שיקום מבנים מסוכנים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

שיקום מבנים מסוכנים

קבלן שיפוץ בניינים ברחובותמבנה מסוכן הוא לא מבנה שמרגיש לנו שהוא קצת מסוכן. מבנה כזה בהחלט יכול להיות מבנה מסוכן אבל מבנה, כל מבנה, הופך להיות מסוכן מרגע שהוא אכן מוגדר ככזה על ידי מהנדס בניין מוסמך שבודק אותו ומגדיר אותו ככזה. בבדיקה כזאת מכריע המהנדס גם בנושא רמת הסכנה שנושא בחובו הבניין. ישנם בניינים שרמת הסיכון שלהם היא כה גבוהה עד כי מוצא צו פינוי מיידי של הבניין והגישה אליו נחסמת, בעוד אחרים מוגדרים כמבנים מסוכנים אך כאלה שעדיין ניתן להתגורר בהם בתנאי שננקטת פעולה לתיקון ליקויי הבטיחות. בכל מקרה, הפעולה של שיקום מבנים מסוכנים חייבת להתבצע על ידי גורם מקצועי המתמחה בתחום של שיקום מבנים ומכיר גם את העבודה עם בניינים מסוכנים.

מה כולל התהליך של שיקום מבנים מסוכנים?

התחום של שיקום מבנים ושיפוץ בניינים הוא תחום שבו עיקר העיסוק הוא בשיקום רכיבי הבטון המרכזיים של הבניין, קרי יסודות, שלד, עמודי תמך, בסיס מבנה וקירות תמך. כל אחד מן הרכיבים הללו, כאשר הוא מגיע לנקודת שחיקה מסוימת של נשירת חלקי בטון, חשיפת ברזל חלוד וכן הלאה, יכול ליצור סיכון משמעותי ליציבותו וחוזקו המבני של הבניין, בהתאם להיקף הנזק ולמיקומו בבניין. במסגרת פרויקט שיקום של מבנה מסוכן, מבוצעת בדיקה חוזרת של כל חלקי הבניין, כל משטחי הבניין וכן יסודות הבניין על מנת לבנות תכנית שיקום מקיפה ויסודית שתכלל בתוכה את כל נקודות התורפה שיכולות להשפיע על רמת הבטיחות של הבניין.

התחלת תהליך השיקום מהיסודות

שיקום מבנים מסוכניםלאחר שנבנתה תכנית השיקום מתחילה העבודה שיכולה לכלול שורה של פעולות כפי שנפרט להלן. מקום טוב להתחיל בו הוא ביצוע בדיקה סונית של יסודות המבנה וביצוע חיזוק של היסודות על פי הצורך. חשוב להדגיש כי לא כל מבנה המוגדר כמבנה מסוכן סובל בהכרח מפגיעה ביסודותיו. ייתכן מאוד כי המבנה מוגדר כמסוכן על אף שיסודותיו חזקים ויציבים מאוד. יחד עם זאת, כחלק מהתהליך המקצועי בתהליך שיקום מבנים מסוכנים חייבים לבדוק גם את היסודות ולחזק אותם על פי הצורך.

בהמשך הדרך מבוצע עיבוי וחיזוק של אזורים בהם נשר הבטון ונחשף הברזל החלוד. במקרים אלה ייתכן שינוסרו מקטעים שלמים במבנה ואותם יחליפו מקטעים חדשים ומחוזקים מבטון מזוין. בהמשך הדרך יבוצעו עבודות בטון של איטום וסגירת חלקי מבנה שהבטון נשר מהם אך לא נוצרה פגיעה בברזל הבניין, סדקים גדולים ייסתמו ועל פי הצורך יוספו מוטות חיזוק על פי הוראות מהנדס השיקום.

פרויקט שיקום מבנים מסוכנים

יכול לכלול גם עבודות דרמטיות הרבה פחות כמו למשל חיזוק אריחי החיפוי של המבנה. אריחים אלה יכולים ליצור סכנה משמעותית לעוברים והשבים ובבניינים בהם מזוהה מגמה של נשירת אריחים, ייתכן שהמבנה יוגדר במבנה מסוכן והתנועה סביבו תיאסר לחלוטין עד לתיקון הליקויים. במקרים אלה פעולת החיזוק מבוססת על חיזוק כל אריח בשני ברגי חיזוק. פעולות שיקום מבנים מסוכנים יכולות לכלול גם פעולות שמטרתן העיקרית היא אסתטית, אם כי פעולות אלה מבוצעות רק בתום התהליך ולאחר שכל הסיכונים הבטיחותיים הוסדרו וקיבלו את אישורו של מהנדס הבניין.

אנשי המקצוע לביצוע שיקום מבנים מסוכנים

אם הבניין שלכם הוגדר על ידי הרשות המקומית כבניין מסוכן או שאתם בעצמכם חושבים שיהיה זה נכון לבדוק את כל הנושא של בטיחות הבניין, אתם רוצים להזמין איש מקצוע המתמחה באופן ספציפי בתחום של שיקום מבנים מסוכנים. תחום זה דורש ידע מקצועי מתמחה וציוד מתמחה בכל הנושא של בדיקות בטון, בדיקות יסודות, בדיקות ברזל בתוך הקירות וכן הלאה. כמו כן, הידע המקצועי של העוסקים במלאכה הוא קריטי להצלחת הפרויקט ופרט למעורבות של מהנדס הבניין, חשוב שכל פועל ולבטח קבלן הביצוע, יכירו לפניי ולפנים את נושא הבטיחות של מבנים על מנת לדעת מהי הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם כל ליקוי בטיחותי שהם עוסקים בתיקונו. לאורך התהליך זכרו שהמטרה המרכזית שלכם היא החזרת רמת בטיחותו של המבנה לרמה טובה ורק לאחר מכן נכנס השיקול האסתטי. אפשר בהחלט לנצל את ההזדמנות של פעולות השיקום על מנת לבצע גם פעולות שיפוץ בסיסיות, אך אלו יגיעו רק לאחר שפעולות השיקום הושלמו וצו הבניין המסוכן שניתן לבניין, הוסר ממנו.

שיקום מבנים מסוכנים בישראל

ככל שישראל מתבגרת כך המבנים בה הופכים ליותר ויותר ישנים וזוהי בעיה רצינית ביותר המעיבה על חיינו. העובדה כי ישראל כבר בת שבעים היא בעלת משמעות עצומה למבנים שלה ואנו צריכים לזכור כי חלק מהמבנים נבנו עוד לפני קום המדינה מה שמוביל לכך כי ישנם מבנים מסוכנים ביותר. על כן אנחנו צריכים לחשוב ברצינות כיצד נבצע שיקום מבנים מסוכנים. עלינו להבין כי שיקום מבנים הוא משמעותי ביותר והוא אומנות בפני עצמה. עלינו גם להבין כי שיקום מבנים דורש מומחיות עצומה מומחיות שלרבים מהקבלנים אין. אנחנו צריכים לעשות הכול בכדי לבחור קבלן המתמחה בכך ויודע כיצד לשקם את המבנים בצורה הטובה ביותר שיש. עלינו להבין כי קבלן מומחה בשיקום הוא מבנים הוא דבר נדיר ואנו חייבים לבחור אך ורק בו בכדי להבטיח כי השיקום יהיה ראוי.

שיקום מבנים מסוכנים – כיצד נבחר קבלן שיבצע זאת?

אז כיצד אנחנו יכולים לבחור קבלן שיבצע שיקום מבנים מסוכנים?שיפוץ בניין  כיצד נהיה בטוחים כי הקבלן מתמחה בכך? התשובה היא שאתם חייבים לבחון פרויקטים קודמים של הקבלן ולראות האם בעבר הוא שיקם מבנים. עליכם להבין כי ניסיון הוא שם המשחק כאן והוא משפיע על מומחיות הקבלן בצורה ניכרת. ככל שהקבלן יותר מנוסה כך סביר שהוא יוכל לשקם את הבניין שלכם בצורה יותר טובה ואיכותית ואת זאת אתם חייבים לזכור. בחנו את הניסיון של הקבלן בפרויקטים קודמים ובחנו את המקצועיות שלו לעומק בכדי להבטיח כי הוא יוכל לשקם את המבנה שלכם בצורה הטובה ביותר שיש וללא טעויות.

שיקום מבנים מסוכנים – מדוע עדיף לפנות אל חברה שתבצע זאת?

שימו לב ברוב המקרים שיקום מבנים מסוכנים אשר יתבצע על ידי חברה יהיה ברמה גבוהה יותר מאשר קבלן פרטי. לרוב לחברה יש גם את כוח האדם המיומן לבצע את השיקום וגם את הניסיון לעשות זאת. האמצעים של חברה הם הרבה יותר גדולים והיכולות שלה הם הרבה יותר גדולות ואנו צריכים לזכור זאת ולהפנים זאת.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30