יעקב אביב – פינוי פסולת באתרי בנייה

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

יעקב אביב עם המדריך המלא על פינוי פסולת באתרי בנייה.
מה עושים עם פסולת מבניית וילה או בית פרטי? לאן מפנים? מה החוק מחייב? ומה תפקידו של מפקח בנייה לוילות ובתים פרטיים?

 

פינוי פסולת מאתרי בנייה של וילות ובתים פרטיים

אם אתם מתכננים לבנות וילה או בית פרטי, חשוב שתדעו לאן פסולת אתר הבנייה הולכת ומה חובה לעשות איתה, דברים שלא חושבים עליהם ביום יום וייתכן שגם לא תצטרכו לחשוב עליהם כשמפקח הבנייה שלכם ידאג לכך במסגרת ניהול אתר בנייה.
פסולת בנייה מורכבת מחומרים שונים, חלקם יכולים לפגוע באדמה ובאיכות הסביבה וחלקם ניתנים למחזור, אולי הדבר יפתיע רבים אך לפני עשרות שנים ניתן היה לפנות את פסולת הבנייה לשטחים פתוחים ולאזורים רבים לא מפוקחים.
אם כך, לאן קבלן הבנייה מפנה את פסולת הבנייה? מדינת ישראל מייצרת כ- 7 מיליון טונות פסולת בנייה בשנה ולשם כך המדינה הקצתה 40 אתרים חוקיים ומוסדרים ברחבי הארץ לריכוז וטיפול בפסולת בנייה, האתגר הגדול הוא למנוע זליגת פסולת בנייה לשטחים פתוחים לא מאושרים שכיום עומדת על כשליש מפסולת הבנייה בישראל המגיעה לשטחים פתוחים.
המשרד להגנת הסביבה מבצע פיקוח ואכיפה על קבלנים ואתרי בנייה, אתר בנייה שלא מפנה לאזור מורשה עובר על החוק.

מפקח בנייה, יעקב אביב, מרחיב על החשיבות של פינוי פסולת באתרי בנייה: "בכל אתר בנייה, גם אם מדובר על וילה, יש פסולת בנייה וחייבים להתייחס אל הפסולת הזו ברצינות הנדרשת, יש לפעול לפי החוק ולפנות את הפסולת לאתרים מורשים בלבד, לפי החוק. לא מדובר על תורה מסיני והאתרים המורשים מפורטים באתר המשרד להגנת הסביבה ופירוט נוהל פינוי של פסולת בנייה של המשרד ומינהל התכנון".

קרדיט תמונה: יעקב אביב פיקוח בנייה – יחצ

האם מפקח בנייה אחראי על פינוי פסולת באתר בנייה? יעקב אביב עונה!

דאגה לפינוי פסולת מאתר בנייה היא אחת ממאות המשימות של פיקוח בנייה לוילה ובתים פרטיים, יעקב אביב מסביר על האחראיות של מפקח הבנייה גם בנושא פסולת אתר בנייה: "אם תשאלו את המשרד להגנת הסביבה, הם יצביעו על האדם הפרטי כמזמין העבודה כאחראי לפנות לקבלן ולקבל אישור על כך שפסולת אתר הבנייה הגיעה לאתר חוקי – עם מינוי מפקח בנייה מנוסה לוילות ובתים פרטיים לא צריך לדאוג גם לזה, כל כאבי הראש והמשימות הרבות בניהול אתר בנייה והגעה עד לשלב אישור אכלוס יכולים להתבצע על ידי מפקח בנייה מנוסה".
ומה לגבי חובת הצגת אישור פינוי הפסולת עבור טופס 4? יעקב אביב מסביר: "אחת מהדרישות לצורך קבלת טופס 4 לבית פרטי או לכל מבנה הוא אישור על פינוי פסולת מאתר בנייה".

 

פינוי פסולת כחלק מתקציב עלויות הבנייה

אחד מסעיפי התקציב שישפיעו על עלות של בניית וילה או בית פרטי היא הוצאות פירוק הנכס הישן (בבנייה מחודשת), הריסה, יישור הקרקע ופינוי פסולת אתר בנייה של הנכס הישן וכן כל פסולת אתר בנייה גם על בנייה חדשה ובמהלך עבודת אתר הבנייה.
כפי שכבר הבנתם, פינוי פסולת אתר בנייה הוא חובה וגם הפינוי יכנס לעלויות הסופיות ויש לקחת אותו בחשבון, אם תרצו להקל על עצמכם תוכלו למנות מפקח בנייה כבר בשלב התקציב שיסייע לכם בסעיף הזה ובסעיפים נוספים וימצא את הקבלנים והספקים הטובים ביותר לבניית בית פרטי או וילה.

לאתר של מפקח הבנייה יעקב אביב לחצו, ליצירת קשר: 073-7828333

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30