שיפוץ בניין ישן בתל אביב

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

שיפוץ בניין הוא שיפוץ בניין ולא אמור להיות הבדל פרוצדורלי או מקצועי בין שיפוץ בניין ישן או שיפוץ בניין חדש. יחד עם זאת, כאשר מדובר בבניין ישן אפשר בהחלט לצפות להיקף שיפוץ עמוק ורחב יותר, לרבות טיפול בתשתיות ואפילו ביסודות הבניין. בהתאם לכך, על אף שבבניין ישן השיפוץ נדרש הרבה יותר מאשר בכל מקרה אחר, דווקא במקרה הזה מדובר בדרך כלל גם בשיפוץ היקר ביותר ולא תמיד ישנה האפשרות לבצע אותו.

מה כולל התהליך של שיפוץ בניין ישן בתל אביב ?

אין שום נוסחה או רשימת מכולת שאפשר להצמיד למשימה של שיפוץ בניין ישן, אבל אפשר בהחלט לומר שמדובר בתהליך שיפוץ שהוא מורכב יותר, עמוק יותר ונרחב יותר מאשר בבניין חדש וכמו כל פרויקט שיפוץ דורש שימוש בכלי עבודה יוקרתיים. הסיבה לכך כמובן היא, שבניין ישן יסבול משורה ארוכה של ליקויים שטרם החלו בכלל להתפתח בבניין ישן, ובכלל זה שחיקה של קירות התמך ועמודי התמך, שחיקה של חיפוי המבנה, שחיקה של שכבת הטיח בכל קירות המבנה, שחיקה של יסודות המבנה, שחיקה של תשתיות הביוב, המים והחשמל ולמעשה שחיקה רוחבית בכל מערכות וחלקי הבניין. במסגרת תהליך השיפוץ היינו רוצים לטפל בכל אלה ולא רק לגעת באלמנטים הקוסמטיים של השיפוץ.


האם נכון לשפץ בניין ישן?

כעת אנו מגיעים לעניין הכדאיות של שיפוץ בניין ישן ושואלים האם זה בכלל כדאי. ובכן, התשובה היא תמיד כן. כל הליך שיפוץ בכל בניין יוביל בסופו של דבר לשתי תוצאות בלתי נמנעות: א' לשיפור איכות החיים של כל דיירי הבניין וב' לעליית ערך הדירות בבניין המשופץ. השילוב של שני אלה הוא לבטח גבוה יותר מאשר עלות השיפוץ ולכן בהחלט מדובר בהליך כדאי. יחד עם זאת, במקרים רבים לא מדובר בשאלה של כדאיות אלא בשאלה של יכולת. לא בכל בניין ישן, אבל ברבים מהם מתגוררים דיירים שידם אינה משגת לבצע שיפוץ מקיף ומוחלט וכאן בא הפרדוקס של הצורך מול העלות בצורה המובהקת והקשה ביותר.

יחד עם זאת, אם מדובר בבניין שהיתר הבנייה שלו ניתן לפני 1980, ייתכן מאוד שהבניין יהיה זכאי להשתתף בתכנית תמא 38 לחיזוק מבנים או לתכנית פינוי בינוי, שתי תכניות ממשלתיות שמעניקות לדיירי הבניין את ההזדמנות לשפץ לחלוטין את הבניין מבלי להשקיע בכך שקל. כמו כן, בערים רבות משקיעה הרשות המקומית בנושא של התחדשות עירונית, קרי חידוש פני העיר ובמסגרת זו גם שיפוץ של בניינים ישנים. גם במקרה זה ניתן לבצע את תהליך השיפוץ ללא עלות.אחרי שאמרנו את זה, כדאי לקחת בחשבון שאפשרויות אלה לא עומדות בפני כל בניין, ובמקרים רבים בהם נדרש שיפוץ בניין ישן, תהיה האחריות על הפרויקט על הדיירים עצמם שיצטרכו למצוא את האיזון בין יכולת המימון של הפרויקט ובין מה שאפשר וצריך לעשות במסגרתו.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30