שיפוץ קירות חיצוניים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

מדוע ומתי צריך לבצע שיפוץ לקירות החיצוניים של מבנה? מהם האתגרים הייחודיים שאיתם יש להתמודד במסגרת פרויקט שיפוץ קירות חיצוניים? האם פרויקט כזה מבוצע על ידי גורמים מקצועיים המתמחים ספציפיים בתחום זה או שניתן להזמין שיפוצניק כללי? מה כולל פרויקט קלאסי של שיפוץ קירות חיצוניים? מעבר לשיפור מראה הבניין והאסתטיקה שלו, מה יכול לתרום לכם עוד מהלך של שיפוץ מעטפת החוץ של הבניין? המומחים של קבוצת עידן המתמחה בעבודות חוץ בבניינים משותפים ובנייני משרדים, עונים על כל השאלות שלכם ממש בשורות הבאות.

למה בכלל לשפץ קירות חוץ ומתי זה נדרש?

שיפוץ קירות חיצוניים של מבנה הוא פרויקט שניתן ליזום אותו ממספר מניעים. במקרים רבים מדובר במניע אסתטי בלבד, קרי ברצון לשפר את המראה והאסתטיקה של מעטפת הבניין. במקרים אלה הצורך בשיפוץ מתעורר לאור הצטברות של לכלוך רב על גבי חזית המבנה, הצטברות של סדקים, חורים, פגמי בטון, סימני חלודה, קילופי טיח, פגמים בחיפוי חוץ וכן הלאה. המאפיין המרכזי של מקרים אלה הוא שלא קיים מניע בטיחותי לביצוע השיפוץ והמניע הוא אסתטי לחלוטין. לצד זאת, ישנם מקרים בהם המניע לביצוע השיפוץ הוא מניע בטיחותי ובמקרה זה ייזום הפרויקט יכול להתבצע על ידי הדיירים עצמם או בהמשך להוראה שהתקבלה מגורם מוסמך כמו מהנדס בניין שנשלח למבנה מטעם הרשות המקומית ולאחר בדיקה של המבנה, הוציא צו המחייב ביצוע של שיפוץ קירות החוץ של המבנה על מנת לתקן ליקויים בטיחותיים. במקרי קיצון ניתן אף להוציא צו מבנה מסוכן שמחייב ביצוע של הליקויים במעטפת הבניין לצורך הסרתו.

כל עוד אתם, הדיירים ובעלי הנכסים בבניין, הם אלה שיוזמים את הפרויקט בעיקר מסיבות אסתטיות, יש לכם את החופש המלא להחליט מה יכלול הפרויקט. במידה וזה עובר למישור הבטיחותי, הסמכות לקביעת העבודות שיש לבצע עוברת למהנדס הבניין שבדק את הבניין ולאחר מכן יהיה עליכם לבצע את כל התיקונים הנדרשים על מנת לעמוד בדרישות החוק.

מה הופך פרויקט שיפוץ קירות חיצוניים למורכב כל כך ומה זה אומר על זהות הגורם המקצועי?

בפרויקט שיפוץ דירה ניתן להגיע לכל פינה בדירה, מהרצפה ועד התקרה, באמצעות סולם אחד קטן ולעיתים גם באמצעות כסא. כאשר משפצים קירות חוץ של מבנה משותף, סולם כבר לא מספיק למשימה ובכדי להגיע לכל נקודה על פני שטח הפנים של מעטפת המבנה יש צרוך בהקמת פיגום, בין שפיגום הנסמך על גבי הקרקע ונבנה כרשת המכסה את כל חזית הבניין, בין פיגום המעוגן אל קירות הבניין ובין שפיגום הנתלה מראש הבניין ומאפשר תנועה לאורכו ולרוחבו. מרכיב זה לבדו גורע שורה ארוכה של אנשי מקצוע שאולי היו יכולים לבצע את העבודה בהיבט המקצועי של השיפוץ עצמו, אך אינם אוחזים ביכולות הנדרשות לעבודה עם פיגומים ועבודה בגובה.

שיפוץ קירות חיצוניים

מפגעי מזג אויר בקירות חיצוניים

על כך ניתן להוסיף את המורכבות הייחודית של קירות חוץ הנדרשים לעמוד בפגעי מזג אוויר ובפגעי הזמן מבלי שהם עוברים תחזוקה שוטפת ממנה נהנים למשל קירות הפנים בדירה טיפוסית. את האמת הפשוטה הזאת צריך לקחת בחשבון גם בתהליך השיפוץ עצמו, וזאת בצורת שימוש בחומרים ייחודיים המותאמים למרחבי חוץ (טיח חוץ, איטום וכן הלאה) ובסוגי הליקויים ועבודות השיפוץ האופייניים לקירות חוץ (עבודה עם בטון, ברזל, טיח חוץ, צנרת חוץ, איטום חוץ וכן הלאה).

מורכבות זו, אותה תיארנו לעיל, גוזרת גם את זהותו של הגורם המקצועי שאותו יש לשכור לטובת פרויקט שיפוץ קירות חיצוניים. גורם כזה, כדוגמת קבוצת עידן, חייב להיות בעל ניסיון בתחום של עבודות חוץ בבניינים משותפים, הוא חייב להיות כשיר לעבודה עם פיגומים והוא חייב לעמוד בסטנדרטים הנדרשים לעבודה מסוג זה כמו גם לעבודה שוטפת עם הרשויות בכל הנושא של היתרי בנייה, המחויבים על פי חוק בכל שינוי מבני חיצוני. קבוצת עידן היא, כאמור, גורם מקצועי מוביל בתחום זה ויודעת לבצע את כל סוגי עבודות השיפוץ בקירות חוץ ובכלל זה: חיזוק, החלפה או ניקוי של אריחי חיפוי חוץ, צביעת בניין, ניקוי בניין, תיקוני טיח, שיקום בטון, שיקום ברזל, איטום ואפילו הוספת מרפסות.

מהן התועלות שאתם יכולים לצפות להן בעקבות שיפוץ קירות חיצוניים בבניין שלכם?

כאשר אתם שוקלים האם ואיך לצאת לדרך עם פרויקט שיפוץ קירות חיצוניים בבניין שלכם, ישנם מספר שיקולים שעליכם לקחת בחשבון. הראשון הוא כמובן השיקול של איכות חיים. שיפוץ קירות חיצוניים יכול לשפר מאוד את איכות החיים בבניין ובסביבתו ופעמים רבות זהו המניע המרכזי לביצוע פרויקט מסוג זה. שיקול נוסף שאתם צריכים לקחת הוא נושא של השבחת ערך הנכס. אם השיקול של שיפור איכות החיים לא מספיק מבחינתכם בכדי להצדיק את ההוצאה הכרוכה בשיפוץ, אולי תסייע לכם הידיעה שמהלך של שיפוץ קירות חיצוניים יכול להוביל להשבחה בערך הנכס ובערך הדירות שבו. שיקול נוסף הוא שיקול השימור. הבניין שלכם עומד חשוף לאיתני הטבע ועובר שחיקה מתמדת תחת תנאים של לחות, שמש, רטיבות, רוחות וכמובן זמן. שיפוץ קירות חיצוניים מאפשר לכם לחזור אחורה בזמן ולהעניק למעטפת הבניין חיים חדשים לעוד מספר עשורים. לבסוף, השיקול החשוב ביותר הוא שיקול הבטיחות. פרויקט שיפוץ קירות חיצוניים הוא לא פרויקט צביעה או ניקוי אלא פרויקט שאמור להעניק לקירות החוץ שלכם חיים חדשים. בפרויקט כזה אתם יכולים לחזק את אריחי החיפוי ולהימנע מסיכון של צניחת אריחים על עוברי אורח. סתימת סדקים מבניים, תיקוני בטון וברזל ואיטום מחודש של הבניין יכולים גם הם לחזק את הבניין ולהגדיל את רמת הבטיחות שלו.

האם ניתן לשלב בפרויקט גם הוספת מרפסות או חדרים?

התשובה היא בהחלט כן. קבוצת עידן מעמידה לרשותכם את האפשרות לשלב במסגרת פרויקט שיפוץ קירות חיצוניים גם מהלכי שיפוץ נרחבים יותר כמו הוספת מרפסות תלויות לדירות ספציפיות, מרפסות עמודים לכל טור הדירות בבניין, הוספת חדרים וממ"דים והוספת אלמנטים שונים נוספים על פי בחירתכם (מיזוג, סוככים, מרזבים וכן הלאה). כפי שאמרנו קודם לכן, כל פרויקט הממוקד בקירות החיצוניים של הבניין, כרוך בהקמת פיגומים ובביצוע הכנות נרחבות לצורך עבודות השיפוץ. בכפוף לכך, ככל שתשלבו יותר מרכיבי שיפוץ תוכלו להשיג יעילות גבוהה יותר ותוצאות רבות יותר בעלות נמוכה יותר. אם תבצעו היום שיפוץ קירות חיצוניים סטנדרטי ובעוד ארבע שנים תחליטו שאתם רוצים להוסיף מרפסות לכל הדירות בבניין, הסכום שתוציאו על שני הפרויקטים יהיה כמעט כפול מאשר הסכום שהייתם מוציאים על השגת שתי המטרות בפרויקט אחד מאוחד.

את השיקול הזה כמו גם שיקולים אחרים, מסייעים לכם המומחים של קבוצת עידן לבצע עוד לפני שאתם יוצאים לדרך. לאחר מכן, מסייעת לכם הקבוצה בביצוע תכנון קפדני, בהשגת היתרי בנייה, בגיוס קבלני המשנה, בניהול העבודה והביצוע, בניהול הפרויקט, התקציב ולוחות הזמנים ובכל המרכיבים השונים של הפרויקט מא' ועד ת', כך שאתם לא צריכים להתעסק עם דבר. לבסוף גם תוכלו ליהנות מתוצאה יוצאת דופן שתואמת את הסטנדרטים הגבוהים עליהם מקפידה קבוצת עידן בכל פרויקט ופרויקט.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30