מה זה משכנתא הפוכה – כל מה שחובה לדעת

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

משכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר שאתם תיקחו בחיים שלכם. לצד כל מיני הלוואות קטנות, כאן מדובר על הלוואה מסוג אחר. ההלוואה הזאת נפרסת על פני עשרות שנים, כך שיהיה עליכם להכיר אותה לעומק. אך מה אתם עושים במקרה שבו הבנק מסרב לתת לכם משכנתא? אם יש נכס על שמכם, זה הזמן שלכם לדעת מה זה משכנתא הפוכה. משכנתא שמשנה את כל חוקי המשחק, ומאפשרת לכם לקבל אותה מבלי שיהיה לכם הון עצמי. אולי כרגע זה נשמע לכם מוזר מאוד, אך אחרי שתכירו את ההלוואה הזאת תבינו את הרציונל שעומד מאחוריה.

 

מה זה משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא משכנתא שאתם יכולים לקחת אותה מבלי שיהיה לכם הון עצמי. את המשכנתא אתם לוקחים על ידי שעבוד הנכס שנמצא בבעלותכם בתמורה למשכנתא. גובה המשכנתא יקבע בהתאם לשווי של הנכס שאותו אתם מעוניינים לשעבד. ככל שהנכס יהיה שווה יותר, כך מן הסתם תוכלו לקחת משכנתא יותר גבוהה. לרוב הבנקים מאשרים מתן משכנתא בסכום שנע בין 30 אחוז עד 60 אחוז מגובה הנכס. כמובן שיש כל מיני מקרים חריגים שבהם הבנק יכול לאשר לקיחת משכנתא בסכום גבוה מזה. אך אתם צריכים להכיר את מה שקורה בדרך כלל, כך תוכלו להכין את עצמכם לקראת לקיחת המשכנתא ההפוכה.

 

מי יכול לקחת משכנתא הפוכה?

כעת אחרי שהבנתם מה זה משכנתא הפוכה, יהיה עליכם לדעת מי יהיה זכאי לקחת אותה. לרוב מי שלוקח משכנתא הפוכה הם אנשים מבוגרים שהבנק מסרב לתת להם משכנתא. הרי אנשים מבוגרים ככל הנראה לא יצליחו להחזיר את כל המשכנתא, אפילו אם יכולת ההחזר שלהם גבוהה. בכל זאת מדובר על הלוואה שאמורה להתפרס על פני עשרות שנים, דבר שמעלה חשש בנוגע ליכולות ההחזר. אותם אנשים יכולים לשעבד את הנכס שנמצא בבעלותם על מנת לקחת משכנתא חדשה. הם יכולים לקחת אותה כדי לעזור לילדים או מכל סיבה שאותה הם רואים לנכון. כמובן שתוכלו להתייעץ עם איש מקצוע לפני שתיקחו משכנתא הפוכה.

 

מה ההבדל בינה לבין משכנתא רגילה?

כל מי שמבין מה זה משכנתא הפוכה מבין גם את ההבדלים בינה לבין משכנתא רגילה. קודם כל מה שהכי חשוב זה שאתם לא צריכים להגיע עם הון עצמי של כמה מאות אלפי שקלים. אם יש לכם נכס הוא מהווה כבטוחה לכך שאתם תחזירו את המשכנתא שאותה לקחתם. משכנתא הפוכה לא מחייבת אתכם להחזיר את שווי המשכנתא בתשלומים. פירעון המשכנתא יתבצע כאשר אתם תמכרו את הדירה המשועבדת בשלב כזה או אחר. הבנק יהיה זכאי לקבל מסכום המכירה את הסכום שאותו הוא נתן לטובת המשכנתא. כל זה יכול להיות רלוונטי גם עבור כאלה שהם מסורבים בבנקים ללקיחת משכנתא. 

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30