כל מה שחשוב לדעת על הריסות בתים ומבנים בכלל

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

ישנם מקרים רבים בהם נדרשים על פי צו בית המשפט להרוס מבנים. המבנים יכולים להיות בתים ישנים, מבנים ללא אישורי בנייה בעלי צווי הריסה ועוד מקרים רבים אחרים. הריסת בתים ובכלל מבנים היא פעולה שיש לשים בה דגש וידע רב מכמה תחומים וזאת על מנת לבצע את עבודות ההריסה מבלי לפגוע או להרוס גורמים סביבתיים אחרים באזור הסמוך. הרי אף אחד אינו רוצה להזיק למבנה שכן או לעצים בסביבה שאינם כלולים בתכניות ההריסה שכן תיקונם עלול לגרור עליות גבוהות שאינם היו בחישוב הכלכלי מלכתחילה.

לאורך שנים רבות נאלצים קבלנים להרוס מבנים שונים תחת צו בית המשפט או מתוך תכנון ערים חדש בו המבנים הישנים מוצעים להריסה ועל שטחם מתוכננים מבנים חדשים יותר, מודרניים יותר ואיכותיים הרבה יותר מאלו שעומדים שם שנים רבות ואינם מספקים לדיירים איכות חיים סבירה. לכן שנים האחרונות אנחנו שומעים על יותר ויותר מכרזים של פינוי ובינוי בערים שונות בארץ. המטרה היא לפנות את הדיירים המתגוררים בבתים מתפוררים ובדירות רעועות ולאפשר להם לשיפור באיכות החיים כשלאחר בניית המבנה החדש הם יוכלו לחזור לבניין איכותי יותר ובעל תנאים בטיחותיים הרבה יותר מקודמו.

 

באילו כלים הריסת בתים מתבצעת?

ישנם כלים שונים שמאפשרים לקבלנים לבצע את עבודות ההריסה. השיקול בשימוש כלי כזה או אחר הוא בהתאם לכמה גורמים. ראשית, חשוב לבחון את תנאי השטח במקום ואת הצפיפות הקיימת באזור. ובכן גם את דרכי הגישה אל הרחוב מכל הנתיבים השונים של הסביבה. כאשר הדרכים מרווחות אין כל בעיה מבחינת הבאת הכלים לאתר אך אם ישנה בעיית נגישות לאתר צריך למצוא חלופות אחרות כדי שהדבר יתאפשר בשטח.

בנוסף לתנאי השטח ודרכי הגישה לאתר חשוב גם לבחון את סוג המבנה שיש להרוס. האם מדובר במבנה רב קומות או בבית פרטי בעל שתי קומות בלבד. האם המבנה עומד לבדו או שישנו מבנה שאינו מיועד להריסה בצמוד אליו. כל אלו נתונים שחשוב לקחת בחשבון כבר בשלבי התכנון על מנת להיערך לנושא תקציבית וגם כדי להבין לכל אורך הדרך את השלבים שיש לנקוט בהריסת המבנה הספציפי.

למשל, באגר שנע על שרשראות בעל כוח רב אך הוא יכול להגיע לאתר רק על ידי משאית הובלה ייעודית שיכולה לשנע אותו. אך מנגד ישנו השופל שנע על גלגלים במקרה הזה הוא יוכל להגיע לאתר בצורה עצמאית ללא כל הובלה מיוחדת. חשוב להתייעץ עם קבלן הריסת בתים מנוסה על מנת שהוא יוכל עם כל הידע המקצועי שלו להמליץ לכם על הכלים שמתאימים בדיוק למקרה הספציפי שלכם. התייעצות מוקדמת יכולה לחסוך לכם כסף רב וגם כאב ראש ולחץ של חיפוש קבלן ברגע האחרון על מנת לא להתעכב עם התקדמות הפרויקט לכל שלביו.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30