משפצים את הבניין? אל תשכחו את מערכת הביוב

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

שיפוץ בניין הוא תהליך ארוך שחשוב לבצע אותו באופן מדוקדק שהרי לא בכל יום משפצים את הבניין ואם כבר עושים את זה, חשוב שניקח בחשבון את כל המשתנים ולא רק נתמקד ביופי ובנוחות אלא גם בפונקציונליות שלו.

אחת המערכות שנוגעות בנקודה הזאת הכי טוב היא מערכת הביוב. עומדים לשפץ את הבניין? כדאי שתנצלו את ההזדמנות על מנת לחדש את קווי הביוב, אחת כמה וכמה אם מתווספות יחידות דיור בבניין, שאם לא כן, אתם עשויים למצוא את עצמכם סובלים מריחות לא נעימים, סתימות ולעתים אפילו הזמנת ביובית לעתים תכופות על מנת להתמודד עם הבעיות האלה.

אז לפני שאתם מתחילים בתכנון השיפוץ של הבניין, בחרנו להביא לכם מספר נקודות לחשיבה שיכולות לעשות בעתיד את ההבדל בין שקט נפשי לבין תקלות תכופות ולא נעימות במערכת הביוב.

צילום:123RF

החליפו צינורות ביוב ישנים בבניין

שיפוץ בניין הוא זמן מעולה להחליף צינורות ביוב ישנים בבניין. הסיבה לכך מאוד פשוטה מפני שבזמן שיפוץ, יש לכם את כל התנאים לבצע את ההחלפה בעלויות נמוכות במיוחד.

הצינורות הן החלק הזול בכל העניין ואם הפיגומים כבר נמצאים, לבעל המקצוע יש את כל התנאים כדי להחליף את הצינורות באופן מהיר, יעיל וזול.

בנוסף, אפשר לנצל את ההזדמנות כדי להצניע צינורות בולטים באופן שישתלב עם עיצוב הבניין כך שלא רק שתזכו למערכת ביוב מחודשת אלא גם כזאת שאינה פוגמת במראה של הבניין כולו.

שיפוץ או החלפת השוחות בחצר

השיפוץ הוא הזדמנות לטפל גם בשוחות הביוב שבחצר. למי שאינו בקיא בפרטים, השוחות הן אותן בריכות שטמונות באדמה ושמנווטות את זרימת השפכים במערכת ומהוות נקודות חיבור וביקורת.

מדובר בחלק מרכזי בכל מערכת ביוב שבדרך כלל ההחלפה שלו גוררת חפירות והרס של החצר, בעיקר אם מחליפים גם את הצינורות שטמונים באדמה.

בזמן שמשפצים בניין לעומת זאת, החפירה וההחלפה יהיו פשוטים יותר ויוכלו להשתלב עם שאר העבודות שנעשות במקום.

שדרוג קוטר קו הביוב במידת הצורך

ישנם מקרים רבים שבהם משפצים את הבניין ומוסיפים לו יחידות דיור, עניין שמגדיל את מספר הדיירים.

במצבים כאלה מאוד חשוב לוודא שמערכת הביוב ערוכה לקלוט ולתמוך בתוספת הדיירים שעומדים לאחר השיפוץ להשתמש במערכת.

הגדלת הקוטר של צינורות הביוב תהיה פתרון טוב מאוד למצבים האלה ותמנע בעיות של עומסים לא צפויים.

באותה נשימה צריך לשים לב גם לשדרוג קוטר הצינורות שטמונים באדמה וכן לשדרוג השוחות, עניין שמשתלב היטב עם הפסקה הקודמת.

טיפול בשורשי עצים שמהווים סכנה

שורשי עצים שנמצאים בחצר גורמים במקומות רבים לסתימות במערכת הביוב, וועדי בתים שנוהגים להזמין ביובית על בסיס תקופתי לצורך שטיפת הקווים, הוא לא עניין נדיר.

שיפוץ הבניין הוא הזדמנות נהדרת לטפל גם במפגעים האלה כשהפתרון הטוב ביותר הוא לחדש או להחליף את קווי הביוב ובמקביל לטפל גם במקור הבעיה, דהיינו העץ.

אפשר לעשות את זה על ידי כריתה שלו או העברה למקום אחר אם כי חשוב להקפיד ולקבל על כך אישור מתאים מהרשות המקומית שאם לא כן, העניין יכול לגרור קנסות כבדים.

חידוש מול החלפה

לפני סיום מצאנו לנכון לשתף אתכם באחת הדרכים המעניינות שפותחו בשנים האחרונות על מנת להתמודד עם צינורות ביוב ישנים, סדוקים ואפילו שבורים שטמונים באדמה.

בעוד שעד לפני שנים מעטות, היה צורך בחפירות באמצעות טרקטורים והרס של חצר הבניין המשותף, כיום יש טכניקה שמאפשרת לחדש את קווי הביוב בלי חפירה.

במרכז השיטה ישנו חומר פולימרי מיוחד שמוכנס אל תוך הצינורות ומצפה אותם מבפנים, כך שנוצרת שכבת ציפוי שמגינה על הצינורות ויוצרת למעשה צינור בתוך צינור.

שיטה זאת מאפשרת להגיע לתוצאות מאוד טובות עד כדי כך שאם לא צריך להרחיב את הקוטר של הצינור, היא יכולה לתת פתרון מעולה לאורך עשרות שנים.

היתרות של החידוש על פני ההחלפה הוא צמצום ההרס והוזלת המחיר בעד-70%.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30