עלות בניית שלד: מה זה כולל וכמה זה עולה?

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

איך שלא נסתכל על זה, עלויות הן מרכיב מכריע בכל פרויקט בנייה ויש לא מעט החלטות שאנחנו מקבלים על סמך נתוני עלות של רכיבי הפרויקט. ברמה הפשוטה ביותר, גודל הבית שאנחנו בונים מוגבל בתקציב שעומד לרשותנו וייתכן שעם תקציב גדול יותר, היינו בונים בית גדול יותר, אבל הנושא של עלויות הבנייה מקיפות את כל רכיבי הפרויקט, הרבה מעבר לשטח וגודל המבנה כולו. אחת מהעלויות המרכזיות והגדולות ביותר בכל פרויקט בנייה היא עלות בניית שלד ובשורות הבאות מסבירים לכם המומחים של קבוצת עידן כיצד נקבעת עלות זו וכיצד היא אמורה להשפיע על ההחלטות שלכם ביחס לבניית השלד.

Man Moving Into New Home Talking On Mobile Phone

קודם כל, מה כולל השלד?

כדי שנוכל להעריך את הפרמטר של עלות בניית שלד, חשוב שנבין תחילה מה זה שלד ומה הוא כולל. ובכן, עבודות שלד כוללות את כל העבודות המבוצעות באתר הבנייה משלב העלייה לשטח ועד השלב שהמבנה עומד על תילו כשהוא עירום לפני שלב הגמר. בניית השלד מבוססת תמיד על תכנית הבנייה שגובשה באמצעות אדריכל ואושרה על ידי מהנדס קונסטרוקטור. על בסיס תכנית בנייה זו מתחיל קבלן השלד בעבודות השלד ואלו כוללות את המרכיבים המרכזיים הבאים: סימון ומדידה על הקרקע, חציבה וחפירה של קומת מרתף אם קיימת, קידוח כלונסאות, יציקת יסודות, יציקת בסיס המבנה, יציקת קירות החוץ של מעטפת המבנה, יציקת קירות הפנים של מחיצות המבנה, יציקת קירות ועמודי תמך, יציקת תקרות ויציקת גג. כל אלה מבוצעים בהתאמה מלאה לתכנית הבנייה עם הכנות לתשתיות, מפתחי חלונות ודלתות וכן הלאה. 

כמה עולה לבנות שלד?

אחרי שהבנו מה כולל השלד, אפשר כעת לפנות לפירוט על עלות בניית שלד. עלות זו נקבעת לפי מטר מרובע של יציקת בטון והיא עומדת בממוצע על 1,200 עד 1,500 שקלים למטר מרובע של יציקת בטון, כולל החומרים, כולל הציוד וכולל עבודה, אך לא כולל עלויות כוח אדם ועבודות נוספות שעשויות להידרש. כך למשל, אם נדרשת עבודת חציבה, חפירה ופינוי עפר לטובת קומת מרתף, יש להוסיף על עלות זו את עלות העבודה. שימו לב שעלות זו אינה מתייחסת לשטח המבנה אלא לשטח היציקה. זאת אומרת שאם אתם בונים בית בשטח 120 מ"ר, אתם לא פשוט מכפילים 120 ב-1,500 ש"ח. בתוך חישוב שטח היציקה יש לכלול גם את שטח הפנים של הקירות, של התקרה, של הגג וכן הלאה. כמו כן, יש לקחת בחשבון את עובי הקירות והמחיר המוצג פה הוא מחיר לקירות בעובי סטנדרטי. יציקת קירות ממ"ד למשל, תהיה יקרה יותר וכך גם קירות במבנה שהמפרט הטכני שלו כולל קירות עבים יותר מהסטנדרט. כמו כן, יש לקחת בחשבון שבמקרה של בנייה לגובה עלות בניית שלד יכולה להיות גבוהה משמעותית מאשר בבנייה נמוכה.

https://www.youtube.com/watch?v=lEx_LQaZWE4

בחירת קבלן לפי מחיר?

מן הסתם, הנתונים שהבאנו בפניכם נועדו לתת לכם תמונה כללית, אך את המחיר שעליו תוכלו לקבל החלטות, תוכלו לקבל אך ורק מקבלני שלד שיגישו לכם הצעות מחיר על בסיס תכנית הבנייה שלכם. בהיבט זה חשוב לומר את הדבר הבא: לא יהיה זה נכון מבחינתכם לבחור קבלן לפי מחיר בלבד על אף שזה יכול להיות מאוד מפתה לפעמים. תחילה אתם רוצים להגיע לרשימה של מספר קבלנים פוטנציאליים שהם כולם קבלנים רשומים ומורשים, כולם בעלי ניסיון ורקורד בסוג הפרויקטים הרלוונטי ועל כולם אתם יכולים לקבל חוות דעת מקצועיות חיוביות, למשל מהאדריכל או המהנדס המלווים אתכם. לאחר שיש לכם רשימה כזאת, תוכלו להשוות בין הצעות המחיר שאתם מקבלים מהם ולבחור על פי מחיר.

קבוצת עידן היא אחת מהחברות הקבלניות המובילות בישראל בתחום עבודות השלד לבנייה פרטית ובנייה משותפת. בהיבט של עלות בניית שלד, קבוצת עידן היא לא החברה הזולה ביותר בישראל, אבל היא בהחלט מציעה מחירים אטרקטיביים ותחרותיים ברמת הסטנדרטים עליהם היא מקפידה. ישנם קבלני שלד קטנים שמציעים מחירים זולים למדי, אך אינם עומדים בסטנדרטים בסיסיים של בנייה, שלא לומר בסטנדרטים מתקדמים יותר. קבוצת עידן מציעה לכם למעשה שילוב של סטנדרטים גבוהים ומחיר אטרקטיבי עם צוות מקצועי קבוע שמלווה את תהליך הבנייה, לרבות מהנדס, קונסטרוקטור, מודד מוסמך, קבלן שלד רשום ומורשה, קבלני משנה רשומים וצוות עובדים מקצועי ומנוסה.

אחד השלבים הקריטיים בבחירת אנשי מקצוע לפרויקט בנייה הוא השלב של קבלת הצעת מחיר. גם, ואולי בעיקר, כאשר בוחרים קבלן שלד הערכת מחיר היא מרכיב מכריע בהחלטה שתקבלו ובצדק. אתם צריכים להקפיד על סטנדרטים ואתם צריכים לוודא שהקבלן הוא קבלן מורשה ורשום, אבל זה לא אומר שאתם צריכים לשלם כל סכום שיבקשו מכם עבור זה. אז איך נכון לקבל הצעות מחיר מקבלני שלד, איך נכון להשוות ביניהן ומה עוד תוכלו לעשות כדי לבחור נכון את קבלן השלד לפרויקט שלכם? על כך מסבירים לכם בשורות הבאות, המומחים של קבוצת עידן.

https://www.youtube.com/watch?v=kQKfewJF3vU

איך נכון לבקש הצעת מחיר מקבלן שלד ומאנשי מקצוע בכלל?

הצעת מחיר הוא כלי צרכני חשוב מאוד ועל אף שאנחנו לא מקבלים הצעת מחיר על כל חבילת פסטה שאנחנו קונים בסופרמרקט, כאשר אנחנו ניגשים למשימה של בניית בית במאות אלפי ואף במיליוני שקלים, קבלת והשוואת הצעות מחיר בצורה חכמה ונכונה משחקות תפקיד מפתח מרכזי בהצלחת הפרויקט. ככלל, כל עוד אין לכם תכנית בנייה מגובשת ומאושרת ביד, אתם יכולים רק לעשות בירורים כלליים ולבדוק פרמטרים שונים אודות קבלני שלד פוטנציאליים, אבל את הצעת המחיר הקונקרטית שעל פיה תוכלו לקבל החלטות, תוכלו לקבל רק לאחר שיש לכם ביד את תכנית הבנייה הנדרשת.

גיבוש תכנית הבנייה מתבצע בשלב התכנון על ידי אדריכל ובאישור מהנדס קונסטרוקטור. מתוך תכנית הבנייה נגזר גם המפרט הטכני וכתב הכמויות של הפרויקט ואלו הם הכלים שצריכים להיות בידיכם כאשר אתם ניגשים לקבלן שלד לצורך קבלת הצעת מחיר. בעבודה עם קבלן שלד הערכת מחיר חייבת להתבסס על תכנית בנייה אחידה שאותה אתם מגישים לכלל הקבלנים שאתם בוחנים, ובהתאם לכך כל ההצעות צריכות להתייחס בצורה מלאה, מדויקת וקונקרטית לתכנית זו. קבלן שלד שקיבל מכם את כל המסמכים הנדרשים ובכל זאת נותן לכם הצעת מחיר חלקית, לא ברורה וכזאת שלא כוללת בתוכה את כל מרכיבי תכנית הבנייה, זה כבר מקום לחשד. קבלנים ואנשי מקצוע בכלל, אוהבים מאוד להשאיר לעצמם חופש כך שלאחר היציאה לדרך כשאתם כבר "בכיס שלהם" לכאורה, הם יוכלו להחיל עליכם תוספות שונות ומשונות מבלי לסתור את הצעת המחיר הראשונית שהם התחייבו לה. על כן, חשוב לוודא שכל ההצעות הן כוללות, מדויקות וממצות עד תום וגם יש לעגן את הצעת המחיר שקיבלתם בהסכם העבודה שתחתמו מול קבלן השלד.

בשורה התחתונה, חשוב שתקבלו הצעות מחיר אחידות כך שתוכלו להבטיח שאתם משווים בין תפוח לתפוח. אין שום תועלת בהשוואת הצעות מחיר שכל אחת מהן מתייחסת למשהו אחר. מסרו את תכנית הבנייה, מסרו את כתב הכמויות והמפרט הטכני ובקשו מכל קבלן שלד הערכת מחיר ספציפית, כוללת וסופית על פי מסמכים אלה.

מחיר זה לא הכל

אחרי שאמרנו את כל זה, מחיר הוא לחלוטין לא הפרמטר היחיד שעל פיו אתם רוצים לבחור את קבלן השלד שלכם. דבר ראשון, אתם רוצים לוודא שמדובר בקבלן רשום ומורשה. שנית, אתם רוצים לוודא שמדובר בקבלן עם רקורד וניסיון בסוג הפרויקט שלכם ושאתם יכולים לקבל עליו חוות דעת מקצועיות מבעלי מקצוע בענף הבניין (האדריכל והמהנדס שלכם יכולים לסייע לכם מאוד בהיבט זה). רק לאחר שבחרתם מספר קבלנים פוטנציאליים כאלה, תוכלו לפנות ולבקש מכל קבלן שלד הערכת מחיר ביניהן תוכלו להשוות מבין לוותר על הסטנדרטים והעקרונות שלכם בפרויקט. כמו כן, כדאי להשתמש גם בהסכם העבודה ככלי לבחירת קבלן שלד וזאת במובן של בחינת היקף ההתחייבויות שמוכן הקבלן לקחת על עצמו. כך למשל, אם הקבלן לא מוכן למודל תשלום מדורג לפי אבני דרך או שאינו מוכן להכיר בסמכויות של מפקח בנייה מטעמכם, זה לא משנה מה המחיר שדורש מכם אותו קבלן שלד, אתם פשוט לא רוצים לעבוד איתו.

קבוצת עידן היא חברה קבלנית המספקת מגוון רחב של שירותי בנייה בענף הבניין, ובכלל זה שירותי קבלן שלד בסטנדרטים הגבוהים ביותר אבל במחירים תחרותיים ואטרקטיביים ביחס למחיר השוק. בפנייה לקבוצת עידן תוכלו לקבל הערכת מחיר מפורטת ומותאמת ספציפית לתכנית הבנייה שלכם, כך שכל הפרטים יעמדו לפניכם וזאת כמובן בהתחייבות להצעה הסופית מצד קבוצת עידן.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30