מקדחות בהיסטוריה  – איך הכל התחיל…

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

מקדחות הן כלי שימושי ויעיל במספר תעשיות בנייה ושיפוצים כמו גם במשימות ביתיות של עשה זאת בעצמך. ההיסטוריה של המקדחות והתפתחותן מהצורה המוקדמת שלהן ועד היום היא מעניינת וחדשנית כאחד.

למה שימשו המקדחות הידניות בעבר

מקדחות ידניות היו קיימות משחר ההיסטוריה, כשהמוקדמת שבהן היא מקדחת הקשת שהומצאה בערך באותו הזמן שהומצאה קשת הציד בתרבות המוקדמת של האדם. מקדחת הקשת ממחישה את השימושיות של קידוחים ככלי עזר, כאשר השימוש הראשוני במקדחת הקשת היה לצורך הקמת אש על ידי יצירת חיכוך בלוח עץ. לאחר מכן, שימשה מקדחת הקשת גם ליצירות אומנות מורכבות ולקידוח ושיוף חרוזים.

בעקבות מקדחות הקשת, נוצרו מקדחות המשאבה אשר עשו שימוש בדיסקיות עץ כמשקולות ובידית ששימשה להפעלת המשאבה. כל פעולה של המשאבה מתחה את הכבלים שנכרכו סביב מוט המקדחה וכך נקדחו החורים. מקדחות אלו היו בשימוש עד המאה ה-19 והיוו המצאה שימושית במיוחד בתקופה ההיא.

איך הומצאה המקדחה החשמלית

 ארתור ג'יימס ארנו היה ממציא אוסטרלי שנולד בסקוטלנד ב 1865 והוא מוכר כיום בעיקר בשל המצאת המקדחה החשמלית. למרות שהמקדחה החשמלית המקורית לא היתה דומה למקדחה החשמלית שאנחנו רגילים אליה היום, בזמן ההוא היא נחשבה למכשיר חשמלי מהשורה הראשונה, עדכני וחדשני, שהפך את ארנו למפורסם.

המקדחה המקורית היתה ענקית, לא ניתן היה לנייד אותה והיא עוצבה לצורך קידוח בסלעים. לכן, היא היתה מאוד שימושית לפרויקטים של כרייה, אבל לא לפרוייקטים של עשה זאת בעצמך, כגון התקנת מדפים, כפי שאנחנו עושים זאת כיום.  אבל, גם עם המגבלה הזו, ההמצאה נחשבה יותר מתקדמת מכל מכשיר אחר באותם זמנים. עד כדי כך, שאחריה הומצאו מכשירים חשמליים נוספים שהפכו את השימוש במכשירי חשמל לנפוץ בכל העולם.

אילו מקדחות קיימות כיום

בעוד שחלק מהמקדחות עדיין מופעל באופן ידני, רובן – ובוודאי אלה שמשמשות בפרוייקטים שדורשים ציוד כבד כמו באתרי בנייה – המנוהלים על ידי קבלן בניה מופעלות באמצעות חשמל או לחץ אוויר, לדוגמא, מקדחת האוויר. מספר קטן של מקדחות, כמו המקדחות הספירליות של יהלומי ניסור בטון, מונעות באמצעות מנוע דחיסה פנימי.

סוג המקדחה שבה משתמשים בתעשיית הבניין, או במשימות ביתיות, תלוי בסוג העבודה הנדרשת ובסוג החומר שבו אתם קודחים. קידוח בחומרים קשים נעשה לרוב באמצעות פטישון או קידוח יהלום, בעוד שליצירת חורים בקרקע כדי להגיע למי תהום או לנפט, נעשה שימוש באסדת קידוח. עבור קידוח ברגים ומחברים למיניהם, לדוגמא, נעשה שימוש בסוגים שונים של מקדחות ידניות.

למה לפנות לקבלן שיפוצים שמשתמש בכלים מקצועיים?

שיפוץ הבית או הדירה הפך בשנים האחרונות לחלופה מקובלת מאוד לקניית בית חדש. כאשר מחירי בתים חדשים הגיעו לגבהים בלתי הגיוניים, אפילו שיפוץ שעלותו איננה הכי זולה נחשב למשתלם. אך חשוב כמובן לבחור בקבלן שיפוצים ראוי. חשוב לשים לב כי הקבלן מקפיד על כל פרט ופרט ובין היתר, כי הוא משתמש אך ורק בכלים המקצועיים והטובים ביותר. להלן נסביר מדוע כדאי תמיד להעדיף קבלן שמשתמש בכלים מקצועיים, כגון אלה של חברת בוש, למשל. ואם ההבדל בין מקדחה בוש איכותית לבין מקדחה פשוטה נראה לכם שולי, מיד תבינו שאין זה כך.

מקצוען מעל ומעבר

בשום אופן לא כדאי להפקיד את השיפוץ בידיו של קבלן שעשוי לעגל פינות. זוהי בדיוק הסיבה שתמיד יש לוודא שאתם שוכרים את שירותיו של קבלן בעל רישיון. אך עצם העובדה שקבלן מגיע אליכם ויש לו רישיון לביצוע עבודות קבלניות לא בהכרח אומרת שהוא מתכוון להשקיע בפרויקט השיפוץ שלכם מעל ומעבר. גם קבלן שיפוצים שמדבר במילים יפות איננו תמיד מספיק. חיוני שיהיה זה איש מקצוע לעילא, שמכיר את כל כלי העבודה ותפעולם ולא מתפשר על הטוב ביותר. מקדחה בוש למשל, ויתר כלי העבודה של המותג ידועים בכך שהם משמשים את מיטב אנשי המקצוע והמשפצים. כאשר רוצים להיות בטוחים כי העבודה תיעשה תוך הקפדה על כל פרט, כאשר רוצים גימור מדויק, כלי העבודה הינם מדד חיוני שחשוב לבדוק.

כלים מעולים וניסיון בפרויקטים דומים

מלבד העובדה שכדאי לוודא שהקבלן ועובדיו ישתמשו אך ורק בכלי עבודה מעולים, כגון פטישון בוש, , כלי חציבה שונים, כלים מעולים לטיח ולריצוף וכן הלאה, כדאי לבדוק דבר נוסף. צריך לבדוק שהקבלן הינו בעל ניסיון בביצוע פרויקטים של שיפוץ, הדומים בסגנונם או בהיקפם הכספי לשיפוץ שאותו אתם מתכננים. למשל, אם אתם עומדים לשפץ בית פרטי יוקרתי והתוכנית היא להשקיע בכך כחצי מיליון ₪, לא תרצו להיעזר בקבלן שיפוצים שעד כה שיפץ דירות בתקציבים של עד מאה או מאה וחמישים אלף ₪.

פשוט רוצים איכות

הניסיון מלמד כי קבלן שמשתמש בכלים מקצועיים ותמיד מקפיד על ביצוע מעולה, יודע לספק ללקוח את התוצאות הרצויות והמובטחות. זהו הקבלן שיודע להיצמד לתוכניות העבודה ועושה שימוש בכל החומרים שהובטחו, בהתאם לכתב הכמויות. קבלן שבעצמו עובד עם מותגים של מקצוענים, כדוגמת בוש, פשוט מבין איכות מהי. זהו איש המקצוע שיקפיד לאורך כל הדרך להבין באמת מה הלקוחות שלו רוצים, לאן הם חותרים, מהו העיצוב והגימור הדרושים להם. זהו בדיוק איש המקצוע שיעניק  גם את האחריות המקצועית לאחר הביצוע וגם זה שיעבוד עם פוליסת ביטוח נחוצה. זהו הקבלן שיקפיד על סילוק הפסולת בגמר העבודה והכל – לשביעות רצונם המלאה של לקוחותיו.

בחברת יהלומי ניסור בטון אפשר למצוא את כל סוגי המקדחות באיכות הגבוהה ביותר, עבור כל סוג של קידוח או ניסור בטון, בפרוייקטים קטנים או גדולים. צוות האנשים המקצועי והמומחה שלנו מבצע את העבודה בצורה נקייה ומדוייקת ועל הצד הטוב ביותר.

פיקוח בניה – קודם כל בשביל הבקרה התקציבית

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30