סדקים בקירות חיצוניים

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

סדקים במבנה הוא לא עניין חריג ואותם אפשר למצוא בכל מבנה, בכל גיל ובכל מקום. יחד עם זאת, לא כל הסדקים הם אותו דבר ולא כל סדק ראוי לאותו יחס. מה גורם להופעת סדקים במבנה? באיזה שלב הופך הסדק מבעיה אסתטית לבעיה מבנית? איך יכולים סדקים להפוך מבנה למבנה מסוכן ממנו עלולים הדיירים להיות מפונים? מהו הטיפול שניתן לסדקים והאם ניתן לטפל בהם באופן כזה שלא יחזרו שוב? בשורות הבאות תוכלו ללמוד על האופן בו מטפלת קבוצת עידן בסדקים בקירות חיצוניים ולקבל את תשובות המומחים של הקבוצה על כל השאלות שמטרידות אתכם בעניין זה.

ממה נגרמים סדקים במבנים?

סדקים במבנים יכולים להיגרם ממגוון סיבות, אבל שתי הסיבות המרכזיות הן תזוזות קרקע וחדירת מים למעבה הבטון של שלד המבנה לאורך זמן. הסיבה השכיחה ביותר להופעת סדקים בכלל היא תזוזות קרקע. תזוזות אלה יכולות להשתנות באזורים שונים כשלמשל האדמה באזורים נרחבים בנגב נחשבת לאדמה רגישה יותר ללחות ורטיבות ולכן בכל פעם שיורד גשם, יכולה האדמה להתכווץ ולגרום לתזוזה שמפעילה לחצים על המבנה. באזורים מסוימים יכולות תזוזות אלה ליצור סדקים משמעותיים עד כדי שבירת קיר לשניים לאורך קו הסדק. יחד עם זאת, ישנם גם לא מעט מקרים בהם קירות הפנים אינם סובלים כלל מסדקים אך קירות החוץ דווקא כן. במקרה כזה, הסיבה לכך היא בדרך כלל חדירה של מים אל מתחת לחיפוי החוץ או שכבת הטיח החיצונית באופן שהולך ומחליש את שלד הבטון לאורך זמן. הצפות, שריפות וכמובן רעידות אדמה יכולות גם הן לגרום לסדקים בקירות חיצוניים ובכלל, אך אלו הם מקרים בהם הסדקים הם צפויים לחלוטין ולאחר אירועים כאלה עובר המבנה תהליך שיקום באופן אוטומטי.

סדקים בקירות חיצוניים

באיזה שלב הופך סדק במבנה לסדק מסוכן?

אם תביטו על קירות הבית סביבכם ממש עכשיו, תוכלו לבטח לזהות סדקים קטנים במיקומים שונים על גבי שטח הפנים של הקירות. לא כל סדק כזה הוא מקור לדאגה ולרוב אפשר לחיות איתם גם לאורך עשורים שלמים. הבעיה מתחילה כאשר הסדק חודר משכבת הטיח אל שכבת הבטון, כאשר הסדק הוא כבר לא סדק שטחי וחיצוני אלא סדק עמוק שפוגע בשלד המבנה וכתוצאה מכך בחוזק המבני בכלל. במקרי קיצון יכול הסדק לפעור חריץ של ממש בקיר, באופן שאפשר לראות דרך הסדק את צידו השני של הקיר. יחד עם זאת, מרבית הסדקים המסוכנים אינם מבקעים לחלוטין את הקיר אך בהחלט חודרים עמוק אל תוך שכבות הבטון. סדקים אלה הם סדקים שמוגדרים כמסוכנים ויכולים להצביע על בעיה יסודית שיש לטפל בה על מנת למנוע את המשך ההתדרדרות.

מה עושים כשיש סדקים בקירות חיצוניים?

אם אתם מזהים סדקים בקירות חיצוניים של המבנה, אתם רוצים להזמין גורם מקצועי שיבחן את הסדקים וימליץ על המשך טיפול, אם נדרש. קבוצת עידן, שמספקת את כל חבילת השירות הנדרשת על מנת לבחון ולתקן סדקים בקירות חיצוניים, מבצעת גם בחינה ראשונית של מצב הסדקים במטרה לקבל החלטה האם נדרשת התערבות ומהו סוג ההתערבות הנדרשת. במסגרת הבדיקה, יש לבחון את מיקומי הסדקים ואת גודלם ולהבין ממה הם נובעים. במידה והם נובעים מפגמים ביסודות המבנה, יש לבצע חיזוק יסודות ורק לאחר מכן לתקן את הסדקים עצמם. במידה והם נובעים מבעיות איטום, יש לבצע טיח וצבע או חידוש חיפוי חוץ לפני שמתקנים את הסדקים. העניין הוא שתיקון הסדקים מבוצע באמצעות מהלכים סטנדרטיים של שיקום בטון, קרי יישום בטון לסתימת הסדקים, טיח וצבע. יחד עם זאת, חשוב יותר להבין ממה נובעים הסדקים בכדי להבטיח שבעיית היסוד נפתרת וכי הסדקים לא יחזרו שוב לאחר תיקונם. במקרים מסוימים, במידה והסדקים גרמו לדפורמציות בשלד המבנה, ייתכן ותידרשנה עבודות ליישור המבנה ורק לאחר מכן יבוצע תיקון של הסדקים ותיקון של הגורם להם.

מה קורה כשלא מבצעים איטום סדקים בקירות חוץ?

גם בעניין הטיפול בסדקים במסגרת פרויקט שיפוץ בניין יש להפריד בין סדקים קוסמטיים ושטחיים ובין סדקים מסוכנים. סדקים שטחיים אינם מהווים מקור לסכנה ומעבר למעקב אין צורך בביצוע תיקון, אלא אם האסתטיקה של הסדקים מפריעה לכם. יחד עם זאת, אי טיפול בסדקים מסוכנים יכול להביא את המבנה כולו למצב של סכנה עד כדי הוצאת צו מבנה מסוכן שבמסגרתו עלולים הדיירים להידרש להתפנות ממנו עד לשיקומו. כאמור, סדקים שחודרים אל עומק בטון השלד הם סדקים שמעבר לסכנה הנובעת מהחלשת השלד, גם יכולים לרמז על בעיה ביסודות המבנה. עם יסודות רעועים ועם שלד מוחלש, ישנה סכנה ממשית לקריסת המבנה או חלקים ממנו.

זאת ועוד, כאשר נפערים סדקים בקירות חיצוניים, הופך הסדק לפתח דרכו יכולות כמויות גדולות מאוד של מים לחדור אל תוך עומק בטון השלד ולהחמיר את המצב במהירות ובחדות, מעבר לפגיעה האסתטית הנרחבת שיכולה להיגרם למבנה. בהתאם לכך, מייד עם זיהוי סדקים מסוכנים במבנה, יש להזמין גורם מקצועי כדוגמת קבוצת עידן, לבדוק את הדברים לעומק ולקבל החלטה כיצד ממשיכים הלאה.

קבוצת עידן, על הצוות המקצועי והידע והניסיון המקצועיים שלה, תסייע לכם להבין את עומק הבעיה, לגבש את כלל הדיירים סביב פרויקט לתיקון הסדקים ולבצע את התיקונים הנדרשים על כל המשתמע מכך, לרבות בניית פיגומים, השגת אישורים מהרשות המקומית, חיזוק יסודות, שיקום בטון, תיקוני ברזל חלוד, טיח, צבע וכל פעולה אחרת שנדרשת על מנת להסיר את הסכנה ולהחזיר למבנה את הנראות האסתטית שלו. מהלך כזה, מעבר להיותו הכרחי למניעת סכנה, חשוב גם לאסתטיקה של המבנה ולהשבחת ערך הנכס כולו וערך כלל הדירות שבו. 

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30