שיקום חזיתות מבנים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

מה כולל פרויקט של שיקום חזיתות מבנים? האם מדובר בשיקום של כל מעטפת החוץ של המבנה? מתי נדרש בכלל שיקום כזה? האם מדובר בפרויקט שהוא רלוונטי גם עבור מבנים שהוכרזו כמבנים מסוכנים? עבודות שיפוץ ושיקום של מעטפת חוץ בבניינים משותפים הוא תחום הרבה פחות מוכר מאשר תחום השיפוצים הכלליים לחללי פנים ובתים ובשורות הבאות יסבירו לכם המומחים של קבוצת עידן על התחום הספציפי של שיקום חזיתות מבנים, תחום שבו מתמחה קבוצת עידן ובו היא גם נחשבת למובילה בישראל.

שיקום חזיתות מבנים

קודם כל, מה זה בדיוק חזית בניין?

רבים חושבים שחזית בניין היא אותו חלק בבניין שפונה לרחוב, החלק הקדמי של הבניין ומבחינה לשונית יש בחשיבה הזאת גם הרבה היגיון. אלא שבפועל חזית בניין היא כל פאה של הבניין ולבניין מרובע סטנדרטי ישנן למעשה ארבע חזיתות – חזית קדמית, חזית אחורית ושתי חזיתות צדדיות. ישנם מבנים בעלי ארכיטקטורה מורכבת יותר שבהם אפשר למצוא גם חמש, שש ויותר חזיתות. פרויקט שיקום חזיתות מבנים יכול בהחלט להתמקד באחת החזיתות בלבד, בדרך כלל בקדמית, אבל לרוב מדובר בפרויקט שמכסה את כל מעטפת הבניין על כל החזיתות שלו.

מתי נדרש שיקום של חזיתות המבנה?

שיקום חזיתות מבנים הוא פרויקט שיכול להידרש ממניעים אסתטיים, מניעים מבניים או מניעים בטיחותיים. כך למשל, ייתכן שאתם מתגוררים בבניין ישן שמצבו מצוין, אבל אתם רוצים לשקם את המעטפת ולעצב אותה מחדש על מנת לשפר את האסתטיקה של הבניין ואולי אפילו להעלות את ערך הדירות בבניין. מצד שני, זה יכול להיות מבנה ישן שבו כבר אפשר לזהות נזקים מבניים על מעטפת החוץ של המבנה, ובכלל זה סדקים, חורים בבטון, ברזל חשוף, מסתורי כביסה שבורים, כתמי רטיבות, אריחי חיפוי שהתנתקו וצנחו וכן הלאה. במקרים אלה, נדרשת עבודת עומק על מנת לשקם את החוזק המבני ואת המראה של הבניין. מצב זה הוא בדרך כלל מצב מקדים למצב בו הבניין יכול להפוך כבר לסכנה בטיחותית, ואולי אף לספוג צו מבנה מסוכן שעלול לגרום לפינוי הדיירים מהבניין. זהו למעשה המניע השלישי והחמור ביותר לביצוע מהלך של שיקום חזיתות מבנים. במקרה זה יש לבצע עבודות עומק על מנת לחזק את המעטפת ואת שלד המבנה ולבסוף גם לבצע גימור אסתטי.

מדוע נחשב פרויקט שיקום חזיתות מבנים לפרויקט מורכב?

במסגרת פרויקט שיקום חזיתות מבנים מבוצעות שורה ארוכה של פעולות בנייה ושיקום, שדורשות ציוד מקצועי, ידע מתמחה וצוות מקצועי מתמחה. במסגרת פרויקט כזה מבוצעות פעולות של שיקום קירות בטון, טיפול בברזל חלוד חשוף, סתימת חורים בבטון המעטפת, סתימת סדקים, חיזוקי בטון במרפסות וכדומה. כמו כן, יש לבצע חידוש של חיפוי החוץ או של טיח החוץ ושכבת הצבע החיצונית. יש לבצע מהלכי איטום נרחבים בגג, באדן הגג, סביב מפתחי החלונות על פני החזית, בחיבור קירות המבנה עם הקרקע וכן הלאה. בפרויקט שיקום חזיתות מבנים ניתן לבצע עוד שורה של פעולות כמו צביעת מעקות וסורגים, החלפת מסתורי כביסה, החלפה או חיזוק של אריחי חיפוי, איטום גג ועוד. לא זו אף זו, את כל הפעולות הללו יש לבצע בין שמים וארץ בגובה של שתיים, שלוש, ארבע או עשרים קומות, מה שדורש גם ידע והתמחות בעבודה עם פיגומים. מכל הסיבות הללו, פרויקט שיקום חזיתות מבנים הוא פרויקט שנחשב לפרויקט מורכב מאוד שדורש התמחויות מיוחדות מאוד ולכן חייב להתבצע על ידי חברות וגורמים מקצועיים שמכירים את התחום ואוחזים בכל היכולות הנדרשות לביצועו בצורה בטוחה ואפקטיבית.

קבוצת עידן היא חברה המתמחה בכל עבודות על מעטפת החוץ של בתים פרטיים ומבנים משותפים, הן למטרות אסתטיות, הן למטרות מבניות והן למטרות בטיחותיות. החברה לוקחת על עצמה את ניהול הפרויקט כולו ובכלל זה את שלב התכנון, הוצאת היתרי בנייה, שלבי הביצוע וגיוס אנשי מקצוע מתמחים, הקמה ופירוק של פיגומים, ניהול תקציב, ניהול לוחות זמנים וכדומה. כל אלה מוצעים על ידי קבוצת עידן לכל לקוח ולקוח תוך עמידה מלאה בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם ההנדסה והארכיטקטורה. במסגרת פרויקט שיקום מבנים תוכלו לצפות גם לעלייה משמעותית בשווי הדירות והנכסים בבניין עצמו.

חזית המבנה שלכם היא לא הקיר הקדמי הפונה אל הרחוב או הקיר בו ממוקמת דלת הכניסה של המבנה. לכל מבנה ישנן מספר חזיתות כמספר הפאות המרכיבות אותו. שיקום חזיתות מבנים הוא למעשה פרויקט שעוסק בשיקום כל המעטפת החיצונית של המבנה וכולל את כל החזיתות של המבנה. מתי נדרש שיקום כזה ומה הוא כולל? למה שיקום ולא שיפוץ? האם כדאי לגשת לפרויקט כזה באופן עצמאי לחלוטין או שמומלץ להיעזר בחברת ניהול פרויקטים שתנהל עבורכם את הפרויקט? איך נראה פרויקט שיקום חזיתות מבנים? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מה זה בדיוק שיקום חזיתות מבנים ומתי נדרש?

חזית מבנה היא כל מכלול האלמנטים של קיר חיצוני במבנה וכפי שהסברנו קודם לכן, למבנה יכולות להיות מספר חזיתות, לפחות ארבע שונות. במבנים בעלי מבנה אדריכלי מורכב יכולות להיות גם חמש, שש, שבע או יותר חזיתות. במסגרת פרויקט שיקום חזיתות מבנים עוברות כל החזיתות של המבנה תהליך של שיפוץ ושיקום על מנת להעניק להן חיים חדשים ודרכן גם למבנה כולו. שיקום חזיתות הוא פרויקט שמרכז הכובד שלו יכול להיות אסתטי ולכלול בעיקר פעולות של צביעת חוץ, ניקוי או חיפוי חוץ, החלפת מסתורי כביסה, החלפת חלונות וכן הלאה, או שהוא יכול להיות הנדסי ולכלול גם עבודות של תיקון פגמי בטון וברזל, סתימת סדקים, חיזוק המבנה עם קירות ועמודי תמך נוספים וכן הלאה. יחד עם זאת, ברובם המכריע של המקרים, יכלול פרויקט שיקום חזיתות מבנים את שני המרכיבים יחד. לצורך העניין, גם פרויקט צביעת קירות חוץ הוא פרויקט שחייב לכלול בתוכו אלמנט של סתימת סדקים ושיקום בטון וברזל ולא מדובר רק בפרויקט של מריחת שכבות צבע.

שיקום נראות החזית וטיפול הנדסי

הצורך בהזנקת פרויקט שיקום חזיתות למבנה יכול להתעורר בגלל חוסר שביעות רצון מהאסתטיקה המיושנת או השחוקה של חזיתות המבנה והוא יכול לנבוע מפגמים מבניים שמתחילים להצטבר על פני מעטפת המבנה. אם אריחי שיש מתחילים לצנוח מחיפוי החוץ של המבנה, אם מעטפת המבנה מתחילה להתמלא בקילופי טיח, סדקים ופגמי בטון, אם מים מתחילים לחדור אל דירות המבנה דרך החלונות, אם מתחילים להופיע סימני רטיבות בתוך הדירות על גבי צדם הפנימי של קירות החוץ או אם אתם פשוט רוצים לחדש ולרענן את האסתטיקה החיצונית של המבנה שלכם, שיקום חזיתות מבנים הוא הפרויקט שאתם רוצים להוציא אל הפועל.

מדוע קוראים לזה שיקום ולא שיפוץ?

אחת הסיבות המרכזיות שבגינן נקרא פרויקט זה פרויקט שיקום ולא פרויקט שיפוץ היא בכדי להדגיש את העובדה שלא מדובר רק על רכיבים אסתטיים ולא מדובר במהלכים שאפשר לבחור אותם על פי טעם אישי או העדפות אישיות. למצבן של חזיתות המבנה יכולות להיות השלכות בטיחותיות ופונקציונליות המשפיעות על הסביבה ועל איכות החיים של דיירי המבנה. בהתאם לכך, כל פרויקט שיקום חזיתות מבנים חייב לכלול היבטים שמיועדים לייצר שיפור משמעותי בהיבטים המבניים וההנדסיים של המבנה, ולא רק בהיבטים האסתטיים. בענף הבנייה, שיקום הוא מונח שמתייחס לטווח עבודות רחב יותר, מקיף יותר ובעל היבטים הנדסיים ומבניים, מעבר להיבט האסתטי.

שיקום חזיתות

כיצד נראה פרויקט שיקום חזיתות מבנים ומה הוא כולל?

ובכן, היקף הפרויקט ומרכיביו נקבעים כמובן עבור כל מבנה בנפרד, בהתאם לנקודת הפתיחה ובהתאם לפגמים מהם הוא סובל ואשר דורשים התייחסות במסגרת הפרויקט. כך למשל, במבנה בעל חיפוי שיש חיצוני, עיקר השיקום יתמקד בחיזוק או בהחלפת החיפוי בעוד שמבנה ללא חיפוי חוץ, עשוי להידרש גם לעבודות שיקום בטון וברזל, צביעת מבנה, סתימת סדקים וכן הלאה. ברובם המכריע של המקרים, האפשרות של שיקום חזית המבנה עולה כאשר חזיתות המבנה מגיעות למצב כזה שמחייב לבצע שורה של פעולות ועבודות על מנת להחזיר את מעטפת המבנה למצבה ההתחלתי, שיעניק לה עוד עשורים שלמים של חיים. ישנם פרויקטים בהם יהיה צורך להקים פיגום זקפים שיכסה את כל שטח הפנים של חזית המבנה על מנת לאפשר גישה לכל פינות מעטפת המבנה, בעוד שבפרויקטים אחרים של שיקום חזיתות, ניתן יהיה לבצע את המשימות הנדרשות באמצעות פיגום תלוי ממוכן. היקף הפרויקט יכול להשתנות מאוד ממקרה למקרה, ובכל מקרה, להלן מספר פעולות מרכזיות שניתן למצוא כמעט בכל פרויקט שיקום חזיתות מבנים: הקמת פיגום תקני, ניקוי מעטפת והסרת חלקים רופפים, טיפול בברזל חלוד, שיקום בטון, סתימת סדקים וחורים בשלד המבנה, צביעת קירות חוץ, חיזוק אריחי חיפוי חוץ, החלפת חיפוי חוץ, החלפת מסתורי כביסה, החלפת חלונות בכל יחידות הדיור, איטום חוץ של המבנה ואיטום חלונות, צביעת סורגים ומעקות, סידור וצביעת צנרת חוץ ולבסוף גם פירוק הפיגום. כל אלה יכולים להיות חלק מפרויקט שיקום חזיתות מבנים, כאמור בהתאמה לכל מבנה בנפרד.

מי מבצע שיקום חזיתות מבנים?

פרויקט שיקום חזיתות מבנים עשוי לדרוש מגוון התמחויות בענף הבנייה ולכן עשוי לדרוש מעורבות של כמה וכמה אנשי מקצוע וקבלני משנה. זאת בנוסף לאנשי המקצוע הנדרשים בתחום ההנדסה והתכנון, קרי מהנדס בניין ואדריכל. לכם, כבעלי הנכס, בהחלט עומדת האפשרות לקחת את ניהול הפרויקט על עצמכם ולהיכנס לכל התהליך של גיוס אנשי המקצוע, כל אחד בנפרד, בניית תכנית השיקום, בדיקות מהנדס, ניהול התקציב ולוחות הזמנים, הוצאת היתרי בנייה וכדומה. יחד עם זאת, חשוב להבין שמדובר במשימה מאוד לא פשוטה שדורשת גם היכרות עם התחום המקצועי, גם היכרות עם אנשי המקצוע הפעילים בו וגם יכולת ניהול ושליטה בכלל הגורמים בכדי להבטיח שלא רק שהעבודה מבוצעת, אלא שהיא מבוצעת ברמה הגבוהה ביותר, על פי המפרט, על פי התכנית ועל פי האינטרסים שלכם, בעלי הנכס.

ניהול פרויקט שיקום חזיתות מבנים

בדיוק מהסיבה הזאת, ביציאה לפרויקט שיקום חזיתות מבנים מומלץ מאוד להאציל את כל נושא ניהול הפרויקט על חברה מקצועית כדוגמת קבוצת עידן, המתמחה בביצוע פרויקטים בהיקפים אלה. קבוצת עידן לוקחת על עצמה למעשה את כל מרכיבי הפרויקט וחוסכת לכם את כל ההתעסקות עם אנשי המקצוע, התיאום ביניהם, חומרי הגלם, הרשויות, התכנון, התקציב, לוחות הזמנים וכן הלאה.

אחת הסיבות שבגינה אנשים רבים נמנעים מגיוס חברות ניהול פרויקטים היא כמובן עלות השירות, אלא שחשוב להבין דבר אחד: פרויקט שיקום חזיתות מבנים הוא פרויקט שעלותו יכולה להגיע למאות אלפי שקלים. בפרויקט כזה כל טעות, כל עיכוב, כל תקלה, כלא איש מקצוע שלא עומד בסטנדרטים הנדרשים או שלא מתפנה בזמן לטובת הפרויקט, כל אלה יכולים לייצר השלכות כספיות עצומות על הפרויקט כולו. עלות השירות של ניהול הפרויקט היא בדרך כלל נמוכה בהרבה מהעלות של התקלות והטעויות שאותן הוא מונע, כך שגם בהיבט הכלכלי ישנה כדאיות מובהקת להאצלת כל הנושא של ניהול הפרויקט על חברה מתמחה כדוגמת קבוצת עידן.

בתום הפרויקט תוכלו ליהנות מבניין חדש ומחודש, חזית אסתטית ומעוצבת וכמובן מעטפת חזקה, רובסטית ואטומה שתחזיק מעמד לעוד עשורים שלמים. אתם רק צריכים לקבל את ההחלטה, לאגד את כל הדיירים יחד ולהשאיר את כל השאר לקבוצת עידן שתנהל עבורכם את הפרויקט כולו.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30