תמא 38 קבוצת עידן

תוכן עניינים
כאן לשירותכם

או חייגו 1700-70-90-30

פרויקט תמא 38 מספק הזדמנות נהדרת למבנים מיושנים לשפץ את הבניין כולו ואת הדירות הממוקמות בו, אבל ביסודו פרויקט כזה נועד בראש ובראשונה לחזק את המבנה ולהביא אותו לכדי עמידה בתקן הישראלי לעמידות מבנים ברעידת אדמה. בהתאם לכך, חיזוק עמודים במסגרת תמא 38 הוא מרכיב מפתח בכל פרויקט תמא המבוצע בבניינים על עמודים.

תוכנית מתאר ארצית מס' 38 או בקיצור תמ"א 38, נכנסה לתוקף בשנת 2005 ונועדה לאפשר חיזוק מבנים מחשש לרעידות אדמה חזקות.

מעוניינים בחידוש הבניין ושדרוג הדירות באמצעות פרויקט תמ"א 38? אלו הצעדים הראשונים שאתם צריכים לנקוט.

תמ"א 38 זו תכנית מתאר ארצית אשר הוקמה במטרה לחזק מבנים קיימים כדי להציל חיים במקרה של רעידת אדמה. התכנית מיועדת למבנים אשר נבנו לפני שנת 1980, כאשר בחלק מן המקרים יבוצע חיזוק של המבנה ובמקרים אחרים יהיה ניתן לתכנן גם תוספות בנייה כמו חדרי ממ"ד, מרפסות ותוספת מעליות לבניין. ישנם מקרים בהם התכנית מאפשרת להרוס לחלוטין את הבניין ולהקים במקומו בניין חדש. אם אתם מעוניינים לקבל מידע אודות החלת התכנית בבניין שלכם, יש מספר צעדים ראשוניים שתצטרכו לנקוט.

ייצוג דיירים תמ"א 38

ראשית, כדי לבדוק האם התהליך רלבנטי בבניין שלכם, יש להשיג את הסכמתם של שני שליש מהדיירים. במידה והתכנון הוא להרוס לחלוטין את הבניין ולהקים חדש, יש צורך להשיג אחוז הסכמה גבוה יותר. מדובר בסיפור לא פשוט ולכן רצוי להיעזר בגוף חיצוני העוסק בייצוג דיירים תמ"א 38. גוף זה יוכל לעבור בין הדיירים, להסביר על הפרויקט, לפרט על היתרונות והחסרונות ולענות על שאלות. קל יותר להשיג הסכמה של רוב הדיירים כאשר נעזרים בחברה מקצועית בעלת ניסיון בייצוג דיירים תמ"א 38, מכיוון שהיא יכולה לשתף מניסיונה, לתאר איך הפרויקט צלח במקומות אחרים ולהרגיע חששות קיימים.

הצעד הבא הוא לבדוק האם חברה לייצוג דיירים תמ"א 38, תוכל לקחת על עצמה גם את משימת הפיקוח על תהליך הבנייה לאורך כל שלביו. החברה תוודא שהיזם יכבד את ההסכם שנחתם מול הדיירים, ותדאג שזכויות הדיירים נשמרות.

מציאת חברת יזמות לניהול הפרויקט

צעד נוסף לקראת הנעת התהליך, הוא למצוא חברת יזמות לניהול הפרויקט, אשר עוסקת בשיפוץ בניינים, תכנון תוספות בנייה ובנייה במסגרת תכנית תמ"א 38. בתהליך בחירת החברה יש לוודא שהחברה מציבה סטנדרטים גבוהים בתהליך הבנייה, עומדת בדרישות הבטיחות המחייבות, עושה שימוש בחומרי גלם איכותיים ותיק העבודות שלה מעיד על ניסיון ורמת גימור גבוהה. בשלב זה כדאי לערב גם עורך דין העוסק במקרקעין ומתמחה בליווי פרויקטים במסגרת תמ"א 38, כדי להגן על האינטרסים של דיירי הבניין מול היזם בניסוח ההסכם.

בדרך לתמ"א 38? השלבים הנכונים בדרך

הפיתויים הגלומים לדיירים ובעלי הדירות בהליך תמ"א 38 הם גדולים, ועל פניו נראה כי מדובר בעסקה בה הכל יוצאים מרוויחים. המדינה מעודדת את הפרויקטים הללו במטרה להבטיח חיזוק תשתיות ושיפור מוכנות לרעידות אדמה ואסונות טבע, הרשויות המקומיות זוכות להתחדשות עירונית ללא השקעה, הדיירים נהנים משיפוץ כולל של הבניין והדירות ללא עלות והקבלן המבצע גורף רווחים באמצעות ניצול הזכויות על גג המבנה העוברות לרשותו, בניה ומכירה של דירות נוספות.

רעידת אדמה חזקה מתרחשת בישראל כל 100 שנה בקירוב. רעידה בעוצמה של 6.5 או 7 בסולם ריכטר עלולה למוטט בניינים ישנים ולגבות חיי אדם. למרבה הצער, בישראל קיימים מבנים רבים אשר אינם עומדים בתקן לרעידת אדמה, עלולים להיהרס. על כן, מדינת ישראל יצאה בתכנית לחיזוק מבנים הנקראת תמ"א 38. במסגרת התכנית הזו יש צורך לחזק את המבנים ולעתים אף להרוס אותם כליל.

אז איך חברה לאחזקת מבנים נכנסת לתמונה?

בניין המגורים שבו אתם גרים עובר רבות במסגרת תכנית תמ"א 38 – לעתים יש צורך להוסיף מעלית או יחידת דיור, ובמקרים אחרים לבצע שיפוץ חזיתי של הבית או להוסיף חניות. במהלך הבנייה או במהלכה נוצר לכלוך רב מסביב ויש צורך להיפטר ממנו. לא אחת מדובר בערימות גדולות של טיט, אבק ועפר שמשאירים אחריהם השיפוצניקים ועובדי הבניין. חברת אחזקת מבנים דואגת להיפטר מהלכלוך ולהזמין אנשי מקצוע כמו אינסטלטורים וחשמלאים במקרים שבהם יש צורך לבצע תיקונים.

חברת אחזקת מבנים – כל היתרונות

בין אם הבית שלכם עומד בפני תמ"א 38 ובין אם לא, כדאי לשקול לפנות לחברה לאחזקת מבנים. אלה כמה יתרונות שתוכלו להפיק ממנה:

  • החברה שחוסכת זמן וכסף – כשיש חברה לאחזקת מבנים המטפלת בתחזוקת הבית, אינכם צריכים לאסוף כסף מהשכנים או להזמין אנשי מקצוע שונים. אנשי הקשר היחידים שלכם הם העובדים מחברת האחזקה, והם יעשו הכול כדי שהבניין שלכם ייראה במיטבו.
  • מטפלת בכל הבעיות – כשיש חברת אחזקה האחראית על הבניין, היא יכולה לאתר בעיות בקלות ובמהירות. כך שבין אם יש לכם פיצוץ בצנרת ובין אם ארון החשמל שלכם נשרף, צוות חברת אחזקת מבנים יזעיק את אנשי המקצוע הרלוונטיים כדי לטפל בבעיה.
  • אתם לא צריכים לאסוף את הכסף – חברת אחזקות דואגת לאסוף את הכספים מהשכנים עבור ביצוע טיפולים שונים ותחזוקה שוטפת של הבניין. במקרה שבו השכנים מסרבים לשלם, החברה דואגת להפעיל נגדם הליכים משפטיים.
  • שירותי ניקיון – כדי שהבניין יתפקד כראוי, יש צורך לשמור על הניקיון שלו. בחברת האחזקות קיימים שירותי ניקיון מיוחדים והצוות אחראי על שטיפת חדר המדרגות וניקוי חלונות הבניין.
  • שירותי גינון – במרבית הבניינים מצויות היום גינות לתפארת המאפשרות לדיירי הבניין ליהנות מהן בשעות הפנאי. אבל הגינות זקוקות לתחזוקה מתמדת: גיזום, כיסוח דשא וכדומה. חברת אחזקה מקצועית רתומה תמיד לעבודה זו.

איך בוחרים חברת אחזקה

אם גם אתם רוצים ליהנות משירותיה של חברת אחזקה מקצועית, חשוב לבחור בחברה מנוסה הפועלת בתחומה במשך כמה שנים טובות. צוות מנוסה יודע לפתור בעיות במהירות כאשר הן צצות על פני השטח. כמו כן, כדאי לאסוף המלצות על חברת האחזקה בקרב לקוחותיה. ולבסוף, תוכלו לבחון את החברה ואת ההתנהלות שלה בשטח – האם החברה מספקת שירות לקוחות פעיל? האם היא נותנת מענה לכל תקלה?

המאמר מטעם אתר טופ אחזקות – המספקים שירותי אחזקת מבנים למעלה מעשור

הצעדים הראשונים

בעלי דירות רבים מאמינים כי בשלב הראשוני להתנהלות נכון להקשיב להצעת הקבלן, להיוועץ בדיירים ורק כאשר העסקה קורמת עור וגידים להיעזר בשירותיו של עורך דין תמ"א 38 לחתימה על העסקה הסופית. גישה זו עשויה לפגוע בבעלי הדירות בהתנהלות אל מול קבלן ביצוע מקצועי המכיר היטב את האלמנטים השונים בעסקה המשפיעים על הרווחיות שלה, ויכוון את בעלי הדירות לעסקה שלא בהכרח ממצה את היכולת להטיב עמם.

חשוב לדעת: בניין העומד בתנאי הזכאות לבצוע פרויקט תמ"א 38 הוא בבחינת נכס לקבלנים השונים, ואין סיבה למהר ולהתקדם עם הקבלן הראשון שמגלה עניין. לא אחת המשא ומתן הראשוני מהווה יריית פתיחה מוצלחת לבעלי הדירות בדרך להשגת עסקה טובה ומשתלמת הרבה יותר, בין אם אל מול אותו קבלן ובין אם אל מול קבלן אחר.

על מבנה העסקה

ככלל, מבנה העסקה קובע כי הקבלן יהיה אחראי על שיפוץ המבנה החיצוני והמרחבים המשותפים וחיזוק היסודות שלו, ללא כל השקעה מצד הדיירים, וזאת כנגד קבלת זכויות הבניה על גג המבנה של יחידות דיור נוספות. מבנה זה קובע את בסיס העסקה, אולם הוא לחלוטין אינו מסכם אותה. תוספת מעלית לבניין, סגירת חניה במידת האפשר, עיצוב גינה ושדרוגים חיצוניים נוספים לטובת הכלל הם חלק בלתי נפרד מתנאי העסקה, וזאת לצד תמורה אישית לבעלי הדירות עצמן, הבאה לידי ביטוי בהוספת מרפסת, הוספת חדר (נהוג להוסיף חדר מסוג ממ"ד על מנת לתת מענה לדרישות הבטיחות במבנה במקביל) וכל שיפוץ או תוספת שייקבעו בהסכם.

מה הקשר בין פרויקטים של תמא 38, רעידות אדמה וביטחון ישראל?

בטח גם אתם נתקלתם בפרויקטים שונים של תמא 38 או בפרסומים בתקשורת על הפרויקטים הללו. למעשה הפרויקטים הללו הפכו לכל כך נפוצים עד שאין איש במדינה שמכיר אותם או לפחות שמע את הביטוי תמא 38. אך אנחנו מחזיקים בדעה שבכדי באמת לחוות דעה על משהו ובפרט על פרויקטים של תמא צריכים להבין מדוע הדבר הזה הומצא מלכתחילה ומה היו הסיבות שבגללן הומצא הפרויקט הזה. אם כן אתם צריכים להבין כי פרויקטים של תמא נועדו להכין את הבניינים בישראל לשני איומים מרכזיים. קודם כל תמא מסוג 38 נועדה לחזק בניינים כנגד רעידות אדמה וזאת מכיוון שבניינים שנבנו לפני 1980 לא היו חזקים מספיק כנגד רעידות אדמה. שנית כל תמא נועדה להוסיף ממ"דים לבניינים וכך להגן על הבניין כנגד איומי טילים.

מה הבעיה הגדולה ביותר כיום עם תמא 38?

אין ספק כי תמא 38 בביצוע חברת מרום הנדסה היא תכנית מבורכת, חשובה, ובעלת ערך כלכלי, חברתי ותרבותי עצום לכלל מדינת ישראל. אך על כל התשובות הללו אי אפשר להתעלם מכך כי עם התכנית הזאת גם בעיות לא פשוטות. אתם צריכים להבין כי כיום המקום היחיד שבו התכנית הזאת יוצאת אל הפועל משיקולים כלכליים היא בגוש דן. כך יוצא כי שוב תושבי הפריפריה מקופחים וזה יוצר בעיה מאוד קשה מבחינה חברתית. מדוע שבפריפריה שם יש הרבה יותר איומים הן מבחינת רעידות אדמה והן מבחינת טילים התושבים לא יהיו מוגנים? זה פשוט לא הוגן ולא צריך להתקיים במדינתנו.

איזה תכנית הגתה המדינה בכדי להתגבר על הקשיים הללו?

עליכם להבין כי קבלן כאשר הוא בא להתניע פרויקט תמא 38 או פרויקט פינוי בינוי הוא לוקח בחשבון רק שיקולים כספיים ועל כן כאשר המדינה רוצה להתניע פרויקט כזה היא צריכה לחשוב איך היא יכולה לתת תמריצים לקבלנים אשר יבנו גם בפריפריה ולא רק במרכז הארץ. על רקע זה הומצאה תכנית במשרד השיכון שבמסגרתה קבלן שיבנה בניין בפריפריה בתמא 38 יקבל קרקע לבנייה במרכז הארץ במקומות הרבה יותר נחשקים כמו הרצליה או תל אביב. ימים יגידו אם התכנית הזאת תצליח והאם היא תצליח ליצור שינוי אמתי בשוק הבנייה והתמא. אך יש לציין כי המדינה לא יכולה לנוח על זרי הדפנה והיא צריכה לחשוב על תכניות נוספות שיעודדו בנייה של תמא בפריפריה.

מדוע שאני דייר בבניין ישן ירצה בכלל להתניע פרויקט של תמא 38?

אתם חייבים לקחת בחשבון כי פרויקט של תמא מתקיים מספר חודשים והוא כלל לא פשוט לדיירים. אך הדיירים מקבלים בניין הרבה יותר מוגן, לרוב דירה חדשה או משופצת וגם תוספת של מרפסת או חדר נוסף לעתים קרובות. על כן כל כך משתלם לדיירים להסכים לפרויקט הזה ועל כן לפחות מצד הדיירים צפויים להיות הרבה מאוד פרויקטים כאלו בזמן הקרוב.

פינוי בינוי חולון

רוצים להשקיע בנכסים בתחום הנדל"ן בצורה הטובה ביותר?

דעו לכם שאם אתם רוצים להפוך את ההשקעה שלכם לכמה שיותר טובה, אז תוכלו לעשות זאת ללא יותר מידי בעיות אם רק תביאו בחשבון את האפשרות של השקעה במסגרת תמ"א 38. כלומר אם אתם רואים שישנה אפשרות של השקעה במסגרת פרויקט כזה, זה ישתלם הרבה יותר.
לפני שאתם בוחרים להשקיע את הכסף שלכם, כמובן שיהיה כדאי לכם לבדוק ברצינות את האפשרות של קיום תמ"א 38, שכן זה משהו שפשוט יוכל לעשות הבדל מהותי בפרויקט שלכם ולהגדיל את השווי של הנכס בצורה משמעותית ביותר, כך שזה ללא ספק משהו שיהיה כדאי לכם להתייחס אליו בכובד ראש בסופו של דבר.

קידוח קרקע – חלק מהעבודות

דעו לכם שאם רק תשקיעו את המאמצים שלכם בתכנון נכון, אז הכול יראה אחרת ואתם פשוט תוכלו להפוך את הפרויקט שלכם להרבה יותר מוצלח, כך שזה בוודאי משהו שיהיה כדאי לכם לשקול ברצינות אם אתם לא רוצים להתאכזב מכל מה שאתם בוחרים לעשות. אתם רק צריכים להתייחס לכל הבחירות שלכם ולנסות להבין כיצד אתם יכולים לבלוט בשטח בסופו של דבר. זה עשוי להיות הרבה יותר פשוט מכפי שנדמה לכם.
תתמקדו בכל האפשרויות שיש לכם להשקעה וכך אתם תוכלו להיות הרבה יותר מרוצים. זה ללא ספק משהו שיוכל לעזור לכם להחליט ויאפשר לכם ליהנות הרבה יותר מן המתרחש. אתם רק צריכים לא לשכוח שאתם יכולים להתייעץ עם אנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם לקבל את ההחלטות הטובות ביותר לאורך הדרך.

מקדמים מגוון פרויקטים

כאשר מדובר על פרויקטים שונים בתחום הנדל"ן, כמובן שיהיה כדאי לכם לדעת שאתם יכולים לקדם לא מעט פרויקטים שונים, וזאת כאשר כל שעליכם לעשות זה לשים לב שאתם רק בוחרים להשקיע את המאמצים שלכם בבחינה מעמיקה של כל הדברים השונים שאתם יכולים לעשות. זה בוודאי משהו שיוכל לעזור לכם להחליט בדיוק כיצד אתם רוצים לפעול בסופו של דבר, כך שלא תצטרכו להתלבט.
תתחילו להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום תמא 38 שיוכלו ללוות אתכם בנוגע לנושא של קידוחי קרקע וכל הדברים אשר קשורים בהשקעה בנכסים. זה יעזור לכם לקבל החלטות הרבה יותר טובות ולדעת שאתם פשוט עושים את הטוב ביותר עם הכסף שלכם. זה ללא ספק משהו שיהיה כדאי לכם לשקול ברצינות אם אתם רוצים לעשות את הטוב ביותר ולדעת שאתם לא מתפשריםקחו את הזמן שלכם בכדי להבטיח שאתם אכן בוחרים ללכת על הטוב ביותר עם ההשקעות שלכם ולקחת את ההזדמנויות שיש לכם בצורה הטובה ביותר. אנו סבורים שזה יוכל להשפיע בצורה ניכרת למדי על כל מה שאתם בוחרים לעשות בסופו של דבר. אתם רק צריכים לפעול.

 

ניהול המו"מ

ניהול משא ומתן בעסקאות תמ"א מצריך היכרות מעמיקה עם פרויקטים מסוג זה וזיהוי תרחישים עתידיים שונים, במטרה לתת עליהם מענה בחוזה הוגן. בין השאלות שצריכות לקבל מענה בחוזה הוא משך זמן השיפוץ, רמת הפגיעה באיכות החיים של הדיירים, הצורך בדיור חלופי, ניהול הפתרונות והמימון שלהם ועוד.

ליווי וייעוץ של עורך דין מומחה כבר מתחילת הדרך יבטיח ניהול משא ומתן מקצועי ומיצוי מלא של מה שאפשר להשיג במסגרת חוזה כזה לטובת בעלי הדירות, כמו גם התייחסות ודקדוק לאופן ביצוע העבודה, חתירה לאיכות גבוהה ומוקפדת ושמירה על אורח חיים נוח ככל הניתן בעבור הדיירים. לעתים עורך דין בתחום זה ידע לזהות עסקאות מהן מוטב להימנע ויחסוך בכך מפח נפש ועלויות גבוהות ומיותרות לדיירים, עת יסייע להם להגיע לעסקה מוגמרת וטובה עם הקבלן המתאים.

בחירת עורך דין בפרויקט תמא 38

קבלת אישורים להתחלת הפרויקט

לאחר שנחתם הסכם מול היזם, יש להכין תכנית אדריכלית אשר תפרט את השינויים והתוספות שיבוצעו במסגרת הפרויקט.

היזם הוא זה שאחראי על הכנת התכנית, ולאחר אישור הדיירים יש להגיש אותה לרשויות כדי לקבל אישור להיתר בנייה.

מי שמחפש פנטהאוז למכירה יכול למצוא את זה בפרויקטים של התחדשות עירונית מהסוג של תמ"א 38. בבניינים אלו יש כמות גדולה יחסית של פנטהאוזים שנמכרים ישירות מהקבלן. זה קורה כי היתר הבניה שניתן על ידי הרשות המקומית הוא בדרך כלל להוספת קומות, מה שמעודד קבלנים לבנות פנטהאוז.

לחילופין, משפחה שמחפשת דירה קטנה עלולה להתקשות למצוא את מבוקשה בבניין שעבר תמ"א 38. בין היתר, זכויות הבניה מאפשרות לדיירים ולקבלן להרחיב את הדירות הקיימות – מה שמעלה את מחירן

התיקון השני לתכנית תמ"א 38 נכנס לתוקפו בפברואר 2010 כדי לעודד פרויקטים של פינוי-בינוי. היוזמה לתיקון זה נעשתה לאחר שתכנית תמ"א 38 משנת 2005 לא הוכיחה את עצמה, כלומר נעשו במסגרתה פרויקטים בודדים בלבד. 

בשנים האחרונות אושרו הרבה מאד פרויקטים של תמ"א 38 בערים רבות ואפשר לראות במרכזי הערים בניינים רבים בשיפוץ.

בכל פרויקט תמ"א 38 ישנו יזם אשר פועל לביצוע חיזוק המבנה, שדרוגו על ידי תוספות של ממ"ד כחדר נוסף ולרוב גם מוסיפים מרפסות. בנוסף היזמים מקבלים אישור להוסיף קומות ולמכור את הדירות בקומות אלה. הדיירים לא משלמים על העבודה המתבצעת בבניין ולכאורה יש מצב של רווח לשני הצדדים.

אילו עמודים דורשים חיזוק בתמא 38?

ככלל, המטרה של פרויקט תמא 38 היא כאמור לחזק את המבנה ולהביא אותו לכדי עמידה בתקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה. המשמעות היא שכל פעולה הנדסית שיש לבצע על מנת להעניק למבנה את החוזק המבני הנדרש היא פעולה שעשויה להיות חלק מהפרויקט. בישראל ישנם בניינים מיושנים רבים העומדים על עמודי תמך, בחלק מן המקרים הבניין כולו עומד על עמודים ובחלק אחר העמודים משמשים לתמיכה של פאה אחת או שתיים מהבניין. חיזוק עמודים במסגרת תמ"א 38 מבוצע עבור כל עמוד הנמתח מן הקרקע אל עבר המבנה, שכן כל עמוד כזה הוא עמוד תמך שעליו נשען הבניין, ושבשעת רעידת אדמה יהיה לו תפקיד חשוב בשמירה על יציבות הבניין.

כיצד מבוצע חיזוק עמודים במסגרת תמא 38?

תהליך החיזוק הוא תהליך הנדסי מקצועי טהור, ובכל מקרה עשויות להינקט פעולות מקצועיות שונות על מנת להגיע למטרה הנדרשת. במרבית המקרים תהליך החיזוק יתבסס על עיבוי העמודים בשכבות בטון נוספות תוך חדירה אל עומק הקרקע ולא רק מעל פני הקרקע, וכן על שילוב של קורות פלדה לאורך עמודי התמך. במקרה של רעידת אדמה, מה שיקבע את יציבות המבנה הוא לא רק החוזק המבני של העמוד, אלא גם החוזק של החיבור שלו עם הקרקע, ועל כן במסגרת תהליך החיזוק נעשה בדרך כלל שימוש בכמויות גדולות של בטון על מנת ליצור חיבור חזק במיוחד בין העמודים המחוזקים ובין הקרקע.

כל תהליך תמ"א מתחיל במספר פעולות שיש שחשוב לבצע אותן בהקדם ואלה יהיו בדיקת זכויות ביצוע מול הרשו העירונית ואישור הדיירים לביצוע השיפוץ בבניין. לרוב, נציגי הדיירים יחשפו קבלן שיציע להם את המפרט הכי משתלם ואטרקטיבי אחד מהפרמטרים יהיה התקנת מצלמות אבטחה בפרויקט תמ"א 38.

פרגולות אלומיניום לפרויקט תמא 38

בנוסף ניתן לבנות פרגולה מאלומיניום, שהיא עשויה מחומר עמיד וחזק הניתן לעיצוב ואף אפשר להתאים צבע למרפסת. כמו כן ניתן לבנות פרגולה מברזל שהיא חזקה ועמידה בנוסף לכך ניתנת לעיצובים נפלאים.

במידה והקבלן אינו יכול לבצע את זה בעצמו עליו לבחור חברה שמומחית בייצור פרגולות ובבניה שלהן ולבקש ממנה שתתכנן עבורו פרגולה בהתאם למיקום הפרגולה במרפסות של הדיירים. החברה שאותה הוא צריך לבחור היא חברת שיכולה לייצר פרגולות מכל סוגי החומרים שקיימים עץ, אלומיניום או ברזל שכל הדיירים יהיו מרוצים. חברה שמשתמשת במכשור תקין, חומרי גלם מעולים, ועובדים חרוצים. כדאי ליצור קשר במהירות עם חברת פרגולות ישראל כדי שהיא תוכל להגיע אל המקום לתכנן את הפרגולות לפי המיקום ולייצר עבודה מושלמת להנאת הדיירים.

מהם התהליכים המתבצעים בפרויקט תמ"א38

תכנית זאת זה היוצאת לפועל על ידי יזמים, קבלנים ושאר בעלי מקצוע, נועדה כדי להרוס מבנה קיים ולבנות במקומו מבנה חדש לחלוטין. המבנה עובר חיזוק נגד רעידות אדמה, הדירות בבניין מחוזקות משופצות ומורחבות לדירות גדולות יותר עם חדר נוסף, בכל דירה מוסיפים ממ"ד, תוך שישנה אפשרויות להוספת מרפסת לכל דירה.

פרויקט תמא 38  כולל גם שיפור מראה הלובי של הבניין, שיפוץ ועיצוב הכניסה לבניין, תוך הוספת חניון תת קרקעי למקסימום יעילות והקניית מרחב ציבורי גדול ומטופח יותר.

בנוסף בעת השיפוץ נעשית החלפת תשתיות, בעוד שבהחלפת תשתיות חשמל חשובה במיוחד בפרויקט. לכן חשוב תמיד לבחור חשמלאי טוב, כמו גם חשמלאי מעשי לצורך פרויקט תמ"א 38. כדי להבין מהו חשמלאי מעשי, ניתן להכנס אל הקישור הבא: : http://www.leonelectric.co.il/practical-electricia

חיתוך בטון ביהלום במסגרת תמא 38 – איך עושים את זה נכון?

פרוייקטים של הריסת מבנים מתבצעים כאשר המבנה מהווה סכנה בטיחותית או כאשר רוצים לבנות בניין חדש במקומו של הישן, כמו לדוגמא בפרוייקטים של פינוי בינוי במסגרת תמ"א 38. הריסת מבנים כוללת גם הריסת קירות לצורך הרחבה של חדר או שינוי חלוקת החלל בתוך הבית.

בכל המקרים הללו, שבהם נדרשת שבירה והריסה של משטחי בטון, אנשי המקצוע משתמשים בשיטת חיתוך בטון ביהלום. הציוד המשמש לצורך חיתוך בטון ביהלום כולל להבי דיסק עוצמתיים, עשויים מתכת, שבקצותיהם מודבקים שברי יהלומים תעשיתיים שהופכים את חיתוך הבטון למשימה קלה ופשוטה יחסית.

מה צריך לוודא לפני הריסת הקיר או המבנה?

דבר ראשון שיש לבדוק הוא את עמידות המבנה עצמו כדי להבטיח תהליך הריסה בטוח, בין אם מדובר בקיר אחד או במבנה שלם.

גם אם מדובר בשיפוץ דירה או שיפוץ בניין היתרון בשיטת החיתוך ביהלום הוא שהציוד אינו גורם לזעזועים למבנה, כך שלא נוצרים סדקים שעלולים להחליש את משטח הבטון ולגרום לקריסה לא מבוקרת שתסכן את העובדים ואת העוברים ושבים.  

בנוסף, יש לוודא שכל התשתיות החשובות כגון חשמל, מים וביוב הועברו או נותקו, כדי שלא לגרום להם נזק במהלך החיתוך. רמת הדיוק הגבוהה של ציוד החיתוך ביהלום, מאפשרת להימנע מפגיעה בתשתיות הללו כאשר הורסים קיר שעוברים בו כבלי חשמל או צינורות מים.

אמנם חיתוך בטון ביהלום אינו יוצר לכלוך ואבק רב, מאחר ובזמן הפעלת הציוד נעשה שימוש במערכת מים שמצמצמת את פיזור אבק הבטון לאוויר. אבל, כאשר מדובר בהריסת קיר או מחיצה בבית, מומלץ לפנות כל דבר בעל ערך מהדירה כדי שלא ייגרם נזק במהלך העבודה. למעשה, רצוי להעביר את הרהיטים ומוצרי החשמל למחסן כל עוד שמתקיימות עבודות השיפוץ וההריסה בבית. 

יתרונות נוספים לשיטת חיתוך בטון ביהלום

השיטה יעילה וחסכונית, במיוחד כאשר מדובר בהריסה של משטחי בטון בתוך הבית מאחר ובסיום העבודה מתקבלים גימורים נקיים שאינם דורשים תיקונים והתאמות.

תהליך החיתוך וההריסה באמצעות יהלומים הוא מהיר ויכול להסתיים תוך שעות ספורות. מכיוון שכך, אפשר להישאר בבית במהלך העבודה ורק להימנע מלעבור באזור שבו מתבצעת ההריסה.

בנוסף, חיתוך יהלום כמעט ואינו מייצר רעש או אבק ולכלוך, כך שאין הפרעה לדיירי הבית או לשכנים.

טיפ קטן לסיום

טיפ קטן שקיבלנו מחברת POWER ניסור בטון (https://www.powerdrilling.co.il/) השימוש בציוד חיתוך בטון ביהלום בפרוייקטים שונים של שיפוץ והריסה אינו תלוי בנגישות לאתר, מאחר והציוד נייד והוא גם אינו תלוי בסוג החומר לחיתוך מאחר והיהלום יכול לחתוך באבנים ובלבנים באותה הקלות שבה הוא חותך דרך בטון מזויין.

ועדיין, הריסה של מבנה או קיר בטון יוצרת פסולת רבה, ללא קשר לשיטה שבה מתבצעת ההריסה ויש חשיבות גדולה לפינוי הפסולת מהאתר לצורך שמירה על איכות הסביבה והמנעות מעונשים וקנסות.

מי מבצע את החיזוק?

פרויקטי תמא 38או פרויקטים של שיפוץ בניינים מבוצע על ידי יזמים וקבלנים המתמחים בדרך כלל בסוג זה של פרויקטים. יחד עם זאת, בכל פרויקט מעורבים קבלני משנה שונים, כל אחד מתמחה בתחום אחר על פי הנדרש לביצוע בפרויקט. המשמעות היא שהאחריות הכוללת על חיזוק עמודים במסגרת תמא 38 היא של קבלן הביצוע והיזם האחראי, אך את החיזוק עצמו יבצע קבלן המתמחה בבניית יסודות ובחיזוק מבנים בפיקוח ובאישור של מהנדס קונסטרוקטור.

לאסתטיקה ולגודל המרפסת יש חשיבות רבה, אך חשיבות רבה עוד יותר ישנה לחוזק המבני של הבניין לאחר שעבר תהליך חיזוק. בהתאם לכך, חשוב שבכל פרויקט תמא 38 ובמיוחד כאשר מדובר על חיזוק עמודים במסגרת תמא 38, תהליכי חיזוק אלה יבוצעו על ידי אנשי מקצוע מומחים בליווי מהנדסים מומחים ועל פי כל הכללים והרגולציות הרלוונטיות על פי החוק.

אתם יכולים לקבל בקישור הבא את כל המידע הרלוונטי על תמ"א 38

שתפו את המאמר:

1700-70-90-30

שיפוץ ושיקום בניינים, בניית ממד והוספת מרפסות לבניינים רק עם קבוצת עידן עובדים בצורה מקצועית ומהירה!

פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף/ הצעת מחיר
ונציגנו יחזור אליכם בהקדם!!

או חייגו 1700-70-90-30