עלות בניית חדר נוסף

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

רוצים לבנות חדר נוסף בבית, אבל לא יודעים מה התקציב הנדרש לשם כך? רבים נוטים לעשות את החישוב הפשוט שאם הדירה כולה עלתה סכום מסוים, אז עלות בניית חדר נוסף תהיה אותו סכום חלקי מספר החדרים בדירה פחות סכום מסוים שמשקף את שטח המטבח, פינת האוכל, המרפסת וכדומה. עם חישוב כזה, העלות שתתקבל צפויה להיות גבוהה הרבה יותר מהעלות בפועל. בפועל, מדובר כמובן בהליך שהעלות היחידה שלו היא עלות הבנייה עצמה ואין צורך לשלם על הקרקע, שבדרך כלל מהווה מרכיב גדול ומרכזי בעלות רכישת דירה. אז כמה עולה לבנות חדר נוסף ומהם הפרמטרים שמשפיעים על העלות הזאת? על כך מסבירים לכם בשורות הבאות המומחים של קבוצת עידן.

הוספת חדר

בניית חדר נוסף – מה זה אומר?

לפני שמדברים על עלות בניית חדר נוסף, צריך להבין מה זה בדיוק אומר, שכן עלותו של כל פרויקט בנייה נקבעת בהתאם למאפיינים של הפרויקט ולמרכיבי העלות שלו. כך למשל, אם אתם מתגוררים בדירה בתוך בניין משותף, ייתכן מאוד שכלל לא תוכלו להוסיף חדר, שכן אין שום אפשרות להוסיף חדר שיחרוג מקווי המתאר של הבניין ויבלוט החוצה כאילו הוא תלוי בין שמים וארץ. אפשרות זו זמינה רק כאשר מתקבלת החלטה משותפת של כלל דיירי הבניין להוסיף חדר, ואז פשוט מבוצעת הרחבה של הבניין עם טור שלם של חדרים מקומת הקרקע עד קומת הגג, וזאת כמובן בכפוף לאישור ולהיתר בנייה מהרשות המקומית. במקרה כזה, מדובר בפרויקט משותף וקבלנים יתחרו על הפרויקט גם באמצעות המחיר, מה שיכול להפחית מאוד את העלות לכל דירה בבניין.

אם יש לכם בית פרטי, הסיפור הוא הרבה יותר פשוט ובמקרה כזה, תיקבע העלות קודם כל בהתאם לשטח החדר שאתם רוצים להוסיף, לאחר מכן בהתאם למורכבות של הכשרת השטח הנדרש לשם הוספתו ולבסוף בהתאם לכלל המרכיבים הנדרשים להשלמת הבנייה מעבר לשלד הבסיסי (חיפוי חוץ, חלונות, דלתות, ריצוף וכן הלאה). אם בבעלותכם קוטג' שתי קומות, ואתם רוצים להוסיף את החדר בקומה השנייה מעל חדר קיים, יש לכך השלכות על מורכבות הביצוע ועל כן גם על העלות הכוללת. באפשרותכם גם להוסיף חדר נוסף במודל בנייה קלה, למשל עם פאנלים מבודדים במקום קירות בטון ובמקרה כזה העלות תהיה נמוכה משמעותית.

כמה עולה בניית חדר נוסף?

אחרי כל מה שהסברנו לעיל, די ברור שהנתון של עלות בניית חדר נוסף הוא נתון שיכול להשתנות דרמטית בין מקרה למקרה בהתאם למאפייני הפרויקט. למעשה, לא ניתן אפילו לתת טווח של מחירים שיוכל לסייע לכם לקבל החלטה. סוג הבנייה, שטח החדר, רמת הגימור שלו, פעולות ההכשרה שיש לבצע לטובת בנייתו, כל אלה יכולים להשפיע בצורה דרמטית על המחיר ולשנות את סכום הכסף הסופי שיהיה עליכם להוציא מן הכיס. בהתאם לכך, הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות הוא למצוא אדריכל שיבנה עבורכם את תכנית הבנייה להוספת החדר החדש.

אם חשוב לכם מאוד לקבל תמונה מקדימה לפני שאתם מתחילים להשקיע כספים בבניית תכניות בנייה, כדי לבחון האם זה בכלל במרחב שמאפשר לכם את תוספת החדר, תוכלו לעשות זאת באמצעות האדריכל. האדריכל יקבל מכם את הפרטים הכלליים ביחס לחדר שאתם רוצים להוסיף, הוא יגיע לשטח ויבחן את התנאים בשטח, יבדוק את מדיניות ההיתרים הקיימת ברשות המקומית הרלוונטית ובהתאם לכך יוכל לתת לכם הערכה ראשונית של עלות בניית חדר נוסף עבור המקרה הספציפי שלכם. מן הסתם, בשלב הזה תוכלו לקבל קצת הערכה שתאפשר לכם לקבל החלטה לפחות על הצעד הבא קדימה, אבל את העלויות הסופיות הצפויות, תוכלו לדעת רק לאחר שתגובש תכנית בנייה.

קבוצת עידן מתמחה במגוון רחב של פרויקטי בנייה עבור מבנים קיימים, לרבות שיקום מבנים, שיפוץ מעטפת חוץ וקירות חיצוניים וכן הוספת חדרים ומרפסות בבתים קיימים. לרשות החברה צוות מקצועי מלא, לרבות אדריכל שיוכל לתת לכם הערכה מדויקת של עלות בניית חדר נוסף בבית שלכם, ומשם תוכלו לקבל את ההחלטה שלכם בצורה בטוחה ומושכלת לגבי הצעד הבא שמתאים לכם לעשות. קבוצת עידן תחכה לכם גם בצעד הבא הזה עם כל היכולות הנדרשות להשלמת שלבי התכנון והביצוע של הפרויקט עד תום ובעלויות אטרקטיביות ותחרותיות.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30