קירוי מרפסת: כל הפתרונות לקירוי והצללה

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

אין ספק שמזג האוויר המתעתע של הארץ מחייב רבים מאיתנו שרוצים מרפסת שמש, או סתם מחפשים הצללה למרפסת, להיות יצירתיים.

בשוק קיימים לא מעט סוגים שונים של סוככים שיכולים להתאים לקירוי והצללה של מרפסות, אבל לא בהכרח באותו האופן: חלק מהם טובים יותר למי שמחפש הצללה זמנית לקיץ, חלק מהם למי שמחפש קירוי קבוע וחלק למי שבכלל רוצה להפוך את המרפסת שלו לחדר נוסף (מה שמכונה "סגירת מרפסת").

סוכך זרועות: מצוין לקירוי בקיץ, לא מתאים לחורף

נתחיל עם סוכך הזרועות, שהוא אחד מן הסוככים היותר פופולאריים שבנמצא. מדובר בסוכך עם זוג זרועות שמאפשרות לפתוח ולסגור אותו על פי הצורך באמצעות מנגנון חשמלי או ידני. סוכך זה מתאים בעיקר להצללה בתקופת הקיץ בשל הכיסוי שלו שיכול להגן בפני קרינת ה-UV. הוא פחות מתאים לחורף מכיוון שרוחות חזקות יכולות לפגוע בו.

יתרון נוסף הוא שיש לסוכך זה זרועות באורכים שונים, כך שהוא יכול להתאים גם למרפסות גדולות.

סוכך מרקיזה: הצללה למרפסות קטנות

סוכך מרקיזה הוא סוכך בצורת חצי עיגול (צורה הדומה ללבושן של המרקיזות בצרפת ומכאן שמן). למרות שסוכך זה מספק הגנה היקפית, הוא מוגבל בגודלו ולכן מתאים בעיקר למרפסות תלויות עם אורך יציאה קטן, אם כי הן עדיין יכולות להיות רחבות למדי. ניתן גם להשתמש במרקיזות בחלל הכניסה של בתים ועסקים.

המרקיזות מתאימות הן לקיץ והן לחורף בשל השימוש בבד שמשונית האטום לגשם.

סוכך קבוע למרפסת: קירוי קבוע בכל ימות השנה

מדובר בסוכך קבוע שיכול להגיע במגוון של צורות וטקסטורות. רבים אוהבים את הגרסה החלבית החצי שקופה שלו. בין יתר הצורות שאפשר לבחור: סוכך משופע, סוכך ישר זווית, סוככים דמויי מרקיזה ואפילו סוככים עצמאיים העומדים על 4 רגליים.

החיסרון של הסוכך הקבוע הוא שלא ניתן לקפל אותו והוא פחות מתאים לרחבות גדולות. יש גם לקחת בחשבון שמכיוון שמדובר במבנה קבוע, הוא דורש אישורי עירייה ובהתאם לכך יכול להעלות את חשבון הארנונה. זוהי הסיבה לכך שלמרות האלגנטיות שלו, מוצאים אותו פחות בבתים פרטיים ויותר בבתי עסק.

פרגולות אלומיניום חשמליות סנטק: לפתיחה וסגירה בלחיצת כפתור

סנטק ומותגים דומים הם למעשה מעין הכלאה בין פרגולה לסוכך: יש להם את המראה והמאפיינים של פרגולה, אך ניתן לפתוח אותם כמו סוכך מתקפל (אם כי לרוב הפתיחה היא מהמרכז). מכיוון שניתן לחבר אותם לקיר והם מגיעים גם בגדלים שונים.

הם מתאימים למגוון של מרפסות ומספקים הצללה מצוינת הן בחורף והן בקיץ, זאת בזכות הכיסוי הייחודי שעשוי מפלסטיק PVC מיוחד.

ההתקנה שלהם היא פשוטה יחסית ומאפשרת גמישות רבה ואף חיבור של מספר סוככים יחדיו. לכן, לא מפתיע לראות אותם אפילו במרפסות גדולות של מלונות או אולמות אירועים. זהו גם אחד הסוככים הבודדים שניתן להשיג בגרסה עצמאית ללא תמיכה של קיר, וכך להצל על פינות ישיבה שאינן צמודות בהכרח למרפסת הראשית.

סוככי מסך וסוככים נופלים: קירוי צדי למרפסת

עד כה דיברנו על סוככים שמתאימים בעיקר להצללה מלמעלה, אך מה קורה כראש רוצים לסגור מרפסת באופן זמני או קבוע? בדיוק לשם זאת נועדו סוככי המסך או הסוככים הנופלים. אלו יכולים לספק הגנה גם מהצדדים ומקדימה.

ישנם סוככים שניתן לקפל אותם בקלות ואפילו לפתוח ולסגור אותם עם זיפר שמיועדים בעיקר לעונה אחת על פי הצורך. לעומת זאת, ישנם סוככי מסך קבועים שמתאימים לסגירה קבועה או לתקופות ארוכות עם סגירה מלמטה באמצעות פאנלים וזכוכית, כך שהסוכך הנופל למעשה לא מגיע עד לרצפה. אלו הם הסוככים היותר אלגנטיים ויפים. עם זאת, במקרים כאלו יש לקחת בחשבון שהאיטום לא בהכרח יהיה מוחלט ולא יגן על מי שעומד ליד המעקה.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30