שיפוצים בבניין משותף

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

שוקלים לשפץ את הבניין המשותף בו אתם גרים ולא יודעים איך להתחיל? ובכן, שיפוצים בבניין משותף הם לא עניין של מה בכך וישנם כמה אתגרים שיהיה עליכם להתמודד איתם, אבל אם תבחרו בגורם המקצועי המתאים למשימה, תוכלו להשלים אותה בצורה מוצלחת, במינימום תקציב ועם התוצאות שאתם באמת מייחלים להן. העניין הוא שכרגע מדובר ברצון שלכם וכדי להוציא את הפרויקט לפועל, יהיה עליכם לגייס את כל הדיירים, לא רק סביב הרעיון של שיפוץ הבניין אלא גם סביב התכנית הספציפית לשיפוץ שלו. בנוסף לכך, חשוב להבין ששיפוץ בניין הוא פרויקט שלא דומה בהרבה לשיפוץ דירה, ולכן מחייב יכולות מתקדמות ומגוונות הרבה יותר מאשר היכולות של איש שיפוץ סטנדרטי.

רוצים לשפץ בניין – מה עושים הלאה?

מהרגע בו עולה הרעיון לשפץ את הבניין המשותף, ישנם מספר צעדים שיהיה עליכם להשלים והמומחים של קבוצת עידן, המתמחה בעבודות בנייה ושיפוצים בבניינים משותפים, מספרים לכם על הצעדים האלה בפירוט. האתגר הראשון שאיתו יהיה עליכם להתמודד הוא אתגר גיוס כלל הדיירים לטובת הפרויקט. הסכמת הדיירים היא מרכיב מפתח בכל פרויקט שיפוצים בבניין משותף ואת ההסכמה הזאת לא צריך רק לייצר, אלא גם צריך לשמור עליה במה אבני דרך לאורך התהליך. כך למשל, גם אם השגתם הסכמה עקרונית מכלל הדיירים, בהמשך יהיה עליכם להשיג הסכמה על תכנית השיפוץ שמפרטת את כל הפעולות שיבוצעו ואת התוצאות הצפויות. בהמשך אולי תצטרכו להשיג שוב הסכמה כוללת על שינויים שיצופו בין הדיירים בתכנית הקיימת.

אתגר נוסף הוא כמובן האתגר המקצועי עצמו, קרי האתגר של ניהול פרויקט שיפוצים בבניין משותף. בפרויקט כזה נדרשות יכולות שלא קיימות בקרב שיפוצניקים קטנים, כמו למשל עבודה עם פיגומים סביב כל הנושא של פגמי בטון, ברזל, צביעת חוץ, חיפוי חוץ, סורגים, מעקות, מסתורי כביסה וכדומה. בפרויקט שיפוצים בבניין משותף נהוג גם לבצע מהלכים רוחביים עבור כל הדירות בבניין, כמו למשל הוספת מרפסות שמש או הוספת ממ"ד לכל הדירות. גם מרכיב זה בפרויקט דורש יכולות גבוהות מאוד שאינן מוצעות על ידי אנשי שיפוצים קטנים.

אתגר נוסף מתקיים סביב הנושא של ניהול הפרויקט. המדובר בפרויקט שעלותו יכולה להגיע למאות אלפי שקלים ואף יותר, וישנה חשיבות עצומה לכך שהפרויקט ינוהל בצורה יעילה וחסכונית על ידי גורם מקצועי כמו קבוצת עידן. גיוס קבלני משנה, תיאום בין קבלני המשנה, עבודה מול הרגולטור בנושא של היתרי בנייה, בניית תכנית בנייה, מפרט טכני וכתב כמויות, ניהול לוחות זמנים ותקציב, פיקוח על העבודה, פיקוח הנדסי – כל אלה הם מרכיבים שחייבים להיות נוכחים בפרויקט כזה ולשם כך נדרשות יכולות גבוהות בניהול פרויקטים בענף הבנייה.

בחירת הגורם המקצועי לפרויקט שיפוצים בבניין משותף

בהמשך למה שתיארנו עד כה, די ברור מדוע ישנה חשיבות רבה מאוד לבחירה נכונה של הגורם המקצועי שיבצע את הפרויקט. גורם כזה חייב להיות בעל ניסיון בפרויקטים בבניינים משותפים. הוא חייב להיות מסוגל לשמש כגורם מגשר וממתן בין הדיירים על מנת שהפרויקט יעבור חלק, ללא תקלות, בכל הנושא של הסכמת הדיירים. הוא חייב לשלוט בהיבטים המקצועיים, להביא את אנשי המקצוע המומחים בכל תחומי העבודה, לנהל את העבודה, את התקציב, את לוחות הזמנים ואת העבודה על פי תכנית העבודה והוא חייב להיות בעל יכולת של ניהול פרויקט בצורה אפקטיבית.

קבוצת עידן היא דוגמא קלאסית לגורם מקצועי כזה. הקבוצה מתמחה בביצוע פרויקטי בנייה ושיפוץ של בניינים משותפים ואוחזת ביכולות מתקדמות גם בעבודות על מעטפת החוץ של הבניין וגם בעבודות פנים בשטח המשותף ובדירות בבניין. קבוצת עידן מציעה חבילת שירות מלאה החל משלב הייעוץ, דרך שלב התכנון, גיבוש תכנית בנייה וקבלת היתרי בנייה וכלה בביצוע בפועל, פיקוח הנדסי וגמר בסטנדרטים הגבוהים ביותר. הוספת מעלית, גידור, הרחבת חניה, איטום גג, הוספת מרפסות, הוספת חדרים, החלפה או חיזוק של חיפוי שיש חיצוני – כל מרכיב שתרצו לשלב בפרויקט שיפוצים בבניין משותף עבור הבניין שלכם, קבוצת עידן יודעת לבצע את זה וגם יודעת להתחייב לבצע את זה בעלות המינימלית האפשרית ובתוך סד זמנים שנקבע מראש על פי תכנית הבנייה שגובשה, ללא חריגות.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30