שיפוץ מעטפת

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

פעמים רבות אנחנו מרגישים צורך עז לשפץ את הבניין, אבל לאו דווקא בכיוון של לובי הבניין או חדר המדרגות, ולא דווקא בכיוון של שיפוץ הדירות הפרטיות בבניין, אלא בשיפוץ המעטפת. שיפוץ מעטפת הוא שיפוץ שמתמקד במעטפת הבניין, קרי כל מה שנמצא מצידו החיצוני של קיר המבנה ועד קצה גבול שטח הבניין. מה כולל שיפוץ כזה ומתי נכון לעשות אותו? על כך בשורות הבאות.

שיפוץ קומפלט למעטפת בניין

מעטפת בניין הוא מונח גג שיכול לכלול בתוכו לא מעט אלמנטים בבניין. ככלל, כאשר מדובר בשיפוץ מעטפת בניין, הכוונה היא לחזית הבניין, לחיפוי הבניין, איטום גג ובניין, שיקום עמודים ובטון, חיזוק המבנה ופיתוח שבילים ודרכי גישה. יחד עם זאת, מעטפת הבניין יכולה לכלול גם את חלונות הדירות בבניין, את המרפסות ופתרונות הצל שלהן ואפילו את החניות הפרטיות. בהתאם לכך, כאשר אתם ניגשים למשימה של שיפוץ מעטפת בניין, חשוב שתגדירו בדיוק מהן המשימות שאתם רוצים לבצע ובהתאם לכך תוכלו לדעת מיהו איש המקצוע המתאים למשימה. בשורות הבאות נפרט בפניכם מדריך קצר בנושא של ניהול פרויקט לשיפוץ מעטפת בניין משותף טיפוסי.

 

ניווט מהיר

מתחילים בתכנון שיפוץ מעטפת בניין

השלב הראשון בכל פרויקט שיפוץ בניין ובכל פרויקט בכלל הוא שלב התכנון. בשלב הזה אתם רוצים לגבש לעצמכם את חבילת השיפוץ שאותה אתם רוצים לערוך במעטפת הבניין, להבין את הסיבה לכל מרכיב בחבילה, להבין את ההשלכות הכספיות ואת ההשפעה על זמן העבודה של הפרויקט כולו. בשלב הזה אתם אמורים גם לגבש בעיני רוחכם את התמונה של התוצאה הסופית, קרי להבין מה אתם רוצים שתהיה תוצאת השיפוץ. את כל זה עליכם לאסוף ולתרגם לתכנית שיפוץ בסיועו של אדריכל מקצועי ובשיתוף מהנדס בניין המתמחה בתחום של חזית בניין ומעטפת בניין. בסופו של שלב זה אמורה להיות בידיכם תכנית שיפוץ ולצידה גם מפרט של כלל האלמנטים אותם אתם רוצים לשלב בפרויקט כך שניתן לגשת עם המפרט הזה לכל ספק של חומרי גלם ולבצע הזמנה מדויקת שמשקפת את הסטנדרטים שעליהם אתם רוצים הקפדה מלאה.

פעולות שיפוץ אפשריות

במסגרת הפרויקט של שיפוץ מעטפת בניין או פרויקט שיקום מבנים , ישנן כמה פעולות שיפוץ אופייניות שאותן תוכלו לבצע, אם כי חשוב להדגיש כי אין פה שום מגבלה לשום כיוון. אתם יכולים לבצע שיפוץ של מעטפת הבניין ובמקביל לשפץ גם אלמנטים שונים בחלל הפנים. אתם יכולים להוסיף פעולות שאינן נכללות לכאורה בהגדרה הקלאסית של מעטפת הבניין ואתם יכולים לכלול למעשה כל אלמנט שתרצו בפרויקט השיפוץ שלכם. יחד עם זאת, חשוב להבין שאנשי המקצוע שיידרשו לכם בכל מקרה הם שונים, ואתם תצטרכו גורם מקצועי המתמחה בשיפוץ מעטפת של בניין ולצידו גם קבלן שיפוץ כללי לבניינים משותפים.

אחרי שאמרנו את זה, במסגרת הפרויקט הקלאסי של שיפוץ מעטפת בניין, תוכלו לבצע את כל הפעולות הבאות:

חיזוק מבנים

פעולות חיזוק של יסודות המבנה, עמודי תמך וקירות תמך חיצוניים, מתאימות במיוחד למבנים מיושנים שאינם עומדים בקריטריונים להכללה בתכנית תמ"א 38 אך בהחלט זקוקים לחיזוק שיאפשר לבניין לעמוד יציב לעוד עשורים ארוכים.

איטום גג

פעולות איטום של גג הבניין ובכלל זה בדיקת שיפועי ניקוז, בדיקת פתח ותעלת הניקוז (מרזב), סילוק פסולת מגג הבניין וביצוע איטום בדרך כלל באמצעות יריעות ביטומניות.

חיזוק או החלפה של אריחי חיפוי

באפשרותכם לשנות לחלוטין את המראה של חזית הבניין באמצעות החלפת אריחי החיפוי. פעולה כזאת דורשת היתר בניה שכן יש לה השפעה משמעותית על חזית הבניין והאופן בו הוא נראה לרחוב. אם יש לכם את ההיתר הנדרש תוכלו להחליף את כל אריחי החיפוי ולשנות לחלוטין את מראה הבניין. שינוי מראה כזה יכול, דרך אגב, להשביח את ערך הנכסים בבניין אם עושים את זה נכון ומקצועי. לחילופין, תוכלו לחזק את אריחי החיפוי במידה וקיים חשש לנשירת אריחים וסיכון של עוברי האורח. חיזוק האריחים מתבצע באמצעות הוספת שני ברגי חיזוק לכל אריח.

איטום בניין

איטום בניין כולל שורה של פעולות איטום ובכלל זה איטום חיבורי חלונות עם קיר הבניין, איטום אריחי חיפוי, איטום חיבור קרקע עם קיר חיצוני למניעת חלחול של מים אל מתחת לרצפה של הקומה התחתונה, איטום קומת מרתף ומקלט וכן הלאה.

שיקום עמודים ובטון

במבנים היושבים על עמודים, מבוצעת בדיקה של העמודים ובדרך כלל גם מבוצע חיזוק ועיבוי של עמודי הבטון. על פי הצורך ניתן גם לשפר את המראה האסתטי שלהם באמצעות חיפוי חדש אם כי יש לבדוק עם הרשות המקומית האם נדרש לשם כך היתר בנייה. בנוסף, פעולה זו כוללת גם שיקום של משטחי בטון שונים בכל רחבי הבניין, משטחים שמצב הבטון בהם הוא רעוע למדי.

פיתוח שבילים ודרכי גישה

במסגרת שיפוץ מעטפת בניין אפשר לשלב גם את כל הנושא של פיתוח הסביבה המיידית של הבניין ובכלל זה פיתוח שבילים ודרכי גישה ובמקרים מסוימים גם הכללה של חניות פרטיות, עיצוב גינה ועוד.

לובי ורחבת כניסה

במסגרת פרויקט נרחב של שיפוץ מעטפת בניין אפשר בהחלט לכלול גם מרכיב של שיפוץ לובי ורחבת כניסה, ובכלל זה החלפת ריצוף באזור הלובי, הוספת אלמנטים שונים של עיצוב חלל הפנים של הלובי, החלפת דלת כניסה והוספת מערכת אינטרקום, הוספת מערכות מיגון למיניהן, החלפת ריצוף ברחבה החיצונית, הוספת או החלפת גידור ושער כניסה ועוד. למעשה, מרכיב זה כולל חידוש מוחלט של כל אזור הכניסה של הבניין, מהלך שגם הוא יכול מאוד לתרום לערך הדירות בבניין כולו.

שיפוץ מעטפת מבנה

שיפוץ מעטפת מבנה

חושבים להוציא לדרך פרויקט שיפוץ מעטפת מבנה? מהן הסיבות שבגינן נדרש שיפוץ כזה ומה זה בכלל מעטפת מבנה? מה כולל פרויקט כזה והאם הוא מתייחס רק לחיפוי וצבע חוץ או גם לקירות השלד של המבנה? מי מבצע שיפוץ למעטפת של מבנים ועל מה חשוב להקפיד בפרויקט כזה? בשורות הבאות עונים לכם המומחים של קבוצת עידן על כל השאלות שלכם בנושא של שיפוץ מעטפת מבנה ומסבירים לכם כיצד עושה את זה קבוצת עידן.

מהי מעטפת בניין ומה היא כוללת?

מעטפת מבנה כוללת את כל חזיתות המבנה ואת גג המבנה והיא כוללת בתוכה את כל רכיבי המבנה הנמצאים בתווך שבין פני השטח החיצוניים של חיפוי השיש של המבנה או פני השטח של שכבת הצבע החיצונית (במבנים צבועים ללא חיפוי) ובין פני השטח הפנימיים של קירות השלד החיצוני עד לשכבת הטיח הפנימית. על כך אפשר להוסיף את כל האלמנטים הבולטים מקווי המתאר של המבנה ובכלל זה מרפסות, סוככים, סורגים, מעקות, מסתורי כביסה, צנרת חוץ, צנרת מזגנים וכן הלאה.

מדוע לשפץ את מעטפת הבניין?

שיפוץ מעטפת מבנה הוא שיפוץ שמבוצע משתי סיבות אפשריות עיקריות. אפשרות ראשונה היא אסתטיקה. הבניין שלכם ישן מדי, נראים בו פגמים וסדקים, הצבע שלו דהוי ומתקלף, ישנם קילופי טיח, אריחי החיפוי החיצוני החלו לנשור, סימני חלודה מופיעים לאורך הקירות וכן הלאה. את כל אלה אתם רוצים לסדר ולהעניק למבנה שלכם מראה חדש שגם ישפר לכם את איכות החיים וגם ישביח את ערך המבנה כולו. אפשרות שניה היא פונקציונליות ובטיחות. מעטפת מבנה היא כמו עור הגוף. המעטפת מספקת למבנה את ההגנה הנדרשת לנו בתוך החלל הפנימי בו אנו חיים. המעטפת חוסמת מהרוח להגיע אלינו, היא עוצרת עבורנו את הגשם ואת קרינת השמש החמה והיא מעניקה לנו את המרחב הפרטי והבטוח שלנו. כשמתחילים למשל, להופיע סימני רטיבות רבים על הצד הפנימי של קירות החוץ בדירות שונות במבנה, זה סימן שמדובר בבעיה מערכתית במעטפת הבניין.

מעטפת הבניין היא גם חלק מרכזי בשלד המבנה וככזאת היא חייבת לעמוד בסטנדרטים שונים בכדי לספק למבנה את היציבות הדרושה לו. סדקים עמוקים, פגמי בטון, אריחי חיפוי חוץ שצונחים מטה, ברזל חשוף ואפילו איטום לקוי של המעטפת החיצונית, כל אלה יכולים לפגוע בחוזק המבני של המבנה ולייצר סכנה של ממש לדיירי המבנה ולעוברי האורח בסביבתו. במקרים אלה, יש לבצע שיפוץ מעטפת מבנה שעשוי להיות מורכב ויסודי יותר מאשר במקרה שבו המניע לשיפוץ הוא אסתטי בלבד.

מה כולל פרויקט שיפוץ מעטפת מבנה?

במסגרת פרויקט שיפוץ מעטפת מבנה ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות, המיועדות כולן להפוך את מעטפת הבניין לחזקה, יציבה, אטומה ואסתטית. זה יכול לכלול חיזוק, ניקוי או החלפה של אריחי החוץ, טיח חוץ וצביעת קירות חוץ, תיקון פגמי בטון, סתימת סדקים, טיפול בברזל חשוף, איטום חלונות, איטום מעטפת כולל, איטום גג, החלפת מסתורי כביסה, צביעה או החלפה של סורגים ומעקות, סידור צנרת חוץ וכן הלאה. הפעולות שתבוצענה בפועל צריכות להיקבע במסגרת תכנית שיפוץ שתיבנה על ידי הגורמים המקצועיים.

בהיבט זה, חשוב לזכור שתכנית השיפוץ חייבת להתבסס על המניע לביצוע השיפוץ. כאשר המבנה אינו מצוי בסכנה, כאשר עיקר הבעיה עם המעטפת היא בעיה אסתטית ולא מבנית או בטיחותית, קיימת גמישות גבוהה מאוד לגבי הפעולות שניתן לבצע ואלו שאין בהן צורך. לעומת זאת, כאשר היציאה לדרך עם פרויקט שיפוץ מעטפת מבנה נובעת משיקולים בטיחותיים או פונקציונליים, גיבוש תכנית השיפוץ חייבת להתבסס על דו"ח מהנדס בניין שמגדיר בדיוק מהן הפעולות שיש לבצע על מנת להחזיר למעטפת את היציבות והחוזק המבני שלה. על כך אפשר כמובן להוסיף את האלמנט האסתטי, אך בראש ובראשונה יש לטפל בהיבט הבטיחותי והפונקציונלי על מנת להסיר את האפשרות של סכנה ועל מנת להבטיח שאיכות החיים בתוך המבנה לא תיפגע בגלל מצבה של המעטפת.

מי מבצע שיפוץ מעטפת מבנה?

כפי שניתן להבין, פרויקט שיפוץ מעטפת מבנה הוא שיפוץ מורכב למדי שלא דומה לשיפוץ דירה. אחת המורכבויות המרכזיות בפרויקט כזה היא המורכבות של הגעה לכל פינה על פני המעטפת החיצונית גם כאשר מדובר על צביעה או החלפת חיפוי בקומה ה-16 של בניין רב קומות. לצורך זאת, יש להקים פיגומים שנפרשים כמו רשת לגובהו ולרוחבו של המבנה או לחילופין פיגומים ניידים המעוגנים לקיר המבנה או יורדים מראש המבנה ומאפשרים תנועה חופשית לגובהו ולרוחבו של המבנה. עבודה עם פיגומים היא עבודה ייחודית מאוד המחייבת יכולות מתקדמות ורק חברות מתמחות כדוגמת קבוצת עידן, יכולות לבצע עבודות בנייה ושיפוץ באמצעות פיגומים.

כאשר אתם בוחרים את הגורם המקצועי שיבצע עבורכם את השיפוץ, עליכם לוודא קודם כל שמדובר בקבלן רשום המופיע בפנקס הקבלנים של משרד השיכון. מעבר לכך, עליכם לוודא כי אותו קבלן רשום בסיווג שמאפשר ביצוע עבודות שיפוץ של מעטפת חיצונית של מבנים. קבוצת עידן היא חברה המתמחה בתחום זה ונהנית ממעמד של קבלן רשמי בשלל סוגים של פרויקטים הקשורים למעטפת ולמרחב החיצוני של מבנים משותפים ופרטיים גם יחד. קבוצת עידן מעמידה לרשות הלקוחות את כל היכולות הנדרשות על מנת להשלים את הפרויקט מא' ועד ת', החל ממהנדס בניין שבוחן את מצב המעטפת ומגדיר סדרה של פעולות שיש לבצע מבחינה הנדסית, דרך אדריכל חזיתות מומחה המגבש תכנית שיפוץ יסודית שעל בסיסה גם דואגת קבוצת עידן להשיג את כל היתרי הבנייה הנדרשים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית בה ממוקם הבנייה.

המשך בכך, החברה מגייסת את כל קבלני המשנה הנדרשים לצורך ביצוע המשימה ומנהלת את הפרויקט בצורה מקצועית על מנת לעמוד ביעדי התקציב, לוחות הזמנים ותכנית השיפוץ. החברה אחראית לביצוע כל מרכיבי התכנית, לאיכות העבודה, לשמירה על הסטנדרטים של הביצוע ולהבטחת תהליך השיפוץ בצורה היעילה ביותר שתבטיח ניצול מיטבי של התקציב והזמן שעומדים לטובת הפרויקט.

למה חשוב לשים לב?

במסגרת פרויקט שיפוץ מעטפת מבנה ישנם מספר אלמנטים שחשוב לשים אליהם לב על מנת להשיג את התוצאות הנדרשות. הראשון שבהם הוא כאמור, בחירת הגורם המקצועי המתאים, הן מבחינת היכולת שלו להניע ולנהל פרויקט בסדר גודל כזה והן מבחינת היכולת שלו להבטיח את האינטרסים שלכם, הלקוחות, מבחינה תקציבית ומבחינת לוחות זמנים ויישום תכנית השיפוץ. קבוצת עידן היא בדיוק גורם מקצועי כזה.

דבר נוסף שאתם רוצים להבטיח הוא שהפרויקט כולל בתוכו את כל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח למעטפת את החיים החדשים לה היא זקוקה בכדי לשרת אתכם נאמנה למשך עוד עשורים ארוכים. לשם כך עליכם לקבל ייעוץ מקצועי לפני היציאה לדרך, להבין בדיוק מה נדרש, היכן לשים את הדגש ועל מה אסור לוותר. גם בהיבט זה, מעניקה לכם קבוצת עידן את כל הייעוץ המקצועי הדרוש לכם על מנת שתוכלו להשלים את הפרויקט ולקבל את ההחלטות החשובות שעליכם לקבל, ולעשות את זה ממקום של ידע ובטחון.

שלילת סכנות ואישורי בטיחות

במסגרת הפרויקט של שיפוץ מעטפת בניין מומלץ מאוד לשלב גם אנשי מקצוע בעלי הסמכה הנדסית, על מנת לבחון את מצבה של מעטפת הבניין לאחר תום השיפוץ על מנת לקבל תמונה מלאה על סיכונים הנובעים מהמעטפת. המטרה היא כמובן לקבל רשימה של אפס סיכונים קיימים ואישור בטיחות על כך שמעטפת הבניין היא בטוחה לחלוטין ואינה מייצרת סיכון כלשהו, לא לדיירי הבניין, לא לאורחים המבקרים בבניין ולא לעוברי אורח תמימים.

בחירת איש מקצוע

כאמור, את המרכיב של שיפוץ מעטפת הבניין, תוכלו לשלב עם פרויקט שיפוץ כולל ומקיף של הבניין כולו לרבות חללי הפנים של הדירות בבניין. יחד עם זאת, עבור הנושא של מעטפת הבניין אתם רוצים להזמין אנשי מקצוע המתמחים בתחום של מעטפת בניין ושיקום מבנים. אלו הם אנשי המקצוע שיוכלו לייצר עבורכם את הערך הגבוה ביותר ולבצע את פעולות השיפוץ ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. קבלן שיפוצים שמתמחה בעבודות גבס, שבירת קירות והחלפת אינסטלציה, לא באמת מסוגל לטפל באריחי החיפוי, באיטום הבניין או בפיתוח הסביבתי של הבניין.

על כן, כאשר אתם מחפשים את איש המקצוע המתאים, שימו לב לכך שאתם לא מותירים את המשימה בידיו של קבלן הביצוע שאחראי על ביצוע השיפוץ הפנימי, אלא בחברה מקצועית המתמחה בנושא של שיקום מבנים ושיפוץ מעטפת בניין בלבד. כמו כן, אתם רוצים ליווי של אדריכל המתמחה בתחום של תכנון חזית בניין ולוודא שכל פעולה וכל שלב תכנוני מקבל אישור של מהנדס בניין על פי חוק.

כמו כן, מאחר ומדובר במעטפת הבניין החיצונית, כל פעולה שתבצעו בה מחייבת קבלת היתר בנייה. על כן, חשוב שתבדקו את הנושא מראש עם הרשות המקומית ועל פי הצורך תוכלו להגיש בקשות לקבלת היתרי בנייה מתאימים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. גם במשימה הזאת יוכל לסייע לכם איש מקצוע המתמחה בתחום של שיפוץ מעטפת בניין.

מה כולל התהליך של שיפוץ מעטפת?

שיפוץ מעטפת הוא תהליך שיפוץ בניין שמתמקד במעטפת הבניין בלבד. המעטפת כוללת את כל שטח הבניין, פרטיים ומשותפים, המצויים מהצד החיצוני של קיר המבנה. זה אומר בעיקר מרפסות, גג, חלונות, דלתות מרפסת, גינה, חניה וחיפוי קיר חיצוני. מן הסתם, לא בכל פרויקט שיפוץ של מעטפת הבניין כולל השיפוץ את כל האלמנטים הנכללים בפרויקטים דומים אחרים. כך למשל, בפרויקטים מסוימים יכולים בעלי הדירות בבניין למקד את השיפוץ בשטחים החיצוניים המשותפים בלבד כמו החניה, הגג, הגינה וחיפוי קיר המבנה. בפרויקטים אחרים יכולים הדיירים להרחיב את השיפוץ גם לשטחים הפרטיים ולכלול גם את שיפוץ המרפסות וחלונות המבנה בנוסף לכל השאר. האפשרויות הן רבות ואין שום נוסחה לגבי מה אפשר ומה אי אפשר לכלול בשיפוץ – הכל נתון להחלטת הדיירים עצמם.

שיפוץ מעטפת

מתי נכון לבצע שיפוץ כזה?

מן הסתם, כאשר אנו מקבלים החלטה על ביצוע שיפוץ כלשהו בבניין משותף, החלטה זו מיועדת לשפר את איכות החיים שלנו בבניין ואולי אפילו להעלות את שווי הנכסים בבניין. בכפוף לכך, האפשרות של שיפוץ מעטפת הבניין היא אפשרות שכדאי לשקול אותה בעיקר כאשר אין צורך לבצע שיפוץ של החלל הפנימי בבניין, וכאשר צורך כזה קיים בעיקר כלפי חלקו החיצוני של הבניין. כך למשל, כאשר מדובר בבניין חדש יחסית אך כזה הממוקם באזור אקלימי קשה עם השפעה קשה של איתני הטבע על מעטפת הבניין, או כאשר תנאי זיהום האוויר באזור מכערים במהירות את מעטפת הבניין, בהחלט ראוי לשקול את האפשרות של ביצוע שיפוץ מעטפת במנותק מכל פעולת שיפוץ אחרת.

אפשרות זו יכולה לעלות גם בבניינים שכבר בוצע בהם שיפוץ כללי בעבר, אך לא נלקח בחשבון הנושא של המעטפת, וכעת רוצים הדיירים להשלים את המשימה עם שיפוץ המעטפת של הבניין. כל אפשרות היא אפשרות טובה וכל אפשרות היא הזדמנות לשפר את איכות החיים בבניין ולהעלות את שווי הדירות בו.

בין שאתם מתגוררים בבניין ישן ובין שאתם מתגוררים בבניין חדש, ישנה בהחלט אפשרות שמעטפת הבניין שלכם דורשת שיפוץ יסודי, מה שאי אפשר להגיד על חלקו הפנימי של הבניין. במקרה כזה, יהיה זה לגיטימי לחלוטין להזמין שיפוץ מעטפת לבניין ולמקד את המאמץ ופעולות החידוש והשיפוץ בחלקים השונים של מעטפת הבניין, הכל על פי בחירתכם.

 

חידוש מעטפת בניין

מעטפת בניין, ממש כמו השלד שלו, אמורה להחזיק מעמד לאורך עשורים ארוכים ללא כל צורך בחידוש או שיפוץ שלה. יחד עם זאת, בחיים יש לעיתים מרחק בין הרצוי ובין המצוי וייתכן שהבניין בו אתם מתגוררים דווקא כן סובל מפגיעות משמעותיות במעטפת, בין שלאור התנהלות לקויה של הקבלן בזמן בניית הבניין ובין שלאור אירועים שונים שהתרחשו בבניין, החל מהצפה, דרך רעידת אדמה וכלה בשריפה שהתרחשה בבניין. חידוש מעטפת בניין הוא שירות שעשוי להידרש גם כאשר המעטפת היא בסך הכל במצב תקין, אבל ישנו רצון של הדיירים בבניין לחדש את המעטפת המיושנת ולהעניק לבניין מראה יותר מודרני, שגם ישביח את ערך הנכסים בבניין. אז מה כולל השירות של חידוש המעטפת? מה יכול לייקר את השירות הזה בצורה דרמטית ביחס למשל לפרויקט שיפוץ פנים של הבניין? על מה חשוב להקפיד כשבוחרים את קבלן הביצוע לפרויקט? האם נדרשים היתרי בנייה לפרויקט כזה? את כל התשובות לכל השאלות, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

חידוש מעטפת בניין

אז מה זה בכלל חידוש מעטפת בניין?

ובכן, ממש כפי שזה נשמע, חידוש מעטפת בניין הוא מהלך שמטרתו לחדש את מעטפת הבניין. מהלך זה יכול להיות מיועד להענקת מראה אסתטי מחודש למעטפת, אבל הוא יכול לכלול גם המון היבטים פונקציונליים ומבניים. כך למשל, אם מדובר בבניין מיושן בעל מעטפת מיושנת, את מהלך החידוש תוכלו לבצע גם אם המעטפת אינה סובלת מנזקים מבניים כלשהם, אבל יש לכם אינטרס מובהק לחדש את המראה של הבניין על מנת להשביח את ערך הנכסים בבניין ובכלל, ליצור לעצמכם מרחב מחייה עם איכות חיים גבוהה יותר. מן הצד השני, ישנם מקרים רבים בהם המעטפת דווקא כן סובלת מבעיות מבניות במעטפת ובכלל זה אריחי חיפוי שנושרים ממקומם, אריחי חיפוי עם כתמי רטיבות חומים, איטום לקוי של הבניין, פגמי בטון וברזל, מסתורי כביסה שבורים, צנרת חוץ שאתם רוצים להכניס פנימה ואפילו סדקי עומק שיכולים לסכן את חוזקו ויציבותו המבנית של הבניין. מקרים אלה, חידוש מעטפת בניין הוא לא רק עניין של אסתטיקה, אלא גם ובעיקר עניין של הנדסה ושיפור פונקציונלי של תפקיד המעטפת. יחד עם זאת, גם במקרים אלה ניתן לשלב מהלך אסתטי שגם יעניק למבנה מראה מחודש ומעוצב יותר, שבתורו גם יתמוך בהשבחת ערכי הנכסים בבניין.

 

מהו המרכיב שעלול לייקר את הפרויקט בצורה ניכרת?

בניגוד לפרויקט שיפוץ בתוך מבנה, שיפוץ וחידוש של מעטפת חיצונית בבניין מתבצע למעשה בין שמים וארץ. לעובדים בפרויקט אין מקום לדרוך עליו כדי לבצע את פעולות השיפוץ והחידוש הנדרשות ובכדי להשלים את הפרויקט יש ליצור עבורם את המשטחים הללו, שעליהם יוכלו לנוע ולהתנהל. למשטחים הללו קוראים כמובן פיגומים וכל הנושא של הקמת פיגומים יכול לייקר מאוד את הפרויקט. הפיגומים עצמם עולים כסף ומעבר לכך, ישנו הליך רגולטורי של הקמת הפיגומים על ידי בונה פיגומים מורשה, תחזוקת הפיגומים על פי כל כללי הבטיחות הנדרשים ופירוק הפיגומים בתום הפרויקט. לכל אלה ישנן השלכות גם על המחיר של הפרויקט ולכך עליכם להתכונן. ישנם היום פתרונות זולים יותר ויעילים יותר, החל ממרפסת פיגום תלוי וכלה אפילו בסנפלינג, אלא ששני אלה לא מתאימים לכל פרויקט. כדאי לבחון את הדברים לעומק בהיבט זה ולוודא שהקבלן איתו אתם עובדים, יודע להציע לכם את כל האפשרויות על מנת שיוכל גם להציע לכם את האופציה הזולה והיעילה ביותר עבור הפרויקט הספציפי. בחירת קבלן שיודע לעבוד אך ורק עם פיגומי זקפים הנמתחים לכל אורך ורוחב הבניין, גוזרת עליכם מחיר גבוה לפרויקט, גם אם ישנה אלטרנטיבה זולה יותר שאותה ניתן היה ליישם עם קבלן אחר.

 

מה כולל פרויקט חידוש מעטפת בניין והם היתר בנייה?

כפי שאמרנו קודם לכן, חידוש מעטפת בניין הוא פרויקט שיכול להתבצע למטרות אסתטיות או למטרות מבניות. בכל סוג של פרויקט נראה רכיבים שונים וכך גם לגבי פרויקטים שונים באותה קטגוריה. בפרויקטים של חידוש אסתטי למעטפת הבניין, נראה בדרך כלל התמקדות בטיח וצבע לבניינים ללא חיפוי ובהחלפה או ניקוי יסודי וחיזוק אריחי החיפוי. כמו כן, ניתן לבצע גם החלפה של כלל החלונות בבניין, החלפת מסתורי כביסה, חידוש צנרת חוץ או הכנסתה פנימה אל תוך הבניין וכמובן חידוש של אזור רחבת הכניסה. בפרויקטים הממוקדים יותר באלמנטים מבניים נמצא יותר רכיבים של תיקוני פגמי בטון, מילוי סדקים, ביצוע חיזוקים מבניים וכן הלאה. בשני המקרים, יבוצע תמיד איטום מחודש לבניין, תיקוני סדקים שטחיים ועבודות גמר להשגת מקסימום אסתטיקה לבניין כולו.

מן הסתם, פרויקט חידוש מעטפת בניין הוא פרויקט שמחייב הוצאת היתר בנייה, שכן מדובר בשינויים מבניים הנראים כלפי חוץ ומשפיעים על הסביבה. מעבר לעניין הפרוצדורלי של הגשת בקשה להיתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית שבתחומה ממוקם הבניין, לצורך בקבלת היתר בנייה יש משמעויות חשובות נוספות. כך למשל, היתר בנייה לא יינתן לחיפוי חוץ שחורג מהמראה הכולל של הבניינים באזור, אלא אם מדובר באזור המיועד להתחדשות מבנית וגם אז לא ניתן לבחור כל סוג של חיפוי בכל גוון ובכל מרקם, אלא בכפוף למדיניות התכנון של הרשות המקומית. הוצאת היתר בנייה מחייבת אתכם גם לגיבוש תכנית בנייה סגורה מראש, בליווי אדריכל ומהנדס בניין, תכנית בנייה שעל בסיסה ייבחן היתר הבנייה וגם יינתן לכם.

שימו לב שפרויקטים של חידוש מעטפת בניין לאחר קבלת צו בניין מסוכן הם פרויקטים ייחודיים שמחייבים מעורבות וליווי צמוד של מהנדס בניין וקונסטרוקטור. במקרים אלה, הפרויקט מיועד לא רק לשקם את האסתטיקה ואת שכבת הגמר החיצונית של המבנה, אלא גם להבטיח שהבניין עובר חיזוק יסודי שיחזיר לו את חוזקו המבני על פי התקנים הרלוונטיים. במקרים אלה, נמצא יותר עבודות של תיקוני בטון, עבודות חיזוק פלדה ואולי אפילו התערבות ביסודות ובסיס המבנה.

 

על מה חשוב להקפיד בבחירת קבלן לביצוע הפרויקט?

בחיפוש קבלן לביצוע חידוש מעטפת הבניין, הדבר החשוב הראשון שיש להקפיד עליו הוא שאתם עובדים אך ורק עם קבלן מורשה, קרי קבלן רשום בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון. פרויקטים על מעטפת בניין הם פרויקטים מורכבים, שרמת הביצוע שלהם היא קריטית עבורכם הלקוחות, ובהם ישנו גם אלמנט מובהק של בטיחות לאורך כל התנהלות הפרויקט. על כן, חשוב מאוד שתעבדו עם קבלן רשום ועם כל הביטוחים הנדרשים. כמו כן, חשוב לחתום על הסכם עבודה עם הקבלן לגבי לוחות הזמנים, התחייבות למפרט של תכנית הבנייה, ביצוע כל העבודות וכל הפעולות על פי הוראות מהנדס וקבלת אישור קונסטרוקטור לכל מהלך ולפרויקט כולו, תשלום מדורג לפי אבני דרך, זכותכם לפיקוח בנייה מטעמכם, עיגון בדיקת בדק בית בתום הפרויקט והתחייבות הקבלן לביצוע תיקון כל הליקויים שיימצאו בבדיקה זו וכן הלאה. כמו כן, חשוב לוודא שאתם עובדים עם קבלן שמתמחה בעבודות על מעטפת חוץ של בניינים משותפים ויש לו את כל היכולות, הידע והניסיון בעבודה בגובה, עבודה עם פיגומים ועבודה על מעטפת חוץ של בניינים משותפים.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30