כל מה שצריך לדעת על קבלן שלד וגמר

עבודות שלד במחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מחפשים קבלנים לביצוע פרויקט בנייה פרטית או משותפת? בכל פרויקט בנייה מעורבים שורה של קבלנים, כל אחד בתחום ההתמחות שלו ושני המרכזיים שבהם הם בראש ובראשונה קבלן השלד ולאחר מכן קבלן הגמר. מעבר להם נדרשים עוד שורה של קבלני משנה כדוגמת קבלן עבודות עפר, קבלן פיתוח, קבלן חשמל, קבלן אינסטלציה וכן הלאה. למרבה הצער אין הרבה כאלה, אבל אם תחפשו היטב, תוכלו למצוא קבלן שלד וגמר שיבצע עבורכם 90% מהפרויקט. אבל לא כל קבלן שמגדיר את עצמו הוא אכן כזה. מה זה בעצם קבלן שלד וגמר ומה חשוב לבדוק לגביו לפני שבוחרים בו? האם לא כדאי לפצל בין שני אנשי המקצוע האלה ולהזמין קבלן מתמחה לכל תחום? על שאלות חשובות אלה עונים לכם בשורות הבאות המומחים של קבוצת עידן.

מה זה בעצם קבלן שלד וגמר?

ובכן, כל פרויקט בנייה כולל בתוכו שני שלבים מרכזיים: שלב השלד ושלב הגמר, בנוסף כמובן לשלב התכנון ושלב הפיתוח. שלבים אלה מבוצעים על ידי קבלנים מקצועיים, המתמחים כל אחד בתחומו, האחד בתחום בניית השלד והשני בתחום בניית הגמר. שלב השלד הוא השלב ההנדסי החשוב ביותר בפרויקט וקבלני שלד נחשבים בדרך כלל לקבלנים הבכירים ביותר בענף הבנייה. כך למשל, מקצועות רבים בענף הבניין כמו למשל מנהל עבודה או מנהל אתר בנייה, מחייבים ניסיון עבודה של שנתיים וחמש שנים עם קבלן שלד לצורך קבלת הסמכה.

קבלן השלד הוא הקבלן שאחראי על בניית המבנה והעמדתו על תילו. קבלן השלד הוא זה שעולה על הקרקע, מבצע סימונים ומדידות, יוצק יסודות, בונה את בסיס המבנה ולאחר מכן מבצע יציקות בטון לבניית מעטפת קירות החוץ, קירות הפנים, התקרות והגג. לאחר סיום שלב השלד נכנס אל התמונה קבלן הגמר ו"מלביש" את הבית העירום שנבנה על ידי קבלן השלד. אחריותו של קבלן הגמר מקיפה את כל הוספת התשתיות למבנה (חשמל, מים, ביוב, גז ותקשורת), טיח, צבע, חיפוי חוץ ופנים, ריצוף, חלונות, דלתות, ארונות מטבח, כלים סניטריים וכן הלאה. כשקבלן הגמר מסיים את עבודתו מגיע למעשה שלב האכלוס בו מבוצעים כל המהלכים הרגולטוריים הנדרשים על מנת לאפשר אכלוס של הבית על ידי בעליו. קבלן שלד וגמר הוא למעשה קבלן שמבצע את שני השלבים האלה תחת קורת גג אחת, החל משלב העלייה לקרקע ועד שלב האכלוס של המבנה.

האם נכון לעבוד עם קבלן שלד וגמר?

ובכן, התשובה היא שאין שום מניעה לכך. ישנם יתרונות מסוימים לעבודה עם קבלן שלד וגמר וישנם גם חסרונות. אחד החסרונות הבולטים הוא שאתם שמים את כל הביצים בסל אחד. אם לא הייתם מרוצים מהקבלן שלכם בשלב השלד, זה אומר שתמשיכו להיות לא מרוצים ממנה גם בשלב הגמר. מצד שני, אם מצאתם קבלן מנוסה ומקצועי, תוכלו להיות מרוצים מאוד מכך שאותו קבלן יבצע עבורכם את כל בניית המבנה ותוכלו ליהנות מהסטנדרטים שלו גם סביב שלד המבנה וגם סביב הגמר שלו. ככלל, זה בסדר גמור ואפילו יכול לפשט מאוד את כל תהליך הבנייה עבורכם אם תוכלו למצוא קבלן שלד וגמר שיבצע עבורכם את כל עבודות הבנייה בפרויקט. יחד עם זאת, דבר אחד שאתם רוצים לוודא ולא לוותר עליו בשום פנים ואופן הוא בדיקה שאכן מדובר בקבלן רשום ומורשה בשני התחומים הללו.

קבלן רשום הוא קבלן ששמו מופיע בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון. כל קבלן רשום מופיע בפנקס בסיווג ספציפי שבו הוא נחשב לקבלן מורשה. במקרה של קבלן שלד וגמר, הקבלן שאתם בוחרים אמור להיות רשום למעשה גם בסיווג של קבלן שלד וגם בסיווג של קבלן גמר. בדיקה פשוטה זו תסייע לכם להבין האם אכן עומד מולכם קבלן שלד וגמר או קבלן שהוא לא זה ולא זה ורק מציג את עצמו איך שמתאים לו לכל לקוח.

קבוצת עידן היא חברה קבלנית מורשית ורשומה, הן כקבלנית שלד והן כקבלנית גמר מורשית. החברה מספקת שירותי קבלן שלד וגמר הן בפרויקטי בנייה חדשה של בתים פרטיים ומשותפים בשלל פרויקטים בכל רחבי הארץ והן בפרויקטים לשימור, חיזוק, שיפוץ ושיקום מבנים בכל רחבי הארץ.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!