איך להרחיק יונים מבניין?

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

יונים הן סמל להרמוניה זוגית ולשלום, וגם בסיפורי התנ"ך היונה קיבלה תפקיד חיובי – לבשר על קץ המבול – אבל כשיונים מגיעות לבניין מגורים התוצאה היא מפגע רעש, לכלוך ונזקים נוספים. בהתאם כדאי מאוד להרחיק אותן, ובאמצעים מקצועיים כדי שהתוצאה תהיה אפקטיבית באמת. חשוב להדגיש שכל הפתרונות של הרחקת יונים מבניינים לא פוגעים בהן, אלא רק שולחים אותן לחיות את חייהן במקום אחר כך שלנו לא ייגרם נזק.

רשתות להרחקת יונים

כשמחפשים פתרון לבניין שלם, האופציה המומלצת ביותר היא רשת הרחקת יונים. בנייני המגורים המודרניים בנויים כך שבכל קומה יש מסתורי כביסה לכל הדירות, והם ממוקמים זה מעל זה. כל מסתור כביסה מושך אליו יונים שמזהות את הפוטנציאל למחסה נוח מבחינתן ואפילו למיקום אטרקטיבי לקן. העבודה שהמסתורים נמצאים זה מעל זה מקלה על יצירת מחסום יעיל בפני היונים, כאמור רשת.

איזו רשת מתאימה לבניין רב קומות?

הרחקת יונים מבניין רב קומות באמצעות רשת מחייבת תשומת לב לבחירת סוג המתאים מבין האופציות השונות. שתי האפשרויות העיקריות הן רשת מונופיל ורשת פוליאתילן. רשת המונופיל מצטיינת בהיבט האסתטי מפני שהיא שקופה. חומר הגלם הוא ניילון שמקנה לרשת גם עמידות בפני פגעי מזג אוויר ובפני הפעלת כוח, ולכן רשת מונופיל נגד יונים היא גם מוצר פרקטי.

פוליאתילן הוא פולימר תרמופלסטי שמשמש את המין האנושי למגוון רחב מאוד של מטרות. הוא אמנם פחות אסתטי, אבל רשת פוליאתילן היא הרשת החזקה ביותר הקיימת ולכן מתאפיינת גם בעמידות מרבית, כולל ביחס לשמש. הבחירה בין האפשרויות השונות (יש גם רשתות פלסטיק, אבל הן מחזיקות מעמד זמן מועט ולכן לא מומלצות) היא בעיקר על סמך מידת החשיבות של האסתטיות ומסגרת התקציב.

הרחקת יונים מגגות בניינים

מוקד נוסף שממנו נדרשת הרחקה של יונים בבניינים הוא הגג. על-מנת להגן על פתחי אוורור ולמנוע חדירת יונים דרכם הפתרון הרצוי הוא בדרך כלל רשת. במקרים אלה, בגלל השטח הקטן, תותקן לרוב רשת ממתכת.

כשיש גג רעפים, הרחקת יונים תתבצע באמצעות דוקרנים. הדוקרנים עשויים משני חומרי גלם אפשריים: פלסטיק ונירוסטה. דוקרני נירוסטה יקרים יותר אבל אלה העשויים פלסטיק מתבלים תוך זמן קצר יחסית ולכן בטווח הארוך דוקרני הנירוסטה עדיפים. בחירה נוספת היא לגבי צורת הדוקרנים – ישנם דוקרנים בצורת האות N, דוקרנים בצורת Z ודוקרנים בצורת W. ההחלטה מתקבלת על סמך מאפייני המקום הספציפי שבו יותקנו הדוקרנים ובפרט הרוחב.

הרחקה של יונים ממזגנים

המזגנים שתלויים מחוץ לדירות ומאפשרים לנו לחיות בנחת גם בימים לוהטים או קפואים מושכים גם הם יונים. כשמזמינים שירות הרחקת יונים לצורך מציאת פתרון לבניין כולו, אפשר לנצל את הגעת אנשי המקצוע כדי להגן גם על המזגן. חשוב לציין כי קינון של יונים על גבי המזגן עלול להוביל לחדירת נוצות ולכלוכים אחרים אל המנוע ולגרום לנזקים בלתי הפיכים. השיטה המומלצת להרחקת יונים ממזגן היא בדרך כלל דוקרנים, וגם קפיצים יעשו את העבודה.

פתרון מדויק והתקנה אמינה

בכל מקרה מומלץ להיעזר באנשי מקצוע ולא לנסות להרחיק לבד את היונים. סיבה אחת לכך היא שמדובר בעבודה בגובה, ומי שלא מיומן בכך מסתכן – וכבר היו אסונות עקב חוסר ניסיון. הסיבה השנייה היא שרק מומחים בתחום יודעים מהו הפתרון המתאים ביותר לכל מקום ספציפי (למשל: מהו עובי הרשת האופטימלי), ועוד סיבה טובה להמלצה היא שההתקנה של הפתרונות השונים, ובפרט הרשת, חייבת להיות מדויקת ואמינה כדי שתחזיק מעמד לטווח ארוך. הרחקת יונים עם חברת סטופ יונים מספקת גם אחריות ל-5 שנים, כך שתוכלו לישון בשקט.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30