שיפוץ בניינים בגובה

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

כל פרויקט שיפוץ בניין כרוך לאורך השלבים השונים שלו, בביצוע עבודה בגובה. שיקום מעטפת בניין, צביעת קירות חיצוניים, החלפה או חיזוק של חיפוי חוץ, עבודות שיקום בטון וברזל, איטום בניין – בכל אחד מהפרויקטים הללו חלק קטן מהעבודה יכול להתבצע על פני הקרקע, אך רובה המכריע של העבודה חייבת להתבצע בגובה, החל מגובה של קומה אחת ועד גובה שיכול להגיע לעשרות קומות בהתאם לגובה הבניין. כיצד מבוצע שיפוץ בניינים בגובה? מה זה אומר מבחינת היכולות הנדרשות מהקבלן המבצע? מה זה אומר מבחינת הבטיחות בפרויקט? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות על ידי המומחים של קבוצת עידן.

מה זאת אומרת שיפוץ בניינים בגובה?

בתחום הרחב של שיפוץ בניינים ניתן לבצע שיפוצים נקודתיים כמו איטום גג או תיקון בטון או טיח בנקודה מסוימת של מעטפת הבניין, וכן ניתן לבצע שיפוצים מקיפים הכוללים שיפוץ ושיקום של כל מעטפת הבניין או של חלקים נרחבים ממנה. במקרה הראשון, ייתכן שניתן יהיה להשלים את המשימה מהקרקע, אם התיקון הנקודתי הוא בגובה הקרקע עד כדי גובה של כמטר וחצי. בכל גובה אחר וכך גם במקרה של שיפוץ היקפי, יכלול הפרויקט בהכרח מרכיב של שיפוץ בניינים בגובה. גובה לעניין זה הוא כל גובה שמחייב שימוש בפיגום והוא יכול לנוע בין 2 מטר ועד עשרות ואפילו מאות מטרים לגובה, בהתאם לגובה הבניין.

במסגרת פרויקט כזה ניתן לבצע מגוון רחב מאוד של עבודות ובכלל זה חיזוק או ניקוי של אריחי חיפוי חוץ, החלפה של חיפוי חוץ, איטום של חיפוי חוץ, צביעת קירות חיצוניים, טיח חיצוני, איטום גג, איטום בניין, ביצוע עבודות שיקום בטון, שיקום ברזל חשוף וחלוד וסתימת סדקים, איטום חלונות, צביעת מעקות וסורגים, החלפת מסתורי כביסה, סידור צנרת חוץ, הוספת מרפסות ועוד. יהיו רכיבי הפרויקט אשר יהיו, במסגרתו יש צורך להגיע לכל הנקודות על שטח הפנים של מעטפת הבניין וזה כולל גם את מעטפת הבניין בגובה 5 מטר, 10 מטר, 20 מטר או 80 מטר, בחזית הצפונית, בחזית המזרחית, בחזית המערבית ובחזית הצפונית של הבניין. בהתאם לכך, הופך השיפוץ משיפוץ רגיל לשיפוץ בגובה, מה שמכתיב סדרה ייחודית של יכולות נדרשות, של עלויות ושל כללי התנהלות.

שיפוץ בניינים בגובה

מהן היכולות הנדרשות לצורך ביצוע שיפוץ בניינים בגובה?

לצד כל היכולות המקצועיות הנדרשות בעבודה עם בטון, חיפוי חוץ, איטום חוץ וכדומה, בפרויקט שיפוץ בניינים בגובה וזה אומר כל פרויקט של שיפוץ חוץ מלא מכל סוג לכל בניין, נדרשות גם יכולות עבודה בגובה. יכולות אלה כוללות בראש ובראשונה, את היכולת לעבוד עם פיגומים. ישנם סוגים שונים של פיגומים איתם ניתן לבצע שיפוץ בניינים בגובה כשפיגום זקפים הוא השכיח ביותר שבהם ובאמצעותו מכסים למעשה את כל שטח הפנים של הבניין כדי ליצור גישה קבועה לכל נקודה על פני חזית הבניין. בבניינים גבוהים במיוחד ניתן להשתמש גם בסוגים שונים של פיגומים כמו פיגומים תלויים וכן פיגומים ממוכנים הנמתחים מגג הבניין ואשר אותם ניתן להניע לאורך גובה הבניין. בכל מקרה, עבודה עם פיגומים דורשת תוספת עלות של הפיגומים ושל כל כוח האדם הנדרש. היא דורשת ניסיון בעבודה עם פיגומים ונוכחות של גורם מורשה בבניית פיגומים ובדיקת פיגומים והיא דורשת התנהלות שלמה סביב בטיחות העובדים בזמן העבודה בגובה, לרבות הדרכות עבודה בגובה, שילוט מתאים, התקנת אמצעי בטיחות, אספקת ציוד בטיחות אישי לעובדים וכן הלאה.

שיפוץ בניינים גובה הניסיון של עידן

קבוצת עידן, שמעורבת בשורה ארוכה של פרויקטים בהם מבוצע שיפוץ בניינים בגובה, אוחזת בכל היכולות הללו מזה שנים ארוכות ומתנהלת על פי סטנדרטים ותקנים מחמירים במיוחד בכדי להבטיח הן את איכות העבודה בגובה רב וללא תלות במגבלות שיוצר הגובה והן את בטיחות העובדים ועוברי האורח בכל עת.

במקרים מסוימים, פרויקט כזה יכול לכלול גם צורך בשילוב מנופים ומשטחי הרמה על מנת להניע חומרי גלם לקומות, מפלסים וגבהים שונים לאורך גובה הבניין. שילוב מנופים הוא תחום שדורש בפני עצמו התמחות מיוחדת וניסיון רב בעבודה בגובה וגם בתחום זה אוחזת קבוצת עידן בניסיון הנדרש, בהסמכות הנדרשות וביכולות הנדרשות.

על מה חשוב להקפיד בפרויקטים של שיפוץ בניינים בגובה?

הדבר הראשון שחשוב להקפיד עליו בסוג זה של פרויקטים, הוא לבחור את קבלן הביצוע המתאים. לא כל קבלן שיודע לעשות קסמים בתחום השיפוץ, יודע גם לעבוד בגובה. חשוב מאוד שהגורם המקצועי הנבחר לטובת הפרויקט יביא איתו את כל הניסיון, כל כוח האדם, כל הסמכויות וכל היכולות הנדרשות על מנת לבצע את העבודה הנדרשת בגובה, הן מבחינה פיזית מקצועית והן מבחינה בטיחותית.

בהמשך לכך, חשוב מאוד שההתנהלות באתר הבנייה תכלול בתוכה את נושא הבטיחות כמרכיב מרכזי. זה אומר שהפיגומים חייבים להיבדק על פי הוראות התקנים, שהם יעוגנו היטב לקירות המבנה, שיותקנו בהם כל אמצעי הבטיחות הנדרשים למניעת נפילת חומרים, חפצים וכמובן עובדים ושהמתחם יגודר למניעת מעבר של עוברי אורח. על העובדים העוסקים במלאכה לעבור הדרכות מסודרות לעבודה בגובה וזאת על ידי גורם מקצועי מורשה שהוסמך לכך על ידי משרד העבודה.

כמו כן, ישנה חשיבות רבה לכך שלקבלן המבצע תהיינה כל היכולות הנדרשות על מנת להבטיח את ביצוע העבודה בגובה 80 מטר בדיוק באותם סטנדרטים ועל פי אותם תקנים הנדסיים שלפיהם היא הייתה מבוצעת בגובה מטר אחד מעל פני הקרקע. זה אומר ניוד מלא של חומרי גלם ועובדים, יכולת ניוד מכונות ומכשור מקצועי והקפדה יתרה על ביצוע המאמץ הנדרש בכדי להבטיח את איכות התוצאה הנדרשת בכל נקודה על פני שטח הפנים של מעטפת הבניין בכל גובה ובכל החזיתות.

החשיבות של ניהול הפרויקט בפרויקט שיפוץ בניינים בגובה

פרויקט שיפוץ בניינים בגובה הוא פרויקט מורכב בכל פרמטר ועל כן חשוב מאוד שהוא ינוהל בצורה מקצועית ועל פי עקרונות מקצועיים מעולם ניהול הפרויקטים. כל טעות בפרויקט כזה יכולה להיות כרוכה בעלויות רבות, כל עיכוב בביצוע יכול לגרור תוספות תקציב וכל טעות קטנה שמבוצעת בגובה יכולה להוביל לנזק שגדול בעשרות מונים מנזק שהיה נגרם לו הייתה אותה טעות מתרחשת בגובה הקרקע. בהתאם לכך, חשוב מאוד שהפרויקט כולו על כל ההיבטים, לרבות תקציב, לוחות זמנים, תכנית בנייה, היתרי בנייה, ניהול כוח אדם, קבלני משנה, בטיחות, חומרי גלם, הנדסת בניין, פיקוח בנייה וכן הלאה, ינוהלו כולם בצורה מקצועית ומוקפדת.

קבוצת עידן היא בדיוק החברה שמבטיח ללקוחותיה את כל היכולות הנדרשות להזנקת פרויקט שיפוץ בניינים בגובה בכל התווך שבין ניהול תקציב הפרויקט, דרך ניהול תהליכי הביצוע בפרויקט ועד ביצוע עבודות הגמר והקוסמטיקה הסופיות של הפרויקט. ניהול הפרויקט על ידי קבוצת עידן יבטיח שהפרויקט יושלם בתוך מסגרת התקציב שנקבעה, בתוך מסגרת לוחות הזמנים שהוגדרו ועל פי תכנית השיפוץ שגובשה והיתרי הבנייה שניתנו כנגדה. ניהול הפרויקט על ידי קבוצת עידן יבטיח גם זמינות מלאה של כל היכולות, הציוד, חומרי הגלם, קבלני המשנה ואנשי המקצוע הנדרשים לטובת הפרויקט ובסופו של דבר גם של התוצאה הסופית הרצויה על פי הסטנדרטים הנדרשים.

בעלי דירות רבים נאלצים להתמודד עם כשלי בניה בבניין המשותף בו הם מחזיקים דירה ונאלצים לבצע שיפוץ בניין בסנפלינג או שיפוץ בניין בעזרת פיגום זקיפים, פיגום חשמלי, במת הרמה , מנוף בעל סל אדם ושיטות ביצוע נוספות . בעת ביצוע עבודות השיפוץ יש להקפיד לעבוד במשנה זהירות שכן מדובר באזור מיושב.

שיפוץ בניין בסנפלינג

כאשר מעוניינים לבצע תיקון נקודתי בבניין לבעיה קיימת כגון שיש מתנתק או סדקים בבניין בכדי לחסוך בעלויות ולבצע תיקון נקודתי בלבד באזור הסדוק או הפגום ולא לטפל בכל הבניין  בשיטתיות מבצעים שיפוץ בניין בסנפלינג על ידי צוותים המיומנים בביצוע עבודות שיפוצים . חשוב כי בעלי המקצוע יהיה מנוסים בעבודות שיפוץ בניינים בסנפלינג וכי הם בעלי ההסכמה המתאימה ממשרד הכלכלה וכי הם משתמשים בביטוח מתאים לאופי העבודות, שיפוץ בניין בסנפלינג מתאים לביצוע עבודות שונות בכל הגבהים ולעתים מדבר בשיטת העבודה המומלצת כאשר מדובר בתיקונים נקודתיים בהם זול יותר לתקן בעזרת סנפלינג ולא בעזרת פיגומים.

רתמות לסנפלינג

מתי מתאים לבצע שיפוץ בניין בסנפלינג ?

הבניין עבר שיפוץ חיצוני וכעת לאחר מסירה, נדרש לבצע תיקונים נקודתיים  שהובחנו לאחר פירוק הפיגום ,טיפול בסדקים הגורמים לחדירת מים לתוך אחת הדירות ואי הסכמת בעלי הדירות בבניין על ביצוע שיפוץ בניין מקיף לכל חזיתות המבנה,חיזוק שיש בבניין אשר הדיירים לא מעוניינים לבצע טיפול יסודי לחיפוי השיש ולבצע חיזוק שיש בלבד מבלי לטפל באסתטיקה של השיש,ביצוע עבודות שיפוץ חזיתות בניין באזור בו קיימת בעיה להתקין פיגום קבוע ופיגום חשמלי בגלל מגבלות שונות, ביצוע תיקוני רטיבות בקירות חיצוניים בבניין בו לא התקבלה החלטה של שיפוץ בניין חיצוני והדיירים סובלים מחדירת מים.

שיפוץ מבנים בסנפלינג – האם זה הכרחי? אחד האתגרים הגדולים בשיפוץ חלקו החיצוני של המבנה הוא הגובה הרב שאליו נישא המבנה. הבשורה הטובה היא שיש פתרונות לא רעים בכלל להתמודדות עם הבעיה, בהן שיפוץ מבנים בסנפלינג. איך זה עובד בעצם?

שיפוץ מבנים בסנפלינג – החלופות הקיימות

באופן כללי אפשר למצוא כמה דרכים יצירתיות לשפץ בניין משותף, בהן שימוש בסלי הרמה או שיפוץ מבנים בסנפלינג. אלא שהפתרון שנחשב היום ליעיל ביותר הוא דווקא פתרון הסנפלינג. הוא נוח יותר משום שהוא מאפשר לנו להגיע לכל נקודה, בעוד סלי הרמה ופיגומים עשויים להגביל אותנו יותר. חוץ מזה, שיפוץ מבנים עם אנשי סנפלינג מאפשר לנו לעבוד בראש שקט ובטוח יותר, ואין ספק שזו נחשבת לשיטה היעילה והבטוחה יותר לביצוע שיפוץ.

שיפוץ מבנים בסנפלינג – מה כדאי לבדוק מראש?

שיפוץ מבנים בסנפלינג הוא אולי הצעד היעיל ביותר, אבל הוא דורש מאיתנו הכנה נכונה ובחירה טובה של חברה מקצועית. זו נקודה חשובה משום שהיתרונות הרבים של הסנפלינג תלויים במידה שבה שאנחנו בוחרים בגורם אמין שיודע להתכונן באופן מדויק למשימה שעל הפרק. לכן בשלב ראשון מומלץ לבחון רק חברות הרשומות באופן חוקי כקבלני שיפוצים בסנפלינג. אם לא מצאתם את החברה בפנקס הקבלנים יכול מאוד להיות שיש לכך סיבה, וכדאי שתבדקו מה היא לפני שתבחרו לעבוד איתה ולהפקיד בידיה אחריות גדולה כל כך.

שיפוץ מבנים בסנפלינג – כל הציוד הדרוש

כלל נוסף הוא שכל עבודת שיפוץ בניין מגורים  בסנפלינג דורשת ציוד בטיחותי מתאים,  ובהחלט מומלץ לוודא מראש שהחברה נוקטת בכל האמצעים הדרושים. הציוד הזה כולל פריטים שאנחנו מכירים היטב כמו קסדה, כפפות ונעלי עבודה, אבל גם רצועות בטיחות חזקות, רתמה ואת הציוד המקצועי הנדרש לבעל המקצוע לביצוע המשימה שעל הפרק. חברות מקצועיות כמו קבוצת עידן מחזיקות את כל הציוד ומקפידות על תקינותו באופן קבוע, וזו נקודה קריטית לקראת תחילת העבודות.

שיפוץ  בסנפלינג – איכות הציוד

זה בטח לא יפתיע אתכם, אבל שיפוץ מבנים בסנפלינג מחייב לא רק בחירה נכונה של ציוד מתאים, אלא גם הקפדה על איכות הציוד. חברה המתמחה בעבודות שיפוץ מבנים בסנפלינג חייבת לדאוג להסמכה נכונה של העובדים מצד אחד, אבל גם לציוד שעומד בכל התקנים המחמירים ביותר. רק חברה מקצועית ואמינה שמקפידה על כל כללי הזהירות ובוחרת את הציוד הטוב ביותר, היא החברה שעליה תוכלו לסמוך בביצוע משימה רגישה וחשובה כל כך.

חשוב מאוד שכל מי עובד בגובה בעבודות סנפלינג יעבור קורס עבודה בגובה שיסמיך אותו לבצע עבודות בגובה בזהירות כי הבטיחות היא מעל הכל

שיפוץ מבנים בסנפלינג

שיפוץ בניין עניין למקצוענים בלבד, רישיון לעבוד בסנפלינג, רישיון קבלן בתוקף .

כאשר בוחרים חברה לביצוע שיפוץ בניין בסנפלינג חשוב לבחור חברה מקצועית ואמינה בעלת ניסיון בביצוע עבודות דומות בסנפלינג.

חשוב לוודא כי החברה מפעילה פוליסת ביטוח בהיקף מתאים לפרויקט שיפוצים.

קבוצת עידן מתמחה בשיפוץ בניינים חיצוני בעזרת סנפלינג, פיגום זקיפים , פיגום חשמלי לביצוע כל סוגי עבודות השיפוץ חיצוני למבנים:

  • טיפול בחיפוי פסיפס מתנתק.
  • טיפול בבעיות רטיבות.
  • טיפול בשיש מתנתק על ידי קידוח ברגי נירוסטה וטיפול אסתטי לשיש.
  • צבע חיצוני למבנים.
  • טייח למבנים עם גמר שליכט צבעוני איכותי.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30