מרפסת תלויה מברזל

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

קבוצת עידן עובדת בשיתוף חברה המייצרת מרפסות במפעל המייצר מרפסות תלויות מברזל ומתמחה בעבודות פלדה בהן המרפסות  לדוגמה עוברות תהליך של גלוון, תהליך השומר על מרפסת הפלדה ומונע מהברזל להתחמצן ולעבור תהליכים קורוזיבים. תהליכים אלה של היווצרות חלודה מסוכנים מאוד לחוזק המרפסת ואם נראים סימנים של חלודה יש לפנות לקונסטרוקטור באופן מיידי ולא לעמוד על המרפסת שכן קיים חשש לסכנה בשימוש במרפסת תלויה מברזל שיש בה סימני חלודה.

לשטח  מגיעות המרפסות לאחר שמתקינים את התושבות של המרפסת במבנה הקיים. תושבות אלה מחזיקות את המרפסת ומקשרות בינו לבין הבניין. (היתר בניה למרפסות)

חשוב מאוד שבשטח העבודה לא יבוצעו ריתוכים מכיוון וריתוכים אלה מסוכנים מכיוון והם פוגעים בגלוון הפלדה שעלולה להינזק ולהיחלש.

מרפסת ברזל

אם אתם בוחנים את האפשרות להוסיף מרפסת לבית, ייתכן מאוד שכבר נתקלתם במינוח מרפסת ברזל, אם כי המינוח הנכון יותר הוא מרפסת פלדה. אז מה זה בדיוק מרפסת פלדה? האם זה אומר שהמרפסת שלכם תיראה כמו מדרגות חירום מפלדה? האם זה לא כבד מדי? האם ניתן ליישם מרפסת ברזל גם במודל של מרפסת על עמודים וגם במודל של מרפסת תלויה? המומחים של קבוצת עידן, המתמחה בתחום המרפסות, עונים לכם על כל השאלות, ממש בשורות הבאות.

מה זה בעצם מרפסת ברזל?

כל מרפסת מכל סוג נבנית על סמך מתודולוגיה הנחלקת לשני חלקים מרכזיים: שלד ומעטפת. למרפסת יש שלד שמעניק לה את התצורה, המבנה והחוזק המבני ומעטפת שמספקת את האיטום, האסתטיקה והגימור. שלד המרפסת יכול להיבנות בטכניקות שונות ששתי המרכזיות שבהן הן שלד בטון או שלד פלדה. שלד בטון הוא שלד שנבנה כמו כל מבנה בטון אחר באמצעות עבודות טפסנות ויציקות בטון ליצירת רצפת וקירות המרפסת. שלד פלדה, לעומת זאת, הוא שלד שמיוצר במפעל פלדה ומורכב באתר הלקוח. שלד זה מבוסס למעשה על הרכבה של לוחות פלדה ליצירת התצורה המלאה של המרפסת.

לאחר סיום שלב השלד, מבוצע למעשה שלב המעטפת וזה כולל את כל רכיבי האינסטלציה, החשמל, הריצוף, החיפוי, מעקה הבטיחות, תאורה וכן הלאה. המשמעות היא שמבחינת המראה החיצוני, זה כלל לא משנה ממה עשוי שלד המרפסת. בין שמדובר במרפסת בטון ובין שמדובר במרפסת פלדה, לכל אחת מן המרפסות הללו ניתן להעניק את אותו מראה בדיוק באמצעות תכנון זהה של מעטפת המרפסת. על כן, ההנחה שאם אתם בוחרים באופציה של מרפסת פלדה, הרי שהמרפסת שלכם תיראה כמו מדרגות חירום, היא הנחה שגויה לחלוטין וגם על גבי שלד פלדה, תוכלו ליישם כל סוג של מעטפת וכל גימור שתרצו, ממש כמו במרפסת בטון רגילה.

למה דווקא מרפסת פלדה?

נשאלת השאלה, אם כן, מדוע בכלל לבחור באופציה של מרפסת פלדה ולא מרפסת בטון. ובכן, התשובה היא שאין שום הכרח לבחור במרפסת פלדה וגם מרפסת בטון, שלמעשה מהווה את המודל השכיח ביותר לבניית מרפסות, היא מרפסת מצוינת. יחד עם זאת, מרפסת ברזל מגיעה עם מספר מאפיינים שמעניקים לה יתרונות משמעותיים בסיטואציות מסוימות. כך למשל, מרפסת ברזל נחשבת לקלה הרבה יותר מאשר מרפסת בטון. על אף שבשני המקרים מדובר במכלולים הנדסיים כבדים, באופן יחסי, מרפסת פלדה תהיה קלה יותר ממרפסת בטון באותן מידות ובאותה תצורה. ליתרון המשקל של מרפסת ברזל יכולות להיות השלכות של ממש למשל במקרה של הוספת מרפסת תלויה.

מרפסת תלויה אינה נסמכת על גבי עמודים, אלא מעוגנת לקירות המבנה ויושבת על גבי קורות פלדה הנמתחות מרצפת הבית. מרפסת זו היא בטוחה וחזקה בדיוק כמו כל מרפסת אחרת, אך חלות אליה מגבלות של גודל לאור היכולת של פלטפורמת הפלדה לשאת משקל רב. במקרה כזה, הבחירה באופציה של מרפסת פלדה מאפשרת לכם למעשה להוסיף מרפסת גדולה יותר, שכן אם המשקל לכל יחידת שטח הוא קטן יותר, הרי שניתן להוסיף שטח בתוך המגבלות הקיימות. למרפסת פלדה ישנם יתרונות נוספים כמו תהליך בנייה יותר נקי במסגרתו שלד המרפסת מיוצר במפעל ורק מורכב באתר הלקוח.

מיהם הגורמים המקצועיים מהם מזמינים מרפסת ברזל?

הוספת מרפסת ברזל כרוכה כמובן בניהול פרויקט להוספת מרפסת ואין מדובר רק בייצור רכיבי הפלדה של המרפסת. קבוצת עידן היא חברה המתמחה בכל סוגי פרויקטי המרפסות, לרבות הוספת מרפסות, איטום מרפסות, שיפוץ מרפסות וסגירת מרפסות. החברה מתמחה בבניית מרפסות עמודים ומרפסות תלויות ומבצעת כמובן, גם פרויקטים של מרפסות ברזל, הן במודל של מרפסת עמודים והן במודל של מרפסת תלויה.

קבוצת עידן לוקחת על עצמה את כל רכיבי הפרויקט משלבי התכנון המוקדמים ועד שלבי הגמר הסופיים, לרבות הוצאת היתרי בנייה, פיקוח הנדסי וניהול הפרויקט מבחינה תקציבית ולוחות זמנים. אם אתם חושבים על הוספת מרפסת, מרפסת ברזל היא אופציה שאתם בהחלט רוצים לבחון, והמומחים של קבוצת עידן יספקו לכם את כל הייעוץ המקצועי הנדרש לכם על מנת שתוכלו להגיע להחלטה הטובה והנכונה ביותר עבורכם. אתם רק צריכים להחליט לצאת לדרך.

את המרפסת תלויה מברזל מחברים למבנה 

הוספת מרפסות שמש בעזרת עוגנים כימים של חברה מובילה דוגמת חברת הילטי . עוגנים אלה מסוגלים לשאת משקלים עצומים של מעל ל  – 5 טון לכל מרפסת . ישנם מספר רב של עוגנים וכדאי לוודא כי קיים טווח ביטחון וגם אם עוגן 1 לא פועל כשורה, ישנם הרבה עוגנים שיחפו עליו.

מרפסת תלויה מברזל בסביבת הים, מליחות, לחות באויר, מרפסת תלויה מפלדה.

קבוצת עידן מתמחה בבניית מרפסת תלויה מברזל ומבצעת גם פרויקטים של מרפסות בטון ולכן כל פרויקט נבדק בקפידה בישיבת ביצוע ותכנון בה לוקחים חלק מספר מהנדסי בניין בעלי ניסיון וידע בתחום ובה מתקבלת ההחלטה איזה מרפסת כדאי להוסיף לבניין המדובר בכדי לוודא תכנון אופטימלי ויציבות המרפסת לאורך שנים.

מרפסות תלויות ברמת השרון

האם ישנה אפשרות להוסיף מרפסות תלויות ברמת השרון? האם המהלך מותר מבחינת חוקי העזר העירוניים? האם סביר שתקבלו היתר בנייה לבצע שינוי בנייה כזה? האם יש משמעות לכך שכל הבניינים מסביב בנויים עם מרפסות עמודים ורק אצלכם אתם רוצים להוסיף מרפסות תלויות בכל הקשור להוצאת היתר בנייה? הוספת מרפסת הוא שינוי מבני קלאסי שבגינו נדרש היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ובשורות הבאות יספרו לכם המומחים של קבוצת עידן את כל מה שאתם צריכים לדעת סביב הנושא של הוספת מרפסות תלויות ברמת השרון מנקודת מבט רגולטורית של היתרי בנייה.

מתי נדרש היתר בנייה?

על פי חוקי התכנון במדינת ישראל, היתר בנייה נדרש בכל מקרה של ביצוע שינוי מבני אשר ניכר כלפי חוץ ולעיתים גם שינויים מבניים בתוך המבנה עצמו. כל שינוי כזה, אם בוצע ללא היתר בנייה מקבל מייד את המעמד של חריגת בנייה ובגינו יכולה הרשות המקומית להטיל קנסות ואף להוציא צו הריסה. בהתאם לכך, אחד השלבים הראשונים בכל פרויקט הוספת מרפסת הוא גיבוש תכנית בנייה והגשתה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה על מנת לקבל את היתרי הבנייה הנדרשים לפרויקט. תהליך בקשת היתר בנייה יכול להימשך בין 45 יום במסלול המקוצר ובין 90 יום במסלול המלא, ומאחר ומדובר בתוספת בנייה בלבד ולא בבניית מבנה חדש, סביר להניח שתוכלו להריץ את הבקשה גם דרך המסלול המקוצר.

האם תוכלו לקבל את היתר הבנייה המבוקש?

מרפסת תלויה מברזלכל פרויקט של הוספת מרפסות תלויות ברמת השרון מחייב פנייה לעיריית רמת השרון לצורך קבלת היתר בנייה. על אף שרשויות מקומיות רבות מנהלות רשימה של שינויים מבניים שלהם מוענק פטור מהיתר בנייה מראש, הוספת מרפסת היא לא אחד מהשינויים האלה. ככלל, אם המרפסת שלכם לא יוצרת הפרעה משמעותית לסביבה ואם לא קיימות התנגדויות מוצדקות לבנייתה, הוועדה בדרך כלל תאשר את מבוקשכם ובלבד שתכנית הבנייה שלכם תכלול אלמנטים שעומדים בתקנות. כך למשל, אם הבניין שלכם הוא בעל חיפוי שיש לבן, עליכם להתחייב לכך שתחפו גם את צידה החיצוני של המרפסת באותו שיש לבן ואם תתעקשו על חיפוי אחר, ייתכן שבקשתכם להיתר בנייה תידחה.

בבניינים הסמוכים ישנן מרפסות עמודים. האם זה רלוונטי לכם?

ובכן, התשובה היא לחלוטין לא. מרפסת תלויה היא מרפסת שמתאימה להוספה בכל פרויקט ובכל סיטואציה ובפרט במקרה של בעל נכס בקומה עליונה המבקש להוסיף לעצמו מרפסת ללא קשר לדיירים אחרים. במקרה כזה, אין יכולת למתוח עמודי תמך לעבר הקרקע ואז נכנסת המרפסת התלויה כאופציה היחידה. יחד עם זאת, הוספת מרפסות תלויות יכולה להתבצע גם לאורך בניין לשם כפרויקט מאוחד לכלל הדיירים ואין חובה לייחד אותו רק למקרים של הוספת מרפסת בדירה בודדת. לעניין המרפסות בבניינים הסמוכים אין כל השפעה על הזכות שלכם לקבל היתר בנייה ובלבד שאינכם מתכוונים לבנות מרפסות שתיצורנה הפרעה אסתטית או סביבתית. כל עוד זה לא המצב, מרפסות תלויות הן טובות בדיוק כמו מרפסות על עמודים לעניין היתר הבנייה.

מי מבצע פרויקטים של הוספת מרפסות תלויות ברמת השרון?

כעת, נותרה השאלה מי יבצע עבורכם את הפרויקט ובהיבט זה יכולה קבוצת עידן להציע לכם פתרון נהדר מקצה לקצה. קבוצת עידן מתמחה בכל סוגי עבודות המרפסות, לרבות בנייה, שיפוץ, איטום וסגירת מרפסות. החברה לוקחת על עצמה את הפרויקט מא' ועד ת' ומבצעת עבורכם את הבדיקות ההנדסיות, גיבוש תכנית הבנייה והגשת הבקשה להיתר בנייה. לאחר מכן מנהלת החברה את הפרויקט בצד הביצועי שלו, לרבות גיוס קבלני משנה, יישום תכנית הבנייה ופיקוח הנדסי ככל הנדרש עד שלב הגמר בו נייצר עבורכם את המראה של המרפסת עליה חלמתם.

בפרויקטים המנוהלים על ידי קבוצת עידן, אתם לא צריכים לדאוג לדבר ובכלל זה גם להיתרי הבנייה. לקבוצה ישנם מומחים העובדים עם הרגולטור במגוון רחב של פרויקטים וגם בפרויקטים של מרפסות תלויות ברמת השרון מול עיריית רמת השרון. מומחי החברה ידאגו לכל הנושא של הגשת הבקשה להיתר בנייה ולניהול ההתקשרות מול העירייה עד לקבלת ההיתר המבוקש. משם, תנהל עבורכם קבוצת עידן גם את כל יתר שלבי הפרויקט עד תום.

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30