שיפוץ בניין בבאר יעקוב – המדריך המלא

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

שיפוץ בניין הוא שם קוד לשיפוץ מקיף של בניין משותף, בעיקר סביב השטחים המשותפים של הבניין. פרויקט שיפוץ בניין יכול לכלול בתוכו גם שיפוץ של יחידות הדיור הפרטיות בבניין, חלקן או כולן, אבל בכל מקרה, תמיד יתבסס הפרויקט על שיפוץ כולל שנוגע בעיקר בשטחים המשותפים. במרבית המקרים, פרויקט שיפוץ בניין כולל בתוכו גם טיפול יסודי במעטפת החוץ של הבניין, קרי חיפוי שיש חיצוני, טיח וצבע חיצוני, גג, רחבת כניסה וכדומה. העניין הוא שפרויקט שיפוץ בניין הוא פרויקט שכולל בתוכו היבטים לוגיסטיים, טכניים, הנדסיים ואפילו אנושיים מורכבים, שחייבים התייחסות יסודית על מנת להבטיח את הצלחת הפרויקט ועל כך מדברים איתכם בשורות הבאות, המומחים של קבוצת עידן, המציעה שירותי שיפוץ בניין בבאר יעקוב, בתל אביב, בירושלים ובכל רחבי הארץ.

מתי משפצים בניין?

מתי משפצים דירה זה ברור. כשאנחנו רוצים להרחיב את הדירה שלנו, להוסיף לה מרפסת, לשפר את איכות החיים שלנו בדירה, לשנות את החלוקה הפנימית שלה, לחדש את מרחב המחייה הפרטי שלנו – בכל המקרים האלה אנחנו יודעים בדיוק מה עלינו לעשות, קרי לשפץ את הדירה שלנו. אבל מתי משפצים בניין ומי מחליט על זה? ובכן, פרויקט שיפוץ בניין יכול להיות תוצאה של שתי יוזמות מרכזיות:

יוזמת דיירים

דיירי הבניין עצמם מרגישים שמצב הבניין פוגע באיכות החיים שלהם, בין בגלל המראה והאסתטיקה שלו ובין בגלל ליקויים רבים שמתרחשים בכמה דירות במקביל. במקרה זה, יכולים הדיירים להעלות את ההצעה לבצע שיפוץ יסודי לבניין ולהתחיל להניע את התהליך.

יוזמת הרגולטור

הרגולטור לעניין בתים משותפים הוא בדרך כלל הרשות המקומית ושיפוץ בניין ביוזמת הרשות המקומית מתרחש בדרך כלל כאשר הבניין סובל מליקויים מבניים שהופכים אותו לסיכון בטיחותי או כאשר חזית הבניין פוגעת באסתטיקה הסביבתית הכוללת במידה כזאת שמחייבת את הרשות המקומית לנקוט בצעדים.

בשורה התחתונה, פרויקט שיפוץ בניין יכול להיות התוצאה של יוזמת הדיירים עצמם או של הרגולטור, אבל מעבר לכך, להבחנה זו יש השלכות על הקלות בה ניתן יהיה להוציא את הפרויקט אל הפועל.

הסכמת דיירים לשיפוץ בניין בבאר יעקוב

ההשלכה המרכזית של האופן בו עולה היוזמה לשפץ את הבניין היא הסכמת הדיירים לביצוע הפרויקט. כאשר היוזמה עולה מתוך הדיירים, אין למעשה שום כוח שמאלץ את כלל הדיירים לקחת חלק בפרויקט, ובמקרה כזה עלולה להתעורר סרבנות של דיירים מסוימים שאין להם בעיה עם מצבו של הבניין ולכן הם אינם מעוניינים להשתתף במאמץ השיפוץ. מן הצד השני, אם הדרישה לשיפוץ הבניין עולה מכיוון הרשויות, המדובר בחובה חוקית שחלה על כל דיירי הבניין ואולי אף אחד מהדיירים לא ממש אוהב את זה, אבל לפחות כולם מבינים שהם חייבים לקחת חלק בפרויקט.

ככלל, כאשר השיפוץ הוא "רשות", עולה ההסתברות והשכיחות של תופעות סרבנות מצד דיירי הבניין, אבל גם במקרים אלה ניתן לטפל. ישנם חוקים המטפלים גם בנושא זה, לרבות אפשרות לבנות למפקח האזורי על המקרקעין לצורך חיוב הדיירים הסרבנים במקרה שישנו רוב מיוחס של דיירים התומכים בשיפוץ ועל פי הצורך, אפשר להגיע גם לערכאות המשפטיות. יחד עם זאת, החוכמה היא לטפל בהתנגדויות אלה ללא כל מאבק ובכך יכולים לסייע לכם מאוד גורמים מקצועיים המספקים שירותי שיפוץ לבניינים משותפים, מכירים את כל תופעות הסרבנות הקיימות ויודעים להדריך את הדיירים כיצד לנהוג על מנת למתן את ההתנגדות, להסביר את המצב החוקי לכל דייר ולארגן את כלל הדיירים סביב אותה מטרה.

מהן הפעולות המבוצעות במסגרת פרויקט שיפוץ בניין?

באר יעקוב

מן הסתם, פרויקט שיפוץ בניין בבאר יעקוב אחד אינו זהה למשנהו ובכל מקרה מבוצעות פעולות שיפוץ שונות בהתאם למצב הראשוני של הבניין ובהתאם למטרה שאליה רוצים להגיע. יחד עם זאת, אפשר למנות רשימה של פעולות שכיחות מאוד בכל פרויקט בניין ובכלל זה: תיקון או החלפה של חיפוי חוץ/ טיח חוץ וצבע חוץ, איטום בניין, איטום גג, החלפת מסתורי כביסה וצנרת חוץ, צביעת מעקות וסורגים, איטום חלונות, שיפוץ לובי ורחבת כניסה, צביעת פנים של הבניין, סתימת סדקים, תיקון פגמי בטון וברזל, שיפוץ/ הרחבת חנייה, בנייה ועיצוב גינה, חיזוק יסודות, ביצוע חיזוקים מבניים.

לצד רשימה זאת, אפשר להוסיף גם פעולות שכיחות נוספות כמו הוספת מרפסות לכל הדירות, הוספת חדר או ממ"ד לכל הדירות, שיפוץ פנים של דירות הבניין, חלקן או כולן וכדומה. במקרים רבים, פרויקט שיפוץ בניין משותף יתבסס על שיפוץ השטחים המשותפים בלבד, אבל בכל פרויקט כזה אפשר ואפילו נכון וכדאי לשלב גם שיפוץ של יחידות הדיור הפרטיות בבניין.

האתגרים הייחודיים של שיפוץ בניין

לפני שאתם מחפשים שיפוצניק שיבצע עבורכם שיפוץ בניין בבאר יעקוב בתל אביב או בכל עיר אחרת בה אתם מתגוררים, חשוב להבין את האתגרים הייחודיים לפרויקט מסוג זה, על מנת שתוכלו לבחור את הגורם המקצועי המתאים לביצועו. אחד האתגרים המרכזיים שמאפיינים מאוד פרויקטים לשיפוץ בניין משותף הוא אתגר העבודה על מעטפת החוץ של המבנה. החלק הזה של הפרויקט מחייב למעשה עבודה בגובה בין שמים וארץ במרחב שבו אין אפשרות פשוט לפתוח סולם או לעלות על כיסא. העבודה על מעטפת החוץ של הבניין לצורך תיקון או החלפת חיפוי החוץ, איטום הבניין, צביעת הבניין וכדומה, מחייבת הרכבה של פיגומים, בדרך כלל פיגומי זקפים הנפרשים לכל רוחב הבניין ולכל גובהו, ויוצרים גישה לכל פינות הבניין עבור העובדים. מרכיב זה לכשעצמו יכול לסנן לכם נתח משמעותי של אנשי שיפוצים שפשוט אינם מסוגלים לנהל ולבצע פרויקטים הכוללים עבודה על פיגומים.

עבודה על פיגומים

מחייבת מעורבות של חברת בנייה חזקה, בעלת יכולות ועם גישה לכל אנשי המקצוע ולכל ההסמכות והרישיונות הנדרשים לעבודה בגובה ולעבודה עם פיגומים. אתגר נוסף שעליו עמדנו קודם לכן, הוא האתגר של ניהול הפרויקט כשמאזן הכוחות הוא קבלן ביצוע אחד מול קבוצה של דיירים. בתוך קבוצת הדיירים יכולים להתקיים אינטרסים מנוגדים רבים, התנגדויות, מחלוקות וסרבנות מצד דיירים מסוימים. גם בהיבט זה נדרשת רמת התמחות גבוהה של הגורם המבצע, שיכול לרוב להיות הגורם החיצוני היחיד שיכול לפתור את הבעיות בין הדיירים מבלי להגיע לערכאות המשפטיות. חברות בנייה המתמחות בשיפוץ בניינים משותפים, יודעות בדרך כלל להתמודד גם עם האתגר הזה ובדרך כלל עושות את זה בהצלחה רבה.

דברים שכדאי להקפיד עליהם בהזנקת פרויקט שיפוץ בניין

אחד הדברים החשובים ביותר שאתם רוצים להקפיד עליהם בהזנקת פרויקט לשיפוץ בניין הוא בחירת קבלן רשום המופיע בפנקס הקבלנים תחת הסיווג של שיפוץ בניין ובהיקף הפרויקט הצפוי שלכם. כך למשל, אם אתם מתגוררים בבאר יעקוב, חפשו קבלן רשום המסווג בקטגוריה של שיפוץ בניין בבאר יעקוב ובהיקפי פרויקטים תואמים (למשל עד מיליון או עד 3 מיליון ש"ח). אותו כנ"ל כמובן אם אתם מחפשים קבלן רשום בכל עיר ובכל אזור אחר בארץ. על נושא הקבלן הרשום אתם לא רוצים להתפשר בשום מקרה. כמו כן, חשוב לוודא שהקבלן הרשום שאתם בוחרים בו, הוא בעל רקורד בקטגוריה הספציפית של שיפוץ בניינים משותפים ויודע לעבוד עם פיגומים, מנופים, עבודה בגובה וניהול פרויקטים בהיקפים דומים.

דבר נוסף שאתם רוצים להקפיד עליו

הוא הנושא של הסכם העבודה. במסגרת הסכם העבודה אתם רוצים לעגן את כל התחייבויות הקבלן אליכם הדיירים ולא פחות מכך, גם להסדיר את כל הסוגיות בין כלל הדיירים. כך למשל, אתם רוצים לקבוע מנגנון תשלום מדורג לפי אבני דרך ולכלול את האופן בו מעבירים הדיירים, כל אחד בנפרד וכולם יחד את חלקו בתשלום. אתם רוצים לעגן סמכויות של מפקח בנייה מטעמכם, אם וכאשר תחליטו לשלב אחד כזה בפרויקט, לעגן את הזכות שלכם לבצע בדיקת בדק בית בתום הפרויקט, את ההתחייבות של הקבלן להוציא את כל היתרי הבנייה הנדרשים ולפעול על פיהם ועל פי החוק. הסכם העבודה הוא חלק חשוב מאוד בתהליך כולו ואם תבנו אותו נכון בסיוע עו"ד מקרקעין, תוכלו ליהנות מהרבה שקט נפשי לאורך הפרויקט כולו.

קבוצת עידן היא בין חברות הבניה המובילות בישראל בתחום של שיפוץ בניינים משותפים וביצוע עבודות שיפוץ, שיקום ושימור מבנים. החברה מציעה שירותי שיפוץ בניין בבאר יעקוב, בתל אביב, בבאר שבע ובכל רחבי הארץ ומעמידה לטובת לקוחותיה את מיטב אנשי המקצוע, לרבות מהנדס, אדריכל, קבלני ביצוע ויועצים מכל התחומים הרלוונטיים לפרויקט. כמו כן, החברה מנהלת את הפרויקט בצורה מקצועית על פי העקרונות המקצועיים של עולם ניהול הפרויקטים להבטחת מקסימום יעילות ועמידה בלוחות זמנים ובמסגרת התקציב.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30