עבודות בניה במרכז

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

מעוניינים להזניק פרויקט בנייה כלשהו באזור המרכז? פרויקט בנייה הוא פרויקט מורכב ויקר בדרך כלל, ולאופן התכנון שלו, הביצוע שלו והתוצאות שלו, יכולות להיות השלכות משמעותיות על איכות חייכם וגם על מצבכם הכספי. בשורות הבאות, מסבירים לכם המומחים של קבוצת עידן, כיצד נכון לגשת לפרויקט בנייה וכיצד למצוא את אנשי המקצוע המתאימים לביצוע עבודות בניה במרכז הארץ.

פרויקט בנייה
Piles in construction for foundation in progress

שלב ראשון – תכנון

השלב הראשון בכל פרויקט בנייה ובכל סוג של עבודות בניה במרכז הוא שלב התכנון. את השלב הזה נהוג להשלים בדרך כלל בסיוע אדריכל בניין ולרוב גם בשיתוף מעצב פנים על פי הצורך. בשלב זה עשויים להידרש אנשי מקצוע נוספים בהתאם לסוג העבודות הספציפיות, ובכלל זה מעצב גינה, מעצב נוף, אדריכל חזיתות מבנים וכן הלאה. בשלב זה חשוב מאוד שהאנשים שילוו אתכם יהיו אנשים שאתם יכולים לדבר איתם באופן חופשי, להציף בפניהם את הרצונות וההעדפות שלכם אבל גם להיות סמוכים ובטוחים שהם יבלמו אתכם כשצריך ויכוונו אתכם כשצריך, בהתאם לעקרונות המקצועיים בתחום האדריכלות והעיצוב.

בשלב זה, עליכם להשלים גם את השלב של הוצאת היתרי בנייה לפרויקט. ככלל, עבודות בניה במרכז צריכות לקבל אישור מהרשויות המתאימות באזור בו הן צפויות להתבצע. לאחר שגיבשתם את תכנית הבנייה, עליכם להגיש בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית שבתחומה צפויות להתבצע עבודות הבנייה, לצורך קבלת היתרי בנייה. בניגוד לתפיסה הרווחת, אם אתם מנהלים נכון את התהליך, הרי שבתוך 90 יום לכל היותר, כבר תוכלו לקבל תשובה לגבי אישור או דחיית בקשתכם להיתר, ולפעול בהתאם לכך.

שלב שני – גיוס אנשי מקצוע

בביצוע עבודות בניה במרכז או בכל אזור אחר, אחד הדברים החשובים ביותר הוא שתתמקדו באנשי מקצוע מוכרים ורשומים, שנתונים לפיקוח של הרשויות. חשוב להבין שאתם לא מתקנים צנרת סתומה בבית ואתם לא מחליפים את מתגי החשמל בבית. אתם נכנסים לפרויקט בניה שיכולות להיות לו השלכות עצומות על איכות החיים שלכם, על הכיס שלכם, על רווחתכם ועל בטיחותכם ובהתאם לכך זהות אנשי המקצוע המעורבים בתהליך, יכולה להיות קריטית עבורכם. בהתאם לכך, את הקבלנים שיבצעו עבורכם את הפרויקט אתם רוצים לגייס בשתי צורות אפשריות: לקבל הפניות מהאדריכל שמלווה אתכם ולוודא שהקבלן אליו הופניתם הוא קבלן רשום, או לחפש קבלן רשום בעצמכם. המכנה המשותף לשתי האפשרויות הללו הוא שהקבלן חייב להיות קבלן רשום.

בישראל קיים פנקס הקבלנים הרשומים, המנוהל על ידי משרד השיכון. בפנקס זה מופיעים כל הקבלנים שעברו בדיקות מעמיקות לגבי היכולות המקצועיות שלהם ולגבי ההתנהלות ההוגנת שלהם. עבור קבלנים אלה, עצם היותם רשומים כקבלנים למשל לצורך עבודות בניה במרכז הארץ, הוא נכס והם יעשו הכל כדי לשמור אותו, מה שמבטיח לכם התנהלות הוגנת על פי החוק והכללים מצד הקבלן שאתם עובדים איתו. כאמור, תוכלו לקבל המלצות וחוות דעת מקצועיות על קבלן אפשרי ואז לוודא שהוא אכן מופיע בפנקס הקבלנים, או לחילופין, לאתר קבלנים פוטנציאליים המופיעים בפנקס הקבלנים תחת הקטגוריה של עבודות בניה במרכז ומשם להמשיך את הבדיקה סביבם.

שלב שלישי – ביצוע

בשלב הביצוע חשוב מאוד שתהיינה לכם שתי יכולות: יכולת ניהול פרויקט ויכול פיקוח. את הפיקוח תוכלו להשיג באמצעות מפקח בנייה בעל הסמכה בהנדסת בניין, מפקח שיוודא כי כל האינטרסים שלכם בפרויקט מקבלים מענה מיטבי וכי כל הפעולות מבוצעות על פי הכללים ועקרונות הנדסת הבניין. לשם כך, יהיה עליכם לגייס את המפקח בעצמכם, לשלם לו את שכרו בעצמכם ולבטח להימנע ממצב בו הקבלן מביא את המפקח איתו, שכן בדיוק עליו אמור לפקח המפקח.

היכולת החשובה השנייה בניהול עבודות בניה במרכז היא כאמור, יכולת ניהול פרויקט. קבוצת עידן היא חברה המספקת מגוון שירותי בניה והנדסת בניין ובכלל זה גם שירותי ניהול פרויקטים וביצוע עבודות בניה במרכז. החברה מטפלת עבורכם בפרויקט מקצה לקצה, משלב התכנון ועד שלב הגמר והמסירה ומבצעת עבורכם את כל הפעולות הנדרשות לרבות היתרי בניה, גיוס אדריכל, גיוס קבלן רשום, ניהול לוחות זמנים, פיקוח בניה, ניהול תקציב וכמובן וידוא כל הפרויקט מתקדם לרוחכם וכי כל מה שהובטח לכם אכן מקבל מענה על פי הסכם העבודה שנחתם.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30