שילוב עורך דין מקרקעין בפרויקט תמא 38

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

תמא 38 רעננהתמ"א 38 היתה בתחילתה תוכנית מתאר ארצית שנועדה לחזק מבנים מפני רעידות אדמה. ואכן כתמריץ לחיזוק, הוענקו זכויות בנייה נוספות לתוספת יחידות דיור והרחבת דיור במבני מגורים, ותוספת שטחי בנייה למבנים שאינם מיועדים למגורים.

שילוב עורך דין מקרקעין בפרויקט תמא 38

אולם בעשור האחרון החלה התוכנית לקרום עור וגידים במה שנקרא תוכנית פינוי בינוי כלומר  ניתן להרוס מבנים אשר מהנדס קבע שיש צורך בחיזוקם, ולהקים תחתם מבנים חדשים לפי זכויות הבנייה הישנות, בתוספת לזכויות שהוקנו מתוקף התמ"א. מהם הנושאים שעל מי שמעוניין לקחת חלק בפרוייקט זה לתת עליהם את דעתו, וכיצד דואגים למצב של שילוב עורך דין מקרקעין בפרוייקט תמ"א 38, ולאילו נושאים יש להתייחס בעת בחירתו.

מה מרוויחים וממה יש להיזהר

כאשר מדובר בפרוייקט תמ"א 38, לרוב כרוך פינויים של הדיירים במתחם בפיצוי של התושבים שגרו במקום, או לפחות בדיור חילופי, בין אם באותו מתחם ובין אם באזור אחר. היזם של הפרוייקט אמור לסכם עימם פיצוי חודשי, לתקופת זמן קצובה שלאחריה יוכלו לשוב לדירתם המחודשת. לרוב במקרה של פרויקט פינוי-בינוי מוצלח, הדיירים הוותיקים מרוויחים (על הנייר) את ההפרש שבין ערך הדירה החדשה שלהם, לערך הדירה הישנה, בלא שהשקיעו מכספם הפרטי בפעולת ההשבחה. פעולה זו יכולה להתבטא בדירה גדולה יותר, חנייה נוספת או מרפסת, מעלית וכמובן תשתיות חדשות יותר לבניין.

אחת הבעיות החמורות ביותר עימה לרוב נתקלים דיירים שהתקשרו עם יזם, הינה עיכוב תהליך העבודה במידה בלתי סבירה, לעיתים עד מצב שהעבודה לא ממשיכה או "נתקעת". הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות, אך מקורן לרוב בבחירת הקבלן המבצע. ישנן מספר דרכים להימנע מסיטואציה כזאת ואחת מהן היא לדאוג למצב של שילוב עורך דין מקרקעין בפרוייקט תמ"א 38.

שילוב עורך דין מקרקעין בפרוייקט תמ"א 38

דיירים המתעתדים לבחור עורך דין לפרוייקט עומדים בפני מספר דילמות. האם עליהם לפנות ליזם ושהוא יציע את משרד עורך הדין או שמא לבחור במשרד עורך דין ודרכו להתחיל את תהליך בחירת היזם. התלבטות נוספת היא האם לבחור במשרד גדול או קטן. יש לזכור כי עורך דין הוא איש אמונם של הדיירים ובחירתו נותנת לו כח רב, דבר שמקשה עוד יותר על הבחירה.
עורך הדין אומנם מקבל שכר טרחה מהחברה היזמית, אך שכר הטרחה הזו משקף חלק מהתמורות שמקבלים הדיירים בעבור הזכויות שלהם. בנוסף, תפקידו של עורך הדין המתמחה תמא 38 של בעלי דירות במיזמי התחדשות עירונית הוא לשמור על האינטרסים המשפטיים של כל בעלי הדירות. מאחר והוא צריך לוודא שכל הבטוחות וההבטחות אכן מתקיימים מצד החברה היזמית.

מטרתה העיקרית של מערכת CRM היא לייעל ולהדגיש את נושא ניהול קשרי הלקוחות בחברה ולכן ניתן למצוא תוכנות שונות בתחום בקרב גופים וחברות העוסקים בשיווק, מכירה ומתן שירותים שונים עבור קהל לקוחותיהם. לאור זאת, עולה התהיה מדוע יותר ויותר חברות בניה בוחרות אף הן להטמיע מערכות אלו בארגונן?

למה חברות בנייה זקוקות למערכת CRM?

אין ספק כי לאורך העשורים האחרונים הלכה תעשיית הבניין והשתכללה עם טכנולוגיות מתקדמות וחומרי בנייה חזקים, נוחים לשימוש ומעידים. אך בפעם הזו אין אנו מתכוונים לחומרים או הטכנולוגיות בהן נעשה שימוש בעת הקמת המבנה או התשתית כי אם בניהול שמאחורי הקלעים. על אף היותו מבוסס על עבודת ידיים, ענף הבניין הפך כמעט כולו לממוחשב, והוא מתבסס על מערכות מתוחכמות לניהול פרויקטים ומערכות CRM לניהול קשרי לקוחות. במבט ראשון, קשה שלא להרים גבה לאור הצורך בהטמעת מערכות לניהול לקוחות, אך ככל שמעמיקים בכך מגלים כי לשימוש בהן תרומה מכרעת להתנהלות השוטפת והיומיומית.

  1. הלקוח הוא ערך עליון בכל חברה עסקית

קהל הלקוחות עבור חברות הבנייה השונות מגיע לא פעם חשדן ורווי בספקות. לא פעם לקוחות מגיעים לחברות וקבלני בניה בעצם בעזרת המלצות מפה לאוזן ולכן מדובר באפיק שיווקי טבעי שחשוב למצות בו את הפוטנציאל הרב שקיים בו. בעזרת מערכת CRM תוכלו לא רק לקלוט פניות של לקוחות פוטנציאליים מאפיקי שיווק קיימים, אלא להכניס את הלקוחות הקיימים לקטגוריות השונות ובכך לאפשר אופן טיפול יעיל ומהיר יותר שיותיר רושם על הלקוח וייתן לו להרגיש שהוא זוכה ליחס אישי ומיוחד.

  1. אפשרויות ניהול פרויקטים מתקדמות

בענף הבניין חשוב להיות עם האצבע על הדופק בכל פרויקט ופרויקט ובעזרת מערכת ממוחשבת המאחדת את הפעילות העסקית תחת ממשק אחד, ניתן לבצע את הניטור והפיקוח אחר תקציבים והתקדמות משימות צוותים בקלות רבה יותר. מערכות CRM רבות כוללות גם אפשרויות ניהול פרויקטים המאחדות בין ניהול הלקוחות לבין המעקב השוטף אחר התקדמות הקמתן של תשתיות ומבנים שונים.

  1. סנכרון עם מערכות חשבונאיות

אינטגרציה היא חלק בלתי נפרד מהצלחתה של כל מערכת ממוחשבת לניהול. כעסק, כולנו היינו רוצים לדעת שהחוזים, האומדנים, ההצעות והמסמכים החשבונאיים מאוחדים תחת ממשק אחד ובמערכות CRM רבות ניתן לבצע אינטגרציה עם מערכות חשבונאיות פופולריות. כך ניתן לבצע מתוך ממשק אחד הנפקת מסמכים חשבונאיים שונים, למנוע אי-סנכרון עם יתר עובדי החברה ובכך ליהנות משיטת עבודה יעילה ומוצלחת. ישנן אף תוכנות המאפשרות מעקב אחר תזרים המזומנים של החברה בעזרת האחדת המידע תחת תוכנה אחת.

  1. זיהוי אפיקי שיווק אפקטיביים

חברות בנייה רבות עושות שימוש בחברות חיצוניות לניהול מסעות פרסום וקמפיינים שיסייעו למתג את הפרויקט או את החברה ולהביא לפניות של לקוחות פוטנציאליים. מסעות פרסום שכאלו יכולים להניב לא מעט פניות ולכן חשוב לבצע הפרדה בין אפיקי השיווק השונים שיאפשרו להבין מהיכן מגיעות הפניות האיכותיות ביותר. בדרך זו תוכלו להשקיע תקציבים רבים יותר באפיק המניב ביותר.

בחוזה ההתקשרות מול החברה היזמית ומול אנשי המקצוע השונים, יכתבו בו כל ההגדרות ומהות העסקה לפי שלביה, כולל מתן ערבויות בנקאיות לקיום החוזה.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30