שיקום קירות בטון

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

מתי ומדוע זקוקים קירות בטון לשיקום? האם שיקום קירות בטון מתאים גם לקירות חוץ בבניין או רק לקירות הפנים של הדירה? מה כולל פרויקט שיקום כזה? האם ניתן לבצע שיקום בטון למבנה שהוצא נגדו צו מבנה מסוכן והאם מהלך כזה יאפשר את הסרת הצו? מי מבצע פרויקטים של שיקום קירות בטון ומהן היכולות הנדרשות לשם כך? בשורות הבאות עונים לכם על כל השאלות הללו, מומחי שיקום הבטון של קבוצת עידן, המתמחה בביצוע מגוון רחב של עבודות פנים וחוץ, בתחום השיקום ובעבודה עם בטון.

מתי ומדוע זקוקים קירות בטון לשיקום?

בטון הוא חומר חזק מאוד ועמיד מאוד, אבל גם בעל רגישות ללחות. קירות בטון משמשים בדרך כלל לצורך בניית שלד המבנה ולכן גם חווים עומס רב ומתמשך לאורך עשורים שלמים. תנועות של הקרקע, פגעי מזג האוויר, מעבר מתמיד מחום לקור, רטיבות ולחות וכמובן הזמן ועומסי המשקל, כל אלה גורמים להאצת השחיקה של הבטון ובסופו של דבר להיווצרות של פגמי בטון. פגמי בטון הוא מונח שכולל בתוכו מגוון ליקויים ובראשם סדקים מבניים וחורים. בניגוד לסדקים הקטנים שקיימים בתוך כל בית ומתקיימים בעיקר על גבי שכבת הטיח החיצונית, סדקים מבניים האם סדקים שחודרים אל תוך מעבה קיר הבטון והופכים לסכנה בטיחותית בהחלשתם את הבטון ואת החוזק המבני של המבנה כולו. מאחר ובטון אינו מתעוות ואינו מתעקם, כל סממני השחיקה והעומס באים לידי ביטוי באמצעות הופעת סדקים מבניים כאלה.

בנוסף לכך, קירות בטון יכולים לסבול מתנאים של רטיבות או לחות בגין איטום לקוי, מה שגורם בסופו של דבר לנזק בתוך מעבה הבטון עד כדי נשירה של חלקי בטון והופעת חורים החושפים את ברזל הזיון לרטיבות ולחות. במצב זה מתפתחת חלודה על גבי הברזל וזו הולכת ומתפשטת גם לאורך מוטות הברזל שעודם מכוסים בבטון. גם ליקויים אלה יכולים להתפתח בקלות רבה מאוד לסיכונים בטיחותיים הנובעים מהחולשה המבנית של הבטון.

שיקום קירות בטון

העניין הוא שכל הפגמים האלה מופיעים בדרך כלל במקביל ובאופן מצטבר במבנים ישנים, בעוד שבמבנים חדשים כנראה שלא נראה אף אחד מהם. שיקום קירות בטון הוא פרויקט המיועד לתקן את כל ליקויי הבטון הנדרשים ועל פי הצורך לבצע חיזוקים למבנה על מנת להחזיר לו את היציבות המבנית.

שיקום קירות בטון בקירות פנים ובקירות חוץ

שיקום קירות בטון עשוי להידרש לכל סוגי הקירות שנבנו מבטון, בין שמדובר בקירות פנים ובין שמדובר בקירות חוץ. במבנים מסוימים ניתן לעיתים לזהות פגמי בטון משמעותיים דווקא בקירות הפנים יותר מאשר בקירות החוץ, ובמקרה כזה יכול הדבר להעיד על בעיה ביסודות המבנה או על תנודות הקרקע משמעותיות שגורמות לעומסים בלתי סבירים על קירות הפנים. יחד עם זאת, מרבית פגמי הבטון בבניינים שאינם סובלים מבעיה חריגה ביסודותיהם, מופיעים דווקא על גבי קירות החוץ של המבנה, שכן אלו הם הקירות שחשופים לתנאים הקשים ביותר, לפגעי מזג האוויר ולתנאי לחות ורטיבות מחד ותנאי יובש קיצוני מאידך. קירות אלה הם גם הקירות שחשופים לרוחות חזקות, שיכולות לאורך זמן לייצר נקודות חולשה שהולכות ומתרחבות כתוצאה מעומס המשקל של המבנה.

בהתאם לכך, שיקום קירות בטון יכול להידרש הן בקירות פנים והן בקירות חוץ וכאשר אתם מזמינים גורם מקצועי לביצוע שיקום קירות בטון, חשוב שאותו גורם ידע לעבוד עם שני סוגי הקירות, גם חוץ וגם פנים, על מנת שיוכל לספק לכם מענה מלא שיעניק למבנה שלכם חיים חדשים לעוד מספר עשורים, ולא לעשות חצי עבודה שהיעילות שלה כמעט ואינה קיימת.

שיקום קירות בטון במבנה עם צו מבנה מסוכן

צו מבנה מסוכן הוא צו שמוצא על ידי הרשות המקומית שבתחומה ממוקם הבניין. הצו מוצא על ידי מהנדס בניין לאחר שביצע בדיקה יסודית לשלד המבנה והגיע למסקנה כי קיימים בו ליקויים חמורים שיוצרים סכנה של ממש. צו מבנה מסוכן יכול להסתכם בחיוב בעלי הנכס בתיקון הליקויים בתוך פרק זמן מסוים אך במקרים קיצוניים הוא יכול להגיע גם לכדי הוצאת צו פינוי לדיירי הבניין ואיסור מעבר של עוברי אורח בקרבת המבנה. ההתמודדות עם צו מבנה מסוכן מתמקדת בדרך כלל בביצוע חיזוק של יסודות המבנה וביצוע כל התיקונים הנדרשים לשלד המבנה ולקירות הבטון שלו. בהתאם לכך שיקום קירות בטון יכול לתת מענה מצוין גם למקרה של התמודדות עם צו מבנה מסוכן. יחד עם זאת, שיקום קירות בטון יכול להתבצע גם ממניעים אסתטיים לחלוטין או ממניעים של תחזוקה וטיפול במבנה לפני שאכן תתפתח בו סכנה שתחייב הוצאת צו מבנה מסוכן.

גורם מקצועי המתמחה בעבודות שיקום קירות בטון אמור להיות מסוגל לבנות תכנית שיקום שנותנת מענה מלא לליקויים שהוזכרו בצו המבנה המסוכן ואמור גם להיות מסוגל גם להסיר את צו המבנה המסוכן לאחר השלמת הפרויקט. קבוצת עידן, שמתמחה בעבודות שיקום בטון, מנהלת פרויקטים רבים של שיקום קירות בטון עבור מבנים מסוכנים ובמסגרת זו עובדת בצורה צמודה עם מהנדס בניין מוסמך לביצוע כל עבודות השיקום הנדרשות להחזרת היציבות המבנית למבנה ולבסוף גם הסרת צו המבנה המסוכן.

מהן העבודות המבוצעות במסגרת פרויקט שיקום קירות בטון ומי מבצע אותן?

פרויקט שיקום קירות בטון מתחיל תמיד בבדיקה יסודית של קירות הבטון, במסגרתה מבוצע מיפוי של כל הליקויים הדורשים טיפול בקירות הבטון של המבנה, הן בקירות החוץ והן בקירות הפנים. בהמשך לכך נבנית תכנית שיקום הכוללת את כל הפעולות הנדרשות לביצוע, חומרי הגלם הנדרשים, מפרט טכני וכתב כמויות. עם תכנית השיקום פונים לוועדה המקומית לתכנון ובנייה לקבלת היתרי בנייה על פי הצורך ולאחר מכן ניתן להתחיל בביצוע התיקונים עצמם. תיקונים אלה כוללים סתימת סדקים בבטון תקני ועל פי הצורך הוספת ברזלי זיון, סתימת חורי בטון, שיקום ברזל והסרת חלודה, חיזוקי פלדה באזורים שסובלים מחולשה מבנית קיצונית ולבסוף עבודות טיח, צבע וגמר.

שימו לב שבמידה והפרויקט יוצא לדרך גם מסיבות בטיחותיות, ייתכן ויהיה צורך לשלב בו גם עבודות על שיקום וחיזוק יסודות המבנה. כמו כן, שימו לב שבפרויקט בו נעשה שיקום גם לקירות החוץ של המבנה, קיים צורך בבניית פיגום שיאפשר גישה לכל אזורי המבנה הדורשים טיפול, מה שיכול להפוך את הפרויקט למורכב ויקר יותר. במקרים מסוימים יש צורך בהקמת פיגום שמרשת את כל חזית המבנה ובמקרים אחרים, כאשר התיקונים הם יותר נקודתיים, ניתן להשלים אותם גם באמצעות פיגומים ניידים, פיגומים תלויים ואפילו סנפלינג.

לצורך ביצוע עבודות שיקום קירות בטון אתם רוצים להבטיח שאתם בוחרים בגורם מקצועי מוסמך, מורשה ובעל ניסיון בעבודה עם בטון ופיגומים. קבוצת עידן מציעה לכם את כל ההתמחויות הנדרשות להשלמת פרויקט שיקום קירות בטון עבור כל סוגי המבנים בכל גודל ובכל תצורה. החברה מבצעת עבורכם את כל שלבי הפרויקט משלבי הבדיקה והתכנון, דרך שלבי הביצוע ועד שלבי הגמר, לרבות הרכבה ופירוק של פיגומים כנדרש וניהול פרויקט בהיבטי תקציב, לוחות זמנים ועמידה מלאה בהוראות תכנית השיקום והיתרי הבנייה.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30