שיפוץ הבית

הבית הוא המקדש שלכם! המחירים הטובים ביותר שתמצאו באינטרנט!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צרו קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם

10 טיפים לשיפוצים כלליים בבית

מתכוונים לשפץ את הבית אבל לא ממש בטוחים איך להתחיל ועל מה חשוב להקפיד? שיפוץ בית היא משימה לא פשוטה שמרבית האנשים יעברו אותה אולי פעם אחת בחיים, אולי פעמיים. העניין הוא שיש לכם הזדמנות אחת להביא את הבית לאן שהייתם רוצים להביא אותו ויש לכם גם תקציב מוגבל בכדי לעשות זאת. על כן, להתנהלות שלכם לאורך התהליך כולו ישנה חשיבות רבה על היכולת שלכם להגשים את חלום השיפוץ ולשם כך אספנו עבורכם 10 טיפים לשיפוצים כלליים בבית.

שימו לב לכך שהטיפים אינם רשומים על פי סדר חשיבות כלשהו ושמדובר בעשרה טיפים בלבד, מתוך אינספור אלמנטים שיהיה עליכם לתת עליהם את הדעת לפני שאתם נכנסים לפרויקט ולאורך הפרויקט כולו. יחד עם זאת, וזה אולי אחד הטיפים החשובים שלנו עבורכם, אתם לא יכולים לנהל את פרויקט השיפוץ בעצמכם. עליכם להסתמך על אנשי מקצוע המלווים אתכם, בין בצורת ייעוץ חד פעמי ובין בצורת ליווי צמוד לאורך הפרויקט כולו. רק סיוע מקצועי כזה יוכל להבטיח לכם שתוכלו להשיג את התוצאה שעליה אתם חולמים. עשרת הטיפים הללו

יכולים לסייע לכם לצאת לדרך, יכולים לתת לכם את המעטפת להתנהלות נכונה, אך מעבר לכך כדאי כאמור להיעזר באנשי מקצוע.

תכנון

  1. לפני שאתם מתכננים שבו עם עצמכם ובדקו מה אתם רוצים מהבית שלכם. פעמים רבות אנחנו רוצים לשפץ את הבית שלנו כמו שאחרים שיפצו את שלהם וזאת מבלי לחשוב על כך שאולי לנו מתאים משהו שהוא קצת שונה. אתם לא צריכים להביא את הדירה שלכם למראה של זו של חבריכם. אתם צריכים לחשוב מה אתם באמת רוצים, איך אתם אוהבים את הפינה החמה והאינטימית שלכם ולשם אתם רוצים לקחת את הפרויקט.
  2. התחילו בתכנון מקצועי ואל תתפשרו על העניין – גם אם אתם משפצים את חדר האמבטיה בלבד, גם אם אתם עושים מספר עבודות גבס כלליות, תמיד בצעו תכנון מוקדם ועשו זאת בסיוע איש מקצוע. שלב התכנון הוא השלב בו הכל נקבע. אחר כך פשוט מבצעים את מה שתכננתם, כך שזהו השלב שבו אתם רוצים להקדיש את מרב תשומת הלב.

אל תחסכו במפקח

  1. אם הפרויקט גדול דיו ומדובר על שיפוץ יסודי של הבית, כדאי לשכור מפקח בניה לפחות לצורך מספר בדיקות ביקורת לאורך הפרויקט, על מנת לוודא שהדברים נעשים בצורה הרצויה לכם ועל פי האינטרסים שלכם. מפקח בניה חייב להיות נציג שלכם, הלקוחות, בפרויקט ולכן אין שום טעם שהקבלן או האדריכל יספקו אותו. אתם צריכים למצוא מפקח בניה בעצמכם, אתם צריכים לשלם לו את שכרו והוא צריך לדווח לכם ואך ורק לכם.
  2. אל תסמכו על מצב הרוח – מצב הרוח הוא האויב מספר אחת שלכם בכל מה שקשור לשיפוץ הבית. ההחלטות שמתקבלות על פי מצב רוח חולף הן ההחלטות שעליהן תתחרטו יותר מכל החלטה אחרת. כל החלטה שאתם מקבלים לעניין שיפוץ הבית, צריך שתהיה מאחוריה חשיבה מעמיקה דיה ושההחלטה תתבסס על עקרונות מקצועיים. אם אינכם יודעים מהם העקרונות המקצועיים, שכרו איש מקצוע שיתמוך בכם אבל אל תפקירו את עיצוב ותכנון הבית שלכם למצבי רוח חולפים ובוגדניים.

בחירת חומרי גלם

  1. עבדו עם חומרי גלם איכותיים בלבד. חומרי הגלם הם אבני היסוד של כל פעולות השיפוץ שלכם ועל פיהם תיקבע איכות העבודה כולה. אין זה אומר שאתם לא יכולים להשתמש בחומרי גלם זולים באלמנטים מסוימים שבהם זה ראוי, אבל חשוב מאוד שתהיה התאמה בין איכות חומר הגלם ובין התנאים שבהם הוא יצטרך לעמוד. כך למשל, מטבח מעץ סיבית זול זה לא רעיון טוב, אבל ארונות לחדר הילדים יכולים בהחלט להיות עשויים מעץ כזה.
  2. לכו על אלומיניום – אלומיניום הופך להיות חומר גלם יותר ויותר בולט ביותר ויותר פרויקטים של שיפוץ הבית. כמעט ולא קיים מרכיב בבית שאותו אי אפשר למצוא בתצורה של אלומיניום. חלונות אלומיניום, דלתות אלומיניום, מטבח אלומיניום, חדר אמבטיה אלומיניום – מן הסתם לא כל הרכיבים על כל נפחם, עשויים אלומיניום, אך בכל אחד מהם ניתן לעשות שימוש באלומיניום הן כשלד שמעניק לאלמנט את החוזק המבני שלו ואת האסתטיקה המרכזית שלו והן כעיטורים ותוספות.

רגולציה

  1. במידה ונדרש, הקפידו להוציא היתרי בניה מראש. דברים אלה נכונים בכל מקרה בו השיפוץ כולל אלמנטים הנראים כלפי חוץ. הוספת מרפסת, הוספת חדר מחוץ לקווי המתאר של הבית, החלפת חלונות ודלתות, שיפוץ החצר, החלפת או שיפוץ חיפוי החוץ של המבנה, כל אחד מאלה מחייב קבלת היתר בנייה מהוועדה המקצועית לתכנון ובנייה. היעזרו באנשי המקצוע המלווים אתכם לגבי דחיפות הנושא, שכן לעיתים כדאי להתחיל לעבוד ולתת לוועדה לבצע את עבודתה במקביל, בעוד במקרים אחרים לא כדאי לצאת כלל לדרך לפני קבלת ההיתר, או לפני קבלת הסכמה עקרונית למהלך.

השוואת מחירים

  1. בצעו השוואות מחירים בין כל נותני השירות ובצעו אותן חכם – אל תסכימו לעולם לאף הצעה לפני שבדקתם לפחות הצעה או שתיים נוספות. כמו כן, את ההצעות חשוב לקבל על מפרט זהה. זאת אומרת שאם אתם פונים למספר קבלנים בכדי לקבל הצעות מחיר לצורך שיפוץ הבית שלכם, חשוב מאוד שהכל ההצעות תתייחסנה לאותה תכנית שיפוץ ולאותו מפרט, אחרת לא ניתן יהיה להשוות בין ההצעות בצורה מהימנה.

בחרו קבלן רשום

  1. הקפידו לבחור תמיד בקבלנים רשומים – קבלן ביצוע, קבלן גבס, קבלן אינסטלציה, קבלן חשמל, הקפידו על כך שכל הקבלנים שאיתם אתם בוחרים לעבוד הם קבלנים רשומים בפנקס הקבלנים ומסווגים בסוג הפרויקטים המתאים לכם. עבודה עם קבלן רשום מבטיחה לכם שמדובר באיש מקצוע, היא מבטיחה לכם שהרשויות מכירות בו ככזה והיא מבטיחה לכם שאותו איש מקצוע יעשה את כל מה שצריך בכדי לשמור על הרישום שלו ולהימנע ממצב בו אתם מגישים נגדו תלונה שתסכן את הרישום.
  2. בדקו הכל ובדקו שוב – לאורך כל תהליך השיפוץ, בדקו שהדברים מבוצעים על פי תכנית הבנייה, על פי המפרט שהוגדר ועל פי הסטנדרטים שאתם דורשים. בדיקות אלה צריכות להתבצע לאורך הפרויקט כולו ועל פי הצורך, בעיקר בפרויקטים גדולים ורחבים, כדאי שתמצאו אנשי מקצוע שיסייעו לכם בביצוע הבדיקות. בפרויקטים כאלה כדאי גם לבצע בדיקת בדק בית בתום השיפוץ על מנת לקבל תמונה מדויקת של כל ליקויי הבנייה בתום השיפוץ. עם דו"ח בדק הבית שתקבלו תוכלו לדרושתקרה אקוסטית בבית מהקבלן תיקון של כל הליקויים כשהמסמך החתום על ידי מהנדס בניין שביצע את הבדיקה, משמש אתכם כמסמך משפטי לכלדבר ועניין.

שיפוץ דירה הוא אירוע שאותו אנו יכולים לתכנן במשך שנים עד שנקרית בדרכנו ההזדמנות להוציא אותו אל הפועל. מן הסתם, לפני שאתם נכנסים לפרויקט אתם רוצים לבחון את הדברים יותר לעומק, מעבר לרשימת הטיפים שהבאנו כאן בשורות למעלה. יחד עם זאת, עשרת הטיפים הללו יכולים בהחלט לסייע לכם לצלוח את השיפוץ בצורה הטובה ביותר. כל אחד מהטיפים הללו, אם תקפידו לזכור אותם וליישם אותם אחד לאחד, יכול להפוך לטיפ שיציל את הפרויקט שלכם

מדריך לשיפוץ חכם של בית

אז החלטתם לקחת את החלומות שלכם צעד אחד קדימה לקראת הגשמתם, וכעת אתם רוצים להוציא אל הפועל את השאיפה שלכם לשפץ את הבית. כבר עכשיו נאמר שלא מדובר בתהליך מורכב מדי, ובכל רגע נתון מבוצעים מאות פרויקטים של שיפוץ בית ברחבי הארץ. יחד עם זאת, אם אתם רוצים להבטיח את התוצאות הטובות ביותר בעלויות הנמוכות ביותר ועם כאב הראש הקטן ביותר, יהיה עליכם לעקוב אחרי מספר המלצות שאותן נביא בפניכם בשורות הבאות.

שיפוצים בירושלים

מתחילים בתכנון שלכם עם עצמכם

בשלב הראשון, לפני שאתם נכנסים לפרויקט של שיפוץ בית, אתם רוצים לחשוב בדיוק על התוצאה הסופית שאותה אתם רוצים להשיג. בעידן שבו ישנו שפע של עיצובים, סגנונות, רמות איכות וחומרי גלם, יהיה עליכם לקבל החלטה לגבי כל שינוי שאתם רוצים לבצע בבית ולגבי התוצאה הסופית שאותה אתם רוצים לקבל. לשם כך יהיה עליכם להיעזר בקטלוגים ובאתרי אינטרנט, לבקר בחנויות שונות לבית, דיונים פנימיים בבית ואפילו סיוע של אנשי מקצוע. בשלב הזה אתם רוצים להגדיר את הקווים המנחים לפרויקט השיפוץ ולא פחות מכך, גם את הקווים האדומים שאותם אתם לא מוכנים לחצות. בתום שלב זה, אתם רוצים להרגיש עם עצמכם שאתם מגובשים עם מה שאתם רוצים לעשות מתוך הבנה שייתכן ויהיו שינויים, אבל יש לכם לפחות תכנית כוללת.

מזמינים אדריכל

השלב הראשון בכל פרויקט שיפוץ בית הוא שלב התכנון ואת השלב הזה יהיה עליכם לעבור בסיוע אדריכל מוסמך. בעבודה עם האדריכל, תוכלו להציג בפניו את כל התכנית שגיבשתם בעצמכם בשלב הקודם לבחינתו. המטרה היא ליישם את התכנית הזו כפי שהיא בכפוף להמלצות המקצועיות של האדריכל. אדריכל טוב לא אמור להיות חותמת הגומי שלכם, אלא אמור לדעת לכוון אתכם בצורה נכונה, על פי עקרונות העיצוב המקצועיים ועל פי הכללים ההנדסיים שיש לדבוק בהם. כך למשל, ייתכן שלא תוכלו לשבור קיר מסוים שתכננתם לשבור מכיוון שמדובר בקיר תומך. ייתכן שהרעיון שלכם למטבח כפרי לא עולה בקנה אחד עם החלונות שבחרתם לבית ועם הסלון שבחרתם ותצטרכו לעשות שינויים מסוימים בכדי להתקבע על קו אחיד לכל הבית. בתום שלב זה, אמורה להיות בידיכם תכנית שיפוץ חתומה על ידי אדריכל שאיתה תוכלו להתקדם לשלב הבא של בקשת היתר בניה.

בקשת היתר בניה

במידה והשיפוץ כולל בתוכו אלמנטים שצפויים להיראות כלפי חוץ כמו למשל החלפת חלונות, הוספת מרפסת, הוספת חדר, החלפת חיפוי חיצוני, הוספת גינה, הוספת חניה וכדומה, יהיה עליכם לקבל היתר בניה לביצוע השינויים הללו. היתר בניה נדרש גם עבור שינויים בחלל הפנימי אשר דורשים אישור מהנדס, כמו למשל שבירה של קירות תמך. את הבקשה להיתר בניה אתם צריכים להגיש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית שבתחומה ממוקם הנכס. את הבקשה כדאי להגיש בליווי גורם מקצועי שמתמחה בתחום. במידה ואתם סומכים לחלוטין על האדריכל שלכם ובמידה והוא מוכן לעשות את זה, תוכלו להיעזר גם בו, אבל סיוע של גורם המתמחה ספציפית בתחום זה יכול להבטיח לכם סיום של התהליך בצורה חיובית ומהירה.

מציאת קבלן שיפוצים

לאחר שקיבלתם את היתר הבניה או שקיבלתם הסכמה עקרונית לתחילת הבניה במקביל לדיונים בבקשתכם, תוכלו לגשת לשלב הבא של בחירת קבלן שיפוצים המתמחה בתחום של שיפוץ בית. גם בעניין זה תוכלו להיעזר באדריכל שלכם, אבל בדרך כלל לא מומלץ לקפוץ על האופציה הראשונה והיחידה שמוצעת לכם. בדקו לפחות שתיים שלוש אפשרויות והקפידו על הדברים הבאים: וודאו שהקבלן הוא קבלן רשום בפנקס הקבלנים, נסו להשיג המלצות וחוות דעת מקצועיות על אותו קבלן, בקשו הצעת מחיר והשוו אותה להצעות אחרות ונהלו שיחה עם האיש. בעניין הצעת המחיר, אתם לאו דווקא רוצים לבחור בהצעה הזולה ביותר, אבל אתם רוצים לוודא שהמחיר הוא הוגן וסביר ביחס להצעות אחרות ושההצעה מבוססת אחד לאחד על תכנית השיפוץ שלכם.

יציאה לדרך והזמנת מוצרים

כעת, אתם יכולים לצאת לדרך כשקבלן השיפוצים לוקח את המושכות בידיו ואתם רק צריכים לפקח על התהליך. בהיבט זה מומלץ לשכור מפקח בניה שיפקח עבורכם על הפרויקט, במיוחד אם מדובר בפרויקט נרחב שנוגע בתשתיות, בריצוף ובשלד המבנה. מפקח הבניה הוא הפונקציה המקצועית שאמורה לייצג את האינטרסים שלכם בפרויקט אל מול כלל העוסקים במלאכה. זה האיש שיבטיח שהשיפוץ מבוצע על פי התכנית, על פי לוחות הזמנים, על פי התקציב שנקבע וכמובן על פי הסטנדרטים האסתטיים, הבטיחותיים, ההנדסיים והפונקציונליים הראויים שלהם אתם מצפים. את המפקח, חשוב לדעת, אתם רוצים לגייס בעצמכם ולשלם לו את שכרו בעצמכם כך שלא יהיה תלוי באף גורם בפרויקט, אלא בכם בלבד.

בשלב הזה אתם גם רוצים להגיע לחנויות ואולמות תצוגה שמציעים את כל הרכיבים שאותם אתם רוצים לשלב בשיפוץ – חנויות קרמיקה, כלים סניטריים, מטבחים, ריהוט, אריחי חיפוי, פרגולות וסוככים, ריהוט גן וכן הלאה. זה השלב בו אתם רוצים לבצע הזמנות של כלל האלמנטים, כך שהכל יהיה מוכן לכשתזדקקו לו.

לבסוף, בדק בית

לבסוף, לאחר שעבודות השיפוץ הסתיימו וחזרתם לביתכם שמחים ומאושרים, אתם רוצים להזמין בדיקת בדק בית על ידי מהנדס מוסמך. בבדיקה זו ייבדק הבית שלכם בניסיון לאתר ליקויי בנייה חמורים או קלים. בתום הבדיקה תקבלו לידיכם דו"ח המפרט את כל הליקויים ואיתו תוכלו לגשת לקבלן השיפוצים על מנת לדרוש את תיקונם במסגרת האחריות שמגיעה לכם על פי חוק המכר. חשוב לבצע את הבדיקה בתוך פרק זמן של מספר חודשים וכדאי גם לדעת שמדובר במסמך משפטי קביל, שיוכל לשרת אתכם במידה ותאלצו להגיע למצב של מאבק משפטי.

אחרון חביב – הסכם משפטי

אחרי שאמרנו את כל זה, את כל העניינים הללו אתם רוצים לעגן בהסכם משפטי שאותו יהיה עליכם לגבש לפני שאתם מתחילים בפרויקט ולפני שהתחייבתם במשהו למישהו. בהסכם הזה אתם רוצים לעגן תשלום מדורג לפי התקדמות בפרויקט, לעגן את סמכויות מפקח הבניה, לעגן את נושא בדיקת בדק הבית והתחייבות הקבלן לתקן ליקויים בהתאם וכן הלאה. כל זה צריך להיות מעוגן ברמה משפטית במסגרת הסכם לפרויקט שיפוץ בית וחשוב מאוד שאת הכל תעגנו מראש. איש מקצוע ואפילו עורך דין מקרקעין יוכל לסייע לכם בהיבט זה ולהבטיח שאתם מתנהלים בצורה נכונה שמבטיחה אתכם בכל תנאי.

מה חשוב לדעת בפרויקט שיפוץ הבית

ביצוע שיפוצים בבית הוא מסוג הדברים שהיחס אליהם הוא לרוב אמביוולנטי. מצד אחד, שיפוץ הבית מהווה הזדמנות מצוינת לעצב אותו מחדש, ולערוך בו את השינויים שבמשך שנים חשבתם עליהם, אבל מעולם לא נמצא הזמן המתאים לבצע אותם. מצד שני, תהליך השיפוצים עלול להיות ממושך ארוך ובעיקר מיידע, ובמשך כל הזמן הזה איכות החיים יורדת פלאים. לאף אחד לא ממש נעים לחיות בתוך אתר בנייה, כשמסביב אבק ורעש מתמידים. מתי מגיע הזמן לביצוע שיפוצים בבית? כיצד ניתן לקבוע מהם השיפוצים הנדרשים? איך לבחור את הקבלנים ואנשי המקצוע האמונים על ביצוע השיפוצים באופן המתאים ביותר? בשורות הבאות נעסוק בסוגיות הללו ונבהיר אותן.

שיפוצים בבית – מתי מגיע הזמן לשיפוצים?

באופן עקרוני, קביעת המועד הנכון לביצוע שיפוץ הבית נתונה לשיקול דעתם של בעלי הבית.עלות שיפוץ בית פרטי רק הם יודעים באמת אילו בעיות קיימות בבית ורק הם יכולים להחליט מתי הבעיות הללו עוברות סף מסוים שעל פי התחושה שלהם מחייב שיפוצים. בחלק ניכר מהמקרים, קבלת ההחלטה על השיפוצים כאמור לעיל היא, בין השאר, פונקציה של היכולות הכלכליות והפיננסיות של בעלי הדירה והיכולת שלהם למצוא את המימון הנדרש לשם כך.

עם זאת, ההחלטה על שיפוץ הבית עלולה להיות פונקציה של בעיות מסוימות ומצבים שלבעלי דירה בבית משותף אין ממש שליטה עליהם. לדוגמא – אם הצנרת בדירה מסוימת דולפת ומשפיעה על דירות נוספות, הן אלה שיש להן קיר משותף עם דירה בעייתית והן אלה המצויות מתחת לדירה הזאת, חלה חובה חוקית על מי שהצנרת שלו דולפת לבצע תיקונים יסודיים. כיון שכך, דווקא מההכרח עשויה להיווצר הזדמנות פז לביצוע שיפוצים בבית.

שיפוץ הבית – איך יודעים מה לשפץ

למרות שכל אחד מעוניין להפיק את התועלת המרבים מהשיפוצים, רבים אינם מבינים את המשמעות מאחורי מיפוי הדירה וקביעת הדברים שצריך לשפץ. בדרך כלל, אנשים נוטים לפעול בצורה אינטואיטיבית ולתקן רק את מה שהם חושבים שצריך. עם זאת, ההמלצה כאן היא לבצע בדק בית מקצועי בעזרת מומחים לדבר. בדק הבית נותן אינדיקציה מצוינת באשר לצרכים האמיתיים ומאפשר לקבוע במידה רבה של וודאות את היקף ההוצאות הצפוי.  שיפוץ בית פרטי צריך להתבצע בשום שכל ולמנוע הוצאות מיותרות, באמצעות קביעה מושכלת של הצרכים וטיפול מסודר בהם.

גם בחירת אמחירי שיפוץ דירה שמיועדת להשכרהנשי המקצוע לביצוע המלאכה חייבת להתבצע בצורה מקצועית. חשוב מאד לקבל המלצות על בעל המקצוע שאותו בוחרים ואפילו לגשת לראות עבודות קודמות שלו, אם הדבר אפשרי. במקביל, מומלץ מאד לברר אם הקבלן המיועד רשום בפנקס הקבלנים,, המנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. רישום כאמור עלה את הסיכויים לביצוע השיפוצים ברמה גבוהה של מקצועיות ואמינות.

תהליך השיפוצים שיפוץ של בית קרקע

ההחלטה על שיפוץ של בית איננה פשוטה. ההחלטה כאמור מתקבלת בדרך כלל לאחר לא מעט התלבטויות ועריכת חישובים בעד עריכת השיפוצים או נגדם. עם השיקולים והחישובים ניתן למנות את בחינת הצורך בביצוע השיפוצים ומידת הדחיפות שלו, שיקולים פיננסיים, שיקולים של נוחות ואפילו בחינת ההוצאות על עריכת השיפוצים לעומת ההוצאות הצפויות אם וכאשר יוחלט על רכישת בית חדש. מהו תהליך קבלת ההחלטות באשר לביצוע שיפוץ של בית? מהי הדרך הנכונה והטובה ביותר לבחירת קבלני הביצוע של השיפוצים? כל התשובות בהמשך המאמר.

שיפוץ של בית – תהליך קבלת ההחלטות

בשורות להלן נעסוק בתהליך קבלת ההחלטה על הביצוע של שיפוץ של בית.  אף שכל משפחה וכל בית הוא דבר אחר, שונה, הרי שתהליך קבלת ההחלטה על השיפוצים הוא די דומה, בשינויים כאלה ואחרים. בדרך כלל, צריך להיות טריגר – כלומר מניע כל שהוא שמתחיל את תהליך קבלת ההחלטה על ביצוע השיפוצים. קבלת ההחלטה יכולה להיות תוצאה של אירועים מצטברים – תקלות חוזרות ונשנות בבית, דליפות מהתקרה בזמן החורף, בעיות חשמל תכופות, בעיות בצנרת המים בבית או רטיבות מצטברת על הקירות. כל האמור לעיל מהווה רשימה חלקית בלבד של תקלות, שכל אחת מהן כשלעצמה היא סיבה מספקת לביצוע שיפוצים. טריגר אחר לביצוע שיפוץ של בית עשוי להיות גידול המשפחה והצטרפות תינוק חדש (אחד או יתר) למשפחה. לתינוק הזה יידרש בתוך זמן קצר מרחב משלו – מה שמחייב שינויים במבנה הבית. לחילופין, ילדים שגדלו יחד באותו החדר גדלים ומתבגרים ולכל אחד חשוב להכין את המרחב שלו.

למי זה מתאים ולמה זה הנחוץ שיפוץ כללי לבית פרטי או דירה

במהלך השנים האחרונות הולכת וצוברת תאוצה בישראל מגמה חדשה – עריכת שיפוץ כללי לבית והתאמה שלו לצרכים המשתנים של משפחות רבות, שבהן עצמן חלו שינויים לא מעטים. עם השינויים כאמור ניתן למנות הולדת ילדים חדשים, ואת העובדה שהילדים הקטנים במשפחה הולכים ומתבגרים וזקוקים למרחב המחיה הפרטי שלהם. מה בין הגדלת המשפחה לבין התגברות הדרישה לביצוע שיפוצים כלליים בבית? מהו תהליך השיפוץ ומי אמון על ביצוע המלאכה? כל התשובות – בהמשך המאמר.

איך לממן  שיפוץ לבית ביעילות

ביצוע שיפוץ לבית הוא פרויקט יקר, שעלול להשפיע לרעה על התקציב המשפחתי. העלויות של השיפוצים הן גבוהות, ומורכבות מכמה גורמים שכל אחד מהם הוא חיוני. מצד אחד, אין אפשרות ממשית לחיסכון כספי, למעט האפשרות לעגל פינות – דבר שהוא ממש לא מומלץ כשעורכים שיפוצים כלליים. נהפוך הוא – אם כבר מגיעים למצב הזה, הרי שיפוץ לבית יכול לחסוך ממון רב, אם הוא מתבצע כהלכה. מהן העלויות הכרוכות בביצוע שיפוצים לבית? כיצד ניתן לממן את השיפוצים הללו מבלי לפשוט את הרגל ומבלי להסתבך בהלוואות עם החזרים חודשיים גבוהים? בשורות הבאות נעסוק בנושא השיפוצים לבית מנקודת המבט הפיננסית.

שיפוצים בבית והעלויות הכרוכות בהם

העלויות הכרוכות בביצוע שיפוץ לבית הן גבוהות, ולפיכך יש להעריך אותן בזהירות ובשום שכל. בשורות הבאות נביא הערכה כללית מאד של מרכיבי העלות עם זאת, חשוב להבהיר מראש שהאמור לעיל הוא רק בבחינת הסבר, שנועד להאיר את עיני המתעניין. לפיכך, יובאו להלן רק מקצת העלויות הכרוכות בביצוע השיפוצים. זאת, בעיקר כדי לסבר את האוזן, אבל גם במטרה לתת לקורא מושג על היקף ההוצאות הנדרש.

העלויות של ביצוע שיפוץ לבית מתחילות עם קבלת ההחלטה על השיפוצים. הדבר בראשון שיש לעשות, בעיקר אם מדובר בשיפוצים הכוללים שינויים מהותיים במבנה הבית, הוא לשכור אדריכל שיכין תוכנית שיפוצים ושינויים מפורטת. למעשה, התהליך די דומה לזה המתבצע לפני התחלה של בניית בית חדש. והעלויות – בהתאם. בנוסף, האדריכל חייב לעקוב אחרי התקדמות השיפוצים, מה שמוסיף עוד למחיר הראשונה. בהמשך, יש צורך לרכוש חומרים, ולסגור עסקאות עם קבלן השיפוצים. ניתן לסגור עסקה כוללת, או לחלק את העבודה בין קבלני שונים. הניסיון מלמד שסגירת עסקה כללת היא בדרך כלל הפיתרון הזול ביותר. גם רכישת חומרי הבניין באפן עצמאי עשויה להתגלות כדרך הנכונה ביותר להוזלה.

שיפוץ לבית וכיצד לממן אותו

הדרך הטובה ביותר למימון, אם היא אפשרית, היא לחסוך כסף ולהוציא אותו בעת הצורך. אבל הבעיה היא שלמרבית המשפחות אין אפשרות לחסוך סכומי כסף גדולים, היכולים לנוע סביב עשרות אלפי שקלים ובמקרים רבים אף יותר מכך. לפיכך, הדרך היותר מקובלת למימון שיפוץ הבית היא נטילת הלוואה. אלא שנטילת הלוואה כרוכה בהתחייבות להחזרים חודשיים, שלעיתים הם גבוהים ויכולים להשפיע על התקציב החודשי של המשפחה. דרך נוספת להשיג מימון לצורך שיפוץ לבית הינה הגדלת המשכנתא. מדובר בנטלת משכנתא נוספת על הבית או, לחילופין, סילוק המשכנתא הישנה ונטילת משכנתא חדשה, גבוהה יותר. כך ניתן לפזר את החזרי המשכנתא על פני עשרות שנים ולהקטין באופן משמעותי את הוצאות הריבית.

אם יש לך עניין בביצוע שיפוץ לבית – זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנו נחזור אליך בהקדם ונלווה אותך לאורך כל הדרך עד לסיום המוצלח של השיפוצים.

שיפוץ לבית

הגדלת המשפחה ועליית מחירי הדיור

אחד הדברים הממשיכים להמריץ את עליית מחירי הדיור בישראל, הינו הגידול הטבעי של האוכלוסייה בישראל. כל כמה שהנתונים נשמעים מפתיעים, גידול האוכלוסייה בישראל הוא מהגבוהים בעולם המערבי. הדבר מסביר במידה רבה את המשך הביקוש העק, ואת עליות המחירים בתחום הדיור, מה שמפחית את הסיכויים של משפחה צעירה, שכבר יש ברשותה דירה אבל המשפחה עומדת לגדול, לרכוש דירה חדשה. החלופה הטובה ביותר בטווח הזמן הנראה לעין היא, לפיכך, שיפוץ כללי לבית. שפוץ כאמור כולל גם שינויים במבנה החלל הפנימי והוספת חדר נוסף שיקל על המשפחה להתמודד עם הגידול שלה. באותה ההזדמנות, מבצעת המשפחה גם תיקונים כלליים שנדרשו מזמן, הכוללים החלפת צנרת המים והביוב, תיקון נזילות, החלפת מזגנים ועוד מגוון שינויים ותיקונים. בנוסף, שיפוץ כללי לבית מהווה הזדמנות לעיצוב מחדש של פנים הבית והתאמה מיטבית שלו לטעם של בני המשפחה, לרצונות ולצרכים שלהם. ועדיין, למרות ההשקעה הגדולה, הסכום הסופי המושקע בשיפוצים יהיה קטן מזה שהיה בו צורך בעת רכישת בית חדש, גדול יותר.. זאת, עוד בטרם נלקחה בחשבון האפשרות שגם בבית החדש היה צורך לערוך, קרוב לוודאי, שיפוצים.

שיפוץ כללי לבית – תהליך השיפוצים ובחירת אנשי המקצוע

שיפוץ כללי לבית או שיפוץ בית פרטי ועל אחת כמה וכמה שיפוץ הכרוך בשינוי המבנה הפנימי שלו, צריך להיות מתוכנן ומאושר על ידי אדריכל מקצועי ומיומן. שיפוצים בסדר הגודל הנזכר כאן, אינם יכולים להיערך בלי התוויה ואישור מראש של תוכנית אופרטיבית. ביצוע תוכנית שיפוצים ללא אישור אדריכל איננו עומד בדרישות החוק, והוא מסכן את הדיירים בבית ואת הדיירים בדירות אחרות בבניין. האדריכל המאשר את התוכנית אמור גם לפקח על מהלך השיפוצים. מי שמבצע את העבודה בפועל צריך להיות קבלן שיפוצים מוסמך. בשנים האחרונות מתבצע תהליך רישום מסודר של כל קבלני השיפוצים, בפנקס הקבלנים. את הפנקס הזה מנהל רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, והוא אמור לכלול בעתיד את כל בעלי המקצוע בתחומי הבניין והשיפוצים. רישום בספר הקבלנים מתבצע על פי אמות מידה שאמורות להבטיח מקצועיות ועבודה איכותית, וזה גם היתרון של קבלנים רשומים על פני קבלנים שאינם רשומים.

אם יש בדעתכם לערוך שיפוץ כללי לבית הכולל גם שינויים במבנה החלל הפנימי, זה המקום הנכון עבורכם. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב לקראת התאמת הדירה הקיימת לצרכים המשתנים של המשפחה.

שיפוץ כללי לבית

כיצד בוחרים את קבלן השיפוצים

לפני בחירת הקבלן המתאים, יש תחילה לשקוד על הכנת התוכניות. ככל שרמת השיפוצים והשינויים במבנה הבסיסי של הבית היא גבוהה יותר, כך התכנון של שיפוץ הבית על ידי אדריכל הופך לחיוני יותר. אם השיפוצים כוללים גם הוספת קומה לבית או הרחבה שלו – הדבר חייב לקבל אישור של הרשות המקומית. דבר נוסף שכדאי להכין מראש, הוא את מקורות המימון לשיפוצים – משיכת קרנות השתלמות, הלוואות מקרנות הפנסיה אן תהליך הגדלת משכנתא.

לאחר אישור התוכניות, יש לבחור קבלן מתאים. הקבלן האמון על השיפוצים, בעיקר אם הם כוללים שינויים קרדינאליים במבנה הבית, חייב להיות קבלן רשום אצל רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. ההמלצה החד משמעית כאן היא להימנע מבחירת קבלן שאיננו מוסמך. בנוסף, כדאי מאד לקבל המלצות אובייקטיביות על הקבלן ואפילו, אם אפשר, לראות עבודות קודמות שלו. הליך בחירת הקבלן מהווה פרויקט כשלעצמו, וחייב להתבצע בזהירות.

אם ביצוע שיפוץ של בית מעניין אתכם, אתם במקום הנכון. כדאי ליצור איתנו קשר כבר כעת ואנו נחזור אליכם בהקדם. אנו נלווה אתכם לאורך כל התהליך, עד לסיום המוצלח הל השיפוצים בבית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה למדתם בכתבה:
דויד לוי
דויד לוי

לאחר סיום הלימודים, החל לוי לעבוד כעובד בניין בחברה פרטית. הוא עבד בחברה במשך שש שנים, במהלכן רכש ניסיון רב בתחום.

בשנת 2004, החליט לוי להקים עסק עצמאי לעבודות בניין, שיפוצים ותיקון צבע. העסק הצליח מאוד, והוא צמח במהירות.

לוי הוא בעל מוניטין רב בתחום. הוא ידוע בזכות עבודותיו האיכותיות, שירות הלקוחות המצוין שלו, והמחירים הוגנים שלו. הוא זכה בפרסים על עבודותיו, והוא מומלץ על ידי לקוחות רבים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!