולעיתים קרובות גם בעבודות ניסור וקידוח בטון במהלך שיפוצים. בטון הוא חומר חזק ועבה שמאפשר לנו לבנות באופן נאמן ובטוח מבנים יציבים שיגנו על יושביהם. עם זאת, אנו נתקלים בצורך בעבודות בטון כאשר ישנו קיר או מבנה שכבר אינו מתאים עבורנו, כשרוצים לבצע פתיחת חלון או דלת בקיר וכן במקרים רבים נוספים. מהן עבודות ניסור וקידוח בטון ומה צריך לדעת?

 

מתי נדרשות עבודות ניסור וקידוח בטון?

עבודות בטון כחלק מהליך שיפוץ של דירה או בית הן הליך נפוץ, בעיקר במבנים קיימים בהם אנו חפצים לבצע שיפוץ נרחב הכולל שינוי בחלל הבית. מתי בדיוק נדרש לעבודות ניסור וקידוח בטון?

  1. שבירת קירות או ניסור קיר בטון לצורך שינוי חלל הבית, למשל בעת הורדת חדרים והגדלה של חדרים קיימים.
  2. פתיחת פתח לדלת בקיר בטון, או פתח לחלון – כאשר רוצים לשנות את כיווני האוויר, לעצב מחדש או למשל ליצור כניסה חדשה לחלל מסוים.
  3. ניסור גג או תקרה בעת הרבה או שינוי המבנה החיצוני של המבנה.
  4. ניסור משטח או רצפה מבטון בעת שינוי ייעוד הרצפה או המשטח מעשויים בטון למטרה אחרת כמו למשל בניית בריכה.
  5. פעירת חורים במשטח בטון כגון רצפה, תקרה, קירות פנימיים וחיצוניים לשם העברת תשתיות שונות.

 

ניסור קיר בטון

בטון הוא חומר נפוץ מאוד בישראל ובעולם ומרבית המבנים, כולל משטחי רצפה, קירות חיצוניים ופנימיים ואף גגות – עשויים מבטון. יתרונו הבולט של הבטון הוא חוזקו, אך יתרון זה הופך לחיסרון בעת שנרצה להסיר או להרוס את הבטון. לכן, כאשר אנו חפצים באחת הפעולות שהוזכרו לעיל, יש להיעזר באמצעים מיוחדים לניסור וקידוח בטון, וכמובן באנשי מקצוע שכן אין אפשרות לבצע את העבודה באופן חובבני.

 

ניסור בשיטת יהלום

ישנן דרכים שונות לצורך ניסור בטון מקצועי, כאשר הנפוצה ביותר שבהן היא ניסור בשיטת יהלום.  בעת שאתם נדרשים לבצע עבודה כזו בבית מומלץ מאוד לשכור את שירותם של אנשי מקצוע המנוסים בניסור בטון, ובפרט בניסור בשיטת יהלום.

שיטה זו מתאימה במיוחד לניסור בטון שכן מבוצעת בידי איש מקצוע וכן באמצעות מסור משונן עשוי מתכת, המצופה באבקת יהלום המקנה למסור עמידות מצוינת ומתאימה אפילו לניסור חומר חזק ועקשן כגון בטון. במהלך הניסור לרוב ישנו גם זרם מים הזורם על מקום הניסור ותפקידו לקרר את הלהבה הנוצרת מפאת החיכוך וכן להפחית את עננת האבק שעולה בעת ביצוע עבודת הניסור.

 

מה ההבדל בין ניסור בטון לקידוח בטון?

ניתן להתבלבל ולחשוב שמדובר באותו השירות, שכן נותני השירותים בתחום בדרך כלל מספקים הן שירותי קידוח והן שירותי ניסור. עם זאת יש להבדיל בין הפעולות השונות שנועדו לצרכים שונים.

  1. ניסור בטון נדר שלצורך פתיחת קיר, רצפה או תקרת בטון וחיתוך חלקים נרחבים ממשטח הבטון.
  2. קידוח בטון הוא תהליך במסגרתו פוערים בקיר חור עגול בקוטר מסוים, בדרך כלל 2 צול, על מנת להעביר צנרת או תשתיות חשמל בין קומה לקומה או בין דירה לדירה אחרת, ואף בין בית לבטן האדמה.

לסיכום, קידוח וניסור בטון הן פעולות שכולנו ככל הנראה נדרש להן בשלב זה או אחר של שיפוץ הבית או הדירה. לכן, כדאי להיעזר בעת הצורך באנשי מקצוע על מנת לבצע את העבודה בצורה הטובה והמקצועית ביותר. חשוב לבדוק את הוותק והניסיון של אנשי המקצוע על מנת להבטיח ביצוע עבודה נקיה, מקצועית ובטיחותית ללא סכנה או תקלות.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30