שיפוץ תקופתי לבניין משותף

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

כמות גדולה מאוד של בניינים משותפים בישראל נבנו לפני 50 שנה ויותר, וחלקם הגדול זקוק לשיפוץ הן מהאספקט הבטיחותי והן מבחינת נראות. כיצד מתבצע שיפוץ תקופתי לבניין משותף? במה זה כרוך? ומה כדאי לדעת לפני שמתחילים פרויקט שכזה? על כך – בכתבה הבאה.

מדוע כדאי לערוך שיפוץ תקופתי?

מבדיקות שנערכו בענף הנדל"ן עולה המסקנה לפיה ערך הדירות בבניין בעל חזית חיצונית נאה ומטופחת גבוה ב-7 עד 20% מאשר בבניינים בעלי מראה מיושן ומוזנח. מעבר לכך, בניינים שלא עברו שיפוץ לאורך עשרות שנים עלולים להוות מפגע בטיחותי של ממש. ברזלים בולטים מלאי חלודה, עמודי תמך לבניין שכוחם מוחלש, חוטי חשמל משתלשלים מכל עבר וכדומה. בשורה התחתונה, שיפוץ תקופתי הוא גם עניין כלכלי, אבל לא פחות חשוב, עניין בטיחותי.

איך מתחילים?

על מנת לערוך שיפוץ תקופתי לבניין משותף, יש לקבל את הסכמתם של 51% מבעלי הדירות לכל הפחות תחת "חוק שיפוץ בניין משותף". במקרים שונים, תידרש הסכמה גורפת יותר, של כשני שלישים מבעלי הדירות במבנה. יש לקבוע את מטרות השיפוץ, מסגרת תקציב ולבדוק מול הגורמים הרלוונטיים ברשות המקומית האם מהות השיפוץ ניתנת לביצוע. בשלב זה יש לפנות לחברת בנייה ושיפוצי מבנים לתיאום ציפיות, הערכת לוחות זמנים ותקציב ועריכת חוזה עבודה מסודר. אם הבניין שלכם מנוהל על ידי חברת אחזקת מבנים, היא תוכל לסייע לכם למצוא חברה ראויה.

סוגי שיפוצים תקופתיים

השיפוץ התקופתי הנפוץ ביותר כולל חיזוק המבנה, בד בבד לשיפוץ חזית הבניין. חיזוק המבנה דורש, לפני הכול, בדיקה מדוקדקת של מהנדס מוסמך, אשר ידע לכוון את קבלן החברה המבצעת לאופן העבודה הנדרש. עבודת החיזוק דורשת את חשיפת ברזלי התמך, מריחתם בחומר דוחה חלודה וקורוזיה ויציקה מחודשת של הבטון. מבחינת שיפוץ חזית הבניין, מרבית הפרויקטים כוללים צביעה מחדש, שיפוץ הלובי והחללים המשותפים, החלפת מרצפות בחדר המדרגות ועוד. כמובן שניתן לבצע שיפוץ מאסיבי יותר, הכולל התקנת מעלית ושינויים בדירות עצמן (מרפסות, ממ"דים). במקרה זה, כללי תמ"א 38 הם אלו התקפים, והמשמעות מבחינת זמני עבודה ותקציבים – משתנים לחלוטין.

Engineer is inspecting his work in building construction site

מידע נוסף שחשוב לדעת

שיפוץ תקופתי סטנדרטי עולה, לרוב, כ-20 עד 35 אלף ₪ לכל דירה. כאמור, ערך הנכס צפוי לעלות בשיעור גבוה בהרבה עם סיום העבודות. חשוב מאוד לבחור חברה מבצעת בעלת יכולת וניסיון מוכחים בפרויקטים דומים לאלו שלכם.. נמליץ לערוך את השיפוץ בחודשי האביב או הקיץ, שכן בחורף עלולים להתרחש עיכובים שונים עקב מזג האוויר.

בהצלחה!

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30