שיפוץ של דירות ישנות

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

ישראל היא מדינה צעירה יחסית במונחים עולמיים עם "וותק" של 70 שנה בלבד. לעובדה זו יש השפעה גדולה על התשתיות במדינה שיחסית חדשות ועל הבתים במדינה אשר נהנים מאיכות גבוהה באופן יחסי. אך למרות שישראל היא מדינה חדשה יחסית, לא ניתן להתעלם מכך שישנם עשרות אלפי בתים בישראל אשר נבנו לפני חמישים, שישים, שבעים שנה ואף יותר מכך. עלינו לזכור כי בהקמת המדינה נבנו עשרות אלפי דירות ואף בימי המנדט הבריטי בנו פה אלפי דירות. על כן השאלה כיצד משפיעה עובדה זו על שוק הדירות הנוכחי היא חשובה ביותר. מי שגר בדירה ישנה צריך לשקול בכובד ראש לשפץ את הדירה וכך לשפר את איכות החיים שלו בצורה ניכרת ולחיות ברווחה הרבה יותר גדולה.

האם משתלם לקנות דירה ישנה ולשפץ אותה בכדי למכור אותה לאחר מכן?

אך שיפוץ דירות ישנות אינו נחלתם של הדיירים בדירות אלו אלא ישנם גורמים נוספים המתעניינים בנושא של שיפוץ דירות ישנות. חלק מאותם גורמים הם יזמים המחפשים לבצע רווח על הדירות הישנות הללו באמצעות שיפוצן ומכירתם במחיר הרבה יותר גבוה תודות לשיפוץ זה. אך עלינו לומר כבר עתה ולהדגיש בפניכם כי לא כל אדם מן היישוב יכול להיכנס לשוק הדירות הישנות וישר לצבור רווחים גבוהים כתוצאה משיפוץ הדירות. הדבר מחייב מומחיות גדולה, הבנה עסקית חדה והבנה גדולה בשוק השיפוצים. על כן עשו הכול בכדי לחשוב היטב כיצד תשפצו את הדירה בצורה הטובה ביותר והאם משתלם לכם לבצע זאת.

אנחנו מאמינים כי יהיה זה נכון להביא בפניכם דוגמא מחיפה לדבי שיפוץ דירות ישנות. נשאלת השאלה האם כדאי לשפץ דירות למכירה בחיפה והאם זה משתלם? אם כן דירות למכירה בחיפה יכולות להניב רווחים גבוהים מאוד אך גם להוות כישלון חרוץ ולגרום לנו להפסד כספים. הכל תלוי בשאלה היכן אתם קונים את הדירה, מה מצבה של הדירה, איזה שיפוץ נדרש בה וכמה כסף יעלה השיפוץ. כמו שאתם יכולים להבין אין מדובר כאן במשחק ילדים ולא מומלץ למי שאין לו גב כלכלי חזק לבצע זאת ולהיכנס אל הרפתקה כספית יקרה היכולה להסתיים בשברון לב ובמשבר כספי לא קטן. על כן שקלו האם אתם רוצים להשקיע בדירות ישנות בחיפה או בכל עיר אחרת וחשבו על כך היטב.

נסו לבצע את העבודות לבד וכך תעלו את האטרקטיביות של קניית דירה ישנה

עיצוב הבית – לנהל נכון את התהליך

כשאנחנו בונים בית חדש או משפצים בית ישן, חלק מאוד משמעותי בתהליך הוא הניהול שלו. האופן בו אנחנו עובדים עם אנשי המקצוע השונים והופכים את התוכנית שלנו, אשר נמצאת עד כה על הנייר, למציאות.

מדובר בתהליך לא פשוט, מעצם זה שאנחנו אמורים לנהל אנשי מקצוע (גם אם אנחנו שוכרים מנהל עבודה אשר ינהל אותם, עדיין אנחנו אמורים לעבוד מולו), לעבור היטב על כל מה שהם עושים בשלבי אמת בתהליך, על מנת שהכל יתבצע כמו שצריך והם לא ימשיכו בעבודה במידה והיא איננה טובה, אז הם יצטרכו לחזור לאחור. מדובר בתהליך לא פשוט גם בגלל שאנחנו לא יכולים לראות את הדברים בפועל, אלא רק לדמיין אותם, עד שהם מתגבשים ונוצרים, כך שניתן לראות את התוצאה החלקית או הסופית.

עיצוב הבית הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הבנייה, מן הסתם. הוא מתחלק לכמה חלקים, ואם אנחנו רוצים שהתוצאה הסופית תהיה טובה ואיכותית, אנחנו חייבים לדעת לנהל את התהליך בצורה נכונה.

עלינו לזכור, עיצוב הבית הוא תהליך שכמעט ואיננו נתון לשינויים אחרי שאנחנו מסיימים אותו, אלא בכל מה שקשור לדברים שאינם קשורים לתכנון המבנה.

כלומר, עלינו לקחת בחשבון שכל מה שקשור לעיצוב הבית, מתחלק בפועל לשני חלקים, חלק אחד מתייחס לאופן בו הבית בנוי, האופן בו המבנה מעוצב, חלק אחר מתייחס לכל הפריטים שאנחנו נשלב בתוך הבית, בין אם זה ריהוט, אביזרים שעלינו להרכיב בבית לצרכים שונים או פריטים אחרים אשר אמורים לשמש אותנו באופן פרקטי וכן לצרכי קישוט. לכן, בעוד שחלק אחד לא נתון לשינוי, השני כן.

כיצד מנהלים תהליך של עיצוב הבית

ראשית, אנחנו צריכים לייצר תוכנית מותאמת של עיצוב הבית על פי גודל המבנה ואופיו, וכן על פי האופן בו אנחנו רוצים להשתמש בו. זה כמובן גם ביחס לצרכים שלנו.

שנית, אנחנו צריכים לקחת בחשבון חיבורים שונים שעלינו לעשות, למשל, חיבורים של גודל השטח שעומד לרשותנו, החומרים שאנחנו רוצים להשתמש, החלוקות שאנחנו מעוניינים לבצע, המיקום של המבנה ביחס לסביבה ועוד.

שלישית, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו כל הזמן, האם העיצוב הוא פרקטי או אך ורק מוסיף ליופי ולנראות של המבנה, האם הוא יכול לשמש אותנו בצורה אופטימאלית לצרכים שלנו.

ארבע, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו גם האם העיצוב שאנחנו בוחרים למבנה הוא חסכוני ויעיל. דוגמא קלאסית לכך אפשר לראות בתחום החשמל, כיצד אנחנו יכולים להשתמש במקורות אור חיצוניים מבלי שנצטרך להשתמש בחשמל רגיל. אך זו רק דוגמא אחת, אנחנו יכולים לבחון אופציות נוספות, כולל שימוש בחומרים זולים וטובים שיפוץ הבית.

חמש, מן הסתם, תהליך העיצוב צריך להיות זורם, כך שכל חלק יתחבר עם חלק אחר באופן טבעי על פני כל החדרים בבית.

עברתם דירה חדשה וכל מה שנותר זה לשפץ את הדירה ולהוסיף מוצרי חשמל בהתאם לסגנון השיפוץ שבחרתם. רגע לפני שאתם מתחילים לשפץ את הדירה, חשוב שתדעו איזה סגנון דירה אתם רוצים דירה בסגנון כפרי, דירה בסגנון מודרני, דירה קלאסית רגילה או שילוב של קלאסי ומודרני. מה שלא תחליטו חשוב להתאים את מוצרי החשמל וכן את שאר הציוד בבית לסגנון הדירה.

סוגי סגנונות בתים והתאמת מוצרי החשמל

רגע לפני שאתם מחליטים על סגנון הבית שלכם, חשוב שתתאימו את הריהוט והציוד שלכם לסגנון עצמו. כך שאם מדובר על בית בסגנון רטרו חשוב שיהיו בכל חדר וחדר מוצרים חשמליים בסגנון של אז ושעדיין עובדים. כך למשל תוכלו למצוא קומקום בסגנון רטרו או תנור אפייה למטבח ועוד. תוכלו לחסוך עלויות רבות אם תבצעו רכישה של חבילת מוצרי חשמל במקום אחד, במקום לרכוש מוצרי חשמל בודדים ממספר ספקים.

התאמת מוצרי החשמל לסגנון קלאסי

אם בחרתם בסגנון קלאסי בפרויקט שיפוץ דירה חשוב שגם מוצרי החשמל שאתם בוחרים לבית יהיו קלאסיים ולא מתוחכמים מדיי. כך למשל תוכלו לבחור ארונות קלאסיים למטבח מעץ מלא, שולחן מעץ, ספות מבד, כסאות עץ ביחד עם שולחן אוכל לארוחות המשפחה ולאירוח, קומקום חשמלי קלאסי ועוד.

התאמת מוצרי החשמל סגנון מודרני

אם בחרתם בית בסגנון מודרני גם המוצרים שלו חייבים להתאים לסגנון זה. לא תוכלו לשים במטבח שלכם מטבח עם כיריים למה? כי מטבח עם כיריים רגיל אינו מתאים לסגנון המודרני ששולט עכשיו. תצטרכו מטבח מודרני שנדלק באמצעות מסך נגיעה ומותאם לסגנון המודרני, כמו כן חוטי מוצרי החשמל יהיו מוחבאים מאחורי ארונות המטבח, השולחנות יהיו בסגנון זכוכית מהודרת או בשילוב של זכוכית עם עוד חומר, מכונת הכביסה תהיה גם היא מתקדמת ביותר ותעבוד באמצעות מסך מגע ואפילו התריסים של הבית יהיו כמו בית חכם נשלטים דרך השלט כך שלא תצטרכו להרים או להוריד ידנית אותם.

התאמת מוצרי החשמל לסגנון כפרי

אם אתם אוהבים את הסגנון הכפרי חשוב שגם מכשירי החשמל שלכם יהיו בהתאם. בבית בסגנון כפרי נרצה לראות קומקום חשמלי בסגנון כפרי, מיקסר בסגנון כפרי של פעם, תנור אפייה בסגנון של פעם, מטחנת בשר בסגנון של פעם ועוד. אפילו מייבש הכביסה ומכונת הכביסה צריכים להיות בסגנון כפרי על מנת שיתאימו לסגנון עצמו של הבית ובפרט לחדר שבו הם נמצאים. ואם החלטתם לרכוש שואב אבק רצוי שגם הוא יהיה בסגנון כפרי ולא בסגנון מודרני או כל סגנון אחר.

אם תרצו עזרה בעיצוב הבית בהתאם לסגנון השיפוץ שאתם מעוניינים בו, תוכלו תמיד לפנות לאדריכל שיעזור לכם להתאים את מוצרי החשמל לכל חדר וחדר. מה שחשוב שאם בחרתם בסגנון מסוים כמו למשל סגנון מודרני, השתדלו שכל חדר וחדר יהיה בסגנון זה ואל תשברו את זה עם סגנונות אחרים. אם תעזרו באיש מקצוע וכמובן תקציבו לכם תקציב מלכתחילה לכל השיפוץ תעמדו ביעדים שהצבתם לכם ותקבלו בית בהתאם לסגנון שאתם מעוניינים בו.

ללא ספק מי שהוא קבלן ויכול לבצע את עבודות השיפוץ בעצמו יהיה לו הרבה יותר משתלם לשפץ דירות ישנות ולהרוויח ממכירתן. אם אתם יכולים לבצע את העבודה לבד הרי שזה מהווה פלוס רציני ביותר לכך שכדאי לכם לקנות את הדירה.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30